Ga naar inhoud

🎬 de 3 favoriete Tarantino-films


Tarantino-films  

22 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat zijn jouw 3 favorieten?

    • Reservoir Dogs (1992)
    • Pulp Fiction (1994)
    • Jackie Brown (1997)
    • Kill Bill (2003/2004)
    • Death Proof (2007)
    • Inglourious Basterds (2009)
    • Django Unchained (2012)
    • The Hateful Eight (2015)
    • Once Upon a Time in Hollywood (2019)


Recommended Posts

De eerste twee en de laatste, wat mij betreft. Uit Pulp Fiction kende ik destijds heelder lappen tekst, zo'n jongen was ik wel. Volgend jaar is die film dertig jaar oud (en ik 47), en ik denk dat ik Ezechiel 25, 17 nog ken. Het was bij Pulp Fiction dat ik door had dat een verhaal op zich niet belangrijk is, als het maar goed verteld wordt.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

 

3 uren geleden, Rik zei:

Ik mis overigens "From dusk till dawn" in dit overzicht.

 

 

Is door Robert Rodriguez geregisseerd.

 

De 9 films van de lijst zijn de officiële 9 films die Tarantino als zijn canon beschouwt met een tiende en laatste op komst. Daarom ook dat de Kill Bills worden geteld als 1 film, anders zat hij met de komende film over zijn zelfopgelegd totaal van 10 films.

Link naar reactie
1 minuut geleden, cinco zei:

 

 

Is door Robert Rodriguez geregisseerd.

 

De 9 films van de lijst zijn de officiële 9 films die Tarantino als zijn canon beschouwd met een tiende en laatste film op komst. Daarom ook dat de Kill Bills als 1 films worden beschouwd, anders zat hij met de komende film over zijn zelfopgelegd totaal van 10 films.

De bovenvermelde films die hij schreef telt hij voor het gemak ook niet mee.

Link naar reactie
7 minuten geleden, TDPB zei:

De bovenvermelde films die hij schreef telt hij voor het gemak ook niet mee.

 

Het gaat om de regie.

True Romance was geregisseerd door Tony Scott en Natural Born Killers door Oliver Stone.

Verder heeft hij ook nog aan o.a. Four Rooms, Sin City en Planet Terror meegewerkt.

 

According to actress Marley Shelton, Rodriguez and Tarantino really co-directed at least Planet Terror. "Quentin was on set a lot. He had notes and adjustments to our performances and he changed lines every once in a while. Of course, he always deferred to Robert on Planet Terror and vice versa for Death Proof. So it's really both of their brainchild."

Link naar reactie

Ik heb maar voor twee films gestemd: Pulp Fiction en Jackie Brown. Die laatste wordt naar mijn mening ondergewaardeerd.

 

Ik heb van alle Tarantino films genoten, maar meestal wel enkel de eerste keer. De tweede keer worden die lange monologen die spanning moeten opbouwen een beetje te lang. Dat ligt natuurlijk aan mij, maar als ik al weet wat er gaat gebeuren, heeft dat toch niet meer hetzelfde effect en wordt lang gewoon lang. De monologen bij Pulp Fiction storen me dan weer minder.

 

'Reservoir Dog' was cool maar vind ik wat overschat. 'Django' is geweldige fun, maar als derde keus zou ik voor 'True Romance' gaan: de beste Tarantino film die hij niet zelf geregisseerd heeft. 

 

Na deze 'honest trailer' ga je Tarantino wel niet meer op dezelfde manier zien achteraf: 

 

 

Link naar reactie

Jackie Brown vind ik zijn beste. Er is een leuke link met Out of Sight van Soderbergh.  Beide films zijn gebaseerd op boeken van Elmore Leonard en een personage/acteur speelt in beide films mee. Op een bepaalde manier kan je dit als een thematisch tweeluik zien. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
1 hour ago, mojo said:

Jackie Brown vind ik zijn beste. Er is een leuke link met Out of Sight van Soderbergh.  Beide films zijn gebaseerd op boeken van Elmore Leonard en een personage/acteur speelt in beide films mee. Op een bepaalde manier kan je dit als een thematisch tweeluik zien. 

 

Ja 'Out of sight'! Valt in de categorie Tarantinoeske films van de later jaren '90.

 

Daar kun je trouwens ook eens een poll over doen: wat zijn de beste / slechtste Tarantino 'imitaties' (om het wat cru te stellen)? Er worden er een paar in die Honest Trailer getoond maar er zijn er tientallen. 'Get shorty' is één van m'n favorieten, en Guy Ritchie heeft ook leuke dingen gedaan. 

 

En ja, strikt genomen heeft Tarantino ook het warm water niet uitgevonden, maar het was toch de invloed van Pulp Fiction waardoor veel actiefilms plots opvallend vaak elementen begonnen gebruiken die er voordien niet inzaten:

- conversaties die niks met de plot te maken hebben

- coole soundtracks (beperkt tot instrumentale surf rock voor de minder creatieve regisseurs)

- humor op onverwachte momenten

- ongewone flashbacks

- ...

Link naar reactie

 

13 uren geleden, Lük Bey zei:

 

Ja 'Out of sight'! Valt in de categorie Tarantinoeske films van de later jaren '90.

 

Daar kun je trouwens ook eens een poll over doen: wat zijn de beste / slechtste Tarantino 'imitaties' (om het wat cru te stellen)? Er worden er een paar in die Honest Trailer getoond maar er zijn er tientallen. 'Get shorty' is één van m'n favorieten, en Guy Ritchie heeft ook leuke dingen gedaan. 

 

En ja, strikt genomen heeft Tarantino ook het warm water niet uitgevonden, maar het was toch de invloed van Pulp Fiction waardoor veel actiefilms plots opvallend vaak elementen begonnen gebruiken die er voordien niet inzaten:

- conversaties die niks met de plot te maken hebben

- coole soundtracks (beperkt tot instrumentale surf rock voor de minder creatieve regisseurs)

- humor op onverwachte momenten

- ongewone flashbacks

- ...

Als je het nog niet hebt gedaan, moet je dringend Elmore Leonard beginnen lezen, want ook Get Shorty is een boek van hem. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Ik kan bijna alles van Tarantino wel waarderen, maar mijn Top 3 zou deze zijn: Reservoir Dogs, Pulp Fiction, The Hateful Eight.


Jackie Brown wordt enorm onderschat, en zou op een ander moment zomaar in die Top 3 terecht kunnen komen. 

 

Kill Bill is heerlijk entertainment, maar het tweede deel vond ik net iets minder interessant. 

 

Death Proof is voor mij de minste. Het idee van de Grindhouse is fantastisch, maar Death Proof deed dat wat mij betreft een stuk beter.


Inglourious Basterds was vooral de eerste keer erg leuk en wederom baanbrekend. Helaas herhaalde hij zichzelf wat mij betreft net iets teveel met Django Unchained en Once Upon a Time in Hollywood, beiden ook films over ware geschiedenis die met veel geweld wordt veranderd. Hoewel ik van beiden genoten heb (zeker van de liefde voor tv en film in die laatste), vond ik dat toch een zwaktebod.

 

Laten we hopen dat hij ons met de tiende (waarvan ik nog steeds niet geloof dat het zijn laatste zal zijn) weer wegblaast met iets origineels.

Link naar reactie
  • 3 months later...
  • 1 month later...
  • cinco changed the title to 🎬 de 3 favoriete Tarantino-films
  • 5 months later...

afbeelding.thumb.png.7780da92911b303fe0858d9e2f84a259.png

 

https://www.nu.nl/film/6309526/quentin-tarantino-schrapt-plannen-voor-tiende-en-laatste-film.html?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

 

Tarantino heeft al langer het voornemen om te stoppen na zijn tiende film. The Movie Critic zou zijn laatste werk worden. De film zou zich afspelen in het Californië van 1977, met een hoofdrol voor Brad Pitt. Maar die plannen zijn nu van de baan.

 

De filmmaker is niet van plan het script te herschrijven, maar maakt in plaats daarvan plannen om verder te gaan met iets nieuws. Tarantino zou simpelweg van gedachten zijn veranderd. Hij gaat terug naar de tekentafel om uit te zoeken wat zijn laatste film wordt.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...