Ga naar inhoud

Welke auto zit er onder jouw kont?


In welke auto vlei jij jouw kont neer?  

16 leden hebben gestemd

  1. 1. In welke auto vlei jij jouw kont neer?

    • BMW
      0
    • Audi
      3
    • Mercedes
      0
    • Honda
      0
    • Kia
      0
    • Hyundai
      0
    • Suzuki
      0
    • Opel
      0
    • Toyota
      3
    • Dacia
      0
    • Renault
      1
    • Citroën
      1
    • Peugeot
      1
    • Mazda
      1
    • Fiat
      1
    • Aston Martin
      0
    • Bentley
      0
    • Ford
      3
    • Jaguar
      1
    • Lada
      0
    • Skoda
      2
    • Mitsubishi
      0
    • Seat
      0
    • Volvo
      0
    • Volkswagen
      1
    • Polestar
      1
    • Tesla
      0
    • Chinese rommel
      0


Recommended Posts

Een Toyota Auris uit 2007, diesel.

 

Mijn vorige wagens waren een Toyota Starlet (benzine, derde generatie uit de vroege jaren 90), een Toyota Yaris (benzine, eerste generatie uit 1999), een Toyota Corolla (benzine, negende generatie uit de early 00s). Niet dat ik zo'n fan ben van het merk of dergelijke, dat was puur gelinkt aan de bedrijfs-activiteit van mijn ouders. Ik kon wel de kleur niet altijd kiezen, wat me soms niet beviel. Ik vind rood (en dan zeker bij Toyota vanwege het verkleur-probleem) namelijk verschrikkelijk. De (rode) Auris zal echter blijven tot ie de geest geeft, er is geen andere optie.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

IMG_5946.thumb.jpg.6ed7c077a190228ad59cb090606e345f.jpg

 

Dit is twee derden van mijn vloot. Het merk zit niet in de poll. Qua prijs kunnen ze niet op tegen Dacia.

Als je onvoldoende kilometers rijdt, of veel korte ritten doet, moet je een benzine kopen. Meer verbruik en dus meer CO2 uitstoot dan een diesel, maar de emissieregeling van een moderne diesel wil heet gestookt worden om goed te blijven werken. Elektrisch voor een particulier is erg duur in aanschaf, de drempel is voor veel mensen te hoog.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Toch drie verstandige mensen met een Toyota. 

Ik blijf het toch het beste merk vinden op gebied van betrouwbaarheid. Onze Prius+ was 9 jaar oud en had, op een enkele kapot licht na, nog geen enkele issue... tot er één of andere voldidioot zonder remmen achterin is geknald.

Ze is vervangen door een Yaris maar deze staat nu op naam van madam Tanuki, meneer was het beu de verkeersovertredingen steeds op zijn naam toe te krijgen. 

De Polestar doet het goed voor 't moment, maar drie jaar is te kort om van echt betrouwbaar te spreken. Bij de VAG-wagens die ik eerder had begonnen de mankementen steeds na een jaar of vier. 

Link naar reactie
23 uren geleden, Tanuki zei:

Toch drie verstandige mensen met een Toyota. 

Ik blijf het toch het beste merk vinden op gebied van betrouwbaarheid. Onze Prius+ was 9 jaar oud en had, op een enkele kapot licht na, nog geen enkele issue... tot er één of andere voldidioot zonder remmen achterin is geknald.

Ze is vervangen door een Yaris maar deze staat nu op naam van madam Tanuki, meneer was het beu de verkeersovertredingen steeds op zijn naam toe te krijgen. 

De Polestar doet het goed voor 't moment, maar drie jaar is te kort om van echt betrouwbaar te spreken. Bij de VAG-wagens die ik eerder had begonnen de mankementen steeds na een jaar of vier. 

 

Goh, Toyota heeft (net als elk ander merk, I guess) toch ook wel z'n gekende problemen hoor. Tal van reeksen hebben hun typische mankementen, die ik ook zelf heb mogen ondervinden. En ik mag toch wel stellen dat ik daar door de jaren heen goed zicht op gehad heb, zowat alle beschikbare modellen tussen 1991 en 2011 zijn meermaals door de handen gegaan en de klanten waren allemaal Toyota-bestuurders en Toyota-garages.

 

Mijn Auris model van 2007 is ook al minstens 4 keer teruggeroepen, soms zelfs na vele jaren, omdat er op termijn toch iets leek te schelen met bepaalde onderdelen. Mijn Corolla had de gekende (moeilijk op te lossen) waterlek-problemen, m'n Yaris (nog steeds m'n favoriet uit nostalgie en omwille van de verrassende vinnigheid) had ook z'n issues, De eerste Avensis modellen hebben bepaalde motor-problemen, enz.

 

Wel reden ze allemaal nog prima op lange termijn, tenzij het mankement dat in de weg stond. En grote kosten zijn altijd uitgebleven. Als de betrouwbaarheid voornamelijk daar op slaat, heb je gelijk. ;) Veel hangt ook af van de chauffeur en onderhouder.

 

Maar goed, ik heb dan weer heel weinig ervaring met andere merken. Dus de vergelijking kan ik niet gefundeerd maken, dat laat ik aan jou over. :) Als mijn wagen ooit de geest geeft (please not), heb ik ook geen flauw idee welk ander merk ik zou moeten kopen (enfin, theoretisch dan) voor de resterende jaren.



 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...