Ga naar inhoud

Is het stilaan geen tijd voor een toernooi?


Ambreville

Recommended Posts

9 minuten geleden, Yncke zei:

I know, I know, I know. Dezelfde reden als waarom Per'Bat on hold staat -- een groot IRL project dat alle tijd opslorpt. (En 's avonds geen internet hebben helpt ook niet. XD )
Mijn excuses!

 

Ik ga van 't weekend eens kijken wat ik kan doen.

Topper ben jij Yncke!!! Ik miste het toernooi ook al.. ik vind dat elk jaar altijd echt heel erg leuk

Mijn suggesties:

- Beste tweeluik ooit (volgens mij hebben we die nog niet gehad en het biedt de indieners volop de mogelijkheid om met o.a. beeldmateriaal mederepers te overtuigen van hun keuze 🙂

- alleen maar posivitiveit is aan dit forum niet besteed 😉 (zie o.a. de catawiki zaagdraad) dus: een slechtste cover ooit zou ik ook al zien zitten (ik heb al een kandidaat! 😄 De oplettende lezertjes hebben die al eens voorbij zie komen..)



 




 

Link naar reactie
29 minuten geleden, Ambreville zei:

Voor een 'slechtste' zou ik niet gaan. Dan moet je maar een Turkse Kuifje nemen en je hebt gewonnen.

 

image.thumb.png.51427a407ac47261e7bbdd3173eeba40.png

 

Eventueel moeten we een voortoernooi doen om een goed thema te vinden. Het beste tweeluik buiten de Thorgal-reeks is bv. een goed voorstel. De leukste cameo, de beste gag, de beste slechterik...

Deze cover is inderdaad geniaal slecht 😄 woehahahahahahahahaaa 

 

Persoonlijk zou ik het hilarisch vinden om meer van dit soort wangedrochten te zien!

Link naar reactie
3 uren geleden, sanderg zei:

dus: een slechtste cover ooit zou ik ook al zien zitten
 

 

Dat lijkt me niet echt ideaal. Daar zou veel te veel drama uit kunnen voortkomen. :P

En aangezien er veel Vlaamse en Nederlandse stripmakers dit forum bezoeken (al dan niet ingelogd), is dat ook niet al te plezant om zoiets onder ogen te krijgen als één van je eigen covers er tussen zit.

Link naar reactie
3 minuten geleden, cinco zei:

 

Dat lijkt me niet echt ideaal. Daar zou veel te veel drama uit kunnen voortkomen. :P

En aangezien er veel Vlaamse en Nederlandstalige stripmakers dit forum bezoeken (al dan niet ingelogd), is dat ook niet al te plezant om zoiets onder ogen te krijgen als één van je eigen covers er tussen zit.

Daar heb je ook weer gelijk in...

Link naar reactie
38 minuten geleden, Ambreville zei:

Voor een 'slechtste' zou ik niet gaan. Dan moet je maar een Turkse Kuifje nemen en je hebt gewonnen.

 

image.thumb.png.51427a407ac47261e7bbdd3173eeba40.png

 

Eventueel moeten we een voortoernooi doen om een goed thema te vinden. Het beste tweeluik buiten de Thorgal-reeks is bv. een goed voorstel. De leukste cameo, de beste gag, de beste slechterik...

Beste slechterik is ook wel een hele goeie!

Link naar reactie
29 minutes ago, sanderg said:

Beste slechterik is ook wel een hele goeie!

Dat zou wel leuk zijn. De meest intrigerende antagonist of zo. Zelfs in de meest humoristische strips heb je die.

image.thumb.png.4d2e4821928192000c55afdf05cdc74c.png

 

De antagonist geeft de held een canvas om held op te zijn, of in sommige gevallen om stevig te flateren.

image.png.a85367e1fe70802efdcf6eb1ca32e826.png

 

Vaak evolueren antagonisten ook en verandert hun rol tijdens de serie of de verhalen.

image.png.1053a35a9177c1da7d7655dad6bbc4b5.png

 

Terugkerende antagonisten geven een herkenbaarheid. Soms breken ze de grens met het hoofdpersonnages. Soms krijgen ze zelfs kinderen met de held.

image.png.a54c2dc5dde7d362514f7a188777aec6.png

 

Een goeie antagonist moet een auteur ook doseren. Laat je die bijna elk album opdraven, dan wordt dat een lachertje.

image.png.0f2b22e5c8b88e0bfb73050d71ddcffe.png

Soms kan je daar nog een creatieve draai aan geven. Maar daar geraak je zelden mee weg.

image.thumb.png.1599d68915c011758beee6065a382207.png

Als je er over nadenkt, zijn stripverhalen maar saai zonder goed uitgewerkte antagonisten.

image.thumb.png.7f48f7c98ad7c4088354596373bb3263.png

 

Maar damesschoenen helpen niet met een antagonist zijn carriere.

image.png.6c6e50bff651ccbdde006f1bd2199e02.png

 

Kortom, lijkt me wel wat mogelijkheden te hebben om tot februari mee bezig te zijn.  Het enige jammere is dat we nu al weten dat Stomp gaat winnen.

 

image.png.e67246b46216871a246ab191562e19a0.png

 

 

 

 

Link naar reactie
28 minuten geleden, cinco zei:

De recentere toernooien hadden altijd wel originele thema's: beste landschap, beste winkel, beste feestmaal...

 

Iets rond slechterikken (hoewel interessant) is niet dadelijk het meest originele. Daar bestaan al lijsten van.

 

https://archief.stripspeciaalzaak.be/Toppers_Schurken&Feeksen.htm

 

https://www.ign.com/lists/top-100-comic-book-villains

 

Beste titelpagina-illustratie?

Link naar reactie
On 12/15/2023 at 8:14 PM, Ambreville said:

Een goeie antagonist moet een auteur ook doseren. Laat je die bijna elk album opdraven, dan wordt dat een lachertje.

image.png.0f2b22e5c8b88e0bfb73050d71ddcffe.png

 

Lang geleden dat ik het ABC van de Strip nog eens geplugd heb! 

 

R.thumb.jpg.810a43928088599d22714d528d04bfa3.jpg

 

Nog steeds te koop bij Uitgeverij Bonte, voor wie nog een cadeau zoekt voor de stripliefhebber die al alles heeft (maar dit om één of andere reden nog niet)

 

voorlopigecover.thumb.jpg.13dbc21871996545d2df53a63efee795.jpg

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...