Ga naar inhoud

Reeks '421' De Moeite Waard ?


Veto

Recommended Posts

Nu er heel wat te doen is rond het tweeluik 'Stomp' dat in mei zal verschijnen, stelde ik vast dat ik heel weinig van tekenaar Eric Maltaite in mijn collectie heb. Ik heb enkel de twee albums van 'Carmen Lamour' (verschenen halverweg jaren negentig bij P&T Productions) van zijn hand.
Zijn er forummers die de detectivereeks '421' hebben ?

Is deze reeks een aanrader ?  Blijkbaar zijn er tien albums en een 'nul'-nummer.

Zijn de albums nog makkelijk te vinden in het Nederlands ?  En daarmee bedoel ik dat ik niet van plan ben om zotte prijzen te gaan betalen voor SC-albums uit de jaren tachtig en negentig.

post-69-0-90596200-1393875308_thumb.jpg

post-69-0-74990200-1393875310_thumb.jpg

post-69-0-35435800-1393875311_thumb.jpg

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

ik ben ook fan van de tekeningen van will junior

 

ik denk dat er ook een deel van de kampeerders is vertaald (ook niet echt een hoogvlieger net als carmen lamour)

maar 421 kon ik wel erg smaken, een james bond verhaal van een coole engelse geheimagent 

 

het nul nummer "het wrak en de galjoenen" zat in de debuutreeks van dupuis en das het minste album van de reeks en is niet zo makkelijk te vinden het moeilijkste deel is  deel 3 operatie zelfmoord, dat vind je aan de gekste prijzen, en dan zeggen ze altijd dat het zwart van de kaft een van de redens is, maar das wel een sterk verhaal, gelukkig heb  ik het in die bundels van robbedoes 

Link naar reactie

421 is een leuke reeks, typische Robbedoesstrip. Vooral de latere deeltjes zijn zeer lezenswaardig. Maltaite tekent vlot en de scenario's zijn van Desberg die toch gewoon goed werk aflevert.

 

Aanhakend bij Mario Boon: Mono jim is ook een leuke strip (vond hem beter dan 421) en makkelijk te krijgen in de tweedehands..

Link naar reactie

Van deze reeks zullen nog twee integrales verschijnen in het Frans. Ik heb het altijd graag gelezen in het weekblad en daarna in album. Het verandert wel van toon van een James Bond-persiflage naar iets met meer diepgang, psychologie, drama en exotisch avontuur.

Link naar reactie
Gast Natte aap

Ik ben een liefhebber van deze reeks. Geen idee wat ze er nu tweedehands voor vragen, maar ik vind het wel een leuke reeks en ik vind het jammer dat ze er mee gestopt zijn.

Link naar reactie

Hele leuke reeks. Zoals andere repers al zeggen zijn de eerste verhalen wat plichtmatig en in de stijl van z'n pa, maar vanaf deel 4/5 meer diepgang.

 

Die boekjes zijn nog wel te vinden, alleen het 0-nummer en (vooral) deeltje 3 zijn in goede staat wat duurder.

 

Als je interesse hebt: ik heb dat 0-nummer in gelezen staat voor je, plus wat hogere nummers in vrijwel nieuwstaat....Gorinchem?

 

 

Erik

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Door al jullie positieve reacties ben ik gezwicht.  Ik heb inmiddels al zes van de tien delen gekocht tegen max. 6,95 euro per deel.  De meeste waren zelfs minder dan vijf euro.  Nog even wachten met lezen tot ik alle delen heb.  Maar bij het doorbladeren kreeg ik al veel goesting om ze toch al te beginnen lezen.

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Ik vond vooral de latere delen de moeite omdat die wat meer noir waren en de tekenstijl was ook verder geëvolueerd naar iets dat me meer aanstond. Ik moet qua sfeerschepping altijd aan Soda denken.

 

Ik vond Zambada van hem ook niet slecht (nooit vertaald).

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 6 years later...
56 minuten geleden, Centientje zei:

Van mijn broer geërfd: de reeks 421: debuut (leessporen) + in zeer goede staat de delen 2 t/m 7. Iemand nog interesse?

Dit kun je beter meedelen  in het Te Koop subforum, maar dan moet je er wel een prijs bij noemen... Leuke reeks, dat zeker, jammer dat de moeilijker vindbare delen er niet bijzitten...

Link naar reactie
23 minuten geleden, Daan zei:

Superschattig, maar ik ken alleen het laatste deel. Is dat zo'n 6 integrales lang leuk?

 

Jojo is een aanrader. Achter de brave onschuldige look zit heel wat diepgang verborgen.

Er zit ook genoeg evolutie in vertel- en tekenstijl doorheen de 18-delige serie om de interesse van de lezer vast te houden.

Link naar reactie

Ik heb deel 4 blijkbaar enkel als Franse HC. Als er ooit nog eens een stripbeurs is, zal ik eens de NL versie zoeken. 
 

Ik heb het altijd jammer gevonden dat Zambada v Maltaite nooit vertaald is. Ik vond dat een tof reeksje, 1 vd zeldzame die ik in het Frans kocht. 
 

 

image.jpeg

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...