Veto Posted March 3, 2014 Posted March 3, 2014 Nu er heel wat te doen is rond het tweeluik 'Stomp' dat in mei zal verschijnen, stelde ik vast dat ik heel weinig van tekenaar Eric Maltaite in mijn collectie heb. Ik heb enkel de twee albums van 'Carmen Lamour' (verschenen halverweg jaren negentig bij P&T Productions) van zijn hand.Zijn er forummers die de detectivereeks '421' hebben ?Is deze reeks een aanrader ? Blijkbaar zijn er tien albums en een 'nul'-nummer.Zijn de albums nog makkelijk te vinden in het Nederlands ? En daarmee bedoel ik dat ik niet van plan ben om zotte prijzen te gaan betalen voor SC-albums uit de jaren tachtig en negentig. Quote Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :http://vetostript.weebly.com
beus Posted March 3, 2014 Posted March 3, 2014 ik ben ook fan van de tekeningen van will junior ik denk dat er ook een deel van de kampeerders is vertaald (ook niet echt een hoogvlieger net als carmen lamour) maar 421 kon ik wel erg smaken, een james bond verhaal van een coole engelse geheimagent het nul nummer "het wrak en de galjoenen" zat in de debuutreeks van dupuis en das het minste album van de reeks en is niet zo makkelijk te vinden het moeilijkste deel is deel 3 operatie zelfmoord, dat vind je aan de gekste prijzen, en dan zeggen ze altijd dat het zwart van de kaft een van de redens is, maar das wel een sterk verhaal, gelukkig heb ik het in die bundels van robbedoes Quote
marioboon Posted March 3, 2014 Posted March 3, 2014 Zeker de moeite waard. Toch vanaf deel 4-5 als Maltaite meer realistisch begint te tekenen en weggaat van de Baard en Kale-stijl van zijn vader. Ook de moeite om te zoeken de oneshot Mono Jim Quote
retep Posted March 3, 2014 Posted March 3, 2014 421 is een leuke reeks, typische Robbedoesstrip. Vooral de latere deeltjes zijn zeer lezenswaardig. Maltaite tekent vlot en de scenario's zijn van Desberg die toch gewoon goed werk aflevert. Aanhakend bij Mario Boon: Mono jim is ook een leuke strip (vond hem beter dan 421) en makkelijk te krijgen in de tweedehands.. Quote
Kool Thing Posted March 3, 2014 Posted March 3, 2014 Gewoon een aardig reeksje. Niet meer, niet minder. Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
Peter Posted March 3, 2014 Posted March 3, 2014 Gewoon een aardig reeksje. Niet meer, niet minder. Inderdaad, ik heb de reeks graag gelezen. ik heb voor alle delen 100 euro uitgegeven Quote
Guest Kontiki Posted March 3, 2014 Posted March 3, 2014 Van deze reeks zullen nog twee integrales verschijnen in het Frans. Ik heb het altijd graag gelezen in het weekblad en daarna in album. Het verandert wel van toon van een James Bond-persiflage naar iets met meer diepgang, psychologie, drama en exotisch avontuur. Quote
Guest Natte aap Posted March 3, 2014 Posted March 3, 2014 Ik ben een liefhebber van deze reeks. Geen idee wat ze er nu tweedehands voor vragen, maar ik vind het wel een leuke reeks en ik vind het jammer dat ze er mee gestopt zijn. Quote
anathema76 Posted March 4, 2014 Posted March 4, 2014 Onlangs nog eens helemaal herlezen en ik heb me rot geamuseerd! Toppertje! Quote
Waldorf Posted March 4, 2014 Posted March 4, 2014 Ik heb ze niet volledig, maar 421 is een leuke reeks. Mono Jim is ook de moeite. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
eriktex Posted March 4, 2014 Posted March 4, 2014 Hele leuke reeks. Zoals andere repers al zeggen zijn de eerste verhalen wat plichtmatig en in de stijl van z'n pa, maar vanaf deel 4/5 meer diepgang. Die boekjes zijn nog wel te vinden, alleen het 0-nummer en (vooral) deeltje 3 zijn in goede staat wat duurder. Als je interesse hebt: ik heb dat 0-nummer in gelezen staat voor je, plus wat hogere nummers in vrijwel nieuwstaat....Gorinchem? Erik Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl
Elvis Posted March 4, 2014 Posted March 4, 2014 Goede reeks maar ik vrees dat ze compleet moeilijk te vinden is.Dit wordt zoeken op stripbeurzen. Quote
Lecram Posted March 4, 2014 Posted March 4, 2014 Hele sterke serie, een van mijn favorieten uit die tijd. Quote
ivo Posted March 4, 2014 Posted March 4, 2014 Eerste delen vind ik nu gedateerde james-bond persiflages; de latere delen zijn wat harder, rauwer, maar heel sfeervol. Toch wel een aanrader... Quote www.instagram.com/kreativosaurus - www.kreativosaurus.be
Veto Posted March 5, 2014 Author Posted March 5, 2014 Jullie hebben me overtuigd. Ik heb inmiddels al hier en daar online rondgesnuffeld en al zeven delen van de tien tegen max. 5 euro per stuk in goede tot nieuwstaat gevonden. Nog drie delen te gaan dus en ik kan de hele reeks lezen. Quote Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :http://vetostript.weebly.com
Werner Posted March 6, 2014 Posted March 6, 2014 Ik heb de reeks pas gekocht. Was vergeten dat de reeks zo goed was. Het fantasy-element in Een Gril Van Het Lot kon me zeer bekoren. Deel 3 is nogal moeilijk te vinden. Quote http://www.wernerpeeters.behttp://www.dvdinfo.be
Veto Posted March 9, 2014 Author Posted March 9, 2014 Door al jullie positieve reacties ben ik gezwicht. Ik heb inmiddels al zes van de tien delen gekocht tegen max. 6,95 euro per deel. De meeste waren zelfs minder dan vijf euro. Nog even wachten met lezen tot ik alle delen heb. Maar bij het doorbladeren kreeg ik al veel goesting om ze toch al te beginnen lezen. Quote Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :http://vetostript.weebly.com
mojo Posted March 9, 2014 Posted March 9, 2014 Ik vond vooral de latere delen de moeite omdat die wat meer noir waren en de tekenstijl was ook verder geëvolueerd naar iets dat me meer aanstond. Ik moet qua sfeerschepping altijd aan Soda denken. Ik vond Zambada van hem ook niet slecht (nooit vertaald). Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”
Centientje Posted January 31, 2021 Posted January 31, 2021 Van mijn broer geërfd: de reeks 421: debuut (leessporen) + in zeer goede staat de delen 2 t/m 7. Iemand nog interesse? Quote
Daan Posted January 31, 2021 Posted January 31, 2021 56 minuten geleden, Centientje zei: Van mijn broer geërfd: de reeks 421: debuut (leessporen) + in zeer goede staat de delen 2 t/m 7. Iemand nog interesse? Dit kun je beter meedelen in het Te Koop subforum, maar dan moet je er wel een prijs bij noemen... Leuke reeks, dat zeker, jammer dat de moeilijker vindbare delen er niet bijzitten... Quote
shakeitupguy Posted January 31, 2021 Posted January 31, 2021 3 uren geleden, Daan zei: Dit kun je beter meedelen in het Te Koop subforum, maar dan moet je er wel een prijs bij noemen... Leuke reeks, dat zeker, jammer dat de moeilijker vindbare delen er niet bijzitten... Is er ook geen integrale reeks uitgave van tegenwoordig? Quote
mojo Posted January 31, 2021 Posted January 31, 2021 Niet dat ik weet. Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”
shakeitupguy Posted January 31, 2021 Posted January 31, 2021 32 minuten geleden, mojo zei: Niet dat ik weet. Nog niet vertaald dan want bestaat in het Frans. Komt wel ooit eens in het Nederlands. Quote
Daan Posted January 31, 2021 Posted January 31, 2021 2 uren geleden, shakeitupguy zei: Is er ook geen integrale reeks uitgave van tegenwoordig? Die zouden bij mij een mooi plekje kunnen krijgen! Iets voor Arboris? Quote
Ambreville Posted January 31, 2021 Posted January 31, 2021 1 uur terug, Daan zei: Die zouden bij mij een mooi plekje kunnen krijgen! Iets voor Arboris? hopelijk Dupuis, maar dan zal het al zeker niet dit jaar zijn. Er zijn nog een aantal mooie reeksen achter, om Jojo niet te noemen. Quote
Daan Posted January 31, 2021 Posted January 31, 2021 38 minuten geleden, Ambreville zei: hopelijk Dupuis, maar dan zal het al zeker niet dit jaar zijn. Er zijn nog een aantal mooie reeksen achter, om Jojo niet te noemen. Superschattig, maar ik ken alleen het laatste deel. Is dat zo'n 6 integrales lang leuk? Quote
cinco Posted January 31, 2021 Posted January 31, 2021 23 minuten geleden, Daan zei: Superschattig, maar ik ken alleen het laatste deel. Is dat zo'n 6 integrales lang leuk? Jojo is een aanrader. Achter de brave onschuldige look zit heel wat diepgang verborgen. Er zit ook genoeg evolutie in vertel- en tekenstijl doorheen de 18-delige serie om de interesse van de lezer vast te houden. Quote
Vittorio Posted January 31, 2021 Posted January 31, 2021 9 uren geleden, Stomp zei: Deel 3 is het moeilijkste deel. Nee joh, aardig wat exemplaren op CataDodo (DodoWiki, Lala Dodo), twee aan 15 euro, daar ga je niet stuk op. Quote
Vittorio Posted January 31, 2021 Posted January 31, 2021 Maltaite tekent leuke landschapjes in 421, hadden best mogen mee opstomen in het toernooi: Zou hij voor de maan de perforator van Peyo hebben geleend? Quote
cinco Posted January 31, 2021 Posted January 31, 2021 6 minuten geleden, Vittorio zei: Zou hij voor de maan de perforator van Peyo hebben geleend? de maan in het beeldverhaal Quote
kbellon Posted January 31, 2021 Posted January 31, 2021 20 minuten geleden, cinco zei: de maan in het beeldverhaal Zie je daar een potentieel nieuw topic? Quote
Vittorio Posted January 31, 2021 Posted January 31, 2021 26 minuten geleden, kbellon zei: Zie je daar een potentieel nieuw topic? Cinco grijpt elke mogelijkheid aan om over de maanraket te kletsmeieren Quote
cinco Posted January 31, 2021 Posted January 31, 2021 Met al die landschapsfoto's raak ik in de war en denk ik dat ik in een toernooi-thread zit. Quote
Vittorio Posted January 31, 2021 Posted January 31, 2021 14 minuten geleden, cinco zei: Met al die landschapsfoto's raak ik in de war en denk ik dat ik in een toernooi-thread zit. Mono Jim. Traction in de regen, ook van Maltaite... Waar hebben we dat eerder gezien? Quote
Ambreville Posted February 1, 2021 Posted February 1, 2021 Maltaite is imho als tekenaar altijd zwaar onderschat geweest. Die heeft te lang moeten opboksen tegen het 'zoon van...'- syndroom. Quote
mojo Posted February 1, 2021 Posted February 1, 2021 Ik heb deel 4 blijkbaar enkel als Franse HC. Als er ooit nog eens een stripbeurs is, zal ik eens de NL versie zoeken. Ik heb het altijd jammer gevonden dat Zambada v Maltaite nooit vertaald is. Ik vond dat een tof reeksje, 1 vd zeldzame die ik in het Frans kocht. Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”
Chorasan Posted February 2, 2021 Posted February 2, 2021 Op 31/1/2021 om 21:58, Vittorio zei: Uit welk J&P-album komt dit? Ik herinner me daar niks van. Prachtige tekening! Quote "I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves DvDkes
Vittorio Posted February 2, 2021 Posted February 2, 2021 1 uur geleden, Chorasan zei: Uit welk J&P-album komt dit? Ik herinner me daar niks van. Prachtige tekening! Deed hier ooit nog eens mee aan een toernooi, als ik het me goed herinner. Komt uit De hekserij van Bozerik. Quote
Recommended Posts