Ga naar inhoud

Beste Piraten/zeevaartreeks


Recommended Posts

top 3 in volgorde

 

1/ Vinland saga! Een geweldig vikingverhaal, supermooi getekend, langlopend. Vooral character-driven.

2/ De kinderen van de wind. Bourgeon. Avontuur, maar ook historisch enorm uitgevlooid. Lange tijd mijn favo reeks geweest.

3/ De havik van pellerin: de eerste 5 zijn als afgerond verhaal te lezen, eerder schattentocht, maar heel tof gedaan.

Link naar reactie

Het one-shot Atar Gull is ook niet te versmaden. Besprak ik hier ooit voor het vertaald raakte: http://www.stripspeciaalzaak.be/KlareTaal/KlareTaal04.htm#AtarGull

 

Familie Piraat charmeerde me uitermate: http://www.stripspeciaalzaak.be/PHP/besprekingen/index.php?module=album&id=2495

 

Ondanks de krasserige tekenstijl is Isaac de Piraat een onversneden avonturenstrip: http://www.stripspeciaalzaak.be/PHP/besprekingen/index.php?module=search&key=reeks&value=623

 

De piratenscènes uit Loisels Peter Pan baden in de klassieke sfeer.

 

De tekenstijl van Piratenvlag (gelukkig nog compleet vertaald geraakt bij Medusa) deed me vaak denken aan het grafisch verwante Het Derde Testament of Het Vijfde Evangelie.

Link naar reactie

Ik heb ze allemaal gelezen hoor, Kontiki!...Robbedoes door Franquin vond ik erg goed, ook wel Baard en Kale, Guus Slim (vind ik nu onleesbaar), Archie Cash. Buck Danny vond ik altijd zeer saai. Ook Guust Flater vond (en vind) ik maar niks.

De beste strip uit mijn jeugd stond in Kuifje: Bernard Prince. Verschroeide aarde, wat een verhaal!...

Maar piratenstrips..Buiten 'Ouwe Niek' vind ik ze stuk voor stuk saai en amper leesbaar.

Maar ik ken die recente reeksen totaal niet.

Link naar reactie

Piratenvlag vond ik maar niks, begint goed maar verzandt daarna in de bovennatuurlijke elementen, een fout die veel piratenreeksen maken. De Duivel der Zeven Zeeën (Hermann) is nog zo'n reeks (2 delen, dacht ik) die daaronder lijdt. Zombies op een piratenschip: een keer teveel gezien. Bij Hannibal Meriadec/Drakenbloed werkt dat bovennatuurlijke dan weer wel, al is dat natuurlijk altijd een persoonlijk aanvoelen.

 

Long John Silver is écht een topper en inderdaad De Campbell's, één van de grappigste reeksen die ik de afgelopen jaren las.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Piratenvlag vond ik maar niks, begint goed maar verzandt daarna in de bovennatuurlijke elementen, een fout die veel piratenreeksen maken. De Duivel der Zeven Zeeën (Hermann) is nog zo'n reeks (2 delen, dacht ik) die daaronder leidt. Zombies op een piratenschip: een keer teveel gezien. Bij Hannibal Meriadec/Drakenbloed werkt dat bovennatuurlijke dan weer wel, al is dat natuurlijk altijd een persoonlijk aanvoelen.

 

Long John Silver is écht een topper en inderdaad De Campbell's, één van de grappigste reeksen die ik de afgelopen jaren las.

 

eens.

wel, mijn nummer 1: vinland saga is echt avontuur met enorm veel oog voor personages. ik ga hier nog eens een aparte draad van maken, want ik heb de indruk dat het hier niet zoveel gelezen wordt.

Link naar reactie

Howard Flynn door Duval en Vance.

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

Marlies/Marine van Pierre Tranchand.

Ik heb die reeks onlangs nog in het Frans aangevuld. Moet ze nog beginnen lezen, maar dit leerde ik kennen door de voorpublicatie in Zonneland. Er verschenen amper drie of vier albums in vertaling en dan nog niet eens de eerste verhalen.

Link naar reactie

DiT vind ik nu wel een enorm leuke strip...Dankzij deze strip ben ik veertig jaar geleden begonnen met Amerikaanse strips te lezen. Terry...Bij momenten geniaal...Ook heel mooi en sfeervol getekend. Piraten zijn er niet veel te zien in 'Terry and the Pirates'.

Ik heb ook een zeer mooi origineel aan mijn muur hangen (dat gebruikt is voor een cover)

Terry and the Pirates en Rowlf van Corben...Daarmee is het voor mij allemaal begonnen...

En toen ben ik naar de winkel 'Real Free Press' van Olaf Stoop getrokken, ergens in een steegje in Amsterdam...

Wat ik daar te zien kreeg aan Amerikaanse strips!!!! Dat waren nog eens tijden!!!

Maar goed, het gaat hier over piratenstrips...

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...