MistaSossa Posted June 23, 2015 Posted June 23, 2015 Ik ben op zoek naar een leuke reeks om te verzamelen die over piraten of zeevaart gaat. Ideeën zijn welkom. Grt Kevin Quote
JPAR Posted June 23, 2015 Posted June 23, 2015 Piraten van Barataria, Baracuda, Long John Silver, Black Crow, om er even een paar te noemen. Quote
Yncke Posted June 23, 2015 Posted June 23, 2015 Moet het een historische reeks zijn of mag eerder humoristisch ook? Want in dat geval stel ik heel graag De Campbells voor, over een alleenstaande piratenvader die zijn tiener- en jongere dochter opvoedt. Quote yncke.be
Zwendel Posted June 23, 2015 Posted June 23, 2015 Ouwe Niek moet zowat de oudste piratenreeks (nederlandsralig) zijn of vergis ik mij? Quote
JPAR Posted June 23, 2015 Posted June 23, 2015 Roodbaard uiteraard. Zijn nu in mooie integrales te verkrijgen. Quote
Zwendel Posted June 23, 2015 Posted June 23, 2015 Roodbaard uiteraard. Zijn nu in mooie integrales te verkrijgen.Was er ook zo geen Nederlandse reeks over een zeevaarder ook in integrales heruitgegeven? edit: oeps dat was dus Roodbaard /kuch Quote
Rik Posted June 23, 2015 Posted June 23, 2015 En de piraten van Asterix natuurlijk Quote Omnia mutantur nihil interit
dirk (monsieur toupet) Posted June 23, 2015 Posted June 23, 2015 De Havik, van Pellerin. Esteban, van Bonnehomme in het realistische genre Brammetje Bram, in het komische Quote
Peter Posted June 23, 2015 Posted June 23, 2015 Moet het een historische reeks zijn of mag eerder humoristisch ook? Want in dat geval stel ik heel graag De Campbells voor, over een alleenstaande piratenvader die zijn tiener- en jongere dochter opvoedt. dit vind ik ook een aanrader Quote
Rik Posted June 23, 2015 Posted June 23, 2015 Surcouf, Drakenbloed, Testament van Captain Crown Quote Omnia mutantur nihil interit
Timhardt Posted June 23, 2015 Posted June 23, 2015 top 3 in volgorde 1/ Vinland saga! Een geweldig vikingverhaal, supermooi getekend, langlopend. Vooral character-driven. 2/ De kinderen van de wind. Bourgeon. Avontuur, maar ook historisch enorm uitgevlooid. Lange tijd mijn favo reeks geweest. 3/ De havik van pellerin: de eerste 5 zijn als afgerond verhaal te lezen, eerder schattentocht, maar heel tof gedaan. Quote
Theoak Posted June 23, 2015 Posted June 23, 2015 Ik blijf Goudvreter een schitterende serie vinden van 3 delen die niet al te duur zijn te vinden, want verschenen in de Collectie 500. Quote
gedo Posted June 23, 2015 Posted June 23, 2015 Is al bekend of de integrale van barataria er gaat komen? Quote
Simon Posted June 24, 2015 Posted June 24, 2015 Als hij er komt, dan zou het voor augustus zijn. Quote
anathema76 Posted June 24, 2015 Posted June 24, 2015 Mijn top drie: 1. De Campbells 2. Drakenbloed 3. Ouwe Niek Alle andere piratenreeksen kunnen me niet boeien. Quote
Guest Kontiki Posted June 24, 2015 Posted June 24, 2015 Hee, ik had in jou nooit een lezer van ouwe Robbedoesreeksen vermoed. Of je vernoemt ze in elk geval zelden. Quote
linthout Posted June 24, 2015 Posted June 24, 2015 Hee, ik had in jou nooit een lezer van ouwe Robbedoesreeksen vermoed. Of je vernoemt ze in elk geval zelden. Anders had ik een top nul!!! :-) Quote
Guest Kontiki Posted June 24, 2015 Posted June 24, 2015 Het one-shot Atar Gull is ook niet te versmaden. Besprak ik hier ooit voor het vertaald raakte: http://www.stripspeciaalzaak.be/KlareTaal/KlareTaal04.htm#AtarGull Familie Piraat charmeerde me uitermate: http://www.stripspeciaalzaak.be/PHP/besprekingen/index.php?module=album&id=2495 Ondanks de krasserige tekenstijl is Isaac de Piraat een onversneden avonturenstrip: http://www.stripspeciaalzaak.be/PHP/besprekingen/index.php?module=search&key=reeks&value=623 De piratenscènes uit Loisels Peter Pan baden in de klassieke sfeer. De tekenstijl van Piratenvlag (gelukkig nog compleet vertaald geraakt bij Medusa) deed me vaak denken aan het grafisch verwante Het Derde Testament of Het Vijfde Evangelie. Quote
Guest Kontiki Posted June 24, 2015 Posted June 24, 2015 Goed nieuws, de integrale van Barataria komt er leerde een navraag me zopas! Maar is verschoven naar het voorjaar. Quote
linthout Posted June 24, 2015 Posted June 24, 2015 Ik heb ze allemaal gelezen hoor, Kontiki!...Robbedoes door Franquin vond ik erg goed, ook wel Baard en Kale, Guus Slim (vind ik nu onleesbaar), Archie Cash. Buck Danny vond ik altijd zeer saai. Ook Guust Flater vond (en vind) ik maar niks. De beste strip uit mijn jeugd stond in Kuifje: Bernard Prince. Verschroeide aarde, wat een verhaal!... Maar piratenstrips..Buiten 'Ouwe Niek' vind ik ze stuk voor stuk saai en amper leesbaar. Maar ik ken die recente reeksen totaal niet. Quote
eriktex Posted June 24, 2015 Posted June 24, 2015 Goed nieuws, de integrale van Barataria komt er leerde een navraag me zopas! Maar is verschoven naar het voorjaar. Leuk, kan ik ook nog eens instappen. Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl
Kristof Berte Posted June 24, 2015 Posted June 24, 2015 Piratenvlag vond ik maar niks, begint goed maar verzandt daarna in de bovennatuurlijke elementen, een fout die veel piratenreeksen maken. De Duivel der Zeven Zeeën (Hermann) is nog zo'n reeks (2 delen, dacht ik) die daaronder lijdt. Zombies op een piratenschip: een keer teveel gezien. Bij Hannibal Meriadec/Drakenbloed werkt dat bovennatuurlijke dan weer wel, al is dat natuurlijk altijd een persoonlijk aanvoelen. Long John Silver is écht een topper en inderdaad De Campbell's, één van de grappigste reeksen die ik de afgelopen jaren las. Quote 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook
Chimi Posted June 24, 2015 Posted June 24, 2015 Niet echt helemaal een piratenreeks maar ik vind Sabels en Galjoenen heel goed. Quote http://www.getekendereep.com/index.php?/topic/2247-chimichanga-art/ http://slentert.deviantart.com/
Timhardt Posted June 24, 2015 Posted June 24, 2015 Piratenvlag vond ik maar niks, begint goed maar verzandt daarna in de bovennatuurlijke elementen, een fout die veel piratenreeksen maken. De Duivel der Zeven Zeeën (Hermann) is nog zo'n reeks (2 delen, dacht ik) die daaronder leidt. Zombies op een piratenschip: een keer teveel gezien. Bij Hannibal Meriadec/Drakenbloed werkt dat bovennatuurlijke dan weer wel, al is dat natuurlijk altijd een persoonlijk aanvoelen. Long John Silver is écht een topper en inderdaad De Campbell's, één van de grappigste reeksen die ik de afgelopen jaren las. eens. wel, mijn nummer 1: vinland saga is echt avontuur met enorm veel oog voor personages. ik ga hier nog eens een aparte draad van maken, want ik heb de indruk dat het hier niet zoveel gelezen wordt. Quote
Timhardt Posted June 24, 2015 Posted June 24, 2015 isaac en long john silver vind ik ook heel goede reeksen trouwens. Quote
mojo Posted June 24, 2015 Posted June 24, 2015 Long John Silver De Havik Zwart Bloed Cory de scheepsjongen Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”
Jason Fly Posted June 24, 2015 Posted June 24, 2015 Howard Flynn door Duval en Vance. Quote Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips... ••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••• Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop
Timhardt Posted June 24, 2015 Posted June 24, 2015 zwart bloed is erg onderschat vind ik, zeer goed vierluik, ik hou wel van zeeverhalen, als ik ze zo voorbij zie komen. Quote
Metabaron Posted June 24, 2015 Posted June 24, 2015 Ik zie een piratenspecial op Stripspeciaalzaak aan de einder! :-) Quote
Guest Kontiki Posted June 24, 2015 Posted June 24, 2015 Ik heb daar ook zin in. Maar we gaan ons eerst in de loopgraven smijten. Quote
Guest Kameraad Mauser Posted June 24, 2015 Posted June 24, 2015 Marlies/Marine van Pierre Tranchand. Quote
Tom MDP Posted June 24, 2015 Posted June 24, 2015 The Cambells en Barracuda zijn in mijn ogen 2 toppers. De 7 piraten (uit die reeks van 7 dieven, 7 hottentotten, 7 kunstijsschaatsers...) vond ik ook heel tof. Quote
Guest Kontiki Posted June 24, 2015 Posted June 24, 2015 Marlies/Marine van Pierre Tranchand. Ik heb die reeks onlangs nog in het Frans aangevuld. Moet ze nog beginnen lezen, maar dit leerde ik kennen door de voorpublicatie in Zonneland. Er verschenen amper drie of vier albums in vertaling en dan nog niet eens de eerste verhalen. Quote
Madam Kito Posted June 24, 2015 Posted June 24, 2015 Ik ben op zoek naar een leuke reeks om te verzamelen die over piraten of zeevaart gaat. Een onderschatte zeevaartstrip is ongetwijfeld Pol (van Pol, Pel en Pingo) Quote
linthout Posted June 25, 2015 Posted June 25, 2015 DiT vind ik nu wel een enorm leuke strip...Dankzij deze strip ben ik veertig jaar geleden begonnen met Amerikaanse strips te lezen. Terry...Bij momenten geniaal...Ook heel mooi en sfeervol getekend. Piraten zijn er niet veel te zien in 'Terry and the Pirates'. Ik heb ook een zeer mooi origineel aan mijn muur hangen (dat gebruikt is voor een cover) Terry and the Pirates en Rowlf van Corben...Daarmee is het voor mij allemaal begonnen... En toen ben ik naar de winkel 'Real Free Press' van Olaf Stoop getrokken, ergens in een steegje in Amsterdam... Wat ik daar te zien kreeg aan Amerikaanse strips!!!! Dat waren nog eens tijden!!! Maar goed, het gaat hier over piratenstrips... Quote
Zwendel Posted June 25, 2015 Posted June 25, 2015 Was er ook zo geen Nederlandse reeks over een zeevaarder ook in integrales heruitgegeven? edit: oeps dat was dus Roodbaard /kuch Ik moet mijzelf verbeteren, dat was Kapitein Rob, zelf nooit gelezen, maar blijkt in Nederland nogal bekend? Quote
Recommended Posts