Ga naar inhoud

A (de draad van Andreas)


stilte

Recommended Posts

En een vertaalde Azteques, yes, please!

 

 

En als we dan opdrachten aan het uitdelen zijn: na Azteques zou ik van Sherpa graag een dikke bundel willen met alle korte verhalen. Le 8e prissonier, Monster, Jane Eyre, X-20, het verhaal uit Strips 2000, het kattenverhaaltje en die uit Dream is Over en zo zijn er waarschijnlijk nog wel een tiental te vinden. Graag uitgevoerd zoals de intergrale Rorks.

 

Idem !!!!

● A-dept ● Klarist ● Tastofiel ●

Link naar reactie

Hoe meer Andreas, hoe liever!

 

Al moet ik toegeven dat ik bvb. in Arq de draad toch wat kwijt ben... Teveel tijd tussen gelaten (vandaag pas deel 17 gelezen) en te weinig herleze, maar het maakte wel dat het quasi onbegrijpelijk gewauwel leek...

 

Wel genoten van Cythraul en kijk uit naar de bundel van Cyrrs/Mil om dat ook eens integraal te herlezen.

(òÓ,)_\,,/

 

Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid.

Link naar reactie

Ik heb Cyrus/Mil integraal graag gelezen, maar het blijft voor mij even onbegrijpelijk (al weet ik wel min of meer waar het over gaat) als de twee losse delen. 

De vier nieuwe platen (3,5) zijn de aankoop van de integraal natuurlijk meer dan waard. Maar ze hadden voor de nieuwe kopers de 1,5 gewiste plaat uit het origineel, wel in extra mogen meegeven. Ah, ik heb ze allemaal :):P

Link naar reactie

Het is nog lang wachten tot eind september! Maar ik wacht toch maar tot de laatst Arq echt in de winkel ligt voor ik de hele serie weer vanaf deel 1 ga lezen. Het zal niet de eerst keer zijn dat er een maandje uitstel is.

 

Maar even een vraagje: is er iemand die iets weet over het Andreas verhaal "le temps de la réflexion" ui het album "paroles de parloirs"? Ik heb me rot gezocht op internet naar een plaatje of omschrijving, maar kan nergens iets vinden...

Link naar reactie

Het is nog lang wachten tot eind september! Maar ik wacht toch maar tot de laatst Arq echt in de winkel ligt voor ik de hele serie weer vanaf deel 1 ga lezen. Het zal niet de eerst keer zijn dat er een maandje uitstel is.

Maar even een vraagje: is er iemand die iets weet over het Andreas verhaal "le temps de la réflexion" ui het album "paroles de parloirs"? Ik heb me rot gezocht op internet naar een plaatje of omschrijving, maar kan nergens iets vinden...

Kijk eens op deze site:

http://www.dossier-andreas.net/

Klikken op het tabblad "Albums", en dan in het venster links scrollen tot je "paroles de parloirs" vindt.

Daar wordt "Le temps de la réflexion" vermeldt.

Het zou 4 p's zijn, het verhaal is gebaseerd op een tekst van Rachida en geschreven door Corbeyron. De tekeningen zijn van Andreas.

Verder vind ik er ook totaal niets over.

Link naar reactie
  • 1 month later...

Ik heb hem!

Voorlopig blijft hij potdicht, want ik moet nog een vertaling afwerken.

Vanavond weet ik in elk geval wat ik te doen heb. :)

Daarna tijd vinden om de hele reeks te herlezen.

Ik kan in elk geval al zeggen dat de voorpagina er in werkelijkheid beter uitziet dan op computerscherm. Het gebeurt wel meer dat tekeningen en afbeeldingen op scherm een heel andere indruk maken dan op papier.

Link naar reactie

Zopas 16 en 17 gelezen.... nu snap ik het ook niet meer en ik denk nu dat  ARQ 18 of meerdere herlezingen geen soelaas zullen brengen... wordt vervolgd.

Nou Koen, ik wacht het in spanning af.

 

Mocht jij het ook niet meer zien, dan kan Peter ons misschien zijn visie geven op het geheel (uiteraard met spoiler alert, voor de anderen die Arq nog gaan lezen).

Link naar reactie

Ik was vooral content dat ik niet eerst heel de reeks opnieuw gelezen heb (heb daar nu even geen tijd voor). Het laatste deel was perfect te begrijpen, veel meer dan voorgaande delen, en ook ik dacht: was het dat maar.
Maar A heeft het verhaal natuurlijk met heel veel ingewikkelde omwegen verteld, and we love him for it.

Ik vond dat er in Hier op sommige blz ook afgrijselijke tekeningen staan, en niet alleen op de cover. Dat zijn we niet gewend.

 

Ik ga Andreas volledige (kuch) oeuvre binnenkort eens herlezen. Maar eerst een achterstand van om en bij de 80 trades weg werken...

Link naar reactie

Vanaf volgende week probeer ik een Arq per dag te lezen. Dus duurt het nog eventjes vooraleer ik de finale lees.

 

Wel verontrustend dat er slechte tekeningen zouden staan in de laatste Arq.

Als je goed kijkt zie je dat de anatomie vaak niet echt juist is maar die overdreven expressies en uitgerokken lijven vind ik best leuk en mooi.

Link naar reactie

Wel verontrustend dat er slechte tekeningen zouden staan in de laatste Arq.

Als je goed kijkt zie je dat de anatomie vaak niet echt juist is maar die overdreven expressies en uitgerokken lijven vind ik best leuk en mooi.

²

 

Ik meen me zelfs te herinneren dat jij die stijl behoorlijk goed kon 'imiteren'... ;)

(òÓ,)_\,,/

 

Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Begin dit jaar het lezen van beeldromans weer opgepakt, met de nieuwste Rork . Hoewel het niet het sterkste deel is in de serie is er wel van genoten. Smaakte naar meer van Andreas. Capricornus overwogen, maar een zoektocht op Catawiki leerde al snel dat het compleet krijgen van de reeks wel eens onmogelijk zou zijn. Vooral deel 3 lijkt onvindbaar... als iemand een tip heeft? Arc dan maar als alternatief?

Bij het begin van de reeks sprak het verhaal mij niet meteen aan, en de combinatie van Andreas en een reeks afmaken was met Cyrrus-Mil ook al mis gegaan… Maar nu bleek dat Arq zijn einde gaat halen! Alle delen waren nog wel verkrijgbaar en met de eerste 6 delen als bundel voor 10Euro was er geen reden om het niet te proberen.

Blij dat ik het gedaan heb want die eerste cyclus was toch wel sterk! Nu aan deel 7 bezig… de minste tot nu toe. Deel 8 t/m 12 zijn bestelt via Catawiki en komen vandaag of morgen aan om de verslaving voort te zetten.

Daarna 13 t/m 18 gaan aanschaffen, maar die zijn nog goed te krijgen bij de meeste stripboekenverkopers.

En wat Cyrrus-Mil betreft het nieuwe dubbel album ook gekocht. Cyrrus had ik indertijd wel gelezen in de Titanic (?) en vond ik samen met de Postume Onthullingen en Coutoo zijn beste albums die ik gelezen had.

Link naar reactie

Zojuist het bericht van Amazon.fr dat C19 Terminus onderweg is. E.T.A . zaterdag as. Weer even mijn Frans opvijzelen.

Amazon heeft zich aan zijn (haar?) woord gehouden. Mooie voorkant, glimmend (zoals gewoonlijk) zwart, maar de kat is een soort matte opdruk...Ben trouwens benieuw naar zijn rol (die van de kat). Die loopt toch ook al weer wat deeltjes (alle!) mee. Dat moet bij A. toch wat betekenen.

Terminus is niet het einde, deel 20 wordt al aangekondigd 'Maitre'. 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...