Ga naar inhoud

A (de draad van Andreas)


stilte

Recommended Posts

1 uur geleden, Nuwanda zei:

Euh... waarom hebben jullie De grot der herinnering opnieuw uitgegeven ? 

Het boek werd herdrukt door Lombard, zodat de co-productie relatief betaalbaar was. Desondanks een financiële tegenvaller :-(

 

2 uren geleden, bouncer zei:

jammer dat Azteques een hiaat zal blijven op Nederlandstalig gebied.

Komt ook nog wel, op termijn. Omdat er (nog) geen digitale bestanden beschikbaar zijn en de originele drukfilms verloren zijn gegaan kost het wat meer tijd.

 

Link naar reactie
2 hours ago, Sherpa said:

Het boek werd herdrukt door Lombard, zodat de co-productie relatief betaalbaar was. Desondanks een financiële tegenvaller :-(

 

Dacht ik... vandaar mijn vraag ... mogelijke oplage leek me geen argument want aantal potentiële kopers voor de grot en voor derives lijkt me even groot . Of misschien zelfs groter voor derives. 

Net als koen ben ik jullie overigens heel erg dankbaar hoor... wat betreft de grot vond ik het ontbreken van de extra kuifje pagina wel een gemiste kans (die niet aan sherpa lag besef ik).

Link naar reactie
5 uren geleden, bouncer zei:

Blijft dan ook in mijn collectie, al was het maar om iets van Andreas te lezen in de bandbreedte van een kwartier.

Alhoewel Fantalia nog korter gelezen kan worden.

Fijn om te horen dat Sherpa reiziger 2 gaat uitbrengen, jammer dat Azteques een hiaat zal blijven op Nederlandstalig gebied.

 

 

Als ik echt wil muggenziften ;) Fantalia is een Franstalige uitgave, geen Nederlandstalige, al is het een tekstloze strip. En in De Fantastische Werelden van Andreas staan ook stukken strip die niet vertaald zijn; zo zullen er nog wel zijn. Misschien wel genoeg voor een album kortverhaaltjes... hint hint ;)

 

But: Sherpa :hartje:

Link naar reactie
1 uur geleden, Nuwanda zei:

Dacht ik... vandaar mijn vraag ... mogelijke oplage leek me geen argument want aantal potentiële kopers voor de grot en voor derives lijkt me even groot . Of misschien zelfs groter voor derives. 

Net als koen ben ik jullie overigens heel erg dankbaar hoor... wat betreft de grot vond ik het ontbreken van de extra kuifje pagina wel een gemiste kans (die niet aan sherpa lag besef ik).

In de luxe versie was deze extra pagina als ex-libris toegevoegd. 

Link naar reactie
On 8/1/2017 at 11:05 AM, Sherpa said:

Het boek werd herdrukt door Lombard, zodat de co-productie relatief betaalbaar was. Desondanks een financiële tegenvaller :-(

 

 

 

Spijtig. Ik beschouw De Grot der Herinnering nochtans als een van zijn beste, maar de meesten die het wilden, hadden het waarschijnlijk al.

Link naar reactie
Op ‎1‎-‎8‎-‎2017 om 13:13, Koen zei:

@Sherpa, de Nederlandstalige Andreas-fans zijn u eeuwig dankbaar voor al de gedane en toekomstige liefdevolle inspanningen.   :hartje:  :hartje:

+2

 

2 uren geleden, Peter Motte zei:

 

Spijtig. Ik beschouw De Grot der Herinnering nochtans als een van zijn beste, maar de meesten die het wilden, hadden het waarschijnlijk al.

Ik beschouw De Grot der Herinnering als een van zijn slechtste, maar heb desondanks de heruitgave wel gekocht.

 

Hoop nog steeds dat Raffington Event ook nog eens een mooie heruitgave zal beleven.

 

● A-dept ● Klarist ● Tastofiel ●

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Gisteren de Franse versie ontvangen. Ik vond de stijlafwisseling in Deel 1 groter, en de uiterste van het stijlbereik groter. In Deel 2 zie je overal duidelijk de hand van de meester.

Deel 1 is de bundel van een beginnend auteur, die toont wat hij allemaal kan. Een portfolio van een kunstenaar die zich voorstelt bij zijn potentiële klanten.
Deel 2 is de bundel van een geroutineerd tekenaar, die zijn eigen stijl heeft gevonden. In het geval van Andreas een klare lijn, met normale lichaamsverhoudingen, die echter zowel de ernstige als de komische kant op kant, en waar door een zkere stilitering het komische eigenlijk nooit ver weg is.

Het mooiste verhaal in Deel 2 was volgens mij dat van Cochet (Isa?), en dat van Andreas zelf zou ik op de tweede plaats zetten.

Het was prettig om eindelijk een uitgaven van zijn oudere werk L'Ours te vinden. Zo is dat eindelijk op een reguliere manier verkrijgbaar.

Link naar reactie

Die fout en andere zijn uit de bespreking.e

Ik heb de tekst ook nog wat bewerkt.

 

De vertaling "Reizigers 2" was op basis van de titel van de eerste "Dérive"

 

"Dérive" is een moeilijk te vertalen woord.

 

Uit de Van Dale Frans - Nederlands:

dérive  [deriv] (v.)
1 afdrijving, (af)drift,  wraak
 context:
- à la dérive: op drift
- (figuurlijk) aller à la dérive: afdrijven,  in het honderd lopen,  spaak lopen,  mislopen,  
mislukken,  in duigen vallen,  bergafwaarts gaan
- (figuurlijk) dérive du chômage: onbeheersbare toename van de werkloosheid
- dérive des continents: drift der continenten
- en dérive: afdrijvend,  op drift
- pêche à la dérive: driftervisserij
2 zwaard (van een schip)
 context
- dérive centrale: midzwaard
- dérive latérale: zijzwaard
- puits de dérive: zwaardbun,  zwaardkast
3 richtingsroer (van een vliegtuig)
4 (elektriciteit) drift
5 afwijkingscorrectie (op een kanon)

Link naar reactie
  • 1 month later...
13 uren geleden, Theodoor zei:

Vanavond tussen 18 uur en 19 uur een auto met gepersonaliseerde nummerplaat gezien op autostrade tussen Oostende en Jabbeke.  'k Heb geen foto en de wagen vloog me redelijk snel voorbij maar ik meen toch dat er "ARQ" op de nummerplaat stond.

Snelle jongens, die Andreasfans :e007:

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
5 hours ago, Peter Motte said:

 

Is hij er elke dAg? En wAnneer precies?

Het progrAmmA stAAt niet gedetAilleerd op de site.

Hij zal er elke dag zijn. :-)

Op zaterdag normaliter pas in de namiddag en op zondag zowel 's ochtends en 's middags.

's Ochtends om 9uur gaat men albums kunnen aankopen waarbij een signeerticket gegeven worden. Om het jullie niet te duur maken zullen de midprice albums aangeboden worden alsook de laatste Capricornus. Geen Arq albums heb ik besteld.

 

Alle info zal spoedig hier te vinden zijn :

http://facts.be/nl/hoe-tekeningen-verkrijgen-op-facts/

Link naar reactie
7 minuten geleden, Tweetie zei:

Breng mensen niet op ideeën. Met een script is 100.000 postings een peuleschil. 

Ach, de groep moderatoren van de reep en Andreas-fan zal niet zo vreselijk groot zijn..

Bovendien zijn Andreas-fans verstandige mensen die geen script nodig hebben om iets te posten..

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 1 month later...

Toeval?

 

Het album Afdwalingen komt volgende week van de drukker, net op tijd voor de signeersessies van Andreas bij het B-Gevaar. De enige Nederlandstalige stripwinkel in Brussel bestaat 25 jaar en viert dat van donderdag 8 t/m zondag 11 maart.

Op donderdag om 18:00 uur wordt het album gepresenteerd aan de Brusselse Minister Guy Vanhengel en op zaterdag aan minister Sven Gatz.

Hou https://www.facebook.com/bgevaar/ in de gaten voor meer informatie over de signeertijden.

Link naar reactie
Op ‎9‎-‎3‎-‎2018 om 13:21, Ambreville zei:

Is dat gewoon aanschuiven daar met een ticket of is er een reservatiesysteem?

Het was gewoon aanschuiven met een ter plaatse gekocht boek. Wel moest je nog een extra ex libris  erbij kopen.

(Over de ex libris van donderdag. Deze was zaterdag al uitverkocht / gereserveerd. Dus niet meer te verkrijgen.

 

Jammer genoeg begon het signeren pas na 16 uur. dus het was lang wachten voor de meeste aanwezigen.

A Veces Angel - A Veces Demonia - Pero Siempre Yo !

Link naar reactie
11 minutes ago, Campesino said:

Het was gewoon aanschuiven met een ter plaatse gekocht boek. Wel moest je nog een extra ex libris  erbij kopen.

(Over de ex libris van donderdag. Deze was zaterdag al uitverkocht / gereserveerd. Dus niet meer te verkrijgen.

 

Jammer genoeg begon het signeren pas na 16 uur. dus het was lang wachten voor de meeste aanwezigen.

Die ex-libris was een niet-gebruikte versie van de pagina van het eerste verhaaltje in Afdwalingen.

Tekenaar & inkeurster waren enorm op hun gemak en toverden op de zaterdag de ene mooie dedi na de andere tevoorschijn en was het lange wachten de moeite waard.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
5 uren geleden, bouncer zei:

Andreas- afdwalingen

Kopen, lezen, bezinken, lezen, bekijken, begrijpen, lezen, beklijven, beredeneren.

De nieuwe Andreas, een happening en toch zo weinig respons op dit stukje forum, of is iedereen

nog bezig met het bovengenoemde proces.

 

Ik ben gestopt met Andreas, na Arq was ik toch wel wat teleurgesteld. Andreas maakt zaken wel erg complex, vind ik. Dit verpest in mijn ogen het plezier.

En zie jouw opmerking, lezen, bezinken, lezen, etc...

Als dat allemaal nodig is om de beste man te volgen, dan ben ik blij dat ik even niet mee heb gedaan.

 

Link naar reactie
9 minutes ago, De Hollander said:

Ik ben gestopt met Andreas, na Arq was ik toch wel wat teleurgesteld. Andreas maakt zaken wel erg complex, vind ik. Dit verpest in mijn ogen het plezier.

En zie jouw opmerking, lezen, bezinken, lezen, etc...

Als dat allemaal nodig is om de beste man te volgen, dan ben ik blij dat ik even niet mee heb gedaan.

 

+1 ik lees strips ter ontspanning niet om er n studie van te maken.. 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Vanavond de tijd gevonden om Dérives 1 en 2 te herlezen, en dus direct met elkaar te vergelijken.

2 is niet slechter dan 1. Ook de verhalen zijn niet slechter of zo. Er zitten enkele doordenkertjes in, wat verhaaltjes die emotioneel zijn, wat rechttoe-rechtaan-verhalen, wat verrassende ontknopingen. Enerzijds heeft 1 wat meer stijlvariatie dan 2, maar anderzijds speelt 2 meer met het medium "strip" dan 1. Ze mogen best wel naast elkaar staan.

Link naar reactie
7 uren geleden, Peter Motte zei:

Vanavond de tijd gevonden om Dérives 1 en 2 te herlezen, en dus direct met elkaar te vergelijken.

2 is niet slechter dan 1. Ook de verhalen zijn niet slechter of zo. Er zitten enkele doordenkertjes in, wat verhaaltjes die emotioneel zijn, wat rechttoe-rechtaan-verhalen, wat verrassende ontknopingen. Enerzijds heeft 1 wat meer stijlvariatie dan 2, maar anderzijds speelt 2 meer met het medium "strip" dan 1. Ze mogen best wel naast elkaar staan.

Dat staan ze ook in mijn boekenkast :e005:

Het leuke aan de beide delen is de diversiteit, zowel in tekenstijl als in de verhaallijn.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...