Ga naar inhoud

A (de draad van Andreas)


stilte

Recommended Posts

  • 3 months later...

Andreas is geboren op 3 januari 1951, dus is hij nu 71 jaar.

Dat kan verklaren waarom hij zijn Twitter heeft opgezegd.

Heel af en toe zet hij nog iets op Instagram.

Over zijn gezondheid heb ik geen gegevens, maar volgens mij moeten we geen nieuw album meer verwachten.

Ik hoop wel dat Sherpa dat artbook nog uitbrengt dat ze ooit hebben aangekondigd.

Link naar reactie

Die Batman illustraties die hij op zijn instagram plaatst, komen die uit een bestaand album? Of is dat mss voor dat art book? Iemand een idee? 
 

 

92FB3F11-4AA8-4C94-B1A7-2631C6B0A0DF.jpeg

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Ik denk niet dat er voor dat artbook iets speciaal zou worden getekend. Volgens mij is dat een collectie verspreid materiaal. Andreas heeft het een en ander in fanzines en kleine tijdschriften gepubliceerd, losse tekeningen zowel als hele verhalen.

Die Batmans? Of Andreas heeft ooit geprobeerd een tekenopdracht voor Batman te krijgen, of hij tekende het louter uit belangstelling en voor het plezier.

Tussen haakjes: als ik me niet vergis heeft Andreas in de eerste twee delen van Rork een personage opgevoerd dat Neal Adams heette, als eerbetoon aan de onlangs overleden tekenaar Neal Adams (die toen natuurlijk nog niet was overleden), en Neal Adams tekende ook Batman.

Link naar reactie
  • 4 months later...
  • 1 month later...

Defintief aangekondigd door Uitgeverij Sherpa

 

The Art Of Andreas (Andreas)

Groot formaat prentenboek met tientallen, zeer gedetailleerde en nooit eerder gepubliceerde tekeningen die Andreas baseerde op de fantastische werelden van Rork en Capricornus. Natuurlandschappen, wolkenkrabbers, en natuurlijk veel duizelingwekkende perspectieven, zoals alleen de meester van Cromwell Stone dat kan bedenken èn verbeelden. Het boek laat tevens zien hoe Andreas te werk gaat, van ruwe schets tot steeds verder uitgewerkte potloodtekeningen en de laatste, geïnkte, tekening! The Art of Andreas is een bijzonder boek, dat aantoont dat een auteur ook in afzonderlijke tekstloze tekeningen hele verhalen kan vertellen! The Art of Andreas is een unieke Sherpa-productie die in drie talen wordt gepubliceerd. Net als bij onze luxe Moebius-reeks kunnen de fans kiezen uit drie verschillende edities. 

• Groot formaat hardcover (24x32 cm), 120 pagina’s zwart-wit en kleur | ISBN 978-90-8988-113-7 | € 55,00 (o.v.)

• LUXE EDITIE, met gesigneerde prent, gelimiteerde oplage van 75 exemplaren | ISBN 978-90-8988-271-4  | € 75,00 (o.v.)

• ULTRA LIMITED EDITION, met gesigneerde leporelloprent, gelimiteerde oplage van 35 exemplaren | ISBN 978-90-8988-272-1 | € 125,00 (o.v.)

• Verschijnt in maart 2023

 

Er zijn nu ten minste al isbn-nummers.

 

 

Link naar reactie
  • 4 months later...
Op 20/10/2022 om 22:17, SPeeDy zei:

Aan wat werkt hij nu eigenlijk, of is hij gestopt?

 

Ik heb onlangs opgevangen dat Andreas aan een lijvig boek werkt van een paar honderd pagina's.

 

Men wilde hem de affiche laten tekenen voor het komende BIFFF festival maar hij had daarom geen tijd om het te doen. Normaliter tekent hij de BIFFF affiche dan volgend jaar.

 

 

Link naar reactie
  • 1 month later...

@Sherpa

Het zit het nu met The Art of Andreas ?

 

Ik bestelde The Art of Andreas, ULTRA LIMITED EDITION, met gesigneerde leporelloprent, gelimiteerde ISBN 978-90-8988-272-1

 

Voor zover ik weet verschijnt het eind april, en ik heb al een heleboel brandblaren.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Ik weet niet of er iemand donderdag naar de vernissage gaat, maar als hij gaat, hoop ik dat hij eraan denkt om te informeren over The Art Book of Andreas.

 

Vernissage

donderdag 22 juni 2023, van 18h00 tot 21h00
in aanwezigheid van de kunstenaar

 

Plaats

Elsene (BRUSSE)
Kasteleinsplein 33
1050 Brussel

Link naar reactie
1 uur terug, Peter Motte zei:

Ik weet niet of er iemand donderdag naar de vernissage gaat, maar als hij gaat, hoop ik dat hij eraan denkt om te informeren over The Art Book of Andreas.

 

Vernissage

donderdag 22 juni 2023, van 18h00 tot 21h00
in aanwezigheid van de kunstenaar

 

Plaats

Elsene (BRUSSE)
Kasteleinsplein 33
1050 Brussel

 

Waarom ga je zelf niet? Dat is toegankelijk voor iedereen. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Tijdgebrek. En de afstand: per auto ga ik niet (ik rijd zelden per auto tegenwoordig), en met de trein zou het anderhalf uur enkel kosten. Maar goed; eigenlijk valt dat ook onder tijdgebrek.

Ik denk niet dat je per auto veel tijd wint, zeker niet als je daar in de spits terechtkomt.

Link naar reactie

Op Dossier Andreas verschenen de volgende berichten.

Het eerste was van mezelf

 

Peter on Guestbook   (14 May 2023, 08:31)

It would be nice if Sherpa communicated a bit about the delay, the reason for it, or the outlook on a new date.

 

En dit was het antwoord:

 

arpete127 on Guestbook   (17 June 2023, 14:08)

an answer 😞 yes it is delayed, we do not have an exact due date, i hope by the end of 2023.

Link naar reactie
Op 19/6/2023 om 10:44, Waldorf zei:

 

Bij @Sherpa mogen ze hun webpagina met de 'actuele planning' wel eens updaten. De laatste update is meer dan vier maanden oud.  

 

En hop, Sherpa heeft de pagina geüpdate. The art of Andreas zal in de winkel liggen in... 2023! :D

 

Maar goed, Sherpa is een huis van vertrouwen, dat komt allemaal goed. We krijgen dit jaar ook nog het eerste deel van Freddy Lombard, en het tweede deel van Extases van Tripp.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
  • 4 months later...
25 minuten geleden, Peter Motte zei:

Er zou vandaag nieuws zijn over The Art of Andreas in de nieuwsbrief van Sherpa (maar die krijg ik niet).

 

Stuur hen een aan jezelf geadresseerde en voldoende gefrankeerde envelop, en ze drukken er wel één af voor jou. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Dit staat op hun site ivm een nieuwsbrief. Ik weet niet of dat nog correct is, maar je lijkt je ook zonder facebook te kunnen inschrijven?

 

image.thumb.png.e037c047cbc232c300a3eddf90e4046c.png

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
Op 8/11/2023 om 13:50, Peter Motte zei:

Volgens wat ik weet, zou het boek nu bij de drukker zijn. Maar daar durf ik nog niet echt over communiceren, omdat er in de eerstvolgende nieuwsbrief van Sherpa iets over zou worden gezegd. En dat zou vandaag zijn.

 

Andreas is zomaar uit de actuele planning geschrapt. 🤨

 

Sterker nog, dit jaar staat er niets meer op de planning.

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...