Ga naar inhoud

De Rode Ridder


Martin

Recommended Posts

De tekeningen staan inderdaad op het niveau van de vorige delen, maar je lofzang op het scenario klopt niet. Het album telt maar 30 bladzijden, dan kun je toch niet verwachten dat het inhoudelijk met die drie films te vergelijken is. Ja, je kunt er elementen van in terugvinden: muiterij op een schip, een verhaal dat zich op zee afspeelt, en stoere kerel tegen rare beesten. Maar geen enkele van die elementen is diep uitgewerkt, omdat het alleen maar motieven zijn waar een ANDER verhaal mee wordt verteld. De vergelijking loopt dus mank. Tenslotte is dit album slechts één hoofdstuk van een langer verhaal. We moeten dus nog wat wachten om het volledige verhaal te kunnen beoordelen.

Ik ben het wel eens met het lof voor het tekenwerk en voor de inkleurder. Het plaatje bovenaan op plaat 14 zou zonder de tekstballonnen een prachtige poster opleveren. Misschien een idee voor de promotie?

 

Ik kijk ernaaruit om alle 7 albums na elkaar uit te lezen.

 

Peter, die te weinig bladzijden is een constant gegeven in de reeks. Je wil toch niet dat ik en alle anderen dat ALTIJD vermelden? Het vaste gezeurzinnetje? Of hou jij van zeuren?

Iedereen vindt die albumverhalen te kort, en niet in het minst Fabio Bono en Marc Legendre zelf, zoals je in dat eerder vermelde interview kon lezen!

Maar als de uitgeverij niet wil, dan gaat het niet. Dat ze daarmee potentiële kopers mislopen is hun eigen schuld.

En natuurlijk bedoel ik dat je elementen van die films er in kan terugvinden. Jammer dat je dat niet snapt. Het zou een mega album moeten zijn om de hele films te kunnen bevatten.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Is het zo erg gesteld met de krantenwinkels in Nederland?

Ik bezocht deze ochtend een krantenwinkel aan de Belgische kust en daar lag zelfs de Mickey Mouse van Loisel en uiteraard ook de nieuwe Rode Ridder.

 

Ik heb werkelijk geen idee waar een krantenwinkel is in mijn regio! En niet omdat ik mijn regio niet ken!

Ik weet nog dat ik een keertje vorig jaar een werkbespreking had in het Ziekenhuis van Maastricht ... daar was een krantenwinkel incluis de nieuwe Rode Ridder en de nieuwe Roodhaar. Dat was leuk maar zeker ook verrassend.

 

 

 

Strips koop je in een stripwinkel!  :e012: 

 

 

Niet wanneer de dichtste stripwinkel meer dan 20 kilometer ver is en je de strip snel wil hebben.

 

Daarvoor is bol.com dus :)

 

Dichtsbijzijnde stripwinkel is de Eppo in Eindhoven: 70 km

Dichtsbijzijnde boekenzaak is in Roermond: 12 km verderop.... midden in de stad, dus parkeren in parkeergarage, dan naar de boekenzaak toelopen... kost me ook teveel tijd!

 

 

o.... Rode Ridder was al dagen geleden thuis aangekomen!!! Mijn vrouw had het me vergeten te zeggen, tot gisteravond laat in bed :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Peter, die te weinig bladzijden is een constant gegeven in de reeks. Je wil toch niet dat ik en alle anderen dat ALTIJD vermelden? Het vaste gezeurzinnetje? Of hou jij van zeuren?

Iedereen vindt die albumverhalen te kort, en niet in het minst Fabio Bono en Marc Legendre zelf, zoals je in dat eerder vermelde interview kon lezen!

Maar als de uitgeverij niet wil, dan gaat het niet. Dat ze daarmee potentiële kopers mislopen is hun eigen schuld.

En natuurlijk bedoel ik dat je elementen van die films er in kan terugvinden. Jammer dat je dat niet snapt. Het zou een mega album moeten zijn om de hele films te kunnen bevatten.

Ik wil niet beweren dat het verhaal te kort is. Ik zie het gewoon als een hoofdstuk van een langer verhaal.

Ik wil wel beweren dat het zien als "een mix tussen Mutiny on the Bounty met Clark Gable, Waterworld met Kevin Costner, en een Tarzan film met Johnny Weissmuller" gewoon niet klopt. Er is muiterij, avontuur op water en ons duo zit in een oerwoud (met wel heel rare beesten, trouwens), en dat zijn "alleen" maar motieven, die je zowat overal kunt uithalen.

Link naar reactie

Hier is een rare spellingchecker aan het werk geweest.

Perfecte zin toch? Daar staat gewoon dat bij naaktscenes altijd een arm van een ander personage (of een ander storend element) over de vrouwelijke anatomie getekend wordt.

(hmm, een scenario dat door een spellingchecker en een vertaalappje gehaald werd zou misschien nog een leuke strip kunnen opleveren)

Link naar reactie

Ondertussen gelezen. Toch een stuk een ontgoocheling. Er gebeurt vanalles, maar de plot ontwikkelt eigenlijk amper. De tekeningen zijn wel verzorgd, met een paar positieve uitschieters (de pagina waar ze aankomen op het 'eiland' is bijzonder knap, de stormende zee ook). Dat bedekken van de vrouwelijke anatomie, zoals Tom B het hierboven zo mooi stelt, is inderdaad storend. Toon dan vaneerste keer niets. Nu deed het mij in een bepaalde scene denken aan de blaadjes van Kiekeboe in de Pili-Pili Pillen. En die voice-over kaders vond ik bij momenten ook irritant. En als je al zo weinig plaats hebt, vraag ik me af waarom je er bijna 2 pagina's aan hallucinaties tussen steekt.

 

Maar goed, tis niet allemaal kommer en kwel natuurlijk, de inkleuring is erg mooi, het gaat wel vooruit, er zit wat humor in (die ik goed gedoseerd vind) en er is (een beetje) karakterontwikkeling. Al bij al een degelijk overgangsalbum, maar zeker niet het beste van de reeks, dat blijft voor mij het eerste.

 

En ok, het is misschien al veel gezegd, maar ik had gisteren toevallig tegelijk het hommagealbum van de Blauwbloezen en deze Rode Ridder vast. En dan krijg je toch 4 keer meer strip bij de Blauwbloezen (voor slechts 2 keer de prijs :) ). Ik blijf het jammer vinden dat het onmiskenbare talent van beide auteurs niet ten volle wordt gebruikt door de uitgeverij. En dat is nu de laatste keer dat ik dat opmerk, van Martin heeft uiteraard ook gelijk: we moeten er niet blijven over dooremmeren.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Ondertussen gelezen. Toch een stuk een ontgoocheling. Er gebeurt vanalles, maar de plot ontwikkelt eigenlijk amper. De tekeningen zijn wel verzorgd, met een paar positieve uitschieters (de pagina waar ze aankomen op het 'eiland' is bijzonder knap, de stormende zee ook). Dat bedekken van de vrouwelijke anatomie, zoals Tom B het hierboven zo mooi stelt, is inderdaad storend. Toon dan vaneerste keer niets. Nu deed het mij in een bepaalde scene denken aan de blaadjes van Kiekeboe in de Pili-Pili Pillen. En die voice-over kaders vond ik bij momenten ook irritant. En als je al zo weinig plaats hebt, vraag ik me af waarom je er bijna 2 pagina's aan hallucinaties tussen steekt.

 

Maar goed, tis niet allemaal kommer en kwel natuurlijk, de inkleuring is erg mooi, het gaat wel vooruit, er zit wat humor in (die ik goed gedoseerd vind) en er is (een beetje) karakterontwikkeling. Al bij al een degelijk overgangsalbum, maar zeker niet het beste van de reeks, dat blijft voor mij het eerste.

 

En ok, het is misschien al veel gezegd, maar ik had gisteren toevallig tegelijk het hommagealbum van de Blauwbloezen en deze Rode Ridder vast. En dan krijg je toch 4 keer meer strip bij de Blauwbloezen (voor slechts 2 keer de prijs :) ). Ik blijf het jammer vinden dat het onmiskenbare talent van beide auteurs niet ten volle wordt gebruikt door de uitgeverij. En dat is nu de laatste keer dat ik dat opmerk, van Martin heeft uiteraard ook gelijk: we moeten er niet blijven over dooremmeren.

 

Het is inderdaad een duidelijk overgangsalbum, was toch ook een beetje teleurgesteld erin… Ik bleef wat op mijn honger zitten eerlijk gezegd, de toestand met die "beesten" werd ook maar snel afgehaspeld. Ik ben meer voor een rustiger tempo, maar goed, tekenwerk en inkleuring zijn nog altijd van een goed niveau. Op naar de volgende!

Link naar reactie

Ik denk dat het allemaal uiteindelijk wel meevalt, als het hele verhaal uiteindelijk gelezen kan worden, zeker gezien het verhaal en de prachtige tekeningen en inkleuring.

Dit album miste echt wat structuur en op 1 punt viel het echt op dat de overgang van de ene scene naar de andere scene veel te kort door de bocht ging.
Dan had beter het verhaal worden aangepast... nu leek het echt alsof er 2 pages gewoon weg waren gevallen tijdens printing!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Bedoel je dat er geen integrale komt? Van Amoras is er wel een.

 

Waarom zou er geen integrale komen? Die uitgaven bestaan al jarenlang. Steeds met drie opeenvolgende verhalen, dus waarschijnlijk is er binnenkort een integrale van de drie tot nog toe verschenen Fabio Bono albums. En aangezien het een cyclus van negen verhalen betreft van de hernieuwde Rode Ridder kan men daar in totaal drie integrales van uitgeven.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Waarom zou er geen integrale komen? Die uitgaven bestaan al jarenlang. Steeds met drie opeenvolgende verhalen, dus waarschijnlijk is er binnenkort een integrale van de drie tot nog toe verschenen Fabio Bono albums. En aangezien het een cyclus van negen verhalen betreft van de hernieuwde Rode Ridder kan men daar in totaal drie integrales van uitgeven.

Ik wist niet dat er integrales bestonden van de RR. :) tot hoever gaan deze integrales terug?
Link naar reactie

Waarom zou er geen integrale komen? Die uitgaven bestaan al jarenlang. Steeds met drie opeenvolgende verhalen, dus waarschijnlijk is er binnenkort een integrale van de drie tot nog toe verschenen Fabio Bono albums. En aangezien het een cyclus van negen verhalen betreft van de hernieuwde Rode Ridder kan men daar in totaal drie integrales van uitgeven.

 

Dat zijn geen integrales, maar bundelingen. 

 

Een integrale zou alle 252 nummers in een uitgave uitbrengen. Met bv vijf Rode ridders per deel, dus RR 1 t/m 5 in deel 1 etc. 

Link naar reactie

Het nieuwe Rode Ridder interview verschijnt volgende woensdag op stripspeciaalzaak.be.

Deze keer is het de beurt aan Marcel Rouffa. Verbazingwekkend hoeveel keer en in welke mate zijn leven de tijdslijn van de Rode Ridder gekruist heeft!

 

Dat wordt de start van alweer een dosis Rode Ridder interviews, deze keer vier geïnterviewden op rij.

Natuurlijk ben ik wel afhankelijk van de mate waarin zij de afspraken tijdig nakomen.

 

In elk geval wens ik jullie alvast veel leesplezier.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

ik vind die interviews razend interessant. Vooral van de iets onbekendere medewerkers.

 

Toen ik vroeger de reeksen zoals Bessy, Karl May of Robert & Bertrand las, nooit gedacht wat voor stress er achter die verhalen zit om ze klaar te krijgen voor de Duitse markt.

 

Ergens toch wel jammer dat deze medewerkers nooit vermeld werden in de albums, behalve dan een karel Biddeloo.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...