Ga naar inhoud

De Rode Ridder


Martin

Recommended Posts

Een eiland met bijzondere zwaartekracht. Het bloed (?) druipt diagonaal van de kling...

 

 

Dat lijkt me eerder de wind te zijn, zie ook het haar van Johan dat in dezelfde richting waait. Het zorgt wel voor een beetje een vreemd effect met de kling vh zwaard.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Nou, om eerlijk te zijn vind ik dat de buikspieren wat te hoog boven de navel zitten..... 

nee. Als ik anatomische plaatjes bekijk, dan klopt het wel. Johan heeft ook geen sixpack maar eerder een stevige buik en daarboven begint een 4-pack. Dus dat kan wel.

 

Een eiland met bijzondere zwaartekracht. Het bloed (?) druipt diagonaal van de kling...

 

 

Het stormt er. Dus dat geloof ik wel

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

De bomen schijnen niet mee te waaien. Misschien staat er een assistent met een ventilator buiten beeld ;-) De haren suggereren dynamiek, maar de rest is vreemd statisch.

 

(Niet dat het me verder veel boeit, de typografie van de teksten stoort me meer.)

Bomen: ja, dat strookt niet echt.

Typografie: dat gradient in de subtitel? Ja, klopt wel.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Zwaard Johan? Klopt wel want het heft heeft een schaduwkant. Op deze cover is dat aan de linkerkant.

Zwaard Allis? Klopt wel want ze had geen zwaard bij aankomst op het eiland. Dus heeft zij of Johan het gevonden. Dat is dus een oud zwaard, dat blijkbaar een geschiedenis heeft wegens de verbogen punt.

De bomen? Klopt wel, want het duo bevindt zich op een open plaats, misschien vlak bij de zee, waar de wind beduidend sterker is op de plaats waar ze zich bevinden dan op de plaats waar de bomen staan. Er kan in het gebladerte van die bomen zelfs een wind vastgesteld worden omdat ze een beetje meeneigen met de wind die van links komt. Het zijn dank zij het water in de grond, danks zij de zee vlakbij, wel heel soepele takken, en dus niet taaie takken waar je de kromming bij wind duidelijker kan bemerken.

 

Zijn er nog vragen?

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Voor mij is dat gewoon een lelijke cover en ik vermoed dat dit vooral komt door de kleuren en de kadrering. En het is ook een slechte in die zin dat de cover mij totaal niet doet denken aan een ridderstrip maar aan een piratenstrip.

 

Ik vind het een indrukwekkende cover. Inderdaad niet zoals we het gewoon zijn van vroeger, maar we zijn nu in een nieuwe periode van de Rode Ridder geschiedenis.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Zwaard Johan? Klopt wel want het heft heeft een schaduwkant. Op deze cover is dat aan de linkerkant.

Zwaard Allis? Klopt wel want ze had geen zwaard bij aankomst op het eiland. Dus heeft zij of Johan het gevonden. Dat is dus een oud zwaard, dat blijkbaar een geschiedenis heeft wegens de verbogen punt.

De bomen? Klopt wel, want het duo bevindt zich op een open plaats, misschien vlak bij de zee, waar de wind beduidend sterker is op de plaats waar ze zich bevinden dan op de plaats waar de bomen staan. Er kan in het gebladerte van die bomen zelfs een wind vastgesteld worden omdat ze een beetje meeneigen met de wind die van links komt. Het zijn dank zij het water in de grond, danks zij de zee vlakbij, wel heel soepele takken, en dus niet taaie takken waar je de kromming bij wind duidelijker kan bemerken.

 

Zijn er nog vragen?

 

 

Ik vind het een indrukwekkende cover. Inderdaad niet zoals we het gewoon zijn van vroeger, maar we zijn nu in een nieuwe periode van de Rode Ridder geschiedenis.

 

 

Daar heb ik een andere mening over, namelijk dat de variërend blinkende titel de lichtinval op de tekening mooi benadrukt.

 

Dat is we in onderzoek 'bias' noemen.  :e005:

Link naar reactie

De vorige cover vond ik fantastisch, zowel qua tekening als qua inkleuring. Deze spreekt me veel minder aan. Ik wil écht niet meegaan in technische analyses over zwaarden en wind in de haren, maar het mag toch nog gezegd worden wanneer iets al dan niet in de smaak valt? Ik vind em nogal 'roze' en vind het ook een beetje vreemd dat ze elk naar een ander punt kijken.

 

Om niet op lange tenen te trappen: het is niet omdat ik deze cover minder vind, dat ik ook maar een seconde twijfel aan de kwaliteiten van Bono of Fogolin. Persoonlijke smaak, da's alles.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Voila, en nu gedaan met al die negatieve commentaar. Is dat écht nodig?

 

Je kan de vraag ook anders stellen. Is het echt nodig om bij elke pennetrek van de nieuwe Rode Ridder te zeggen van Waauuw, geweldig , fantastisch, impressionant,...

Een klein beetje tegenkanting mag wel vind ik want persoonlijk ben ik niet zo'n fan van deze nieuwe Rode Ridder en zou ik na 250 nr wel eens kunnen afhaken  

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie

De vorige cover vond ik fantastisch, zowel qua tekening als qua inkleuring. Deze spreekt me veel minder aan. Ik wil écht niet meegaan in technische analyses over zwaarden en wind in de haren, maar het mag toch nog gezegd worden wanneer iets al dan niet in de smaak valt? Ik vind em nogal 'roze' en vind het ook een beetje vreemd dat ze elk naar een ander punt kijken.

 

Om niet op lange tenen te trappen: het is niet omdat ik deze cover minder vind, dat ik ook maar een seconde twijfel aan de kwaliteiten van Bono of Fogolin. Persoonlijke smaak, da's alles.

 

Ja, die vorige cover was inderdaad fantastisch. Maar bij geen enkele reeks zijn covers altijd toppers. 

Dat hij inderdaad roze aandoet heeft te maken met de plaatselijke flora. Bij een overvloed aan kleurige bloemen en planten krijgt de lucht automatische een roziger tint. En waar beter zoiets aantreffen dan op een onbewoond of schaars bewoond eiland?

Beiden kijken inderdaad naar een ander punt. Logisch, want dit is een momentopname wanneer er iets opmerkelijks gebeurt. Dat wordt bij covers van gelijk welke reeks altijd nagestreefd. In dit geval is het te verklaren dat het om een zoekend of bedreigend moment gaat. Johan en Allis zoeken een uitweg of reageren op een opvallende waarneming of zijn bedreigd door de ontwikkelingen van het moment.

 

Zijn er nog meer vragen?

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Ja, die vorige cover was inderdaad fantastisch. Maar bij geen enkele reeks zijn covers altijd toppers.

Dat hij inderdaad roze aandoet heeft te maken met de plaatselijke flora. Bij een overvloed aan kleurige bloemen en planten krijgt de lucht automatische een roziger tint. En waar beter zoiets aantreffen dan op een onbewoond of schaars bewoond eiland?

Beiden kijken inderdaad naar een ander punt. Logisch, want dit is een momentopname wanneer er iets opmerkelijks gebeurt. Dat wordt bij covers van gelijk welke reeks altijd nagestreefd. In dit geval is het te verklaren dat het om een zoekend of bedreigend moment gaat. Johan en Allis zoeken een uitweg of reageren op een opvallende waarneming of zijn bedreigd door de ontwikkelingen van het moment.

 

Zijn er nog meer vragen?

Heb jij die cover soms ontworpen :-)?

Link naar reactie

Ja, die vorige cover was inderdaad fantastisch. Maar bij geen enkele reeks zijn covers altijd toppers. 

Dat hij inderdaad roze aandoet heeft te maken met de plaatselijke flora. Bij een overvloed aan kleurige bloemen en planten krijgt de lucht automatische een roziger tint. En waar beter zoiets aantreffen dan op een onbewoond of schaars bewoond eiland?

Beiden kijken inderdaad naar een ander punt. Logisch, want dit is een momentopname wanneer er iets opmerkelijks gebeurt. Dat wordt bij covers van gelijk welke reeks altijd nagestreefd. In dit geval is het te verklaren dat het om een zoekend of bedreigend moment gaat. Johan en Allis zoeken een uitweg of reageren op een opvallende waarneming of zijn bedreigd door de ontwikkelingen van het moment.

 

Zijn er nog meer vragen?

 

Je bouwt een sterke argumentatie op Martin, zowel op botanisch en meteorologisch vlak, als op het gebied van de psychologie en motoriek van de waarneming. 

 

Excuseer dat ik een mening had, ik zal het nooit meer doen. Geen vragen meer edelachtbare.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Je bouwt een sterke argumentatie op Martin, zowel op botanisch en meteorologisch vlak, als op het gebied van de psychologie en motoriek van de waarneming. 

 

Excuseer dat ik een mening had, ik zal het nooit meer doen. Geen vragen meer edelachtbare.

 

OK, strandzand erover.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Flora heeft juist geen sikkepit te maken met de rozigheid van de lucht maar alles met de difuusheid van het licht.

 

De enige reden waarom je zo'n lucht automatisch meer associeert met tropische eilanden is omwille van de ligging van die eiland en niet omdat er een bloempje meer of minder op groeit.

 

Nog vragen? :D

Link naar reactie

Wegens allerlei pech heb ik het nieuwe Rode Ridder interview dat morgen zou moeten verschijnen niet tijdig afgewerkt gekregen.

Dat was jullie via Kontiki nochtans beloofd.

Jullie krijgen het te lezen volgende week woensdag of zaterdag, afhankelijk van de publicatieplanning door Kontiki.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie
Bonjour tout le monde.  

J'ai vu que la nouvelle couverture a été le sujet de nombreux commentaires.  

Je vous remercie avant tout pour avoir écrit vos opinions, négatives et positives.  

Les critiques positives m'honorent pendant que les critiques négatives m'aident à améliorer toujours.  

  

L'île de la Bouche de l'Enfer a donc, un climat (meteo) absolument unique.  

Elle est fermé par amure de roche et une entrée existe seulement de qui sort le vent et le courant.  

Pour ce motif vous avez remarqué ces anomalies dans les cheveux au vent en bas et en la presque absence de vent en haut sur les palmiers.  

 


Les personnages regardent quelque chose qui est en train d'arriver, ou quelque chose qui est en train de succéder... assez surpris et effrayés.    

Qui a lu le livre il connaît ce qu'il surprend nos héros... et je désirais donner à la couverture ce sens de mystère et surprise, avec un peu de suspence.


  

Pour le reste les goûts sont subjectifs et je ne les commente pas.  :e012:  :hartje:

 

Merci encore pour toutes les critiques!
Link naar reactie

Habilité minorité ... aussi vous permet d'être guidé par ce que dit le client et pas seulement écouter les gens ici :)

Il a été formidable qu'il ya un artiste qui parfois vient ici pour dire bonjour !!!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...