Ga naar inhoud

De Rode Ridder


Martin

Recommended Posts

Vergeleken met zijn voorgangers is hij dat zeker....haha....of is dit een te makkelijk inkoppertje...

 

Ja.

Je kan toch niet beweren dat Claus een slecht, unkundige tekenaar is. Zijn tekenstijl was iets minder hedendaags (wat normaal is gezien zijn leeftijd), maar dat betekent niet dat het slechter (of beter) was.

Link naar reactie

Ja.

Je kan toch niet beweren dat Claus een slecht, unkundige tekenaar is. Zijn tekenstijl was iets minder hedendaags (wat normaal is gezien zijn leeftijd), maar dat betekent niet dat het slechter (of beter) was.

Daarover verschillen wij sterk van mening, maar laten we het er maar op houden dat het tekenwerk in ieder geval niet slechter is geworden....

Link naar reactie

Toch hoor ik heel veel verzamelaars, kinderen en jongeren die afhaken.

De Rode Ridder is de Rode Ridder niet meer..... is telkens de reactie.....

 

Het gaat dubbel op. Er zijn er ook veel die al lang waren afgehaakt en net weer opnieuw zijn begonnen.

 

Het karakter van de reeks is duidelijk anders. 

 

Tekenwerk en vooral inkleuring zijn in ieder geval heel goed. 

 

Maar het zijn niet langer oneshots, maar het lijkt een lang verhaal te worden, uitgesmeerd over veel delen. En Johan is zo'n sjagrijn geworden.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

ik zag tot mijn verrassing afgelopen zaterdag #251 liggen. Voor 5 euro incluis poster.
 

En dat terwijl de normale prijs toch 6 of 7 is? Ik heb hem weg moeten leggen voor mijn verjaardag (wel handig om zelf de kado's alvast te kopen ;) ) dus niet echt ingekeken, maar volgens mij klopt het wel!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

ik zag tot mijn verrassing afgelopen zaterdag #251 liggen. Voor 5 euro incluis poster.

 

En dat terwijl de normale prijs toch 6 of 7 is? Ik heb hem weg moeten leggen voor mijn verjaardag (wel handig om zelf de kado's alvast te kopen ;) ) dus niet echt ingekeken, maar volgens mij klopt het wel!

de officiele prijs is 5,99

Link naar reactie
Fabio Bono en Marc Legendre doen het weer! 

Na hun eersteling was het vooral afwachten of het hoge peil zou gehandhaafd blijven in het volgende album.

Maar dat is meer dan geslaagd, want ik vind dit nummer nog beter dan het vorige. Waar bij De Uitverkorene het tempo in het begin opbouwend was wegens de voorstelling van de figuren en de situatie, kan nu met volle gas vertrokken worden.

En het tempo zakt niet, integendeel. 

Een meeslepend verhaal dat je niet loslaat en op het einde alweer het lijstje doet bovenhalen om af te tellen hoeveel nachtjes je nog moet slapen voor het derde album in deze met succes hernieuwde reeks.

 

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Maar dat is meer dan geslaagd, want ik vind dit nummer nog beter dan het vorige. Waar bij De Uitverkorene het tempo in het begin opbouwend was wegens de voorstelling van de figuren en de situatie, kan nu met volle gas vertrokken worden.
En het tempo zakt niet, integendeel. 

 

Persoonlijk vind ik dat net de mindere kant van het album. Alles wordt nogal snel afgehaspeld. Weinig tijd voor sfeerschepping en opbouw. Maar goed, je moet het doen met het aantal pagina's dat je ter beschikking krijgt natuurlijk. En daar puren de auteurs wel het maximum uit. Knap getekend, al was ik nog meer onder de indruk van de paginaopbouw van het eerste album (die 'ontmoeting' tussen de RR en Allis in een soortement moeras was écht fenomenaal). Het scenario graaft niet echt diep, maar dendert wel lekker voort, da's waar.

 

Mijn conclusie: goeie strip, en ik blijf het zeker volgen, maar geef ze 10 extra pagina's en dit duo kan er zeker écht een topstrip van maken.

(al snap ik de economische bedoeling erachter ook wel)

 

PS: Uitroepen als 'te droes' en 'moge de heilige isidorus van sevilla me vergeven' en nog zo'n mooie: 'dat deze daad zelfs voor de satan verdoemelijk zij'... Ik weet dat dat bij de geplogenheden van de Rode Ridder hoort, maar het werkt toch eerder op mijn lachspieren.

 

(EDIT: maar ok, je moet Johan nu ook geen fuck en shit en yippiekayee motherfucker  laten zeggen...)

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

 

Fabio Bono en Marc Legendre doen het weer! 
Na hun eersteling was het vooral afwachten of het hoge peil zou gehandhaafd blijven in het volgende album.
Maar dat is meer dan geslaagd, want ik vind dit nummer nog beter dan het vorige. Waar bij De Uitverkorene het tempo in het begin opbouwend was wegens de voorstelling van de figuren en de situatie, kan nu met volle gas vertrokken worden.
En het tempo zakt niet, integendeel. 
Een meeslepend verhaal dat je niet loslaat en op het einde alweer het lijstje doet bovenhalen om af te tellen hoeveel nachtjes je nog moet slapen voor het derde album in deze met succes hernieuwde reeks.

 

Jij hebt zeker WPG-aandelen?  :blink:

Link naar reactie

Ik zou hem eerder een enthousiaste fan noemen  :e012:

 

Ik heb dat ook met sommige auteurs/reeksen. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...