Ga naar inhoud

De Rode Ridder


Martin

Recommended Posts

Ik ken de persoon in kwestie helaas niet, dus ik zou niet weten waar ik zou moeten beginnen. Het antwoord bij deze is nee. Ik denk ook niet dat die persoon het alleen geeft omdat ik de oprichter ben van De Rode Ridder Wiki (tenzij hij de site volgt). Ik wil wel graag Martin helpen, dat wel dan.

Link naar reactie

http://nl.deroderidder.wikia.com/wiki/De_Uitverkorene

 

Ik heb veel respect voor de inzet van mensen die stripinformatiesites als dit bijhouden, maar een goeie redacteur die de teksten naleest zou in het geval van de rode ridder wikia geen kwaad kunnen.

 

Kun je mij laten weten (ik weet niet of dat hier privé kan) welke fouten er gemaakt worden? Ik pas ze graag aan. Trouwens, we zijn met zijn tweeën op de site, dus we kunnen goed allebei fouten maken. Maar ik hoor graag welke fouten er gemaakt worden. :D

Link naar reactie

Je hebt meer dan tienduizend pagina's, er is voor mij geen beginnen aan om dan specifiek te zijn. Maar we hebben het daar al eens over gehad via Facebook.

 

Daar heb je helemaal gelijk in. Misschien moet ik er een apart blog hiervoor starten. Dan kan men daar de fouten melden zodat ik ze kan corrigeren. Misschien een idee?

Link naar reactie

Kun je mij laten weten (ik weet niet of dat hier privé kan) welke fouten er gemaakt worden? Ik pas ze graag aan. Trouwens, we zijn met zijn tweeën op de site, dus we kunnen goed allebei fouten maken. Maar ik hoor graag welke fouten er gemaakt worden. :D

oei, ik vrees dat er op iedere pagina wel dingen staan waarbij ik me zowel qua spelling en zinsconstructies als qua inhoud vragen bij stel. Het is echt onmogelijk die op te sommen. Het zou veel vlugger gaan moest ik die meteen gewoon aan kunnen passen ;)

Maar desondanks is je site wel een grote bron van informatie, nuttige en volstrekt onnuttige weetjes (genre 'dit is de derde strip op rij waarvan het tweede woord in de titel begint met een k'). Ik hou van onnuttige weetjes.

Link naar reactie

Hallo dames en heren,

 

Hier Station7 (ook wel bekend als Robert). Ik ben de oprichter van De Rode Ridder Wiki.

 

Welkom Robert. Het heeft me een beetje overtuigingskracht gekost om je voor dit forum te engageren, maar ik ben blij je hier te zien.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Daar heb ik toen foto's van genomen, maar die hebben we jammer genoeg niet ontvangen van de Technical Engineer van de toenmalige RodeRidder.be website. Hij heeft nog steeds allemaal mijn artikels en interviews, waarvoor hij destijds garant stond om ze altijd te bewaren voor mij, want toen was ik een nog veel grotere pc dummy als nu, en sloeg ik niks op, ook al wegens die belofte.

Ik vraag reeds sedert de opheffing van die website in 2009, die door hem gebeurde, om mijn intellectuele eigendom. Je wil niet weten hoeveel keer ik hem al schriftelijk verzocht heb om mijn schrijfsels naar mij op te sturen, of om een persoon aan te duiden die hij vertrouwt en die in die database mijn schrijfsels selecteert voor mij. Hij mag het natuurlijk ook zelf doen.

Recent vond er een historische gebeurtenis plaats. Tijdens mijn interview met Ursula Lundmark refereerde ze off the record naar bepaalde interviews. Ze viel bijna van haar stoel toen ze vernam hoe de situatie al jaren bestaat. Nochtans droeg haar man Karel Biddeloo een warm hart aan de technieker toe.

Toen ze me een week na het interview belde met de vraag of ik antwoord gekregen had op mijn mail naar de technieker met de vraag van Ursula moest ik daar helaas negatief op antwoorden. Ze vroeg me haar reactie aan hem door te geven, en dat resulteerde in een historisch moment: ik ontving drie van mijn interviews, weliswaar zonder de bijbehorende foto's.

Het zijn deze drie interviews die jullie in de huidige Rode Ridder interviewreeks te lezen zullen krijgen. Een ervan, dat met Leopold Vermeiren, kregen jullie gisteren al getrakteerd.

Maar ik heb een paar honderd interviews en artikels gepubliceerd op RodeRidder.Be.

Dat enerveert mij, zeven jaar later, nog steeds. En het is jammer voor de huidige Rode Ridder fans.

Iemand die raad weet? Help!

 

Ik ontving van iemand de pm dat ik geen goodwill kweek om dat te zeggen...

Wat moet ik dan in HEMELSNAAM doen? Nog 7 of 77 jaar wachten? Dreigementen sturen? Een dure rechtszaak starten?

Ben ik al niet braaf genoeg geweest om de afgelopen zeven jaar elk jaar een paar beleefde en vriendelijke verzoekende emails en pm berichten te sturen?

Beseft iemand hoe het aanvoelt om NOOIT antwoord te krijgen?

Is het dan ZO moeilijk om me mijn intellectuele eigendom terug te geven? Die werd me immers ontnomen toen deze persoon op een nacht alles verhuisde van RodeRidder.be naar zijn nieuw gecreërde website RodeRidder.com en RodeRidder.be lamlegde.

Een site die geen week meer geleefd heeft.

Zeg me WAT er WEL moet gebeuren.

 

Fair is fair: ik stuur hem nu meteen een pm om hem attent te maken op dit bericht.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Nou moe, dat is tenminste al iets! Weet je ook hoe je alle andere teksten van RodeRidder.be tevoorschijn kunt toveren? Dat zou een grote hulp zijn!

Alvast bedankt, Zwendel.

Via de menubalk bovenaan kan je in principe ook oudere versies ophalen, maar blijkbaar hebben ze niet systematisch altijd alle pagina's opgeslagen. Ik ken het zelf niet zo goed.

 

http://web.archive.org/web/20060706010930/http://www.roderidder.be/site/

Link naar reactie

oei, ik vrees dat er op iedere pagina wel dingen staan waarbij ik me zowel qua spelling en zinsconstructies als qua inhoud vragen bij stel. Het is echt onmogelijk die op te sommen. Het zou veel vlugger gaan moest ik die meteen gewoon aan kunnen passen ;)

Maar desondanks is je site wel een grote bron van informatie, nuttige en volstrekt onnuttige weetjes (genre 'dit is de derde strip op rij waarvan het tweede woord in de titel begint met een k'). Ik hou van onnuttige weetjes.

 

Hallo Tom,

 

Ik heb wel bepaalde verwachtingen bij pagina's. Mensen, dieren en monsters vallen allemaal in dezelfde categorie. Als er dan dingen staan die niet echt nut hebben snap ik wel, maar dit is juist de structuur die ik fijn vind voor de site en voor mezelf. Qua locaties en andere dingen moet ik nog kijken hoe ik dit ga uitbreiden, maar bij mij moeten de bovengenoemde 3 dezelfde structuur aanhouden voor de compleetheid van de pagina's.

 

Dank je trouwens voor het compliment van de site. Het heeft me veel tijd en energie gekost om het zo te krijgen zoals het nu is. Heel veel nagedacht van hoe ik wil hebben. Zoals ik het nu wil hebben, zo is het voor mij gewoon goed genoeg. Het houd voor mij een structuur aan waarbij ik alles kan overzien. Ik hoop dat je dat begrijpt. :)

Link naar reactie

Welkom Robert. Het heeft me een beetje overtuigingskracht gekost om je voor dit forum te engageren, maar ik ben blij je hier te zien.

 

Dank je Martin,

 

Ik kom normaal nooit op forums (maar dat wist je al). Ook hier heb ik over nagedacht zoals jij natuurlijk al weet, maar de andere (met uitzondering van Kontiki) weten het niet. :)

Link naar reactie

Tot zaterdag Martin. Ik ben trouwens ook benieuwd of er nog aan die oudere interviews en artikelen van Martin aan te komen zijn. Ik zie wel echter dat op Webarchive al wel iets staat, maar niet veel. Jammer dat als je verder wil klikken je ook niet verder kan komen. Het is net een half afgemaakt verhaal of een halve taart. Je krijgt niet alles wat je hebt. Je moet het meedoen met wat je ziet.

Link naar reactie

Vandaag interview nummer 10. Het is het derde interview op rij uit de kluizen van de vroegere website RodeRidder.be.

Het betreft Hannelore Vantyghem, inkleurster van de Rode Ridder en goede vriendin van Karel Biddeloo.

http://www.stripspeciaalzaak.be/Interviews/RR-10-Hannelore-Vantieghem.pdf

Normaliter is het eerstvolgende interview dat met Martin Lodewijk, dat wegens omstandigheden nog steeds niet plaatsgevonden heeft. En hopelijk komen er nog meer Rode Ridder interviews.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Wie staat er eigenlijk allemaal op die foto? Ik denk dat ik er Vandesteen en Biddeloo heb uitgehaald, maar daar stopt het.

 

derde van links: Eduard De Rop
vierde van links: Ron Van Riet?
laatste rij kopje links naast Vandersteen: Eric De Rop
laatste rij kopje rechts naast Vandersteen: Merho
Naast Merho: Patrick Van Gompel
Rechts van Vandersteen: Jeff Broeckx
Naast Jeff Broeckx: Manu Van Treeck
Achter vrouw die album vast heeft: Karel Biddeloo
Voorste rij met blauwe stropdas: Paul Geerts
Link naar reactie

... 'k Wist niet dat Mask kijk had op mannen ...

 

Ter zake: staat op de achterste rij soms de dochter van Vandersteen? Ik bedoel die blonde linksachter de inkleurster Hannelore Vantieghem.

 

Ik geef toe: deze ziet er wat meer mans uit:

 

Batman-Begins1.jpg

 

Maar wat dwazer ook ... Geef toe: het is nogal een uitrusting om de was op te halen.

 

Of deze, niet om mee te lachen:

 

dark-knight-404_777884c.jpg

 

(dat zal wel de beste Batman-film ooit blijven)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...