Ga naar inhoud

De Rode Ridder


Martin

Recommended Posts

Het Fabio Bono interview! En ook een interview met Marc Legendre aangaande de ontwikkelingen in het verhaal!

 

http://www.stripspeciaalzaak.be/Interviews/RR-7-Fabio-Bono.pdf

 

Fabio Bono tekent goed uit de losse pols.

Ik denk dat hij de kwaliteit uit het nieuwe album wel tot het einde volhoudt.

Link naar reactie
Gast Kontiki

In het artikel op de stripspeciaalzaak staat ook de tekening die mij aan Berserk deed denken, maar ze hebben ze in spiegelschrift afgedrukt.

Ik heb niemendal gespiegeld. Dat doe je gewoon niet met tekeningen. Daar heb ik te veel respect voor het werk van tekenaars voor.

Link naar reactie

Niks grapjas, Tom heeft gelijk. Krijgen ze een tekening, gaan ze nog zeuren over de kwaliteit van die gratis tekening...Bah!

Een auteur is je niets verplicht omdat je zijn boek koopt. Als je een uitgewerkte tekening wil, betaal er dan voor.

 

Wat verwacht je dan als je een boek van 6.99 koopt, waarvoor de auteur 70 cent of zo krijgt. 

 

Inderdaad, wees blij met alles wat de auteur cadeau doet, voor niks. 

Link naar reactie

Boek net gekocht

 

gelezen

 

Loved it!

 

Sommige wordballoons waren ECHT verkeerd geplaatst en sommige teksten waren echt oprecht Belgisch maar de prachtige natuurtekeningen en actie-scenes waren echt lekker neergezet en met de toffe inkleuring en ook de speciale wordballoons... loved it!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Ik heb het verhaal nog niet gelezen, maar de platen die ik ervan heb zien verschijnen maken me wel enthousiast. Hopelijk lukt het me nu eindelijk eens om zo'n promotiestaander te bekomen (dat is me met de twee vorige versies niet gelukt). 

 

Er zijn meer dan twee voorgaande promotiestaanders, hoor. En het wordt elke keer moeilijker om aan een te geraken.

Tip: kom de laatste avond op de Boekenbeurs, en vraag er een. Die worden op het einde van de dag uitgedeeld.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Fabio Bono tekent goed uit de losse pols.

Ik denk dat hij de kwaliteit uit het nieuwe album wel tot het einde volhoudt.

 

Vandersteen of Verschuere heb ik nooit live meegemaakt. Maar het is een gave van de Rode Ridder tekenaars dat ze heel snel kunnen tekenen of signeren. Zowel Biddeloo als Scholz als Bono.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Getekend door je kindje ?

 

Ja Koen, ik kan je begrijpen dat je deze signering niet echt kwaliteitsvol vindt. Ik heb echter Fabio Bono, deze namiddag nog in Leuven, alleen maar grandioze signeringen zien zetten.

Waarom deze mindere signering? Haastwerk om iedereen nog tevreden te stellen voor er naar een volgende signeerlocatie moest gegaan worden? Vermoeidheid na vier dagen non-stop signeren?

Ik weet het niet zeker, maar het zal wel zoiets zijn.

Fabio is zelf akkoord gegaan met dit drukke schema. Hij had even goed half zoveel locaties kunnen aandoen. Maar het was zijn wens om zoveel mogelijk fans te bereiken op die paar dagen.

Vandaar.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Boek net gekocht

 

gelezen

 

Loved it!

 

Sommige wordballoons waren ECHT verkeerd geplaatst en sommige teksten waren echt oprecht Belgisch maar de prachtige natuurtekeningen en actie-scenes waren echt lekker neergezet en met de toffe inkleuring en ook de speciale wordballoons... loved it!

 

Mooie commentaar. En die heb ik ondertussen al veel gehoord van mensen die het album gelezen hebben.

Ook mijn verwachtingen waren hoog, en het minste dat ik kan zeggen is dat ze volledig ingelost zijn!

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Ik vind de commentaren van Peter nochtans informatief en leuk. Een paar maanden geleden heb ik hem ontmoet, en hij is een sympathiek persoon.
Dus begrijp ik de hetze jegens hem niet.
Er zijn momenteel mensen van allerlei pluimage actief op dit forum. Met een tweetal heb ik het soms moeilijk. Maar ik wens de confrontatie niet meer aan te gaan, want ik ben inmiddels zo oud geworden dat ik het hier gezellig wil houden.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

De Rode Ridder is niks voor mij en zal het ook niet worden.

Maar ik vond dat de diepe kleuren heel gesatureerd waren ofwel scheelde er iets met het gebruikte papier dat de inkt fel opslorpt... één van de twee in ieder geval maakte dat het me opviel...

 

Nochtans vind ik de inkleuring heel geslaagd.

Ach ja, ieder zijn mening.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Ik vind de commentaren van Peter nochtans informatief en leuk. Een paar maanden geleden heb ik hem ontmoet, en hij is een sympathiek persoon.

Dus begrijp ik de hetze jegens hem niet.

 

Dank je wel.

Overigens denk ik dat de ergernissen niet altijd gemeend zijn.

Ik heb me enige tijd geleden ook voorgenomen niet te veel smileys meer te gebruiken. Dat :) wordt :) op :) de :) duur :) zo'n :) goedkope :) truc :).

Link naar reactie

 

Ik vind de commentaren van Peter nochtans informatief en leuk. Een paar maanden geleden heb ik hem ontmoet, en hij is een sympathiek persoon.

Dus begrijp ik de hetze jegens hem niet.

Er zijn momenteel mensen van allerlei pluimage actief op dit forum. Met een tweetal heb ik het soms moeilijk. Maar ik wens de confrontatie niet meer aan te gaan, want ik ben inmiddels zo oud geworden dat ik het hier gezellig wil houden.

Hum hum...

Link naar reactie

Gelezen en goed bevonden. Het wordt dus uitkijken naar het vervolg. Ik heb ook genoten van de tekeningen van de beestjes. Inkleuring paste perfect bij de sfeer (lekker donker, niet té). 

Zaterdag trouwens in de Carrefour een groot paneel zien staan waarop nog welgeteld 3 albums stonden. Nog niet geleverd of al leeggeplunderd? Indien het laatste dan wordt dit een verkoopskanon.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Hum hum...

 

Nou, dat doet Martin best goed hoor. Ik vond zijn opstelling in de Fred-affaire een beetje flauw, maar hij was daarna toch weer niet te beroerd om te reageren op een John Wayne-dingetje van mij waarna ik hem weer van auto-advies (Japannertje) heb voorzien. Dat is toch allemaal op een volwassen manier opgepakt. 

Link naar reactie

Het is nu toch al lang geleden dat ik nog een Rode Ridder aanschafte waarvan ik me voornam hem nog te herlezen. Bij deze laatste is dit duidelijk wel het geval. De tekenstijl van Bono is (alweer) totaal iets anders dan vroeger, maar ik ben er wel enthousiast over. Johan komt nogal bot over, maar iets zegt me dat Legendre daar nog wel een verklaring voor zal geven in de toekomst. 

 

Wat me wel stoort is die nodeloze coveraanpassingen. De layout vloekt naast de vorige albums in de kast. Allereerst werd het vroegere (handige) formaat in de vuilbak gezwierd voor een langwerpiger boekje. De stijl (dan heb ik het niet over de tekeningen voor de duidelijkheid) van de omslag is eenheidsworst geworden en zelfs het iconische zilver dat als sinds album 107 standaard is wordt vervangen. 

Link naar reactie
Gast Kontiki

Voor die botte houding is er toch al een (duidelijke) verklaring? Hij komt (net) van de Kruistochten met een knoert van een post war-syndroom. 

 

Marc Legendre: "We behouden het uitgangspunt: Johan die met een zogeheten posttraumatic stress disorder terugkeert van de kruistochten en dan besluit om te gaan dolen. Voor hij vertrekt, krijgt hij van Merlijn de op- dracht om ‘de Uitverkorene’, mocht die zijn pad kruisen, in zeven haasten naar Camelot te brengen.  (...) Hij is ook de oude niet meer. Dat moet uit zo’n dingen blijken. Hij kan niet met een post war-syndroom rondlopen en ondertussen niks mankeren en gewoon de superheld zijn."

 

post-35-0-05975000-1463393861_thumb.jpg

 

 

Link naar reactie

Voor die botte houding is er toch al een (duidelijke) verklaring? Hij komt (net) van de Kruistochten met een knoert van een post war-syndroom. 

 

 

 

 

Als Legendre die lijn voortzet, het rood uit De Rode Ridder daadwerkelijk vertaalt naar de psychologische betekenis van 'zelfvernietigingsdrang' en Johan, in de klassieke lijn van Sophocles en Aeschylus, zichzelf het leven laat benemen, dan wil ik die reeks wel weer eens ter hand nemen :e005:

 

Suïcide is een afschuwelijk iets natuurlijk, maar veel klassieke reeksen zouden er bij gebaat zijn denk ik. Hoeft niet het einde te betekenen, is wel een veel beter uitgangspunt voor een reboot.

 

Edit: als volgende dacht ik aan Blueberry, die in Angel Face uiteindelijk doorkrijgt dat hij hoe dan ook de schuld zal krijgen voor de aanslag op president Grant en zich dan glorieus door de kop schiet. Niks geen open einde en gedoe met Laatste Kaarten en Eindes aan Lange Ritten. Hop. Dood. En ruimte voor iets nieuws. XIII natuurlijk zelfde laken een pak en vul zelf verder maar in. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...