Ga naar inhoud

De Rode Ridder


Martin

Recommended Posts

Ter zake: staat op de achterste rij soms de dochter van Vandersteen? Ik bedoel die blonde linksachter de inkleurster Hannelore Vantieghem.

 

Volgens mij is dat Anita Schauwvlieghe, medewerkster Studio Vandersteen (en in 2014 overleden).

 

post-197-0-49313400-1465764946_thumb.jpg

a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821)

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Vandaag ben ik eens bij de RR-tentoonstelling in De Haan binnen gesprongen. Leuk gedaan, maar hier en daar miste ik toch wat uitleg. Ik ga er bijvoorbeeld vanuit dat onderstaande afbeeldingen schetsen/potloodtekeningen van Vandersteen zijn. Maar het kan ook van iemand anders zijn (de onderste tekening doet me meer aan De Rop denken).

 

post-23-0-51657900-1467381298_thumb.jpg

 

post-23-0-45007400-1467381468_thumb.jpg

Link naar reactie

Ik vraag me af: is de RR ook internationaal bekend? Of lijdt hij aan het Jommeke-syndroom?

Er zijn wat vertalingen gemaakt in het Frans en in het Duits. Maar een echt groot succes is de reeks in het buitenland nooit geweest. Zelfs in Nederland verkocht de reeks niet zo bijzonder goed. Toen gekozen werd voor Lodewijk als scenarist was dat onder meer in de hoop dat de reeks het daardoor wat beter zou doen in Nederland. 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...