Richard Boom-vavavoom Posted January 24 Share Posted January 24 1 hour ago, Fabio Bono said: Peut-être qu'un jour, en trouvant le bon moment et l'opportunité, je pourrais même penser à quelque chose... PLEASE!!!!!!!! Fabio Bono 1 Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
cinco Posted February 2 Share Posted February 2 Aardige openingspagina, dat nieuwe album. Willem II 1 Quote Link to comment
Waldorf Posted February 2 Share Posted February 2 Die boot kan niet zo dicht tegen het strand varen. Dat soort dingen stoort mij mateloos. lukoste and Richard Boom-vavavoom 2 Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted February 6 Share Posted February 6 Ik zie op de Stripspeciaalzaak dit staan... dus het is al bekend dat er een vervolg komt op de 3 aangekondigde delen? Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
Peter Motte Posted February 6 Share Posted February 6 Dat garandeert niets. Je vindt hier en daar nog aankondigingen van manga's die nooit zijn verschenen. Quote Koop wat je leest, lees wat je koopt. Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte Link to comment
dutch lines Posted February 6 Share Posted February 6 4 uren geleden, Richard Boom-vavavoom zei: Ik zie op de Stripspeciaalzaak dit staan... dus het is al bekend dat er een vervolg komt op de 3 aangekondigde delen? Deel 4 is inderdaad bevestigd. Romano is al aan het tekenen. Quote Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars. Link to comment
Fabio Bono Posted February 7 Share Posted February 7 Op 2/2/2023 om 11:18, Waldorf zei: Quella barca non può navigare così vicino alla spiaggia. Questo genere di cose mi fa davvero incazzare. Je hebt inderdaad gelijk en ten tijde van de tekening heb ik deze situatie geëvalueerd. Uiteindelijk heb ik gekozen voor "dichterlijke vrijheid". Een schip nadert de kust om Johan aan land te brengen. Dan vaart het schip weg en in het derde beeld zien we Johan al in het zadel en op de hoge grond. Als ik had gekozen voor een landing met een reddingsboot in het eerste frame, zou de volgorde van de bewegingen van het schip minder intuïtief zijn geweest. Een moeilijke keuze. Hoe dan ook, ik kondig aan dat ik boek 278, het eerste met Peter, uit heb, en nu ben ik net begonnen aan boek 279. Peter & Marc, twee verschillende scriptschrijvers. Ik ben vereerd hen beiden te kennen. Nu laat ik de nieuwsgierigheid naar het resultaat van het koppel Van Gucht/Bono aan u over. EN: Indeed you are right and at the time of the drawing I considered this situation. Finally, I opted for "poetic licence". The sequence tells of a ship approaching the shore to land Johan. Then the ship moves away and in the third frame we find Johan already in the saddle and on the high ground. If I had opted for a landing with a lifeboat in the first frame, the sequence of the ship's movement would have been less intuitive. A difficult choice. Anyway, I announce that I have finished book 278, the first one with Peter, and now I have just started book 279. Peter & Marc, two different writers. I am honoured to know them both. Now I leave to you the curiosity to know the result of the Van Gucht/Bono couple. dutch lines, Waldorf and SPeeDy 3 Quote Link to comment
acor Posted February 9 Share Posted February 9 Het nieuwe verhaal mag als volgt beginnen ... lukoste 1 Quote Link to comment
Peter Motte Posted February 9 Share Posted February 9 Dat zijn goeie tekeningen. Van wie waren die? Quote Koop wat je leest, lees wat je koopt. Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte Link to comment
Peter Motte Posted February 9 Share Posted February 9 Ik: Schrijf een scenario voor de Rode Ridder Chat GPT: Scenario voor de Rode Ridder: Titel: Het Geheim van het Oude Fort Actie: De Rode Ridder, de beroemde beschermer van het koninkrijk, ontvangt een dringende oproep om te komen helpen in een klein dorp aan de rand van het koninkrijk. Volgens de inwoners is er iets vreemds aan de hand in het oude fort op de top van de berg, en ze hebben de hulp van de Rode Ridder dringend nodig. De Rode Ridder vertrekt onmiddellijk naar het dorp, waar hij de inwoners ontmoet en meer over het probleem hoort. Het fort is al jarenlang verlaten, maar ineens zijn er vreemde geluiden en lichtflitsen waargenomen vanuit het fort. Sommigen beweren zelfs dat ze figuren hebben gezien die in en uit het fort lopen. De Rode Ridder besluit het fort te onderzoeken en trekt samen met een groep dappere dorpsbewoners naar boven. Eenmaal boven aangekomen, ontdekken ze een geheime ingang die hen toegang geeft tot het fort. Binnen komen ze in een groot, donker kasteel, waar ze worden aangevallen door vreemde en angstaanjagende wezens. Met zijn dappere moed en snelle reflexen vecht de Rode Ridder deze wezens tegen en ontdekt hij uiteindelijk het geheim van het fort: een oude en machtige tovenaar heeft zijn ziel bewaard in het fort en probeert zijn krachten terug te winnen door middel van het oproepen van vreselijke wezens. Met zijn moed en vastberadenheid slaagt de Rode Ridder erin om de tovenaar te verslaan en het koninkrijk te redden van deze vreselijke bedreiging. Na het overwinnen van deze uitdaging, vertrekt de Rode Ridder weer, klaar voor de volgende avontuur. Quote Koop wat je leest, lees wat je koopt. Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte Link to comment
acor Posted February 9 Share Posted February 9 Claus D. Scholz, de vorige tekenaar die Karel Biddeloo opvolgde. De tekeningen komen uit zijn eerste album 'De grot van de beer'. Peter Motte 1 Quote Link to comment
Peter Motte Posted February 9 Share Posted February 9 Het is nogal ondankbaar om voor een serie te werken. Omdat het "maar een serie" is, wordt het nogal gemakkelijk genegeerd. Weet je waar me dat onlangs ook opviel? Bij scènes uit Star Trek, nota bene The Old Series. Het dynamische kwartet waren best wel goeie acteurs. Of quintet. Hangt er maar vanaf wie je allemaal meetelt. Quote Koop wat je leest, lees wat je koopt. Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte Link to comment
acor Posted February 9 Share Posted February 9 3 minuten geleden, Peter Motte zei: Ik: Schrijf een scenario voor de Rode Ridder Chat GPT: Scenario voor de Rode Ridder: Titel: Het Geheim van het Oude Fort Actie: De Rode Ridder, de beroemde beschermer van het koninkrijk, ontvangt een dringende oproep om te komen helpen in een klein dorp aan de rand van het koninkrijk. Volgens de inwoners is er iets vreemds aan de hand in het oude fort op de top van de berg, en ze hebben de hulp van de Rode Ridder dringend nodig. De Rode Ridder vertrekt onmiddellijk naar het dorp, waar hij de inwoners ontmoet en meer over het probleem hoort. Het fort is al jarenlang verlaten, maar ineens zijn er vreemde geluiden en lichtflitsen waargenomen vanuit het fort. Sommigen beweren zelfs dat ze figuren hebben gezien die in en uit het fort lopen. De Rode Ridder besluit het fort te onderzoeken en trekt samen met een groep dappere dorpsbewoners naar boven. Eenmaal boven aangekomen, ontdekken ze een geheime ingang die hen toegang geeft tot het fort. Binnen komen ze in een groot, donker kasteel, waar ze worden aangevallen door vreemde en angstaanjagende wezens. Met zijn dappere moed en snelle reflexen vecht de Rode Ridder deze wezens tegen en ontdekt hij uiteindelijk het geheim van het fort: een oude en machtige tovenaar heeft zijn ziel bewaard in het fort en probeert zijn krachten terug te winnen door middel van het oproepen van vreselijke wezens. Met zijn moed en vastberadenheid slaagt de Rode Ridder erin om de tovenaar te verslaan en het koninkrijk te redden van deze vreselijke bedreiging. Na het overwinnen van deze uitdaging, vertrekt de Rode Ridder weer, klaar voor de volgende avontuur. Je herkent er zelfs onderdelen van diverse klassieke albums in. Al veel beter dan wat Legendre ons voorschotelde trouwens. Quote Link to comment
Peter Motte Posted February 9 Share Posted February 9 Ai, da's pijnlijk. Er zijn wel wat plotholes. Als een tovenaar zijn krachten wil terugwinnen, kan hij toch geen machtige tovenaar meer zijn, want dan zou hij dat niet moeten doen. Daar moet dus aan worden gewerkt. En er wordt ook niet gezegd hoe hij zijn krachten kan terugwinnen door "vreselijke wezens" op te roepen. In Malcolm Max 4/5 is dat wel duidelijk: SPOILER: ze eten die "vreselijke wezens" op. Quote Koop wat je leest, lees wat je koopt. Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte Link to comment
cinco Posted February 27 Share Posted February 27 Beste cover tot nu toe voor Galaxa. Merk ook op dat dit nu toegevoegd is in de linkerbovenhoek: Quote Link to comment
dutch lines Posted February 27 Share Posted February 27 Ook de naam van Di Rosso is (terecht) toegevoegd. Quote Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars. Link to comment
Ambreville Posted February 27 Share Posted February 27 1 hour ago, dutch lines said: Ook de naam van Di Rosso is (terecht) toegevoegd. Heel correct. Coloristen worden zelden gewaardeerd, maar zijn eigenlijk bepalend voor het eindresultaat. Quote Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted March 7 Share Posted March 7 ziet er mooi uit. Ik krijg hem vandaag binnen. Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
Heuvelaar Posted March 7 Share Posted March 7 Hopelijk snel ook een oplossing voor degenen die via Izneo hun SU strips kochten... *zucht* Quote Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted March 7 Share Posted March 7 want? Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
Heuvelaar Posted March 7 Share Posted March 7 2 minuten geleden, Richard Boom-vavavoom zei: want? Want... het zou leuk zijn als ik de nieuwe RR's, Galaxa's, en andere strips die ik kocht via Izneo kan blijven volgen... Voorlopig "is er geen alternatief voorhanden voor de aankoop van e-strips..." wist SU me te melden. Quote Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted March 7 Share Posted March 7 a ok. Ik kende Izneo niet. Soort comixology of Kindle? comixology is overgenomen door Amazon en vakkundig vernietigd... dus fingers crossed Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
cinco Posted March 7 Share Posted March 7 1 minuut geleden, Richard Boom-vavavoom zei: a ok. Ik kende Izneo niet. Soort comixology of Kindle? Richard Boom-vavavoom 1 Quote Link to comment
Heuvelaar Posted March 7 Share Posted March 7 3 minuten geleden, Richard Boom-vavavoom zei: a ok. Ik kende Izneo niet. Soort comixology of Kindle? comixology is overgenomen door Amazon en vakkundig vernietigd... dus fingers crossed Klopt, zelf gebruikte ik Comixology niet, maar nu dat niet echt nog een optie lijkt, zie ik niet snel een alternatief komen voor de e-strips van SU... Jammer... Quote Link to comment
Ambreville Posted March 7 Share Posted March 7 Ik zie het probleem niet. Galaxa staat toch gewoon op Kindle en Comixology? Kindle heeft overigens een degelijk library beheer. Het enige speciale bij Comixology was die panel-mode, maar die heb ik uitgeschakeld. Quote Link to comment
Heuvelaar Posted March 7 Share Posted March 7 10 minuten geleden, Ambreville zei: Ik zie het probleem niet. Galaxa staat toch gewoon op Kindle en Comixology? De nieuwe Rode Ridder (277 - Tuan de Barbaar) vind ik niet terug op Amazon...? Quote Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted March 8 Share Posted March 8 10 hours ago, Ambreville said: Ik zie het probleem niet. Galaxa staat toch gewoon op Kindle en Comixology? daarvoor moet je denk ik het artikel even lezen. In het kort Comixology start Comixology is geweldig Comixology wordt overgenomen door Amazon Comixology's programmatuur matcht totaal niet met anything Amazon has to offer Comixology weet dit niet en wegens drukte ofzo, wordt dit niet met management Comixology overlegd Comixology's overgang naar Amazon wordt zonder goed testen uitgevoerd De app heeft maandenlang issues... die dus niet kunnen worden opgelost Complete libraries worden soms verwijderd bij klanten.... zonder backup. Zonder oplossing.... etcetera.... persoonlijk vind ik dit uitermate bullshit... ik ben IT-er en als er IETS is wat programmeurs kunnen, dan is het programmeren. Er moet enkel tijd/geld in worden gestoken en een goede interface danwel nieuw prog moet worden gebouwd. Dat betekent goede specs. Aangezien ooit Comixology is opgezet, en geprogrammeerd, moeten ergens nog de specs wel liggen. maar goed... ik heb er geen geld voor om dat te (laten) doen Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
Peter Motte Posted March 8 Share Posted March 8 Ik had dit filmpje hier al eens elders gepost: Quote Koop wat je leest, lees wat je koopt. Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte Link to comment
Heuvelaar Posted March 8 Share Posted March 8 8 uren geleden, Peter Motte zei: Ik had dit filmpje hier al eens elders gepost: Mèh, da's toch ook maar gewoon een saaie rant tegen Amazon? En dan die voorbeelden die hij geeft om zijn punt te staven... Films zijn nu toch net een voorbeeld van waarom een fysiek exemplaar onderdoet voor een digitale versie? Je moet maar eens die filmliefhebber zijn die een prachtige VHS-collectie had en die dan alles opnieuw op DVD moest kopen om dan heel snel nadien alles nog eens te moeten kopen op bluray. Telkens een echte 'verbetering' qua beeldkwaliteit... En neem je genoegen met de beeldkwaliteit van je VHS-collectie, vind dan nog maar eens een toestel waarop je ze kan afspelen. Dat is eigenlijk zowat hetzelfde probleem als hij beschrijft voor zijn 'digitale versies'... Hij geeft op zich ook geen enkel voordeel van een fysiek exemplaar tov. een digitaal exemplaar. Hij kakt enkel - terecht - op Amazon omdat je daar niet echt eigenaar wordt van je digitaal exemplaar. Maar dat is een heel andere discussie... Ik koop heel wat ebooks en daar ben ik de eigenaar van een epub die ik op eender welke ereader/pc/harde schijf kan lezen/back-uppen. Zowat alle digitale boeken kan je via Bol, Bookspot, SB,... kopen en dan ontloop je dat strakke ecosysteem van Amazon met hun Kindles... Yncke 1 Quote Link to comment
Recommended Posts