Ga naar inhoud

HUM!


Recommended Posts

Ik denk daar hetzelfde over.  Al zeker geen 18 delen aan die prijs, niet voor een reeks als dit.  En dat zeg ik als fan van Sleutels / Bayard, waarvan ik toch al een eeuwigheid smeekte dat het eindelijk uitgegeven zou worden.  Ik had gehoopt op SC naast HC en ben nu zelfs aan het twijfelen of ik er aan begin.  Elders ook al diezelfde bedenking gelezen.

Maar goed, als uitgeverij moet je er ook aan uit komen.  Dat begrijp ik dan ook weer.  We gaan het er moeten mee doen.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Update over de aanstaande albums van HUM. Een drietal titels die net gedrukt zijn worden tot nader order uitgesteld (wegens de toestand in de wereld...):

 

- Tex Willer 8 - De man met de gouden revolvers

- Kraken Integraal

- Philemon Tussen de Letters

 

Het enige album dat wel in de verdeling gaat (in NL dan) is de herdruk van Torpedo Integraal deel 1. Die lag al helemaal klaar voor distributie en die wordt verdeeld.

 

De albums voor mei schuiven dan ongetwijfeld ook door...

 

 

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie
Op 20/3/2020 om 21:05, eriktex zei:

Het enige album dat wel in de verdeling gaat (in NL dan) is de herdruk van Torpedo Integraal deel 1. Die lag al helemaal klaar voor distributie en die wordt verdeeld.De albums voor mei schuiven dan ongetwijfeld ook door...

 

 

Ai, die Torpedo had ik met wat andere boeken bij Stribweb.be besteld. Moet ik nog zeker 4 weken wachten op levering...

Juist in deze periode  kwam dit leesvoer mooi van pas! (En bij SSZ in buurgemeente staat album in de etalage...)

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Medio juni verschijnt het derde deel van onze luchtvaartreeks Gilles Durance.

 

Het verhaal gaat ditmaal over de krankzinnige wedloop tussen Oost en West om als eerste een supersoon verkeersvliegtuig in de lucht te krijgen. Da's autenthiek: de wel bekende Concorde en de Russische Tu-144. Voeg daarbij nog een sexy spionne, enkele spectaculaire crashes en een dossier met achtergrondinformatie en voila: 48 pagina's spanning en jolijt!

 

Van het album verschijnt er bij de uitgeverij nog een speciale verzamelaarseditie (vroeger zouden we dat een beurseditie noemen) en die is vanaf nu te reserveren middels een e-mail aan HUM of een berichtje via het forum. Het is een hardcover met linnen rug, ex-libris en speciale cover. € 24,95

 

49878911236_7eb0eddb72_o.jpg

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Tex_duo_13.thumb.jpg.e1396b97b9403eda2a4ef07cc29f1e8b.jpg

 

Ondertussen naar de drukker gestuurd: deel 13 alweer van de zwart/wit Tex Willer reeks. "Doc Holliday" getekend door Laura Zuccheri op scenario van Mauro Boselli. Een spannend verhaal over 228 pagina's met tal van historische verwijzingen naar de gunfight at the O.K. Corral en Wyatt Earp & z'n makkers.

 

Van het album verschijnt niet alleen de reguliere editie (links, € 18,95), maar ook een "beurs"editie (rechts, € 22,50) die we nu "verzamelaarseditie" moeten noemen...

 

De beurseditie kan vanaf nu gereserveerd worden middels een berichtje aan de uitgeverij.

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Vroeger was er hier een topic met "promoties & aanbiedingen", maar die kan ik niet meer terugvinden?! Waar is die gebleven?

 

Anyway, bij HUM! is er een voorjaarsopruiming, alle info vind je hier: http://uitgeverijhum.nl/aanbieding/2020voorjaar.html

 

Let wel dat de items waarvan maar een paar exemplaren beschikbaar zijn bijna allemaal verkocht zijn ondertussen.

 

Erik

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

En voor wie zich verveelt tijdens de lock-down: de tekenaar van Gilles Durance heeft een mooie bouwplaat on-line gezet om dit in elkaar te knutselen:

 

96084917_1615886171902023_7127712954601963520_o.thumb.jpg.58cc9a3e41f03827976f297dca1b76e3.jpg

 

95826951_1615886195235354_7673209277623828480_o.thumb.jpg.0c39459ed807d65bc8c72e07bf2657ea.jpg

 

96366758_1615886188568688_590103471106031616_o.thumb.jpg.13e0cdeb535e2d6dbafb256e2be8a1e1.jpg

 

E.e.a. is gratis te downloaden via

 

 

https://mon-partage.fr/f/5c3BEcI3/  

 

Uitleg:

 

Chers amis confinous,

Chose promise chose due, afin de vous occuper un peu durant cette potentielle dernière semaine de confinement, voici la maquette de l'aérodrome de Gilles Durance à télécharger gratuitement (jusqu'au 31/12/2020) puis imprimer et monter vous-mêmes. Le prototype noir et blanc de cette maquette (à l'échelle jeux de rôle : 28mm ou 1/56.) a servi à la réalisation des albums.

Lien de Téléchargement : https://mon-partage.fr/f/5c3BEcI3/
Protection par mot de passe : durance

Le fichier Zip de 25 mégaoctets contient 10 fichiers pdf de pièces et d'instructions de montage au format A4 dont vous trouverez le détail en commentaire.

Amusez-vous bien et prenez soin de vous.

 

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie
9 hours ago, eriktex said:

Le prototype noir et blanc de cette maquette (à l'échelle jeux de rôle : 28mm ou 1/56.) a servi à la réalisation des albums.

Wow. Dus hij heeft zo'n maquette ontworpen als referentiemateriaal om zijn strips te maken. O.o  Ik vraag me af hoeveel tijd daarin gekropen is...

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Eind juni beginnen we met een nieuwe reeks: de avonturen van Inspecteur Bayard. Getekend door niemand minder dan Olivier Schwartz, bekend van Atom Agency en z'n Robbedoes-verhalen.

In Frankrijk zijn er al 18 albums van de inspecteur verschenen, een mix van lange en korte verhalen. Wij beginnen met het eerste lange verhaal: "Lili, Grisbi en de rest". Wij publiceren de reeks in hardcover en de prijs per album is € 17,95 (48 pag.)

 

duo_bayard.thumb.jpg.8fd2396d006953646f3c517dab8f7ff1.jpg

 

Gratis bijlage, maar... op = op
 

 

Om deze nieuwe HUM-reeks een kickstart te geven hebben we als extraatje een magazine gemaakt, met daarin 5 kortverhalen.

En dat magazine is niet te koop... het wordt enkel gratis weggegeven - in de stripspeciaalzaak of direct bij de uitgeverij.

Maar... de oplage is zéér gelimiteerd en de winkels zullen het enkel kunnen weggeven bij de eerste albums die in de winkels liggen. Oftewel: neem direct contact op met je stripwinkel en reserveer een exemplaar, dan is de kans het grootst dat je dit magazine aan je collectie kunt toevoegen. Tweede optie: stuur een mailtje naar HUM! waarin je het album aldaar reserveert, dan sturen wij het album mét het magazine per post toe.

Oh ja, in oktober zal het tweede deel van deze serie al verschijnen.

 

plaatje_P15.thumb.jpg.a88d1353b8b7f88300061edf666e7af4.jpg

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie
  • 5 weeks later...

Even een kleine verzamelaarswaarschuwing v.w.b. het Bayard-album, dat deze week in de winkels ligt. Het aantal reserveringen in de stripwinkels overtrof alle verwachtingen. Tegelijkertijd moest een deel van de oplage worden afgekeurd wegens krassen op de cover.

 

Dat betekent dat op dit moment precies het aantal reserveringen kan worden uitgeleverd. Vanaf midden juli levert de drukker de vervangende exemplaren om zijn fout te herstellen, maar dat zijn er niet zo heel veel meer - dus deze 1e druk zou wel eens heel snel uitverkocht kunnen zijn.

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie
  • 2 months later...

Deze week naar de drukker gestuurd, deel 1 zal begin oktober in de winkels liggen, deel 2 in november (samen een afgerond verhaal).

 

50323820113_57ef50c63b_b.jpg

 

JUNK: strak gestileerde Tarantino-achtige western in twee delen - van de tekenaar van Tyler Cross

 

De beruchte bende van vroeger is weer bij elkaar. Grijs, bijziend, ziekelijk en stram. Gedreven door het bericht van
de ouwe bendeleider Hank Williams dat hij na al die jaren alsnog te weten is gekomen waar de schat van de geconfedereerden zich
bevindt. De onderneming is best zwaar voor de duidelijk ouder geworden outlaws. Daar komt nog bij: er zijn kapers op de kust.
Een messcherpe western met een bittere smaak, superstrak gestileerd door Brüno, de tekenaar van Tyler Cross.

 

Let ook op de mooie witte covers, niet bezoedeld met rare logo's en zo 🙂

 

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie
9 uren geleden, eriktex zei:

Brüno kent z’n klassiekers. In het Frans is er een prachtig artbook met zijn tekeningen en commentaren bij oude filmklassiekers.

De verwijzingen zijn geinig....

 

496084067_Screenshot2020-09-10at08_12_43.thumb.png.44b621f61d3a92067099a727f27765a6.png

 

Jill McBain...... zo heet ook Claudia Cardinale in Once upon a time in the west. Hank Williams spreekt voor zich. Er is ook nog een Woody Strode (acteur uit verschillende John Ford-films). Van de dikke Moosbrugger kan ik me voorstellen dat hij vernoemd is naar het slagschip, of...? 

 

Ook leuk... Zoek de filmtitels in de dialoog:

 

1046399967_Screenshot2020-09-10at08_09_58.thumb.png.13b0055c5bec80f6ebc359045b7c47f9.png

 

Benieuwd naar je vertaling, Erik!

Link naar reactie
35 minuten geleden, eriktex zei:

Het is wel blijven staan natuurlijk.

Hoe ziet dat er nu uit dan? Wel verrassend dat het Frans ook 'corral' kent en dat je dus het grapje kunt maken met de omdraaiing van O.K. Corral...

 

Ik kan me voorstellen dat je op die vertaalmomenten aan Fred moet denken... (je weet ze ook wel uit te zoeken, zeg, als uitgever).

 

Ik meende dat Smoothy een link had met John Wayne, maar ik zal eens verder kijken.

Link naar reactie
57 minuten geleden, eriktex zei:

Is smoothy ook een verwijzing? 

Gewoon omdat ik het interessant vind: hoeveel moeite doe je bij de vertaling om dat helder te krijgen? Ik las inmiddels alles over de vele vrouwen van John Wayne maar nergens een link met 'smoothy' terwijl er toch een grapje in moet schuilen, 'de vraag aan juf Wayne wat 'smoothy' kan betekenen'... Je hebt, dacht ik, al eens eerder gemeld hier dat je nooit contact hebt met de scenaristen, ook niet in gevallen als deze?

Link naar reactie
37 minuten geleden, Vittorio zei:

 Je hebt, dacht ik, al eens eerder gemeld hier dat je nooit contact hebt met de scenaristen, ook niet in gevallen als deze?

Nee, gebeurt eigenlijk nooit. Bij Louise Petibouchon had ik wel contact met de scenarist... maar die moest natuurlijk ook de reeksnaam Kitty Beaufort goedkeuren. (grappig detail: een Fransman denkt bij Beaufort alleen aan een soort kaas - niet aan de windkracht)

 

 

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Nu we het toch over vertalen hebben, ik ben zojuist begonnen met de vertaling van een nieuwe Inspecteur Bayard. Nu hebben Schwartz en Fonteneau ook wel iets met namen waar altijd iets achter steekt:

 

50325517953_a5af6ecf0c_o.jpg

 

Betreft de namen van "slechteriken" Malvira en Orseck Malmor.

 

Beiden hebben het Franse woord voor "slecht" (mal) in hun naam, en die laatste ook nog "dood" (mort). Maak daar maar eens iets leuks van in het Nederlands...

 

Ik ben er nog niet uit. Bij Malvira heb ik voorlopig Gemena staan, maar dat is niet ideaal.

 

Een paar pagina's eerder worden ook nog drie beroemdheden genoemd die ontvoerd zijn: Aude Wessel, Rouskouss Garby en Alma Nack-Vermeau. Die laatste lijkt me een verwijzing naar een bekende Franse almanak of encyclopedie - maar wat is dan de verwijzing bij de eerste twee?

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...