Ga naar inhoud

TOERNOOI: DE MOOISTE STRIPPAGINA OOIT


sanderg

Recommended Posts

19 minuten geleden, kuzuri zei:

In tegenstelling tot de vorige toernooien, zal er dit jaar ook een kleine finale zijn, voor de derde en de vierde plaats dus. :) 
Dit duel begint op de zelfde dag als de finale

Goed idee!

 

Ik denk dat ik de kleine finale eerder als een grote finale zal beschouwen ;)

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Voila, het toernooi zit er weer op. 


De winnaar, en dus goud: 

DSCN2046.JPG.ca58c1f03134b02b18f6e593d2c

Een plaat uit de reeks Peter Pan van Loisel, uit de zwart-wit luxe-integrale. De actie van de krokodil, 4 kaders die een fractie van een seconde samenvatten. Weergaloos. 

Wel een vrij slechte foto, maar ik wil het boek niet teveel plooien 

Kristof Berte

 

Zilver: 

s7a16xwc4jjx2.jpg.9f5d242531446d7fb75115

De plaat zegt veel ook al staat er geen tekst.

Red Arrow

 

 

Brons: 

6F3B59BD-A6EA-4D9C-8AE2-F6B9C01A28AE.jpe

Toen ik bovenstaande prent las, moest ik zodanig lachen met de mimiek van de kat van Guust dat de mensen van de bib zeiden dat ik de bib moest verlaten omdat ik iedereen stoorde.

Enkele jaren later heb ik deze prent in het groot kunnen kopen. Deze hangt nu uit in onze living. Mensen die langskomen lezen vaak de plaat en beginnen dan vaak ook te glimlachen bij het lezen ervan. Er zijn waarschijnlijk betere platen van Franquin over Guust. Maar deze plaat bezorgt mij nog steeds een glimlach bij het lezen ervan. 

Simon

 

 

Vierde plaats, eervolle vermelding: 

zoo.jpg.5fc494caa3eb70b86f99eca5d4dd9a12

Mijn gedacht: Een banale tussenpagina in een epos vol prachtige platen. Ik heb ze er toch uitgehaald omwille van de spanning. Manon heeft zich verstopt in de kooi van het sneeuwluipaard omdat er een beeld wordt verkocht en is nukkig. Stom gegeven maar je voelt de spanning oplopen tijdens het bezoekje. Linksboven is alles nog ok. Dan beginnen de zwarte ara's wild uit te slaan, de andere dieren worden wild. De bezoeker wordt angstig. De ocelot toont zijn tanden. Het bewuste beeld kijkt alles stil (met gesloten muil ) aan.  Ze hebben de strijd gewonnen want de bezoekers gaan weg. Rechtsonder zie je de schaduw van Manon als exponent van de pagina als woedende heerseres van de Zoo. Zij is de baas en niet het sneeuwluipaard. Heel leuk is dat de pagina linksboven begint met het sneeuwluipaard en rechtsonder eindigt met Manon in luipaardpositie. Een prachtpagina. Frank grijpt geregeld terug naar deze kaderopbouw waar er in een smal paginabreed kader een non-event alle aandacht krijgt. Zijn handtekening.     

Kool Thing

 

 

Bedankt aan alle indieners en aan alle stemmers. Ik vond het weer geslaagd, en dus een succes. 

Link naar reactie

Ik heb geleerd dat:

- geen 2 mensen op dit forum dezelfde smaak hebben

- we ons daar dan maar moeten bij neerleggen :)

- ik dringend Jerome K. Jerome Bloks moet ontdekken, voor mij één van de verassingen van het tornooi

- een slechte foto geen invloed heeft op de eindbeoordeling, gezien de finale :D

 

Nogmaals hulde aan de organisatie en aan hun ongeziene punctualiteit. Sterk!

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Het niet willen plooien van boeken lijkt me binnen dit forum een geldig argument.

 

Ook van mijn kant dank voor de organisatie. Maar ook de inzendingen, de stemmen en de discussies.  Dat is hetgene wat het toernooi interessant maakt en waar we weer wat van opsteken.

 

Het was een hele eer om de random seed te mogen kiezen.

Link naar reactie
Op 3-3-2018 om 22:44, sanderg zei:

Goed plan! Ik zie n toernooi 'slechtste cover ooit' wel zitten 😁 dat kan erg vermakelijk worden en ik zou nu al mijn nominatie weten

 

Op 3-3-2018 om 23:08, kuzuri zei:

Dit is geen negatief forum ;) 

Beste mislukte cover

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...