Ga naar inhoud

Vierde kwartfinale achtercover 30 vs. achtercover 59


Yncke

Welke achtercover vind jij de 'beste'?  

71 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke achtercover vind jij de 'beste'?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 09-02-19 at 07:00

Recommended Posts

Vierde kwartfinale

Welke van deze twee achtercovers vind jij de 'beste'? 

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar backcover zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

suske-oud.jpg.2a6f84853f9ecb862f89368186

 

Suske en Wiske (Willy Vandersteen) - achtercover van de oude ongekleurde albums.  Allicht minder bekend dan de "achterkant met de toren" maar toch minstens even iconisch met de twee familieportretten.

 

Theodoor

 

 

B

 

22796-2-De-ijskoningin-1984.jpg.90a4efdf

 

 

 

Boekenmagazijn

Link naar reactie

De vraag is uiteraard: wat betekent ‘beste’?

 

De Sus en Wis van de Rode Reeks is voor mij de meest iconische. Zeker die van de eerste albums.

En ook een belangrijk punt: de originele functie van een achterkaft was zeer lang om de bestaande albums onder de aandacht te brengen. Iets wat met het eigenlijk nog zeer recente internet helemaal overbodig geworden is.

Link naar reactie
14 uren geleden, esteban² zei:

Frommeltje, hoe charmant ook, oogt voor mij iets te veel als een rommeltje. In de vergelijking alleszins. Die twee schuine tekstbanners bovenaan, die kat-schaduw, de 'reeds verschenen', de dingen onderaan ... Het is er teveel aan.

Ik vermoed dat je de concurrentie voor Sarah & Robin gewoon op tijd wil uitschakelen ;)

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...