cartoonesk Posted September 23, 2019 Posted September 23, 2019 Hallo, allemaal! Ik zocht naar een topic over standbeelden van stripfiguren maar die vond ik niet via de zoekfunctie. Het lijkt me leuk om een topic te hebben die alle strip-standbeelden in bv. België en Nederland bij elkaar verzamelen. Recentelijk is er een standbeeld van Slemper en Slof (om precies te zijn van Slemper en Madame Sans-Gêne) opgericht in Tamiens. Helaas heeft de tekenaar Sandron de inhuldiging niet meer mogen meemaken. De gemeente Tamiens (in België) heeft het standbeeld zelf gefinancierd, Quote
cartoonesk Posted September 23, 2019 Author Posted September 23, 2019 Standbeeld van Dommel (creatie van Luc Dupanloup) in de gemeente Limal, België. Quote
cartoonesk Posted September 23, 2019 Author Posted September 23, 2019 Standbeeld van Guust Flater in Brussel samen met tekenaar André Franquin. Naar ik heb begrepen is het standbeeld er nu niet meer. Quote
cartoonesk Posted September 23, 2019 Author Posted September 23, 2019 De meest stripfans weten wel waar dit standbeeld van Adhemar (uit de Nero-strip van Marc Sleen) (hopelijk nog) staat. Quote
Yncke Posted September 23, 2019 Posted September 23, 2019 13 minutes ago, cartoonesk said: Standbeeld van Guust Flater in Brussel samen met tekenaar André Franquin. Naar ik heb begrepen is het standbeeld er nu niet meer. Drie weken geleden in ieder geval tevergeefs ernaar gezocht. Een lege sokkel. Quote yncke.be
cartoonesk Posted September 23, 2019 Author Posted September 23, 2019 1 minuut geleden, Yncke zei: Drie weken geleden in ieder geval tevergeefs ernaar gezocht. Een lege sokkel. Ik had het hier en daar al gelezen. Erg spijtig! Quote
cartoonesk Posted September 23, 2019 Author Posted September 23, 2019 Standbeeld van Nero in Hoeilaart. Standbeeld van Nero in Middelkerke : En verrassing voor mij : Standbeeld van Meneer Pheip in Moerbeke! Quote
linthout Posted September 23, 2019 Posted September 23, 2019 Ik passeer daar geregeld met de fiets. Prachtig standbeeld van Pheip! Quote
cartoonesk Posted September 23, 2019 Author Posted September 23, 2019 In Middelkerke zijn er verschillende standbeelden van stripfiguren. Hier zijn er een paar die ik zelf wel mooi vind. Quote
dutch lines Posted September 23, 2019 Posted September 23, 2019 Twee beelden van Tom Poes / heer Bommel in Rotterdam. Quote Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.
grim Posted September 23, 2019 Posted September 23, 2019 Lucky Luke in de bibliotheek van Kortrijk Quote
Neat Stuff Posted September 23, 2019 Posted September 23, 2019 48 minuten geleden, cartoonesk zei: Hallo, allemaal! Ik zocht naar een topic over standbeelden van stripfiguren maar die vond ik niet via de zoekfunctie. Het lijkt me leuk om een topic te hebben die alle strip-standbeelden in bv. België en Nederland bij elkaar verzamelen. Recentelijk is er een standbeeld van Slemper en Slof (om precies te zijn van Slemper en Madame Sans-Gêne) opgericht in Tamiens. Helaas heeft de tekenaar Sandron de inhuldiging niet meer mogen meemaken. De gemeente Tamiens (in België) heeft het standbeeld zelf gefinancierd, Daar zullen vast een hele hoop obscene selfies mee gemaakt worden. Beeldenmakers kunnen soms zó naïef zijn... Quote
cartoonesk Posted September 23, 2019 Author Posted September 23, 2019 Bedankt voor de toevoegingen, Michel en Grim. Een standbeeld van een Smurf in Brussel : Quote
Madam Kito Posted September 23, 2019 Posted September 23, 2019 Ik ken een verzamelaar die ieder jaar voor zichzelf een beeld laat maken van een bekende stripfiguur op redelijk ware grootte. Heel mooi gedaan. Quote
Rik Posted September 23, 2019 Posted September 23, 2019 Haagse Harrie Quote Omnia mutantur nihil interit
kurisu74 Posted September 23, 2019 Posted September 23, 2019 Kari Lente en Titus de kat in Brasschaat. Quote
linthout Posted September 23, 2019 Posted September 23, 2019 Deze heb ik ook al een keer of tien gezien...ZEER mooi. De foto doet hem geen recht. En uiterst gedetailleerd. Zelfs onder het rokje!!! Quote
Hardcover Posted September 23, 2019 Posted September 23, 2019 Milton Caniff's Steve Canyon in Idaho Springs, Colorado: Quote "The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten."
Tanuki Posted September 23, 2019 Posted September 23, 2019 Een straat in Tokyo, als ik me niet vergis in de wijk Asakusa. Je herkent o.a. Anpanman, Doraemon en Ultraman. Quote
cartoonesk Posted September 24, 2019 Author Posted September 24, 2019 Bedankt voor de reacties! Als we dan toch de grenzen over gaan, weet ik er nog wel een : Standbeeld van Popeye in Alma, Arkansas, Spinazie-hoofdstad van de wereld. Quote
cartoonesk Posted September 24, 2019 Author Posted September 24, 2019 Eveneens in Tamiens (of Tamines) (zie eerste bericht) en eveneens op een rotonde : een standbeeld van de Blauwbloezen : Quote
cartoonesk Posted September 24, 2019 Author Posted September 24, 2019 Staat het standbeeld van Suske en Wiske nog steeds in de Zoo van Antwerpen? Quote
cartoonesk Posted September 24, 2019 Author Posted September 24, 2019 Standbeeld van Plunk in Kapellen : Quote
cartoonesk Posted September 24, 2019 Author Posted September 24, 2019 Standbeeld van Kuifje en Bobbie in Brussel : Een ander standbeeld van Kuifje en Bobbie op het station Sablon in Brussel (als ik me niet vergis) : Quote
pudifar Posted September 24, 2019 Posted September 24, 2019 Standbeeld Urbanus te Tollembeek: https://www.galmaarden.be/urbanusbeeld.aspx#prettyPhoto Quote
pudifar Posted September 24, 2019 Posted September 24, 2019 In Japan staan ook veel standbeelden van bekende stripfiguren. Sommigen groter dan een huis! Mijn favoriet is dat van Gigantor: https://www.timetravelturtle.com/tetsujin-28-go-statue-kobe-japan/ Ik vind dit prachtig gemaakt, een zeer mooie combinatie van bouwtechniek en kunst. Quote
cartoonesk Posted September 24, 2019 Author Posted September 24, 2019 Standbeeld van Walt Disney en Mickey Mouse (titel : Partners) in de Disney-parken. Quote
cartoonesk Posted September 24, 2019 Author Posted September 24, 2019 Lukraak 'statue snoopy' gegoogled, veel standbeelden van de Peanuts en Snoopy, waarvan hier enkele die ik zelf mooi vind. Snoopy en Charlie Brown in Santa Rosa. Snoopy en Charlie Brown in Saint Paul. Linus in Santa Rosa. Peppermint Patty in Saint Paul. Marcie in Saint Paul. Quote
cartoonesk Posted September 24, 2019 Author Posted September 24, 2019 Redelijk nieuw standbeeld Robbedoes in Charleroi : Quote
cartoonesk Posted September 24, 2019 Author Posted September 24, 2019 Standbeeld Heer Ollie B. Bommel in de gemeente Den Bommel. Quote
cartoonesk Posted September 24, 2019 Author Posted September 24, 2019 Standbeeld Jommeke (en Flip) in Temse. Quote
cartoonesk Posted September 24, 2019 Author Posted September 24, 2019 Standbeeld Linke Loetje in Zuidlaren. Quote
Tuizentfloot Posted September 24, 2019 Posted September 24, 2019 Deze mag aha ook niet ontbreken ! Quote
cartoonesk Posted September 25, 2019 Author Posted September 25, 2019 Mooi! edit : staat in Wuustwezel! Quote
cartoonesk Posted September 25, 2019 Author Posted September 25, 2019 Bedankt voor de toevoeging! Zal ik toch maar de andere standbeelden van stripfiguren in Middelkerke erbij zetten? Quote
Madam Kito Posted September 25, 2019 Posted September 25, 2019 Het duurste standbeeld ter wereld werd verkocht voor 26 miljoen. Werk van Jeff Koons Er zijn wel meer Popeye standbeelden: En in Illinois hebben alle nevenpersopnages uit de reeks ook een eigen standbeeld gekregen Quote
cartoonesk Posted September 25, 2019 Author Posted September 25, 2019 Het standbeeld op de fontein (in Alma, Arkansas) had ik al gepost maar bedankt voor de reactie! Ik twijfel of ik Koons' kunstwerk wel een echt standbeeld wil noemen. Een standbeeld is toch pas echt een standbeeld als het in de open-lucht voor alle publiek staat. (vind ik) Quote
Recommended Posts