Jump to content

Strip-standbeelden.

cartoonesk

Recommended Posts

Posted

Hallo, allemaal!

Ik zocht naar een topic over standbeelden van stripfiguren maar die vond ik niet via de zoekfunctie.

Het lijkt me leuk om een topic te hebben die alle strip-standbeelden in bv. België en Nederland bij elkaar verzamelen.

Recentelijk is er een standbeeld van Slemper en Slof (om precies te zijn van Slemper en Madame Sans-Gêne) opgericht in Tamiens. Helaas heeft de tekenaar Sandron de inhuldiging niet meer mogen meemaken. De gemeente Tamiens (in België) heeft het standbeeld zelf gefinancierd,

standbeeld slemper en slof.jpg

Posted
13 minutes ago, cartoonesk said:

Standbeeld van Guust Flater in Brussel samen met tekenaar André Franquin.

Naar ik heb begrepen is het standbeeld er nu niet meer.

Drie weken geleden in ieder geval tevergeefs ernaar gezocht. Een lege sokkel. :(

Posted
48 minuten geleden, cartoonesk zei:

Hallo, allemaal!

Ik zocht naar een topic over standbeelden van stripfiguren maar die vond ik niet via de zoekfunctie.

Het lijkt me leuk om een topic te hebben die alle strip-standbeelden in bv. België en Nederland bij elkaar verzamelen.

Recentelijk is er een standbeeld van Slemper en Slof (om precies te zijn van Slemper en Madame Sans-Gêne) opgericht in Tamiens. Helaas heeft de tekenaar Sandron de inhuldiging niet meer mogen meemaken. De gemeente Tamiens (in België) heeft het standbeeld zelf gefinancierd,

standbeeld slemper en slof.jpg

Daar zullen vast een hele hoop obscene selfies mee gemaakt worden. Beeldenmakers kunnen soms zó naïef zijn...

Posted

Lukraak 'statue snoopy' gegoogled, veel standbeelden van de Peanuts en Snoopy, waarvan hier enkele die ik zelf mooi vind.

Snoopy en Charlie Brown in Santa Rosa.

standbeeld snoop charlie santa rosa.jpg

Snoopy en Charlie Brown in Saint Paul.

standbeeld snoopy charlie st paul.jpg

Linus in Santa Rosa.

standbeeld linus santa rosa.jpg

Peppermint Patty in Saint Paul.

standbeeld peppermint patty st paul.jpg

Marcie in Saint Paul.

standbeeld marcie saint paul.jpg

Posted

Het duurste standbeeld ter wereld werd verkocht voor 26 miljoen. Werk van Jeff Koons

afbeelding.thumb.png.df4c1013fae2f14bab2df1b295594d46.png

Er zijn wel meer Popeye standbeelden:

afbeelding.thumb.png.fbc6b457ab7b5e133793055a6dde80c8.png

afbeelding.thumb.png.862228fde59c9ff191d7e3ffd8181a07.png

afbeelding.png.7bf42c46b5871ee77c52b1c6bea787b8.png

afbeelding.thumb.png.f5dfd387506f5b5fe5674f1ef0ec7e85.png

afbeelding.thumb.png.569bdddee1417a765a353e7f37442e9e.png

afbeelding.thumb.png.2c0a8d871dae5a4a96fd17d82d62220c.png

En in Illinois hebben alle nevenpersopnages uit de reeks ook een eigen standbeeld gekregen

afbeelding.thumb.png.bcc8eb7d31aecfe9fabc4fb1bcd226d7.png

afbeelding.thumb.png.2fc3333aa27ccca1cabcd8f4cb295514.png

Posted

Het standbeeld op de fontein (in Alma, Arkansas) had ik al gepost maar bedankt voor de reactie!

Ik twijfel of ik Koons' kunstwerk wel een echt standbeeld wil noemen. Een standbeeld is toch pas echt een standbeeld als het in de open-lucht voor alle publiek staat. (vind ik)