Ga naar inhoud

Verplichte pagina's


Vittorio

Recommended Posts

Ooit kocht ik het boek 'Masters of comic book art' bij De Slegte met een overzicht van (discutabel natuurlijk) "the ten most influential illustrators of comic book art". Onder ander Corben, Kurtzman, Eisner, Druillet en Moebius komen voorbij. Ik vond het vooral een mooie uitgave door de vele paginareproducties:

 

20200824_093056.thumb.jpg.b0895f93daa3d2ba654127afdff0291b.jpg

 

20200824_093410.thumb.jpg.aff1e894dd0e26286be5fd7881dd8f16.jpg

 

Als variatie op het Verplichte leesvoer-draadje:

 

Zijn er strippagina's die elke stripliefhebber gezien MOET hebben?

Link naar reactie

J.H. Williams heeft de lat heel hoog gelegd, en heeft ondertussen behoorlijk wat tekenaars beïnvloed. Onlangs bladerde ik nog in iets wat overduidelijk op zijn werk gebaseerd was.  (ik heb hier een originele Batman-pagina van hem hangen. Relatief eenvoudig voor zijn doen, maar ik ben er toch heel blij mee).

Link naar reactie
Op 24/8/2020 om 09:56, Vittorio zei:

Ooit kocht ik het boek 'Masters of comic book art' bij De Slegte met een overzicht van (discutabel natuurlijk) "the ten most influential illustrators of comic book art". Onder ander Corben, Kurtzman, Eisner, Druillet en Moebius komen voorbij. Ik vond het vooral een mooie uitgave door de vele paginareproducties:

 

 

Dag @Vittorioimage.png.01a3bc5be695310c07872fd97b938577.png

 

Is dit degene die je bedoelt?

 

 

Link naar reactie
2 minuten geleden, Ambreville zei:

Die had ik in mijn jonge tijd ook. Kapotgelezen op kot. Zo mogen ze er nog wel eens eentje maken.

Ah ja, de ogen stuk gestaard indertijd op de Moebius- en Druillet-pagina's. Die komen ook weer voor in deze uitgave:

 

1_jpg_2305_jpeg_9816.jpeg

 

https://prototype.paris/les-100-plus-belles-planches-de-la-bande-dessinee

 

Misschien binnenkort bij de Slegte, voor een nieuwe generatie lezertjes.

Link naar reactie
17 minuten geleden, Vittorio zei:

Tyler Cross moet nog wel in dit draadje, moeilijk kiezen qua "verplichte pagina's", er is zoveel moois, en dan ook nog retespannende verhalen, onvoorstelbaar dat de restvoorraden van delen 1 en 2 tot pulp zijn vermalen....

 

 

Tot pulp?!? Wordt er zo omgegegaan met niet-verkochte voorraad?

 

Ik heb er nog maar enkele van gelezen, maar die stijl en die gezichten zijn heerlijk.

afbeelding.thumb.png.009c506b36906d82d29c24a9f4a18f9d.pngen

 

Tyler Cross in zwart-wit ademt Sin City uit.

afbeelding.thumb.png.40f25bf26a3b0fedd6236ca9f125bd8d.png

Link naar reactie
3 hours ago, cinco said:

Tot pulp?!? Wordt er zo omgegegaan met niet-verkochte voorraad?

 

Absoluut. Het is ook een industrie, en onverkochte voorraden kosten geld, alleen al om ze bij te houden.

Daarom ook werden duizenden onverkochte manga's vernietigd. Het kostte zelfs meer om zo'n besteld boekje uit de voorraad te halen, dan wat eraan kon worden verdiend.

Dat heeft ook een voordeel: vraag en aanbod zijn in evenwicht: er bestaan er precies evenveel als er zijn verkocht. Dus voor de waarde van je verzameling is het een goede zaak.

 

Het verslag van Brodeck: je kunt elke pagina aan de muur hangen:

 

12116.jpeg

Link naar reactie
4 uren geleden, cinco zei:

Na anderhalve strip zijn ze eindelijk op de maan.

Maar die lange opbouw naar dat moment maakt de impact van deze plaat des te groter.

Kuifje die de ladder afdaalt en dan dat groot uitgestrekt beeld van het maanlandschap met de iconische raket.

 

afbeelding.png.e0650efd7d11d9b4c8a9bfb9df139e23.png

 

En dan zo'n enorme tekstballon erin, omdat Kuifje z'n mond niet kan houden.

Nou ja, was in elk geval een goed voorbeeld voor Neil Armstrong hoe het NIET moest...

 

P.S. Die van twee pagina's eerder vind ik eigenlijk sterker.

Link naar reactie
2 uren geleden, Boekenmagazijn zei:

 

En dan zo'n enorme tekstballon erin, omdat Kuifje z'n mond niet kan houden.

Nou ja, was in elk geval een goed voorbeeld voor Neil Armstrong hoe het NIET moest...

 

P.S. Die van twee pagina's eerder vind ik eigenlijk sterker.

 

Ja, je hebt gelijk. Ik heb het er even bijgenomen. Pagina 23.

 

De raket net geland. Zo een groot gevaarte dat ineens veel kleiner lijkt op het maanoppervlak.

En de stem van de mensen uit de controlekamer "Hallo, hallo, hier de aarde..." als tekstballon die letterlijk van de aarde komt.

Erg meta.

 

afbeelding.png.1ab640da8615fd61c26da9791b7b56bb.png 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...