Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (10)] landschap 55 vs. landschap 28


Yncke

Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?  

63 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 08-12-20 at 08:00

Recommended Posts

Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?

Kortom, welke van deze twee landschappen verdient het voor jou om dit duel te winnen?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

 

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar landschap zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

chaland.jpg.a0df8294e4e60fce99b8c49617b3

Mijn tweede bijdrage: een mooi verstild beeld van Chaland uit Vakantie in Boedapest. Om wat bij te komen na al het visueel spektakel.

 

Captivant

 

 

B

 

Storm.jpg.73246867f590c86c53517f0e8adf5f

 

 

mister o

Link naar reactie
  • Yncke pinned this topic
  • Yncke unpinned this topic

Don Lawrence is de Joe Satriani van de strip: de uitvoering is virtuoos maar het oeuvre is een emotionele leegte. Het voelt dan ook vlug kitcherig aan. Bij Chaland is het omgekeerd: achter zijn schijnbaar eenvoudige klare lijn zit iets verontrustends. Ik kijk al erg uit naar de uitgaves van het werk van Chaland bij Sherpa.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

B is best mooi, maar nogal klassiek. Ik hou meer van de sfeer van A.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
2 uren geleden, sanderg zei:

Overduidelijk B voor mij - dit is echt grote klasse

Vind je? Het is technisch mooi uitgevoerd, maar het is zo leeg als maar kan. Een landschapsschilderijtje van dertien in een dozijn. Lawrence heeft zoveel interessante, opwindende, boeiende, originele, fantasievolle  decors aan het papier toevertrouwd. Dit hoort niet in die categorie.

 

(en overigens, waarom zou de andere kant van het water een betere plek zijn dan de plaats waar ze nu staan?)

Link naar reactie
3 uren geleden, sanderg zei:

Overduidelijk B voor mij - dit is echt grote klasse

 

1 uur geleden, TDPB zei:

Vind je? Het is technisch mooi uitgevoerd, maar het is zo leeg als maar kan. Een landschapsschilderijtje van dertien in een dozijn. Lawrence heeft zoveel interessante, opwindende, boeiende, originele, fantasievolle  decors aan het papier toevertrouwd. Dit hoort niet in die categorie.

 

(en overigens, waarom zou de andere kant van het water een betere plek zijn dan de plaats waar ze nu staan?)

 

Ik moet zeggen dat ik er ook niets aan vind en dat het me eerder doet denken aan een schilderijtje van 10 euro op de rommelmarkt dan aan een winnaar voor dit toernooi. Maar heb wel al gemerkt dat er heel wat fans van Don Lawrence zijn op dit forum wat ik dus blijkbaar niet ben zeker

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
2 minutes ago, Mzee said:

 

 

Ik moet zeggen dat ik er ook niets aan vind en dat het me eerder doet denken aan een schilderijtje van 10 euro op de rommelmarkt dan aan een winnaar voor dit toernooi. Maar heb wel al gemerkt dat er heel wat fans van Don Lawrence zijn op dit forum wat ik dus blijkbaar niet ben zeker

Tja.. smaken verschillen inderdaad.. Alhoewel ik de strips van Don Lawrence eerlijk gezegd niet veel soeps vind (ik ben nooit een Storm fan geweest) vind ik zijn werk wel ontzettend knap.. Zeker ook omdat hij het echt allemaal met potlood/ verf etc heeft gemaakt.. 

An sich is dit prentje misschien wel een wat afgezaagd geheel (boompjes, bergje..), maar de kleuren, schaduwen, dieptewerking etc.- ik vind het prachtig gedaan 

Link naar reactie
1 uur geleden, esteban² zei:

Ik volg Tom wat B betreft, Waldorf wat A betreft.

Al moet ik eerlijk toegeven dat het mij bij die Chaland niet duidelijk is ... Staat die wagen op een overhangende rotspunt die boven dat landschap uitkijkt?

Spannend he, daarom moet je dus verder lezen. Waar gaat die wagen naar toe? Geraakt die daar nog weg? 🕵️‍♂️

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
2 uren geleden, sanderg zei:

An sich is dit prentje misschien wel een wat afgezaagd geheel (boompjes, bergje..), maar de kleuren, schaduwen, dieptewerking etc.- ik vind het prachtig gedaan 

 

Het zal een planeet met minstens twee zonnen zijn, want het licht komt van verschillende kanten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...