Yncke Posted November 20, 2020 Posted November 20, 2020 Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...? Kortom, welke van deze twee landschappen verdient het voor jou om dit duel te winnen? Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht. Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. Dus ook de indiener mag zijn of haar landschap zoveel als nodig uitleggen en verdedigen. De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af. A Manga: Pastel (ぱすてる) Mangaka: Kobayashi Toshihiko Real life locatie: Jōdoji yama observatieplatform - Onomichi - Hiroshima-ken - Japan Kobayashi-sensei steekt regelmatig van die prachtige uitzichten in zijn manga. Hiervoor trekt hij regelmatig naar Onomichi op locatiehunting. De meeste locaties uit de manga bestaan dus echt. Tanuki B Ramiro - William Vance- Geen enkele auteur tekent een regenlandschap zoals Vance. Rik yncke.be
Lük Bey Posted December 12, 2020 Posted December 12, 2020 B lijkt toch gewoon een foto met wat inktlijnen erover getrokken? Goed gedaan, hoor, maar zonder aarzelen A gekozen. EDIT: wel degelijk 'B' gestemd al heb ik hier per ongeluk 'A' getypt https://www.facebook.com/lukbey
Rik Posted December 12, 2020 Posted December 12, 2020 1 minuut geleden, Lük Bey zei: B lijkt toch gewoon een foto met wat inktlijnen erover getrokken? Goed gedaan, hoor, maar zonder aarzelen A gekozen. en B gestemd??? Omnia mutantur nihil interit
Yncke Posted December 12, 2020 Author Posted December 12, 2020 Ik ben voor A gegaan. Vooral omdat het water op de rivier met zoiets simpels als een raster toch echt een rivier met pinkelingen op wordt en de bergen een simpel contour en toch de bergen zijn, maar ook omdat de stad niet verzuipt in de lijnen, ook al zijn er massa's muren in zo'n stad. yncke.be
Ambreville Posted December 12, 2020 Posted December 12, 2020 A geeft een setting weer, maar doet ook niet meer dan dat. Het had evengoed een foto kunnen zijn. B maakt je even koud en nat als Ramiro zijn gezelschap in die tekening. Volop beleving.
sanderg Posted December 12, 2020 Posted December 12, 2020 A is wat te steriel naar mijn smaak https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg
Bonte Posted December 12, 2020 Posted December 12, 2020 A lijkt me een foto die overtrokken is, niet echt een meerwaarde om er een exacte tekening van te maken. B vond ik dan geen echt landschap tot je de mannen in de verte ziet, het druilige weer verbergt het landschap wat. B voor mij.
sjaakie Posted December 12, 2020 Posted December 12, 2020 Voor B gegaan. A vind ik absoluut mooier maar ik ontkom niet aan het gevoel dat het een met de computer bewerkte foto is inplaats van een tekening.
Madam Kito Posted December 12, 2020 Posted December 12, 2020 A is inderdaad een overgetrokken foto waarbij de horizon niet recht staat. De grijstinten zijn wel mooi gedaan. B is een leuk stripprentje, maar verder nu ook niet zo speciaal. Ik denk dat ik liever A aan mijn muur zou hangen dan B. Maar dan wel een beetje gekanteld.
Aleksandr Posted December 12, 2020 Posted December 12, 2020 dus A is een foto waarbij de fotograaf slagzij heeft en B is een foto die met inktlijnen overtrokken is jullie maken de keuze er niet makkelijker op, zulle
Tweetie Posted December 12, 2020 Posted December 12, 2020 A is een steriele overgetrokken foto, dus dan maar B.
Waldorf Posted December 14, 2020 Posted December 14, 2020 Ik hou wel van de zon die door de wolken breekt bij Vance. Dat grijze landschap spreekt me niet aan. Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
Tanuki Posted December 14, 2020 Posted December 14, 2020 Op 12/12/2020 om 14:49, TDPB zei: A is inderdaad een overgetrokken foto waarbij de horizon niet recht staat. Dat kan ook aan de scan liggen. Een betere dan deze vond ik niet.
Recommended Posts