Jump to content

[Eerste Ronde (21)] landschap 34 vs. landschap 2

Yncke

Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?  

58 members have voted

1. 1. Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?

This poll is closed to new votes

• Please sign in or register to vote in this poll.
  • Poll closed on 12/19/2020 at 08:00 AM

Recommended Posts

Posted

Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?

Kortom, welke van deze twee landschappen verdient het voor jou om dit duel te winnen?

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar landschap zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

A

Pastel.png.fb76aba9a290f916ba0d4cc55e398

Manga: Pastel (ぱすてる)

Mangaka: Kobayashi Toshihiko

Real life locatie: Jōdoji yama observatieplatform - Onomichi - Hiroshima-ken - Japan

Kobayashi-sensei steekt regelmatig van die prachtige uitzichten in zijn manga. Hiervoor trekt hij regelmatig naar Onomichi op locatiehunting. De meeste locaties uit de manga bestaan dus echt.

Tanuki

B

Ramiro.jpg.e1d17b4c0fc0ca7963cd50632e309

Ramiro - William Vance- Geen enkele auteur tekent een regenlandschap zoals Vance.

Rik

• Yncke unlocked and pinned this topic
  • Yncke unpinned this topic
Posted
1 minuut geleden, Lük Bey zei:

B lijkt toch gewoon een foto met wat inktlijnen erover getrokken? Goed gedaan, hoor, maar zonder aarzelen A gekozen.

en B gestemd???😂😂

Omnia mutantur nihil interit

Posted

Ik ben voor A gegaan. Vooral omdat het water op de rivier met zoiets simpels als een raster toch echt een rivier met pinkelingen op wordt en de bergen een simpel contour en toch de bergen zijn, maar ook omdat de stad niet verzuipt in de lijnen, ook al zijn er massa's muren in zo'n stad.

Posted

A geeft een setting weer, maar doet ook niet meer dan dat. Het had evengoed een foto kunnen zijn. B maakt je even koud en nat als Ramiro zijn gezelschap in die tekening. Volop beleving.

Posted

A lijkt me een foto die overtrokken is, niet echt een meerwaarde om er een exacte tekening van te maken. B vond ik dan geen echt landschap tot je de mannen in de verte ziet, het druilige weer verbergt het landschap wat. B voor mij.

Posted

Voor B gegaan. A vind ik absoluut mooier maar ik ontkom niet aan het gevoel dat het een met de computer bewerkte foto is inplaats van een tekening.

Posted

A is inderdaad een overgetrokken foto waarbij de horizon niet recht staat. De grijstinten zijn wel mooi gedaan.

B is een leuk stripprentje, maar verder nu ook niet zo speciaal.

Ik denk dat ik liever A aan mijn muur zou hangen dan B. Maar dan wel een beetje gekanteld.

Posted

Ik hou wel van de zon die door de wolken breekt bij Vance. Dat grijze landschap spreekt me niet aan.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Posted
Op 12/12/2020 om 14:49, TDPB zei:

A is inderdaad een overgetrokken foto waarbij de horizon niet recht staat.

Dat kan ook aan de scan liggen. Een betere dan deze vond ik niet.

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Create New...