Yncke Posted November 20, 2020 Share Posted November 20, 2020 Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...? Kortom, welke van deze twee landschappen verdient het voor jou om dit duel te winnen? Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht. Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. Dus ook de indiener mag zijn of haar landschap zoveel als nodig uitleggen en verdedigen. De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af. A Vukic Lichtman B Uit Douwe Dabbert 5: Het monster van het mistmeer. mister o yncke.be Link to comment
Ambreville Posted December 18, 2020 Share Posted December 18, 2020 Vukic, zonder meer. Prachtig stadszicht dat geloofwaardig door een ramp of door de tijd getroffen is. De Piet Wijn is ook best leuk, maar heeft die overweldigende indruk niet. Link to comment
Waldorf Posted December 18, 2020 Share Posted December 18, 2020 Less is more: Douwe Dabbert. Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Vittorio Posted December 18, 2020 Share Posted December 18, 2020 10 minuten geleden, Ambreville zei: geloofwaardig Mwah: Link to comment
Vittorio Posted December 18, 2020 Share Posted December 18, 2020 7 minuten geleden, Waldorf zei: Less is more Wat lijntjes, meer is het niet. En dan zo'n sfeer..... Link to comment
Lük Bey Posted December 18, 2020 Share Posted December 18, 2020 Ik vind A ook een beetje té. En het mist vreemd genoeg diepte, het lijkt alsof de personages naar een enorm schilderij staan te kijken in plaats van een echte verwoeste stad. (Dat is nu wel muggeziften want ze zijn allebei knap) https://www.facebook.com/lukbey Link to comment
Vittorio Posted December 18, 2020 Share Posted December 18, 2020 1 uur terug, Lük Bey zei: En het mist vreemd genoeg diepte, het lijkt alsof de personages naar een enorm schilderij staan te kijken in plaats van een echte verwoeste stad. De scan is ook wat vaal, deze is beter en completer: Link to comment
Vittorio Posted December 18, 2020 Share Posted December 18, 2020 @Yncke Misschien moet je ze even omwisselen, A is nu een uitsnede, met links, rechts en onder minder beeld Link to comment
Ambreville Posted December 18, 2020 Share Posted December 18, 2020 51 minuten geleden, Vittorio zei: @Yncke Misschien moet je ze even omwisselen, A is nu een uitsnede, met links, rechts en onder minder beeld Yep. Die scan geeft wel echt een veel beter beeld. Link to comment
Yncke Posted December 18, 2020 Author Share Posted December 18, 2020 Beter inderdaad. Vervangen. Thanks! yncke.be Link to comment
TDPB Posted December 18, 2020 Share Posted December 18, 2020 Ai, da's een moeilijke. Puur op het gevoel ga ik voor A, maar B is ook een van de betere van het toernooi. Link to comment
sjaakie Posted December 18, 2020 Share Posted December 18, 2020 Groot fan van Piet Wijn maar toch voor a gegaan. Eigenlijk omdat ik het niet ken en nu wel wil leren kennen. Link to comment
sanderg Posted December 18, 2020 Share Posted December 18, 2020 Groot fan van Piet Wijn.. Voor B gegaan.. Je ziet duidelijk de invloeden van Toonder.. https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
Ron P Posted December 18, 2020 Share Posted December 18, 2020 Ik hou wel van die "kijk eens wat ik kan" tekeningen, dus A voor mij. Al moet B zeker niet onderdoen voor andere landschappen die zijn doorgegaan in andere rondes. Tegenover een ander landschap had ik zeker voor B kunnen kiezen. Link to comment
TDPB Posted December 18, 2020 Share Posted December 18, 2020 1 uur geleden, Ron P zei: Ik hou wel van die "kijk eens wat ik kan" tekeningen, dus A voor mij. Al moet B zeker niet onderdoen voor andere landschappen die zijn doorgegaan in andere rondes. Tegenover een ander landschap had ik zeker voor B kunnen kiezen. Ah, maar je mag goed volgepropte tekeningen niet verwarren met "kijk eens wat ik kan" tekeningen. Dat zijn eerder "kijk eens hoeveel geduld ik heb" tekeningen. B is ook een "kijk eens wat ik kan" tekening. Het is alleen veel subtieler. Link to comment
Lük Bey Posted December 18, 2020 Share Posted December 18, 2020 7 uren geleden, Vittorio zei: De scan is ook wat vaal, deze is beter en completer: Ja, da's inderdaad stukken beter. En ook een betere compositie. Desalniettemin blijf ik bij B, misschien ook wel wegens mijn 'orange & teal' aversie. Geen idee wat ik bedoel? Lees dit, maar opgelet: dat is iets wat je nadien overal tot vervelens toe begint op te merken. http://theabyssgazes.blogspot.com/2010/03/teal-and-orange-hollywood-please-stop.html https://www.facebook.com/lukbey Link to comment
SPeeDy Posted December 18, 2020 Share Posted December 18, 2020 Totaal verschillende en allebei echt wel de moeite. Op puur gevoel dus: A Tomorrow Saturday Sunday Today is my favorite day Link to comment
Ron P Posted December 19, 2020 Share Posted December 19, 2020 13 uren geleden, TDPB zei: Ah, maar je mag goed volgepropte tekeningen niet verwarren met "kijk eens wat ik kan" tekeningen. Dat zijn eerder "kijk eens hoeveel geduld ik heb" tekeningen. B is ook een "kijk eens wat ik kan" tekening. Het is alleen veel subtieler. Ik gebruikte die term enkel omdat deze al eens paar keer gebruikt werd in andere rondes. Zoek er niet te veel achter, daarom staat ze ook tussen aanhalingstekens. Laten we het erop houden dat ik wel van de tekeningen zoals in A hou. Of je dat nu druk, volgepropt, kijk eens wat ik kan, mooi, slecht . . . noemt Me like. Link to comment
kbellon Posted December 19, 2020 Share Posted December 19, 2020 5 uren geleden, Ron P zei: Ik gebruikte die term enkel omdat deze al eens paar keer gebruikt werd in andere rondes. Zoek er niet te veel achter, daarom staat ze ook tussen aanhalingstekens. Laten we het erop houden dat ik wel van de tekeningen zoals in A hou. Of je dat nu druk, volgepropt, kijk eens wat ik kan, mooi, slecht . . . noemt Me like. Same. Al zijn ze elkaar waard, ondanks dat ze sterk verschillend zijn (of misschien net daardoor). Link to comment
Vittorio Posted December 19, 2020 Share Posted December 19, 2020 21 uren geleden, Lük Bey zei: Ja, da's inderdaad stukken beter. En ook een betere compositie. Desalniettemin blijf ik bij B, misschien ook wel wegens mijn 'orange & teal' aversie. Geen idee wat ik bedoel? Lees dit, maar opgelet: dat is iets wat je nadien overal tot vervelens toe begint op te merken. http://theabyssgazes.blogspot.com/2010/03/teal-and-orange-hollywood-please-stop.html In een van de commentaren daaronder staat nog dit: IMHO, it all started with Stephen Soderbergh. Get a copy of Out of Sight and watch the Director's Commentary cut. Dat moeten we eens checken...... Link to comment
Lük Bey Posted December 19, 2020 Share Posted December 19, 2020 2 minuten geleden, Vittorio zei: Dat moeten we eens checken...... Een snelle google-search geeft die commentator gelijk. Goeie film wel, één van de vroege Tarantino-imitaties. Met een personage dat ook in 'Jackie Brown' zat. https://www.facebook.com/lukbey Link to comment
cinco Posted December 19, 2020 Share Posted December 19, 2020 A mist een hek om te voorkomen dat die figuren daar per ongeluk naar beneden donderen. B heeft daar wel rekening meegehouden. Het hek heeft zo te zien betere tijden gekend, maar het staat er tenminste nog. Link to comment
Lichtman Posted December 20, 2020 Share Posted December 20, 2020 Op 18/12/2020 om 10:43, Vittorio zei: De scan is ook wat vaal, deze is beter en completer: Thanks ! Link to comment
Recommended Posts