Ga naar inhoud

Wat wil je op jouw pizza?


cinco

Recommended Posts

LOL - Cinco, zit ik net een thread "Jouw favoriete Pizza-smaken" op te starten. :D  Wat is dat met die brainwaves?

Er is geen enkele pizza die ik niet graag eet.  Of ik moet hem nog leren kennen.

 

TOP 3 diepvriespizza's:

 

image.png.41768eeac563021937d072e0c0771039.png

 

image.png.d60dd0d57e0595d8a76e48fc5185c8da.png

 

image.png.0547e72a5f66c6a7e5970efc04ea4c4f.png

 

Die Pizza BBQ is een waardige vierde, maar daar krijg ik altijd 't zuur van.

 

Laatst onderstaande geproefd.  Heiligschennis volgens sommigen (nog erger dan Hawaï), maar dat beviel mij ten zeerste ...


image.thumb.png.6e027777293f02981d28b73232b604b3.png
 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
29 minuten geleden, Lamme Goedzak zei:

Bicky pizza?? Waar vind je die?


De "officiële" is, denk ik, bij Domino's Pizza.  Maar wij hebben geen enkele gekende keten in de buurt en niettegenstaande heeft zowat iedereen hem ondertussen op de kaart staan.  Ook de Bicky Chicken variant.  Ik veronderstel dat die langzaamaan zal doorsijpelen overal ...

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

favoriet : 4 kazen ( mozza, taleggio, gorgonzola, parmesan ) mét ansjovis ( en eventueel kappertjes )... van bij de Italiaan...  (maar doordeweeks mag dat ook wel een Dr Oetker zijn, snel en budgetvriendelijk :)  )

 

En die gorgonzola met spek... ziet er zeer veelbelovend uit!   Nog niet gegeten, maar zou best wel eens challenger kunnen zijn... Na de coronamiserie ga ik die zeker eens proeven bij onze favoriete pizzeria ;)

Link naar reactie
8 minuten geleden, esteban² zei:


Die wil ik dus al heel lang eens proeven, maar hier nergens in 't assortiment.  Al weet ik niet goed wat te verwachten ... Dit is een diepdriesproduct dat je gewoon moet laten ontdooien dan?  In de oven lijkt me vrij onwaarschijnlijk. 😛 

 

In hoeverre heeft dit eigenlijk nog met pizza te maken, vraag ik mij dan af...

Het is gewoon een veel te grote chocolade koek met een identiteitscrisis.

Link naar reactie
15 uren geleden, Yncke zei:

De gorgonzola en spek van de lokale pizzeria. *kwijl*


Dan bestaat hij tóch, de pizza die ik niet lust.  Enfin, of enkel zal kiezen als er niets anders is.  Bij Lidl hebben ze heerlijke verse pizza's (Chef Select) die om duimen en vingers bij af te likken zijn.  Eén variant bevat die gorgelzolen-kaas en ik vind die smaak zo intens overheersend dat je van de rest amper nog iets smaakt.  Het spijt me, Yncke. :(  Mogelijk iets voor jou dus (mits spekjes toe te voegen) :
image.thumb.png.c704c7e37b7955924184bd1fc7862d28.png

 

Vind ik echt wel aanraders bij Lidl:
image.thumb.png.4913e13e186a3c779616b82ea21d0a02.png

 

image.thumb.png.1537d17a5d3dc411a107bc34b0a4ff9b.png

 

Blijkt dat ze in Holland nog veel meer varianten hebben die ik hier nog nooit of te nimmer gezien heb! 😱  I need them now ...


image.thumb.png.3bee9eca4f1b96e7f2433b9e73c37f61.png
 

 

True, @cinco, true.


 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
On 11/29/2020 at 2:09 AM, esteban² said:


Dan bestaat hij tóch, de pizza die ik niet lust.  Enfin, of enkel zal kiezen als er niets anders is.  Bij Lidl hebben ze heerlijke verse pizza's (Chef Select) die om duimen en vingers bij af te likken zijn.  Eén variant bevat die gorgelzolen-kaas en ik vind die smaak zo intens overheersend dat je van de rest amper nog iets smaakt.  Het spijt me, Yncke. :( 

Ik heb 't over de gorgonzola en spek uit de Casa Della Pizza(*) in Poperinge. Mooi in balans, niets in de combinatie is overheersend. (Zoals je 't omschrijft, denk ik dat ik die van de Lidl ook niet zou lusten.)

 

(*)Een echte Italiaan achter het fornuis, en voor mij is dat letterlijk de lekkerste pizzeria die ik ken.

Link naar reactie

Er is weinig waar ik zo ongelukkig van word als van Dr Oetker. Dat is toch geen pizza? Dat is zoute rommel op een kartonnetje.

Verder is het geheim van pizza om er niet te veel op te plempen. Zelf eet ik graag ansjovis en kappertjes, of een vegetarische pizza met artisjok.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Wat betreft pizza consumeren ga ik akkoord met Yncke en onzen hombre. Gebleekt karton met surrogaatsaus, besprenkeld met analoogkaas is geen pizza. Maar dat is dus wel hetgeen je mee naar huis krijgt als je supermarktpizza's koopt. Zelf haal ik mijn pizza's bij de lokale pizzeria. Veel lekkerder.

 

Iemand die ervaring heeft met pizza's van Domino's? Sinds kort is er ook eentje bij ons hier.

Link naar reactie

Mijn ervaring bij zowat alle (afhaal/levering) pizzeria's in de buurt en elders:  Lauw of koud wanneer ze arriveren, deeg meestal aan de taaie kant, heel zout van smaak en als geheel veel te duur voor wat het uiteindelijk maar is.  Meer nog, dan durf ik de verse (geen diepvries en beperkt houdbaar) van Lidl, of bovenal die (duurdere onderstaande) verse (frigo) groentenpizza van Magioni, er gerust naast zetten en daar voor kiezen. 
image.thumb.png.b331a3864647ddeba8176742c9d22ae6.png

Dr. Oetker zou ik overigens geen zoute rommel noemen, maar gesuikerd.  Ik gebruik zelden of nooit zout en vind bijgevolg al vrij snel dat iets zout smaakt op een ander.  Dat heb ik nu net niet bij Dr. Oetker, daar is het net het zoete dat overheerst.  Dr. Oetker Ristorante (niet Mama Mia) vind ik dan weer veruit de beste diepvriespizza (want je moet natuurlijk in de juiste categorie vergelijken) die je kan vinden.  De overige supermarkt diepvries-pizza's vind ik ook niet geweldig.  En al zeker niet van die zwaar overprijsde Wagner-pizza's, dát is pas smakeloze fabrieksbrij.

Blijkbaar zal ik de pizzeria bij @Yncke eens moeten proberen.  En dan uiteraard de gorgelzolen-pizza. ;) Mét spek!  Ik vind goede Pizzeria's, die de meerprijs absoluut waard zijn, eigenlijk eerder een uitzondering.  Mijn zus maakt zélf pizza's (niet uit een pakje), waar je naar hartenlust allerlei verse dingen kan op gooien, dát is smullen!

Wat vinden jullie dan van Pizza Hut?  Die pizza's ervaar ik haast als suikerbommen badend in veel te veel saus.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Suikersmaak bij pizza? Walgelijk. Net zoals bij vlees. Ik hou daar niet van. Maar de voedingsindustrie is vergeven van de zeer goedkope,  gesubsidieerde suiker. Allemaal gebaseerd op fake science.

 

Vet zou de oorzaak zijn van veel gezondheidsproblemen. Maar dat is het niet. Toch veel minder dan er tot nu toe wordt aangenomen. Het is suiker die het grote gif is. Enfin, wanneer het in alles en nog wat als vast ingredient als toegevoegde suiker wordt aangewend dan toch.

 

Vet weren uit voeding is meteen ook alle aroma's uit de voeding halen. En dus kapt men er suiker bij. Met alle gevolgen vandien. Gelukkig hebben we overheid die daarop toeziet dat er geen foute ingrediënten in onze voeding aanwezig zijn...er zou maar eens diabetes enz van voort kunnen komen...dat willen we toch niet...🙄

Link naar reactie
2 uren geleden, Kameraad Mauser zei:

Allemaal gebaseerd op fake science.

 

 

Suiker werkt verslavend en is meteen de reden waarom veel fabrikanten het in hun rommel draaien. Daar is niets fake aan, dat is gewoon bewezen wetenschap.

 

Wat pizza's betreft, vind ik dr Oetker nog bij de betere qua diepvries. Liever haal ik "verse" uit de koeling bij Colruyt of zo. Die hebben toch wat meer smaak.

Liefst maak ik ze zelf: eigen deeg draaien en zoals hierboven aangehaald:  er niet teveel opplempen, dat doen de Italianen ook niet.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
1 hour ago, Tanuki said:

 

Suiker werkt verslavend en is meteen de reden waarom veel fabrikanten het in hun rommel draaien. Daar is niets fake aan, dat is gewoon bewezen wetenschap.

 

 

 

Even verduidelijken: het onderzoek destijds hield in dat vet, zowel onverzadigd als verzadigd, schadelijk was voor de gezondheid en de voornaamste oorzaak was van hart&vaatziekten enz. Dus baseerde de overheid haar gezondheidsbeleid daarop. Vet was slecht en werd in de ban gedaan. Voedingsindustrie haalde vetten eruit, maar kapten er suiker bij voor de aroma's. En dat het verslavend is, was meteen nog een extra reden om het erbij te kappen. Plus suikerindustrie is ewaar gesubsidieerd. Dus spotgoedkope grondstof. En dus hebben we sinds een goede 20-30 jaar veel meer diabetespatienten.

Link naar reactie
6 uren geleden, Kameraad Mauser zei:

Suikersmaak bij pizza? Walgelijk.

 

Neen, geen "suikersmaak".  Maar wat er op ligt is bij veel diepvries-pizza's toch iets meer naar de zoete kant, dat is nog iets anders.  Ik wou vooral ook aanduiden dat het zeker niet zout smaakt. 

Je hebt overigens gelijk wat de voedingsindustrie betreft, in zowat alles zit suiker.  Begin dit jaar een docu over gezien en ondanks het feit dat ik het grotendeels toch al wist, was het toch schrikken waar je dat allemaal kan in terugvinden.  In verse kippenfilets (bv) verdekke, die dan ook nog eens met water opgespoten worden.  Je denkt dan dat je een puur stukje vlees koopt.  En vooral hoe goed dat verstopt zit in de ingrediënten-lijst, of omwille van gaten in het systeem gewoon niet aangegeven staat.  Ja, ondanks alle zware controles en dergelijke.  Sinds mijn vader diabetes is, is het ook serieus opletten.  Zelfs "suikerarm" is vaak te vermijden, want zeker niet gelijk aan suikervrij.  En bij suikervrij moet er ook naar de vervangers gekeken worden.  Maar goed, we dwalen af.  Ik zou de gevolgen van foute vetten toch ook niet minimaliseren.

Niettegenstaande, mijn pizza gaat er niet minder om smaken. ;) 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Het is natuurlijk ook makkelijker om online dieprvriespizza's te bespreken dan pizza's van bij de Italiaan 2 straten verder.

 

Maar om het over de toppings bij die plaatselijke pizzeria te hebben, ik heb er graag artisjok, olijven, paprika en champignons op. Al is een pizza margherita ook wel een regelmatige keuze.

 

 

Link naar reactie

Ik vraag mij eigenlijk wel af hoe een gemiddelde pizza uit Italië er dan precies uitziet.  Klopt het verhaal dat er vooral heel weinig op ligt en het deeg aan de dunne kant is?  Mensen die dit al in Italië zelf gegeten hebben?  Ik heb namelijk wel al pizza's gegeten in zogenaamd Italiaanse restaurants in België, maar die waren naar mijn ervaring niet anders dan in de gemiddelde afhaal-zaak.  Ik veronderstel dat die restaurants hier zich mogelijk ook lichtjes aangepast hebben aan wat de gemiddelde Belg van een pizza verwacht, niet?

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Op de 'echte' pizza's in Italië ligt niet per sé weinig op, er ligt gewoon niet te veel op.

Hoe zuidelijker je gaat, hoe soberder het beleg normaal.

 

Afgelopen zomer in de piemont hebben we zelfs een pizza met frieten op de kaart zien staan.

En dat in een lokale pizzeria in de heuvels waar wij de enige toeristen waren.

Ook de Italianen kunnen eens zot doen dus 🙂

 

Wat de pizza's daar echt lekker maakt, zijn volgens mij twee zaken: het deeg en de houtoven.

Ze maken hun deeg volledig zelf minimaal één dag vooraf en iedere zaak die zichzelf pizzeria durft noemen heeft normaal gezien een houtoven. Het deeg moet wel dun zijn, want op pakweg één of twee minuten in de oven moet de pizza klaar zijn. 

 

Normaal eten wij heel regelmatig pizza thuis. Tenzij we net terug zijn van op reis naar Italië, dan duurt het zeker een maand eer we terug afhalen. Zelfs de pizza's van de Italiaan met houtoven hier zijn toch niet hetzelfde. Maar de sfeer van ginder zal zeker meespelen. Het lelijke interieur, sloten kinderen en de vino à la spina van 5 € voor een liter zorgen toch voor een ongeëvenaarde Italiaanse sfeer 🙂 

 

Diepvriespizza's komen er bij ons niet in. Zelfs de iets grotere lokale afhaal bij ons in de straat maakt 100 keer betere pizza's dan dr oetker en consoorten. Bij die halen we - uit gemak- soms af en die pizza's zijn wat vettig, maar ok voor de 'lopende band oven' die ze hebben.

 

In de zomer maken we regelmatig eens zelf pizza op de BBQ en dat werkt ook goed. Ook hier smaak je duidelijk een groot verschil als je zelf je deeg maakt of zo standaard een deeg van herta koopt.

 

Om af te sluiten, ook deze zomer meegemaakt. Na de maaltijd kwam de eigenares plots langs op het terras met een mega grote vers gebakken pizza met nutella als dessert. Gewoon vers gebakken flinterdun deeg en daar rijkelijk nutella op. We zaten daar in de streek van de nutella (alba) dus op zich niet verwonderlijk. De vrouw en ik zijn toch voor de limoncello gegaan maar de kinderen hebben zich bijna letterlijk ziek gegeten in dat (gratis) dessert. 🥰

Link naar reactie

Als het gaat over dokter oetker pizzas of eender welke andere diepvriespizza ben ik in het algemeen niet zo een fan. Enkel de mozarella kan me wel eens smaken.

image.png.c34e2dcec619d5919e3d3e42e6fc0ff4.png

Zo van de "verse" pizzas die je in de supermarkt kunt krijgen kunnen dan weer wel echt goed zijn. Voornamelijk fan van deze van het huismerk van Delhaize.

 

Maar het beste blijft toch de echte pizzeria (hier tel ik Pizza Hut niet in mee. Dat is zo een beetje het resultaat moesten Amerikanen als eerste de pizza hebben uitgevonden). 

En qua toppings : kazen, voornamelijk een goede gorgonzola of geitenkaas zo fantastisch lekker.

Maar dan inderdaad de goede balans zodat je niet enkel warm brood met gorgonzola smaak eet ;) 

 

Hoe dan ook : veel dank aan de persoon die ooit met pizzas begonnen is, want damn het is lekker.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...