Rik Posted December 6, 2020 Share Posted December 6, 2020 In feite vormen de 6 albums 1 verhaal. Ik kies dus bij deze voor de, Engelse, integrale versie.. Ik nomineer dan ook deze cover.. Maar die staan er niet bij... Quote Omnia mutantur nihil interit Link to comment
cinco Posted December 6, 2020 Author Share Posted December 6, 2020 De verontrustende manier waarop de legende van Jack the Ripper in het Peter Pan-verhaal verweven wordt, was erg geïnspireerd. Beeldend is de reeks ook geweldig weergegeven met een sterk contrast tussen de Londense setting en Neverland. Al zijn beide locaties van een spreekwoordelijke duisternis doordrengt. Een eye-opener als je iets in de lijn van Disney's Peter Pan adaptatie had verwacht. Quote Link to comment
esteban² Posted December 7, 2020 Share Posted December 7, 2020 De covers voor Peter Pan heb ik nooit echt geweldig gevonden. Het tekenwerk op zich des te meer. Dat Het Lot veel stemmen krijgt (zal krijgen) alhier is dan weer geen verrassing. Zo'n integrale uitgave in 't Nederlands zou ik maar al te graag willen. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
sjaakie Posted December 7, 2020 Share Posted December 7, 2020 Er is wel een integraal in het Nederlands maar dan wel zwart/wit. Quote Link to comment
cinco Posted December 7, 2020 Author Share Posted December 7, 2020 11 minuten geleden, sjaakie zei: Er is wel een integraal in het Nederlands maar dan wel zwart/wit. Ik kan me voorstellen dat de scènes die zich in Londen afspelen er wel sfeervol uitzien in zwart-wit. Maar Neverland voelt toch aan alsof het beter tot zijn recht komt in kleur. Al zijn er ook wel scènes in Neverland waarbij het schaduwspel zeker goed in zwart-wit oogt. Jammer dat er van deze reeks geen landschappen in de competitie zijn geselecteerd. Quote Link to comment
sjaakie Posted December 7, 2020 Share Posted December 7, 2020 20 minuten geleden, cinco zei: Jammer dat er van deze reeks geen landschappen in de competitie zijn geselecteerd. Ik heb hem in mijn handen gehad voor mijn 2e afbeelding ook Magasin general, Sprietje, Love, Comanche en alles van Servais. Het was een lastige keus om er 2 uit te zoeken. Quote Link to comment
esteban² Posted December 7, 2020 Share Posted December 7, 2020 57 minuten geleden, sjaakie zei: Er is wel een integraal in het Nederlands maar dan wel zwart/wit. I know, I know. Maar deze reeks moet, althans naar mijn gevoel, echt wel in kleur. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
Ambreville Posted December 7, 2020 Share Posted December 7, 2020 Er start de 16e een expo van Loisel bij Champaka. Quote Link to comment
Tanuki Posted December 8, 2020 Share Posted December 8, 2020 Een reeks die ik vooral voor het tekenwerk apprecieer, van het verhaal was ik niet zo wild. Om die reden nomineer ik dan ook cover nummer 6. Quote Link to comment
cinco Posted December 8, 2020 Author Share Posted December 8, 2020 1 uur geleden, Tanuki zei: Een reeks die ik vooral voor het tekenwerk apprecieer, van het verhaal was ik niet zo wild. Wat zat je tegen betreffende het verhaal? Quote Link to comment
Tanuki Posted December 10, 2020 Share Posted December 10, 2020 't Is al even geleden dat ik die gelezen heb, en nooit herlezen wat ik meestal wel doe met strips die me liggen. Was het die link met Jack the Ripper? Lagen de karakters me niet? Mogelijk een combinatie van beiden. Aan de tekenstijl zal het zeker niet gelegen hebben, Loisel's Tinkerbell stond nog een tijdje mee op de achtergronden op mijn PC in de controlekamer, tot de bedrijfsleider het gezien had. Quote Link to comment
Yncke Posted December 10, 2020 Share Posted December 10, 2020 3 minutes ago, Tanuki said: Loisel's Tinkerbell stond nog een tijdje mee op de achtergronden op mijn PC in de controlekamer, tot de bedrijfsleider het gezien had. Lijkt me dan ook geen goed idee om Tinkerbell de vrijheid te laten in een controlekamer. Quote yncke.be Link to comment
Tanuki Posted December 10, 2020 Share Posted December 10, 2020 Tja, ik had een loop met verschillende heldinnen: Yoko Tsuno, Natasja, Trizia, ... niet altijd van de originele tekenaars. Sexy maar nooit vulgair, dat is m'n ding niet. Net toen hij binnen kwam sprong die Loisel op. Onze huidige chef is nogal traditioneel en de achtergronden waren blijkbaar niet professioneel genoeg. Mijn argumentatie dat Loisel een professioneel tekenaar was werd niet weerhouden... Vermoedelijk diende ik als voorbeeld want sommige collega's in andere ploegen hadden een andere smaak: het technische van de foto of afbeelding interesseert hen niet, als er maar tetten te zien zijn. Quote Link to comment
cinco Posted December 10, 2020 Author Share Posted December 10, 2020 2 uren geleden, Tanuki zei: het technische van de foto of afbeelding interesseert hen niet, als er maar tetten te zien zijn. Ik denk dat het de dijen zijn die het hem gedaan hebben. Quote Link to comment
cinco Posted January 30, 2021 Author Share Posted January 30, 2021 Ik ben begonnen met deze reeks te herlezen en ik was vergeten hoe duister deze reeks soms kon gaan. En dan stel ik me voor dat er mensen indertijd mogelijk per vergissing een album van deze serie voor een lagere schoolkind dat dol was op Disney's Peter Pan als cadeau kochten. Zal wel effe slikken geweest zijn dan. Quote Link to comment
Rik Posted January 30, 2021 Share Posted January 30, 2021 Laura Sneddon schreef een uitgebreide review in 2013 over de Peter Pan cyclus van Loisel die de moeite waard is om te lezen. https://www.comicsbeat.com/peter-pan-a-prequel-by-regis-loisel-dark-discomforting-and-delightful/ Quote Omnia mutantur nihil interit Link to comment
cinco Posted January 30, 2021 Author Share Posted January 30, 2021 20 minuten geleden, Rik zei: Laura Sneddon schreef een uitgebreide review in 2013 over de Peter Pan cyclus van Loisel die de moeite waard is om te lezen. https://www.comicsbeat.com/peter-pan-a-prequel-by-regis-loisel-dark-discomforting-and-delightful/ Ja, die grondige review ga ik zeker eens doornemen nadat ik de 6 albums heb herlezen. Quote Link to comment
cinco Posted February 22, 2022 Author Share Posted February 22, 2022 Het tweede deel van de integrale verschijnt in april. Quote Link to comment
Neat Stuff Posted February 22, 2022 Share Posted February 22, 2022 17 minuten geleden, cinco zei: Het tweede deel van de integrale verschijnt in april. Hé,hé,hé! Niet te hard van stapel lopen. Arboris moet eerst nog terug in de tijd om de eerste integrale in november 2021 uit te geven... Quote Link to comment
cinco Posted February 22, 2022 Author Share Posted February 22, 2022 1 uur terug, Neat Stuff zei: Hé,hé,hé! Niet te hard van stapel lopen. Arboris moet eerst nog terug in de tijd om de eerste integrale in november 2021 uit te geven... Was die release niet naar deze maand verschoven? Quote Link to comment
Neat Stuff Posted February 22, 2022 Share Posted February 22, 2022 12 minuten geleden, cinco zei: Was die release niet naar deze maand verschoven? We gaan het zien. Bij Arboris hebben ze wel hun reputatie van uitstellen hoog te houden... Quote Link to comment
cinco Posted March 1, 2022 Author Share Posted March 1, 2022 Fan van het werk van Loisel? Check dan even dit toernooi. Quote Link to comment
sjaakie Posted March 1, 2022 Share Posted March 1, 2022 Ik ben benieuwd naar de nieuwe integraal. Ik heb alle albums, de sketchboeken en de zwart-wit integraal. Dus het moet wel een mooi dossier zijn wil ik ook deze in de kast zetten. Maar wat een heerlijke serie is dit. Quote Link to comment
cinco Posted March 1, 2022 Author Share Posted March 1, 2022 3 minuten geleden, sjaakie zei: Maar wat een heerlijke serie is dit. Ja, zo een reeks die ik kan blijven herlezen. En dan dat dit erin zit. Het blijft een gedurfde invalshoek. Quote Link to comment
Peter Motte Posted March 1, 2022 Share Posted March 1, 2022 Op 10/12/2020 om 12:09, Tanuki zei: Tja, ik had een loop met verschillende heldinnen: Yoko Tsuno, Natasja, Trizia, ... niet altijd van de originele tekenaars. Sexy maar nooit vulgair, dat is m'n ding niet. Net toen hij binnen kwam sprong die Loisel op. Onze huidige chef is nogal traditioneel en de achtergronden waren blijkbaar niet professioneel genoeg. Mijn argumentatie dat Loisel een professioneel tekenaar was werd niet weerhouden... Vermoedelijk diende ik als voorbeeld want sommige collega's in andere ploegen hadden een andere smaak: het technische van de foto of afbeelding interesseert hen niet, als er maar tetten te zien zijn. Moest die tekening dan weg of zo? Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Tanuki Posted March 2, 2022 Share Posted March 2, 2022 16 uren geleden, Peter Motte zei: Moest die tekening dan weg of zo? Inderdaad. Pure censuur! Quote Link to comment
cinco Posted June 19, 2022 Author Share Posted June 19, 2022 Deze reeks blijft mijn absolute favoriet uit het oeuvre van Loisel. Geef me maar deze verknipte versie van dat beroemde verhaal waar de prachtige en kleurrijke tekeningen slechts een façade zijn voor een verhaal dat je meesleept over onverwachte duistere paden. Quote Link to comment
Rik Posted June 19, 2022 Share Posted June 19, 2022 Hieronder een review naar aanleiding van de integrale uitgave in Engeland. https://www.comicsbeat.com/peter-pan-a-prequel-by-regis-loisel-dark-discomforting-and-delightful/ Quote Omnia mutantur nihil interit Link to comment
Leesplezier Posted June 19, 2022 Share Posted June 19, 2022 Ik ben twijfelende over de integralen. Het tekenwerk is zeker mijn ding. Hou ik zeker van. Het verhaal durf ik niet zeggen. Dat wordt een gok. Hetgene waar ik vooral aan twijfel is om de set in het Nederlands of Engels aan te schaffen. Heb wat bang dat sommige uitdrukkingen in de Nederlandse uitgave niet zo sterk overkomen (misschien zelfs deels gecensureerd?) als in het Engels. Heeft iemand hier enig advies voor? Quote Link to comment
Gilles Posted June 19, 2022 Share Posted June 19, 2022 Ik zie niet in waarom je denkt dat een Nederlandstalige vertaling meer censuur zou bevatten dan een Engelstalige. Omgekeerd zou logischer zijn. Quote Link to comment
lukoste Posted June 19, 2022 Share Posted June 19, 2022 Ik heb die Engelse. Die rug viel eraf na 1 lezing. Quote Link to comment
Rik Posted June 19, 2022 Share Posted June 19, 2022 4 minuten geleden, lukoste zei: Ik heb die Engelse. Die rug viel eraf na 1 lezing. Ik heb de Engelse integrale versie ook. En ja, mijn rug bleef zitten Leuke uitgave met de krokodilachtige covers. Er zijn overigens geen extra's bij deze uitgave. Quote Omnia mutantur nihil interit Link to comment
Rik Posted June 19, 2022 Share Posted June 19, 2022 ... Quote Omnia mutantur nihil interit Link to comment
lukoste Posted June 19, 2022 Share Posted June 19, 2022 1 minute ago, Rik said: Gelukzak Quote Link to comment
sjaakie Posted June 19, 2022 Share Posted June 19, 2022 Ik zou voor de Nederlandse gaan. Quote Link to comment
Rik Posted June 19, 2022 Share Posted June 19, 2022 9 minuten geleden, sjaakie zei: Ik zou voor de Nederlandse gaan. De Engelse was eerst. ik heb de losse delen al en de Engelse integrale uitgave. Ik heb er dus niet gekozen om ook de Nederlandse integrales aan te schaffen. De verhalen zijn goed maar niet zo goed dat ik ze 3 keer wil hebben Quote Omnia mutantur nihil interit Link to comment
sjaakie Posted June 19, 2022 Share Posted June 19, 2022 Begrijp me niet verkeerd. Ik heb de nederlandse albums, de Engelse integraal en de Nederlandse black & White (beide krokodillen leer) Dan heb ik nog de sketch editie van de eerste 3. Dus ook er voor gekozen de nieuwe integraal te laten liggen. Maar mocht ik nog niks hebben zou ik voor de nieuwe Nederlandse integraal gaan Rik and Leesplezier 2 Quote Link to comment
Leesplezier Posted June 19, 2022 Share Posted June 19, 2022 Dan zal het de Nederlandse uitgave worden. Bedankt voor de feedback! Als kind was dit 1 van mijn favoriete (teken-)films. Enkel is bij deze uitgave Julia Roberts iets meer geaccentueerd Quote Link to comment
cinco Posted June 19, 2022 Author Share Posted June 19, 2022 9 minuten geleden, Leesplezier zei: Als kind was dit 1 van mijn favoriete (teken-)films. Het zal slikken worden als je merkt in welke saus Loisel het verhaal van Peter Pan heeft gedoopt. Maar desalniettemin mijn favoriete versie van deze classic. Quote Link to comment
Recommended Posts