Ga naar inhoud

Peter Pan door Loisel


cinco

Peter Pan door Loisel  

16 leden hebben gestemd

  1. 1. favoriete album

  2. 2. favoriete cover



Recommended Posts

De verontrustende manier waarop de legende van Jack the Ripper in het Peter Pan-verhaal verweven wordt, was erg geïnspireerd.

 

Beeldend is de reeks ook geweldig weergegeven met een sterk contrast tussen de Londense setting en Neverland.

 

afbeelding.thumb.png.43607f1443d155fefcf0eac4d6a6239f.png

 

afbeelding.thumb.png.f7ede2a185b829c32423db9292f9a1fc.png

 

Al zijn beide locaties van een spreekwoordelijke duisternis doordrengt.

Een eye-opener als je iets in de lijn van Disney's Peter Pan adaptatie had verwacht.

Link naar reactie
11 minuten geleden, sjaakie zei:

Er is wel een integraal in het Nederlands maar dan wel zwart/wit.

 

20201207_193830.jpg

 

Ik kan me voorstellen dat de scènes die zich in Londen afspelen er wel sfeervol uitzien in zwart-wit.

 

afbeelding.thumb.png.2ca259c56fd231c63e19961f628a7f88.png

 

Maar Neverland voelt toch aan alsof het beter tot zijn recht komt in kleur.

 

afbeelding.thumb.png.932c13d350b1146364cb84bcdf73cba0.png

 

Al zijn er ook wel scènes in Neverland waarbij het schaduwspel zeker goed in zwart-wit oogt.

 

afbeelding.thumb.png.fd91d12e4ced3c624e361c876c92b393.png

 

Jammer dat er van deze reeks geen landschappen in de competitie zijn geselecteerd.

Link naar reactie

't Is al even geleden dat ik die gelezen heb, en nooit herlezen wat ik meestal wel doe met strips die me liggen. Was het die link met Jack the Ripper? Lagen de karakters me niet? Mogelijk een combinatie van beiden. Aan de tekenstijl zal het zeker niet gelegen hebben, Loisel's Tinkerbell stond nog een tijdje mee op de achtergronden op mijn PC in de controlekamer, tot de bedrijfsleider het gezien had. 🙄

Link naar reactie

Tja, ik had een loop met verschillende heldinnen: Yoko Tsuno, Natasja, Trizia, ... niet altijd van de originele tekenaars. Sexy maar nooit vulgair, dat is m'n ding niet.
Net toen hij binnen kwam sprong die Loisel op. Onze huidige chef is nogal traditioneel en de achtergronden waren blijkbaar niet professioneel genoeg. Mijn argumentatie dat Loisel een professioneel tekenaar was werd niet weerhouden... Vermoedelijk diende ik als voorbeeld want sommige collega's in andere ploegen hadden een andere smaak: het technische van de foto of afbeelding interesseert hen niet, als er maar tetten te zien zijn.

 

loisel-destins.jpg

Link naar reactie
  • 1 month later...

Ik ben begonnen met deze reeks te herlezen en ik was vergeten hoe duister deze reeks soms kon gaan.

En dan stel ik me voor dat er mensen indertijd mogelijk per vergissing een album van deze serie voor een lagere schoolkind dat dol was op Disney's Peter Pan als cadeau kochten.

Zal wel effe slikken geweest zijn dan.

Link naar reactie
  • cinco changed the title to Peter Pan door Loisel
Op 10/12/2020 om 12:09, Tanuki zei:

Tja, ik had een loop met verschillende heldinnen: Yoko Tsuno, Natasja, Trizia, ... niet altijd van de originele tekenaars. Sexy maar nooit vulgair, dat is m'n ding niet.
Net toen hij binnen kwam sprong die Loisel op. Onze huidige chef is nogal traditioneel en de achtergronden waren blijkbaar niet professioneel genoeg. Mijn argumentatie dat Loisel een professioneel tekenaar was werd niet weerhouden... Vermoedelijk diende ik als voorbeeld want sommige collega's in andere ploegen hadden een andere smaak: het technische van de foto of afbeelding interesseert hen niet, als er maar tetten te zien zijn.

 

Moest die tekening dan weg of zo?

Link naar reactie
  • 3 months later...

Deze reeks blijft mijn absolute favoriet uit het oeuvre van Loisel.

Geef me maar deze verknipte versie van dat beroemde verhaal waar de prachtige en kleurrijke tekeningen slechts een façade zijn voor een verhaal dat je meesleept over onverwachte duistere paden.

 

afbeelding.thumb.png.f028253f9b4a18fa38a28bff808fd2a1.png

Link naar reactie

Ik ben twijfelende over de integralen. 
Het tekenwerk is zeker mijn ding. Hou ik zeker van. Het verhaal durf ik niet zeggen. Dat wordt een gok. 
Hetgene waar ik vooral aan twijfel is om de set in het Nederlands of Engels aan te schaffen. Heb wat bang dat sommige uitdrukkingen in de Nederlandse uitgave niet zo sterk overkomen (misschien zelfs deels gecensureerd?) als in het Engels. 
 

Heeft iemand hier enig advies voor?

Link naar reactie
4 minuten geleden, lukoste zei:

Ik heb die Engelse. Die rug viel eraf na 1 lezing.

Ik heb de Engelse integrale versie ook. En ja, mijn rug bleef zitten 🙂

Leuke uitgave met de krokodilachtige covers. Er zijn overigens geen extra's bij deze uitgave.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
9 minuten geleden, sjaakie zei:

Ik zou voor de Nederlandse gaan.

 

De Engelse was eerst🙂.

ik heb de losse delen al en de Engelse integrale uitgave. Ik heb er dus niet gekozen om ook de Nederlandse integrales aan te schaffen. De verhalen zijn goed maar niet zo goed dat ik ze 3 keer wil hebben :e007:

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...