Ga naar inhoud

šŸ˜  Mens erger je niet !


Recommended Posts

19 uren geleden, Lamme Goedzak zei:

Daarom dat ik nooit trakteer en ook consequent weiger om getrakteerd te worden (muv familie) Ook rondjes op cafe sla ik over. Ik drink geen alcohol en er waren avonden dat ik anders 15ā‚¬ voor mijn waterke neertelde.

Ā 

Ha, nu begrijp je waarom de hollanders op restaurant altijd gescheiden rekeningen willen. De een schranst een voorafje en een uitgebreid dessert terwijl een ander aan een hoofdgerecht genoeg heeft. De een drinkt 3 Orvals terwijl een ander een glaasje plat water nuttigt. Het zijn de consequenties van sociaal samenzijn. Het is sjiek wanneer de zuiperd/smulpaap een joetje (of 2) extra doneert voor de extra vlezekes/biertjes maar wanneer het een keer vergeten wordt zal ik me er niet aan ergeren.

Ā 

Trakteren maar later moeten betalenĀ als de ander wat kooptĀ is natuurlijk wel ergerniswekkend.

Link naar reactie

Ik geef ook altijd de voorkeur aan gescheiden rekeningen, omdat je dan vrijer bent in wat je zelf kiest. Met al die vegetariƫrs, veganisten, geheelonthouders etc van tegenwoordig is dat geen luxe.

Er is iemand die trouwens nooit meer dan twee dingen wil drinken. Hij gebruikt het principe eerst betaalt de ene iets, dan de andere. En er komt nooit nog iets achter.

Dat is al even lastig.

Link naar reactie

Vroeger was het simpel. Iedereen dronk zich zat, en daarmee basta. Maar tegenwoordig valt de maatschappij uiteen in steeds verschillender groepen, en nu is het gemakkelijker dat iedereen voor zichzelf betaalt. De ene voor zijn alcoholverslaving, de andere voor zijn kankerportie, nog een ander voor zijn tekort aan proteĆÆnen, enzoverder.

Link naar reactie

De puber van de achterbuur zit elke dag van s'middags tot een stuk in de nacht te gamen. Geluid superluid en voortdurend zijn raam open. Ik hoor van in mijne zetel perfect wat de viedeokarakters vertellen en moet mijn tv al luider zetten om het goed te verstaan en dan nog hoor ik de twee door elkaar. Niet normaal! Ik kan niet wachten tot die op kot gaat!

Link naar reactie
9 minuten geleden, Lamme Goedzak zei:

De puber van de achterbuur zit elke dag van s'middags tot een stuk in de nacht te gamen. Geluid superluid en voortdurend zijn raam open. Ik hoor van in mijne zetel perfect wat de viedeokarakters vertellen en moet mijn tv al luider zetten om het goed te verstaan en dan nog hoor ik de twee door elkaar. Niet normaal! Ik kan niet wachten tot die op kot gaat!

Ā 

Al gepraat met de buren? En eventueel politie als praten zonder gevolg blijft.

Sommige gemeentes hebben gasboetes voor geluidsoverlast.

Link naar reactie
3 uren geleden, Lamme Goedzak zei:

De puber van de achterbuur zit elke dag van s'middags tot een stuk in de nacht te gamen. Geluid superluid en voortdurend zijn raam open. Ik hoor van in mijne zetel perfect wat de viedeokarakters vertellen en moet mijn tv al luider zetten om het goed te verstaan en dan nog hoor ik de twee door elkaar. Niet normaal! Ik kan niet wachten tot die op kot gaat!

Ā 

Heel storend, kan ik mij voorstellen.Ā  De puber van twee huizen verder zit dagelijks van 's morgens tot 's avonds met de boombox op stand "Zeddezot!" in de tuin.Ā  Als het goed weer is tenminste.Ā  Joepie, regen! ;)Ā 

STEUNACTIE šŸ€ #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
10 hours ago, cinco said:

Ā 

Al gepraat met de buren? En eventueel politie als praten zonder gevolg blijft.

Sommige gemeentes hebben gasboetes voor geluidsoverlast.

Zou ik eigenlijk is moeten doen. Ge stelt dat altijd uit omdat ge goede buren wilt zijn maar het gaat er toch van komen. Rustig op terras zitten is er immers ook niet bij.

Link naar reactie
7 hours ago, estebanĀ² said:

Ā 

Heel storend, kan ik mij voorstellen.Ā  De puber van twee huizen verder zit dagelijks van 's morgens tot 's avonds met de boombox op stand "Zeddezot!" in de tuin.Ā  Als het goed weer is tenminste.Ā  Joepie, regen! ;)Ā 

Ik vraag me dan altijd af waarom die ouders dat negeren. Ik moest dat niet proberen als jonge gast ze.

Link naar reactie
11 minuten geleden, Lamme Goedzak zei:

Zou ik eigenlijk is moeten doen. Ge stelt dat altijd uit omdat ge goede buren wilt zijn maar het gaat er toch van komen. Rustig op terras zitten is er immers ook niet bij.

Als je goede buren van elkaar bent dan kun je daar toch juist iets van zeggen? Laat hem een koptelefoon opdoen? Probleem opgelost.

Link naar reactie
9 uren geleden, Lamme Goedzak zei:

Ik vraag me dan altijd af waarom die ouders dat negeren. Ik moest dat niet proberen als jonge gast ze.


Meestal zijn die heel de dag alleen thuis, maar op andere tijdstippen zitten die ouders daar gewoon bij.Ā  Dus die lijken zich dat niet aan te trekken.Ā 

Ā 

Ik deed dat als prille tiener ook hoor in de tuin, maar wij hadden geen dichte buren.Ā  In de jaren daarna weerklonken de foute 90s-beats rechtstreeks in mijn oren dankzij mijn haperende discman. :)Ā Ā 

STEUNACTIE šŸ€ #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

daarnet gehoord dat er 20 fuifjongeren met covid en een vliegtuig vanuit Spanje zijn overgekomen naar Belgenland, en dan vrolijk zijn gaan verderfeesten

Ā 

burgerzin?

solidariteit?

verantwoordelijkheid?

nooit van gehoord!

Ā 

die ouders moesten ze gewoon opsluiten en de kinderen zes weken gratis laten helpen in een ziekenhuis op de covid afdelingĀ  Ā šŸ˜ 

Link naar reactie

Ik merk zowat overal (omgeving, buren, kennissen, familie, etc) dat niemand zich nog aan enige vorm van regels aan 't houden is.Ā  En al zeker de jongeren niet.Ā  "Het is allemaal niet meer nodig hĆ©"Ā is het meest gehoorde argument.Ā  "De meerderheid is toch gevaccineerd."Ā  Ik krijg zelfs alĀ zuchtende reacties en rollende ogenĀ als ik vraag om niet vlak naast mij te zitten.Ā  Zowat alle voorzichtigheid is verdwenen als sneeuw voor de zon.Ā  Ook te zien op terrassen of in de winkels.Ā  Op reis is het al helemaal alle remmen los, terwijl het daar net omgekeerd zou moeten zijn.Ā  Het was te verwachten.Ā  Dit is de zomer van "Alles mag terug!"Ā  En -eerlijk gezegd- dat is ook de indruk die de regering gegeven heeftĀ met de manier waarop ze de versoepelingen aan sneltempo doorgevoerd hebben.Ā 

STEUNACTIE šŸ€ #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
1 hour ago, estebanĀ² said:

Ik merk zowat overal (omgeving, buren, kennissen, familie, etc) dat niemand zich nog aan enige vorm van regels aan 't houden is.Ā  En al zeker de jongeren niet.Ā  "Het is allemaal niet meer nodig hĆ©"Ā is het meest gehoorde argument.Ā  "De meerderheid is toch gevaccineerd."Ā  Ik krijg zelfs alĀ zuchtende reacties en rollende ogenĀ als ik vraag om niet vlak naast mij te zitten.Ā  Zowat alle voorzichtigheid is verdwenen als sneeuw voor de zon.Ā  Ook te zien op terrassen of in de winkels.Ā  Op reis is het al helemaal alle remmen los, terwijl het daar net omgekeerd zou moeten zijn.Ā  Het was te verwachten.Ā  Dit is de zomer van "Alles mag terug!"Ā  En -eerlijk gezegd- dat is ook de indruk die de regering gegeven heeftĀ met de manier waarop ze de versoepelingen aan sneltempo doorgevoerd hebben.Ā 

Bij pfizer zou de efficientie al gezakt zijn naar 65% wat betreft de delta variant. Tegen oktober de gamma variant en nog 40% efficientie. AllƩ als we doemdenken maar het kan wel.

Link naar reactie

Zonet in de krant gelezen. Als je een anti klimstrip plaatst tegen inbrekers en hij verwondt zich ben jij strafbaar. Wtf!? In Belgiƫ zijn alle inbrekers welkom, onze wetten beschermen jullie tegen je slachtoffers. Straks maken ze er nog een gereglementeerd beroep van.

Ik zal mijn ramen maar openlaten, zie dat hij zich verwondt bij het inslaan.

Link naar reactie
4 uren geleden, Lamme Goedzak zei:

Bij pfizer zou de efficientie al gezakt zijn naar 65% wat betreft de delta variant. Tegen oktober de gamma variant en nog 40% efficientie. AllƩ als we doemdenken maar het kan wel.

Ā 

Ik hoor de regering nog:Ā  "We rekenen op gezond verstand en burgerzin."Ā Ā šŸ™ƒĀ  (aka: we schuiven de verantwoordelijkheid door, we zijn het gezaag beu, er komen ook verkiezingen)Ā  En dat in combinatie met een totaal afwezige eensgezindheid binnen Europa en talloze controle-momenten die onbestaand blijken.

Waarom loopt alles toch altijd zoals je van mijlenver ziet aankomen?Ā  Tijd om twee van mijn favoriete film-gifjes boven te halen ...

Ā 

tenor.gif?itemid=4674754

Ā 

En zowat heel te pandemie van toepassing ...

Ā 

tenor.gif?itemid=16484582

STEUNACTIE šŸ€ #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
4 uren geleden, estebanĀ² zei:

Ā 

Ik hoor de regering nog:Ā  "We rekenen op gezond verstand en burgerzin."Ā Ā šŸ™ƒĀ  (aka: we schuiven de verantwoordelijkheid door, we zijn het gezaag beu, er komen ook verkiezingen)Ā  En dat in combinatie met een totaal afwezige eensgezindheid binnen Europa en talloze controle-momenten die onbestaand blijken.

Waarom loopt alles toch altijd zoals je van mijlenver ziet aankomen?Ā  Tijd om twee van mijn favoriete film-gifjes boven te halen ...

Ā 

tenor.gif?itemid=16484582

yep, I know the feeling, damnĀ  Ā šŸ˜ 

Link naar reactie
6 hours ago, estebanĀ² said:

Ā 

Ik hoor de regering nog:Ā  "We rekenen op gezond verstand en burgerzin."Ā Ā šŸ™ƒĀ  (aka: we schuiven de verantwoordelijkheid door, we zijn het gezaag beu, er komen ook verkiezingen)Ā  En dat in combinatie met een totaal afwezige eensgezindheid binnen Europa en talloze controle-momenten die onbestaand blijken.

Waarom loopt alles toch altijd zoals je van mijlenver ziet aankomen?

Het probleem is dat mensen van nature weliswaar sociale wezens zijn maar tegelijk ook egoistisch. Je denkt onbewust altijd eerst een je eigen en je eigen gezin. Als die gelukkig zijn met op feestvakantie naar verwegistan te gaan, dan valt het verantwoordelijksgevoel naar de massa weg. Je kan immers niet rekening houden met iedereen. Als dat mythische verantwoordlijkheidsgevoel waar de regering op doelt bestaat, dan was er geen oorlog, armoede, klimaatopwarming, etc.

Ā 

Heb het gisteren zelf ervaren, in Leuven staan borden met mondmasker verplicht. De helft van de mensen droeg er geen, dus ik dan ook maar niet. Na 5min toch maar gedacht, fuck peer pressure, en het aangedaan.

Link naar reactie
10 uren geleden, Lamme Goedzak zei:

Zonet in de krant gelezen. Als je een anti klimstrip plaatst tegen inbrekers en hij verwondt zich ben jij strafbaar. Wtf!? In Belgiƫ zijn alle inbrekers welkom, onze wetten beschermen jullie tegen je slachtoffers. Straks maken ze er nog een gereglementeerd beroep van.

Ik zal mijn ramen maar openlaten, zie dat hij zich verwondt bij het inslaan.

Ā 

Ik vind daar niets van terug.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
1 minute ago, Aleksandr said:

dus je mag dan ook geen boze hond achter de voordeur zetten om je te verdedigen?

Ik heb me laten vertellen dat jeĀ  een duidelijk 'hier waak ik' bordje moet hebben. Anders mag je de inbreker zijn gescheurde broek betalen... Geen idee of 't waar is of niet. (Maar we hebben voor de zekerheid zo'n bordje. Dikke pech dat ze een dobermann met ongeknipte oren verslijten voor een teckel.)

Link naar reactie

oei, en wij zijn al een tijdje onze glasscherven aan het opsparen om op het muurtje te plakken om, euh, onze licht bruine medemensen uit noord- & centraal Afrika nu eens eindelijk uit ons tuintje te houden om niet elk jaar nieuw tuingerief te moeten aanschaffen.

Ā 

welk waarschuwingbord moet ik daar dan bij plaatsen?

<Opgelet - Gevaar om Uw broek te scheureN>?

en in welke talen?

Link naar reactie
1 uur terug, Yncke zei:

Ik heb me laten vertellen dat jeĀ  een duidelijk 'hier waak ik' bordje moet hebben. Anders mag je de inbreker zijn gescheurde broek betalen... Geen idee of 't waar is of niet. (Maar we hebben voor de zekerheid zo'n bordje. Dikke pech dat ze een dobermann met ongeknipte oren verslijten voor een teckel.)

Je moet dat bordje wel verlichten, anders heb je kans dat ze hem in het donker niet zien en kun alsnog betalen.

Link naar reactie
12 hours ago, Lamme Goedzak said:

Zonet in de krant gelezen. Als je een anti klimstrip plaatst tegen inbrekers en hij verwondt zich ben jij strafbaar. Wtf!? In Belgiƫ zijn alle inbrekers welkom, onze wetten beschermen jullie tegen je slachtoffers. Straks maken ze er nog een gereglementeerd beroep van.

Ik zal mijn ramen maar openlaten, zie dat hij zich verwondt bij het inslaan.

Ā 

En dat eindigt met de dood van Peter R De Vries.

Overigens vind ik dat sommigen veel te positief zijn tegenover drugs, ook leraren.

Link naar reactie
1 hour ago, Yncke said:

Dat gaat op voor West-Europa en Noord-Amerika, maar in de rest van de wereld is het groepselement dominant op 't egoĆÆsme. [link]

Ā 

Da's volgens mij een verkeerde indruk die ontstaat doordat de groep waarmee ze zich identificeren, anders is dan die waarmee wij ons identificeren.

Link naar reactie
14 hours ago, estebanĀ² said:

Ik merk zowat overal (omgeving, buren, kennissen, familie, etc) dat niemand zich nog aan enige vorm van regels aan 't houden is.

Ā 

"Niemand" is wat overdreven, maar ik zie het ook, en bij alle leeftijden.

En het ergst zijn voorzitters van verenigingen. Ze beginnen al vanalles te organiseren terwijl het nog niet veilig genoeg is.

Een voorzitter van een literaire vereniging uit de buurt wou vorig jaar tijdens de vakantieversoepelingen samenkomen en hij schreef: "Als we met meer dan 10 zijn, dan vraag ik plaats voor twee groepen van tien." Dat ging dus helemaal in tegen de geest van die regel van tien.

En een ander voorzitter stuurt al agenda's rond met vergaderingsdatums voor deze en volgende maand.

Mijn zien ze daar niet. Zeker niet voor augustus.

Ik dacht tot een week of twee geleden ook dat het met twee vaccinaties vanaf augustus veilig zou zijn, maar nu die deltavariant (de Indische variant dus, maar dat mogen we niet schrijven, watn de Indische regering heeft geklaagd dat het racistisch is - en in dezelfde adem hebben ze alle westerlingen ervan beschuldigd dat ze die patenten op de vaccins willen houden - wat dus ook 1 niet waar is, en 2 racistisch is) opduikt, lijkt het er sterk op dat twee inspuitingen geen garantie bieden.

Dus augustus zal ik ook maar laten passeren.

Link naar reactie
8 hours ago, estebanĀ² said:

Ā 

Ik hoor de regering nog:Ā  "We rekenen op gezond verstand en burgerzin."Ā Ā šŸ™ƒĀ  (aka: we schuiven de verantwoordelijkheid door, we zijn het gezaag beu, er komen ook verkiezingen)Ā 

Ā 

Het zou me niet verbazen als er tijdens de verkiezingen sterke verschuivingen komen.

Het enige wat de regeringen hebben gedaan, is met geld strooien. Dat er plots was. Haja?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...