Ga naar inhoud

😠 Mens erger je niet !


esteban²

Recommended Posts

Het is nog twee dagen tot whataboutism-woensdag, maar allez...

Blackrock, Vanguard en State street zijn niet in handen van één man. Dat zijn vermogensbeheerders die gewoon doen wat hun klanten vragen. Als de klanten meer duurzaam willen beleggen moet Blackrock daar naar handelen. Die boiten zijn uiteindelijk in handen van een heleboel beleggers die allemaal wel iets in de pap willen brokken op de aandeelhoudersvergadering. Je zou het een vorm van democratie kunnen noemen.

Bij X heb je dat niet. Dat is een bedrijf met bijzonder veel invloed in verhouding tot het aantal gebruikers, en de enige die iets te zeggen heeft over wat wel en niet mag is Musk zelf. Hij mag dan wel een visionair zijn, en op veel vlakken veel betekend hebben, op dit moment geeft hij vooral de indruk dat hij 'van het padje af is'. Hij heeft niemand naast zich die tegen hem in gaat, of afremt. En dat is gevaarlijk. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Laatst las ik een comment die, eerder neerbuigend naar de armere mensen in onze samenleving toe, stelde dat je voor de prijs van die doos curryworsten (frikandellen) een pak broccoli had. En dat het dus gewoon een kwestie van betere keuzes maken was. Dat je dus ook onder budget uiterst gezonde maaltijden kan voorschotelen. Toen ik de prijsvergelijking nader bekeek, bleek dat die doos curryworsten 20 exemplaren bevatte. Die broccoli was iets van een 400 gram.

Laten we stellen dat het gezin uit 4 mensen bestaat. Met zo'n doos curryworsten hebben ze voor 5 dagen "vlees", of indien iets meer "luxe" toegestaan toch minstens voor 2. Hoe lang / hoeveel maal genieten ze van 400 gr broccoli?


Dat het ene brol is en het andere gezond, doet er dan niet toe. Als het budget er niet is, is het budget er niet. Punt.

De comment kwam uiteraard van zo'n betere middenklasse-madam met een "sterke mening" die vond dat het gedaan moest zijn om aandacht te besteden aan de minder fortuinlijke medemensen. Of zoals zij het noemde: OCMW-slupers.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
5 uren geleden, Waldorf zei:

Het is een gekend probleem dat gezond eten duurder is dan ongezond eten. Maar ergens moet er een middenweg zijn tussen broccoli en frikandellen. 

 

https://www.gezondheidenwetenschap.be/gezondheid-in-de-media/belgen-die-gezonder-eten-geven-meer-uit-aan-voeding

 

Je zult ergens wel gelijk hebben, maar volgens mij is een fles cola nog altijd minstens zo duur als een fles water. En behalve water zijn er weinig gezonde dranken. Er scheelt altijd wel iets aan.

Link naar reactie

De bank van de post heeft haar klanten versjacherd aan BNP Paribas, een typische bank waarin ik helemaal geen vertrouwen heb. De kosten stijgen. I.p.v. 28 euro/jaar is het nu 66 euro/jaar, en je krijgt er veel minder voor: 6 manuale verrichtingen (dus 1 per twee manden) i.p.v. 24. Het geldautomaat wordt uitgebroken. Nu zeggen ze dat we ons rekeningnr behouden, maar dat zal niet blijven duren. Binnen vijf en tien jaar zullen we andere nummers krijgen. Nu worden mijn rekeninguittreksels opgestuurd. Zal dat blijven duren? Kan ik nog overschrijvingsformulieren in de bank indienen? Of schaffen ze dat ook af? Gaan ze ons verplichten ALLES online te doen? Dat zou een ware explosie van de kosten zijn: je moét een computer hebben, je moét een internetverbinding hebben. Dit is een puur vijandige overname ten koste van de klant.

Link naar reactie

"Hopelijk brengt de steunactie genoeg op om je kwaaltjes te verlichten. Maar misschien is het helemaal niet nodig. Ben je al bij jezelf op onderzoek gegaan waarom precies jou dit overkomt?"

 

Kijk, ik kan niet boos zijn op zo iemand. Want dat is ergens niet met een slecht hart gezegd natuurlijk, in tegendeel, met de beste bedoelingen zelfs. Zeker als ze dan ook nog eens steunen. Anderzijds ...

SffWg3G.gif

 

NOT DONE - Zeg zo'n dingen niet tegen mensen die ernstig ziek zijn.

 

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • 5 weeks later...

Geen muziek dit keer, meer een spiegel.

als ik wat te zeggen zou hebben, zou ik dit meer moeten tekenen ofzo.

in plaats van validatie zoeken door linkjes te posten op een forum waar ik niemand persoonlijk ken.

ik ben slecht in woorden, daarom ben ik ooit gaan tekenen.

 

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie

Een ex-werknemer van Tesla stelt dat Tesla onvoldoende let op opmerkingen i.v.m. de veiligheid van de automatische systemen van Tesla.

zie https://www.bbc.com/news/technology-67591311

Het is moeilijk om de beweringen te controleren, maar je ziet op YT wel eens filmpjes van automatisch rijdende auto's die bij het indraaien op het fietspad terechtkomen, i.p.v. in de rechterrijstrook, een fout waarvan je je wel kunt voorstellen dat zo'n Tesla ze maakt.

In de gevallen gelekt door de ex-werknemer wordt er vooral geklaagd over willekeurig remmen, of "spookremmen", d.w.z. remmen zonder dat er een aanleiding toe is. Op de weg kan dat gevaarlijk zijn voor achterliggers.

Hij klaagt ook dat Tesla geen rekening houdt met klachten van gebruikers over de veiligheid van de systemen.

De whistleblower klaagt ook dat de toepassing van dergelijke automatisch rijdende auto's en van AI in autopilot-systemen in Tesla's de openbare weg verandert in een laboratorium waar de andere weggebruikers onbewust proefdieren zijn.

 

Mijn indruk is dat ze bij Tesla merken dat ze hun voorsprong met rijhulpsystemen op anderen merken kwijt zijn, en dat ze nu experimenteren met AI om weer voorop te kunnen lopen, en daardoor de veiligheid negeren.

In China mogen ze de term "Autopilot" trouwens niet gebruiken, omdat hij verkeerde verwachtingen schept.

Het filmpje van meer dan tien jaar geleden waarin een werknemer van Tesla van thuis naar de fabriek rijdt, blijkt trouwens een vervalsing te zijn: de route werd meerdere keren afgelegd, en de geslaagde stukken werden aan elkaar gekoppeld zodat het lijkt of er in één keer zonder tussenkomst van de chauffeur van thuis naar de fabriek werd gereden.

Het was pas na enkele dodelijke ongevallen dat Tesla een system onbouwde om te controleren of de bestuurder de handen op het stuur hield.

Eigenlijk profiteert Tesla dus al meer dan tien jaar van misleidende reclame over de mogelijkheden van zijn automatische systemen.

Link naar reactie
3 uren geleden, Peter Motte zei:

Een ex-werknemer van Tesla stelt dat Tesla onvoldoende let op opmerkingen i.v.m. de veiligheid van de automatische systemen van Tesla.

zie https://www.bbc.com/news/technology-67591311

Het is moeilijk om de beweringen te controleren, maar je ziet op YT wel eens filmpjes van automatisch rijdende auto's die bij het indraaien op het fietspad terechtkomen, i.p.v. in de rechterrijstrook, een fout waarvan je je wel kunt voorstellen dat zo'n Tesla ze maakt.

In de gevallen gelekt door de ex-werknemer wordt er vooral geklaagd over willekeurig remmen, of "spookremmen", d.w.z. remmen zonder dat er een aanleiding toe is. Op de weg kan dat gevaarlijk zijn voor achterliggers.

Hij klaagt ook dat Tesla geen rekening houdt met klachten van gebruikers over de veiligheid van de systemen.

De whistleblower klaagt ook dat de toepassing van dergelijke automatisch rijdende auto's en van AI in autopilot-systemen in Tesla's de openbare weg verandert in een laboratorium waar de andere weggebruikers onbewust proefdieren zijn.

 

Mijn indruk is dat ze bij Tesla merken dat ze hun voorsprong met rijhulpsystemen op anderen merken kwijt zijn, en dat ze nu experimenteren met AI om weer voorop te kunnen lopen, en daardoor de veiligheid negeren.

In China mogen ze de term "Autopilot" trouwens niet gebruiken, omdat hij verkeerde verwachtingen schept.

Het filmpje van meer dan tien jaar geleden waarin een werknemer van Tesla van thuis naar de fabriek rijdt, blijkt trouwens een vervalsing te zijn: de route werd meerdere keren afgelegd, en de geslaagde stukken werden aan elkaar gekoppeld zodat het lijkt of er in één keer zonder tussenkomst van de chauffeur van thuis naar de fabriek werd gereden.

Het was pas na enkele dodelijke ongevallen dat Tesla een system onbouwde om te controleren of de bestuurder de handen op het stuur hield.

Eigenlijk profiteert Tesla dus al meer dan tien jaar van misleidende reclame over de mogelijkheden van zijn automatische systemen.

 

Laten we stellen dat er om de haverklap overspannen verwachtingen worden gecreëerd rond technologie en wetenschap, om de publiciteit, de handel ( geld dus), uit naïviteit of te weinig kritisch denkvermogen. Het ondersneeuwt echte meer geduldige vooruitgang met kleine stapjes rond technologie en wetenschap. Gedegen wetenschappers kunnen eventueel wel enthousiast zijn wat er eventueel mogelijk kan zijn met een denkrichting en de eerste resultaten, maar  dat wordt meestal vervolgd bij dezelfde mensen met een flinke pak "maren".  Anderen (minder scrupuleuze zogenaamde wetenschappers en hun bazen) hebben hun eigen agenda en hebben die drang tot relativeren en duiden zeker niet. Waarom zouden ze? Vooral in eenvoudige taal een rooskleurig sciencefictionbeeld schetsen hoe hun product de wereld gaat veranderen en zo nieuwe markten bewerken voor een toekomstige verkoop. De moderne sprookjesvertellers dus, er is steeds wel een horde van mensen die graag verhalen geloven en aan hun lippen hangen. 

Link naar reactie

Het is helemaal van de zotte dat ze tegenwoordig alles digitaal willen laten gebeuren.

En de bevolking doet niét mee. De corona-app heeft miljonen gekost (in NL zelfs 23 miljoen), maar bijna niemand gebruikte hem: slechts 3% van wie hem had gedownload, en maar ongeveer een derde van de bevolking had hem gedownload.

Link naar reactie
On 12/7/2023 at 12:15 PM, Peter Motte said:

Het is helemaal van de zotte dat ze tegenwoordig alles digitaal willen laten gebeuren.

En de bevolking doet niét mee. De corona-app heeft miljonen gekost (in NL zelfs 23 miljoen), maar bijna niemand gebruikte hem: slechts 3% van wie hem had gedownload, wat ongeveer een derde is van de bevolking.

Wie gaat er nu ook elk blikje/flesje scannen dat hij weggooit. Draai dat systeem om. De kassa in de winkel scant je drank met uniek code en koppelt dat aan je naam. Vinden ze dat achteraf terug als zwerfvuil.... Dan kunnen de mensen op facebook en X nog een discussie starten over privacy, etc.

Link naar reactie
On 12/5/2023 at 5:44 PM, sporoi said:

 

Laten we stellen dat er om de haverklap overspannen verwachtingen worden gecreëerd rond technologie en wetenschap, om de publiciteit, de handel ( geld dus), uit naïviteit of te weinig kritisch denkvermogen. Het ondersneeuwt echte meer geduldige vooruitgang met kleine stapjes rond technologie en wetenschap. Gedegen wetenschappers kunnen eventueel wel enthousiast zijn wat er eventueel mogelijk kan zijn met een denkrichting en de eerste resultaten, maar  dat wordt meestal vervolgd bij dezelfde mensen met een flinke pak "maren".  Anderen (minder scrupuleuze zogenaamde wetenschappers en hun bazen) hebben hun eigen agenda en hebben die drang tot relativeren en duiden zeker niet. Waarom zouden ze? Vooral in eenvoudige taal een rooskleurig sciencefictionbeeld schetsen hoe hun product de wereld gaat veranderen en zo nieuwe markten bewerken voor een toekomstige verkoop. De moderne sprookjesvertellers dus, er is steeds wel een horde van mensen die graag verhalen geloven en aan hun lippen hangen. 

Ah maar dat moeten wij ook doen. De maren moet je inslikken en enkel over het positieve mag je praten.

 

Ik vind het goed dat men focust op het positieve en een can do houding aanneemt, maar de slinger is te ver doorgeslagen. Er is is niets mis met positief zijn in combinatie met een gezonde dosis realisme en proactivisme.

Link naar reactie

Een woordvoerder van de gemeente vroeg mij laats om legitimatie.

Aan de deur van mijn (huur)woning. 

De reden is verwaarloosbaar. Maar ik was in de veronderstelling dat dit enkel verplicht is in de openbare ruimte en tevens enkel door een geautoriseerde/bevoegelijke ambtenaar van de wet.

 

 

 

 

A13F9741-7BD9-44CE-8DD2-361D3E26915B.jpeg

9AA21643-A01B-4DDC-8FDE-DFB7FA9B94FA.jpeg

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie

I.v.m. overspannen verwachtingen: de opvolger van Autopilot van Elon Musk heet FSB, wat betekent: Full Self Driving. Wat een leugen is: die Tesla's rijden nog altijd niet volledig zelfstandig. De term FSD is ingebakken misleidende reclame. Moet verboden worden. Tesla liegt.

Link naar reactie
11 minuten geleden, Peter Motte zei:

I.v.m. overspannen verwachtingen: de opvolger van Autopilot van Elon Musk heet FSB, wat betekent: Full Self Driving. Wat een leugen is: die Tesla's rijden nog altijd niet volledig zelfstandig. De term FSD is ingebakken misleidende reclame. Moet verboden worden. Tesla liegt.

onTESLAg voor de marketingafdeling 😉

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie
Op 10/12/2023 om 11:36, Peter Motte zei:

Het kan altijd erger:

 

 

 

Ik herinner me het geval Simon Singh. The vereniging Skepp heeft er zelfs een omhaling voor georganiseerd zodat hij de gerechtskosten kon betalen.

3473DF60-FD01-44F0-9C43-5C4528652294.thumb.jpeg.386e0d52000ae7713a07269971081786.jpeg

 

Ms/miss “Scientist”

62F083E1-0DDE-4B1A-9740-ED6D71BF13A1.jpeg

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie

Er zijn plannen om het plaatsen van fietsen op een voetpad te verbieden als er niet minstens anderhalve meter overblijft voor de voetganger. Goed voor de zwakkere voetgangers: blinden, ouderen met rollators, mensen in een rolstoel. Maar ook: waar moeten (meestal armere) mensen die in een klein huisje in een klein straatje ergens in een stad als Gent/Antwerpen/Brugge wonen dan hun fietsen parkeren? Die staan traditioneel voor hun gevel.

Link naar reactie
1 uur geleden, Waldorf zei:

 

In Gent heb je veel straten waar den trottoir geen anderhalve meter is. En dat zal in veel andere steden ook zo zijn. Maar goed, zo zet je dus de ene zwakke weggebruiker op tegen de andere.

Ja, dat bedoel ik. Waar moeten al doe fietsen dan naartoe? Naar de fietsbergingen, gaan ze dan zeggen. Maar vind maar eens een vrije fietsberging in de buurt. In mijn straat staan er al drie van die grote, lelijke bakbeesten (5 of 6 autostaanplaatsen weg, maar soit) maar die zijn allemaal al bezet, dus staan er nog steeds fietsen voor de gevels. En de huizen hier zijn niet eens zo klein.

Over autostaanplaatsen gesproken: ik woon net binnen de ring van Brugge, dus weinig parkeerplaatsen. Toevallig zijn er aan de overkant van het kanaal voor mijn deur een hele rits parkeerplaatsen op de ringweg. Gratis zelfs! Dus dat was altijd een goeie uitwijkmogelijkheid. Ik zeg was. Want onlangs hebben ze al die parkeerplaatsen weggedaan. Zogezegd om de fietsers een veiligere fietsstrook te geven. Een fietsstrook die er eerder ook al lag. Met daarnaast een reling, daarnaast een rij geparkeerde auto's en dan de rijweg. Nu is het dus: even groot fietspad naast rijweg. Het is met andere woorden gemakkelijker geworden voor een auto om een fietser omver te rijden (want er staan geen geparkeerde auto's meer tussen), en er zijn honderden parkeerplaatsen verdwenen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...