Ga naar inhoud

šŸ˜  Mens erger je niet !


Recommended Posts

54 minuten geleden, estebanĀ² zei:

En semi-verborgen menu's, ook altijd leuk en niet altijd even evident om te vinden.

Ā 

29 minuten geleden, cinco zei:

... dan staat alles wat erbij komt aan opties en bonus alleen maar in de weg van de kijkervaring.


Hanee, want ze zijn verborgen. šŸ˜›

Ā 

Ja, ik weet dat er psychopaten bestaan die geen plezier hebben in het leven. (just kidding)

STEUNACTIE šŸ€ #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
20 minuten geleden, sporoi zei:

Natuurlijk een flinke gereduceerde prijs voor de tweede optie, want je krijgt (zucht van opluchting) gewoon "oersaai" je film, niets meer.Ā šŸ˜‰Ā Minder is meer.

Ā 

Ā 

Hawel, dat is het hem meestal. De prijs voor een schijfje vol extra's en een schijfje met enkel en alleen de film in kwestie kostten doorgaans hetzelfde. Als het allemaal zo kaal mogelijk is, graag een prijs die navenant is. Sounds fair to me.

STEUNACTIE šŸ€ #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
9 minuten geleden, estebanĀ² zei:

Ja, ik weet dat er psychopaten bestaan die geen plezier hebben in het leven.

Ā 

Ik kan het wel begrijpen dat er mensen zijn die decennia lang gewend zijn geweest met een videorecorder waar ze gewoon op play moesten duwen en dan ineens moet er bij DVDs door menu's geploeterd worden om taal en ondertiteling en wat nog allemaal te selecteren.

Ā 

Bij Buffy season 2 ging het scherm eerst doorheen een virtuele graveyard voor je bij de opties terechtkwam.

Ā 

buffy2_meny0.thumb.jpg.e747f51000aeabc6a7e050887c27b1fb.jpg

Ā 

Bij the Simpsons season 2 moest je de kopjes eerst spinnen tot ze met het juiste lijf overeenkwamen om de menu's toegankelijk te maken.

Ā 

3euqnqj9l5i61.thumb.jpg.ad75ca49350f5301ceb24815362f2b75.jpg

Link naar reactie
8 minuten geleden, estebanĀ² zei:

'k Begrijp het ook wel. ;) Mijn grootvader zaliger begreep niets van DVD's. Hij had een speler gekocht en een reeks films via de krant. De arme man heeft ze nooit kunnen bekijken. Die afstandsbedieningen waren ook te moeilijk. Hij was vroeger al fier dat hij een VHS kon starten, zo modern!

Ā 

Die voorbeelden hierboven (Buffy, Simpsons, Seinfeld...) waren ook de begindagen van seizoenen op DVD.

Doorheen de jaren hebben ze het allemaal terug simpeler gemaakt voor series en films op schijfjes.

Ā 

Hier heb je die ganse intro van zo een S2 Buffy-menu.

Het is wel sfeervol en heeft een soort van PS2 videogame esthetiek, maar uiteindelijk willen de meeste mensen zo snel mogelijk een aflevering kiezen zonder eerst een virtuele reis door een kerkhof te ondergaan. :P

Ā 

Ā 

Link naar reactie
22 minuten geleden, estebanĀ² zei:

'k Begrijp het ook wel. ;) Mijn grootvader zaliger begreep niets van DVD's. Hij had een speler gekocht en een reeks films via de krant. De arme man heeft ze nooit kunnen bekijken. Die afstandsbedieningen waren ook te moeilijk. Hij was vroeger al fier dat hij een VHS kon starten, zo modern!

Mijn vader heeft een nieuwe TV en ben hem al een maand aan het ondersteunen. Het begint eindelijk te lukken maar hij wil dan ook Telenet, DVD, BR, YouTube en Disney op zā€™n TV kunnen zien. Dat zijn 3 afstandsbedieningen die op elkaar gelijken en zowat 6 verschillende interfaces om te begrijpen, als hij al geen verkeerde knoppen induwt. DVDs gaan we waarschijnlijk opgeven, die interface is bij elke film anders.

Link naar reactie
10 minuten geleden, estebanĀ² zei:

In 't geval van series perfect te begrijpen, inderdaad.

Ā 

Ik nam het er graag bij. Dit was een periode waarin seizoenen van Amerikaanse series op DVD al gereleased werden voordat die op Europese tv-zenders waren uitgezonden. En streaming bestond nog niet, dus met die DVDs zat je voor bepaalde series echt wel op de eerste rij.

Link naar reactie

Understandable @Bonte. Het is op den duur ook nogal veel hƩ. En de evolutie gaat sneller dan ooit. Al vaker gemerkt dat het om die reden zelfs bij 50-gers moeilijker begint te worden om er allemaal mee overweg te kunnen. En mijn vader blijft sukkelen met het menu-systeem en afstandsbediening van de nieuwste Proximus-decoder. 'k Zie zelfs bij m'n leeftijdsgenoten soms al dat de leercurve (nieuwe apps en instellingen etc) te groot is.

Eerlijk gezegd, het is soms ook nodeloos ingewikkeld. Het kan vaak veel eenvoudiger. Dat zal een nawee zijn van de vele maanden databasenormalisatie ooit. 'k Zweet er nog van!

STEUNACTIE šŸ€ #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
10 minuten geleden, cinco zei:

Ā 

Tijd dat YouTube zijn reclame-algoritme serieus gaat bijstellen.

Je hebt soms een langere reclamespot dan hetgeen je wil bekijken.Ā :o

Ā 

Nu weet ik weer waarom ik reguliere TV had ingeruild voor ontspanning op schijfjes.

Ā 

Ā 

Nu weet je waarom ze de schifjes nodeloos ingewikkeld maken zodat je weer tv gaat kijken.

Maar die is inmiddels half opgedoekt, zodat je moet gaan streamen.

En eigenlijk is alle tv tegenwoordig streaming, alleen noemen ze het nog tv. Maar dat is het eigenlijk niet meer.

En dan pikken ze allerlei info in, om gerichte reclame te sturen.

Zodat ik op YT voor Ć©lke video zeepreclame krijg. REUKEN die me soms via die tablet? En als ze dat doen: dank je wel voor het compliment. En rot nou maar op.

Ik ga een boek lezen.

Lekker.

Ā 

Link naar reactie
6 minuten geleden, Peter Motte zei:

Ā 

Nu weet je waarom ze de schifjes nodeloos ingewikkeld maken zodat je weer tv gaat kijken.

Ā 

Ā 

Het probleem is niet met schijfjes maar met youtube-video's en hun exponentieel toenemende hoeveelheid reclame.

Het voordeel van de schijfjes is dat ze offline zijn, dus volledig bemoeienis-vrij. Daarom dat studio's ze nu liever naar de achtergrond zien verdwijnen ten voordele van streaming waarbij ze zelf constant de controle over hun content kunnen behouden.

Ā 

Al gaat het tij misschien toch een beetje keren. Disney heeft aangekondigd dat ze diverse series van Disney+ (eindelijk) op disc gaan uitbrengen.

Ā 

16420_tn.thumb.jpg.8d4bb03e3181461a29bc7928fd2cc738.jpg

Ā 

Ā 

Ā 

Ā 

Link naar reactie

Met streaming kun je niks verdienen aan verzamelaars.

Zoals Frank Zappa zei: Communism is a failure because people just like to have stuff.

En hoe je het ook draait of keert: betalen om iets niet te hebben, zoals bij streaming, lijkt me geen houdbaar business model. Bij de bioscoop proberen ze dat op te lossen door er een belevenis van te maken.

Link naar reactie

Telegram-kanaal gelinkt aan Wagner-groep meldt overlijden Prigozjin

Ā 

https://www.standaard.be/cnt/dmf20220818_96966751

Ā 

Een Telegram-kanaal gelinkt aan de Wagner-groep meldt dat Jevgeni Prigozjin overleden is. 'Het hoofd van de Wagner-groep, een held van Rusland, is omgekomen door actie van Russische verraders. Zelfs in de hel, zal hij de beste zijn!' Een officiƫle bevestiging van zijn dood is er nog niet.

Link naar reactie
8 uren geleden, Lamme Goedzak zei:

De tsaar heeft weer wat concurrentie opgeruimd. Hij had zijn mars op moskou nooit mogen stoppen.

Ā 

Ja, een open oorlog tussen de elitehondentroepen van Poetin (het krapuul dat voorzien is om demonstranten neer te knuppelen en neer te schieten en Poetin tot ter dood te verdedigen) en de moordenaars/verkrachters van Prigozjin had mooi vuurwerk opgeleverd, onder de skyline van Moskou, een Hollywoodfilm waardig. Wolven die elkaar verscheuren is altijd een mooi zicht.

Of de Russische modale vrouw/man er zou beter van worden in de toekomst is een open vraag. Maar dan was er toch een deel tuig van de Russische aardbodem en een Poetin/ leger die zijn aandacht minder op OekraĆÆne kon zetten.

Maar het mocht niet wezen.

Link naar reactie
Quote

Ā 

Wagner-konvooien lijken op weg naar Rusland

In de nasleep van de vliegtuigcrash van Wagner-baas Jevgeni Prigozjin zijn verschillende konvooien Wagner-strijders vanuit Wit-Rusland richting Rusland aan het trekken. Dat rapporteert het Nationaal Verzetscentrum.

De Kiev Independent meldt op basis van bronnen in Wit-Rusland dat sommige Wagner basiskampen woensdagavond opgedoekt zijn, en dat leden van de huurlingengroep zich groepeerden om het land te verlaten. 'Die konvooien zijn hoogstwaarschijnlijk op weg naar de grens met Rusland', stelde het Verzetscentrum.

Ā 

Ā 

bron: https://www.standaard.be/cnt/dmf20220818_96966751

Ā 

Het is dat soort berichten waardoor ik denk dat P inderdaad dood is.

Link naar reactie

Hij is nu eens niet uit het raam gevallen zoals gewoonlijk maar blijkbaar neergeschoten door de Russische luchtafweer, sommige spreken van een bom maar dat lijkt me propaganda, Wagner zelf legt de schuld bij Putin en/of de legertop. Het lijk is bevestigd door een Wagner commandant dus het is geen verdwijntruc.

In extremis kan het Wagner zelf zijn die hem heeft uitgeschakeld omdat ze niet blij waren met de overeenkomst na de opstand, als dat zo is gaan we het nooit met zekerheid weten. De meest logische uitleg is dat Putin te bang werd en z'n kans zag om de nummer 1 en 2 van wagner tegelijk uit te schakelen, voorlopig nog geen woord van het Kremlin.

Ā 

Rusland zal nu proberen om Wagner onder controle te krijgen maar dat zal niet zomaar gaan, het is niet top-down opgebouwd zoals het Russische leger, ook zonder den grote baas werken alle structuren verder zoals gewoonlijk. Een nieuwe mars naar Moskou zou grappig zijn maar lijkt me onwaarschijnlijk, alle hooggeplaatste militairen zijn nu wel een target voor Wagner dus ik verwacht dat het Russisch leger een grote zuivering van alle losse Wagner soldaten zal houden. Als dat al zal lukken want Russische soldaten steunen Wagner grotendeels, het is enkel de top die bang is. Spannende tijden.

Ā 

Wat we nu aanschouwen zal binnen 100 jaar nog in de geschiedenisboekjes staan, in 1 of andere vorm al naargelang wie dan aan de macht is.

Link naar reactie
3 uren geleden, Peter Motte zei:

Ā 

bron: https://www.standaard.be/cnt/dmf20220818_96966751

Ā 

Het is dat soort berichten waardoor ik denk dat P inderdaad dood is.

De Standaard is nochtans heel voorzichtig in zijn berichtgeving vandaag. Ze zeggen gewoon dat hij volgens de ene dood is, volgens de andere niet. Dat hij wĆ©l op de passagierslijst stond maar dat er een kans is dat hij voor zijn eigen veiligheid een ander vliegtuig nam en dat er geen geĆÆdentificeerde lichamen zijn.

Link naar reactie

De Belgische kust is al de lelijkste ter wereld op dat stukje Bangladesh waar ze schepen slopen na, en dan vindt de politieke maagd van Koksijde, Sander Loones, dat hij VEN-gebied mag vernietigen om een pretentieus tuinhuis te zetten. VEN is het hoogste niveau van bescherming dat natuur in Belgiƫ kan krijgen. Ze moesten die vent afrossen met wilgentwijgen en inwrijven met het sap van reuzenberenklauw.

Ā 

https://www.standaard.be/cnt/dmf20230823_96382265

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
2 uren geleden, TDPB zei:

De Standaard is nochtans heel voorzichtig in zijn berichtgeving vandaag. Ze zeggen gewoon dat hij volgens de ene dood is, volgens de andere niet. Dat hij wĆ©l op de passagierslijst stond maar dat er een kans is dat hij voor zijn eigen veiligheid een ander vliegtuig nam en dat er geen geĆÆdentificeerde lichamen zijn.

Ā 

Och ja, de ene journalist schrijft dit, en de andere in dezelfde krant schrijft dat.

Mij valt het op dat er Wagner-leden zijn die het lijken te geloven, dat de CIA zegt "He had it coming", en er zijn inderdaad hooggeplaatsten die nog een slag om de arm houden, wat wel verstandig is, maar niet betekent dat P niet dood is. Ze hebben hoe dan ook een vliegtuig laten neerstorten. Misschien was P niet aan boord, maar zou nog een topman van Wagner bijgeweest zijn.

Link naar reactie
20 uren geleden, TDPB zei:

Ideaal voor voor complottheoriĆ«n! Hij is helemaal niet dood, hij heeft zelf zijn dood in scĆØne gezet blablabla!

Ā 

Poetin is wel drastisch: om Ć©Ć©n mens te doden gewoon nog 9 andere (onschuldigen?) doden.

Ā 

Onschuldig? Een deel van de leiding van Wagner, berucht voor zijn mensenrechtingenschendingen, zijn moorden, martelingen en verkrachtingen, bv in Afrika maar ook in OekraĆÆne en SyriĆ« en wie weet waar nog? Bemanningsleden, al dan niet behorende tot de groep als militair, in het beste geval als burgerlijke werknemers van een moorddadige groep.Nogal ongeloofwaardig dat zij niet dan niet zouden weten dat het moordenaars waren! Als de bemanningsleden burgers waren, dan hadden ze beter de pijp aan Maarten gegeven en ander werk gezocht. Vermoedelijk zullen de integere mensen met een boog rond zo'n baantje gestapt zijn, de sympathisanten en amorelen, tuk op een vet betaald postje, leenden zich daartoe.

Of dacht je dat de schurkĀ Prigozjin alleen verantwoordelijk is, enkel omringd door naĆÆeve engeltjes die hij rond zijn vinger wond? Welke bandiet er ook op de knop van het luchtdoelraket drukte, wat het zootje in het vliegtuig betreft, niemand uitgezonderd: opgeruimd staat netjes!

Link naar reactie
9 uren geleden, Lamme Goedzak zei:

Ik ga hier niks goed praten want het was inderdaad gewoon tuig, maar wagner speelt blijkbaar wel een belangrijke rol in de strijd tegen jihadisme in de sahel. Het is zo'n beetje van; snij 1 gezwel weg en het andere kan doorgroeien.

Ā 

Wagner voorstellen als een bondgenoot in de strijd tegen het jihadisme is een beetje als onthoofding voorstellen als middel tegen roos. Wagner terroriseert de Sahel, ze zetten staatsgrepen op poten, roven grondstoffen en creĆ«ren instabiliteit. Het is koffiedik kijken of Wagner een speler van belang zal blijven in Afrika, maar ze hebben jarenlange inspanningen van Europa en de VS om stabiliteit in de regio te creĆ«ren vernietigd.Ā 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Het probleem is dat Europa er het imago van de kolonisator heeft, en Europa en de VS samen het imago van christenen.

Dat werkt in de sahel niet goed.

We zien dat ook in India: die grote politieke leiders doen in India wel eens uitspraken over het Westen die we bij racisme mogen klasseren, en dat komt door de kolonisatie.

Link naar reactie
Op 25/8/2023 om 10:31, Peter Motte zei:

We zien dat ook in India: die grote politieke leiders doen in India wel eens uitspraken over het Westen die we bij racisme mogen klasseren, en dat komt door de kolonisatie.

Ā 

Dat koloniale verleden zullen we nog een paar generaties mogen uitzweten en is niet altijd onterecht.Ā 
Ā 

Los daarvan vind ik het wel frappant wanneer in Niger een opstand uitbreekt om hun vrijheid te claimen en je op de achtergrond Russische vlaggen ziet wapperen.Ā 

Benieuwd wat er in Gabon gaat gebeuren want ook daar is het plots ambras.Ā 

Feit is, in Afrika is men komaf aan het maken met de Europese erfenis maar halen ze gewoon andere imperialisten (Rusland, China,...) binnen. Benieuwd wanneer hun frank gaat vallen.Ā 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...