Ga naar inhoud

šŸ˜  Mens erger je niet !


Recommended Posts

Dit is echt wel een degoutante vorm van greenwashing:

Een crypto-miningbedrijf in Pennsylvania wil autobanden opbranden om bitcoins te produceren. Dat wekt veel verontwaardiging op bij omwonenden en milieugroeperingen. Stronghold Digital Mining zegt dat het afvalmateriaal hergebruikt.

bron https://www.standaard.be/cnt/dmf20230904_95626019

Link naar reactie
Op 4/9/2023 om 21:04, Peter Motte zei:

Stronghold Digital Mining zegt dat het afvalmateriaal hergebruikt.

Ā 

Ā 

Redelijk degoutant inderdaad. En dan weten dat er manieren zijn om van oud rubber uit autobanden weer pyrolyseolie te maken dat je terug kan voeden aan ethaan/stoomkrakers. In Antwerpen is een Amerikaans bedrijf aan het opstarten op de NextGen-site dat hiervoor een gepatenteerd proces heeft, en in de VS al actief is.Ā 

Bolder Industries takes off in NextGen District Antwerp (vlaanderen-circulair.be)

Link naar reactie

Bitcoin verbruikt momenteel de energie van een land, daar gaan ze toch een oplossing voor moeten vinden. Maar A.I. zal dit binnenkort wel inhalen dus ja, De enige zekerheid die we hebben is dat alle energie die we produceren wel een verbruiker zal vinden. Het enige wat we doen met die 'groene' energie is energie bijmaken, niet vervangen.

Link naar reactie

Ik ga nu eens vreselijk veralgemenen op basis van mijn omgeving maar dat is gewoon de jeugd vrees ik, jongeren kunnen steeds minder auto rijden en hebben ook geen zin om het te leren.

Ik moet wel toegeven dat de rijexamens geen kattepis zijn tegenwoordig en dat het verkeer ook wel erg intimiderend geworden is.

Link naar reactie

In mijn jonge tijd 3 maal rijexamen gedaan, want ik was blijkbaar een opstapelaar van slordigheden. Theorie en de maneuvres (parkeren, achteruit rijden, keren, garage, en nog Ć©Ć©n dat ik vergeten ben) gingen van de eerste keer.

Het echt leren rijden, na het behalen van mijn rijbewijs, deed ik in het begin door vooral toertjes 's nachts te maken.

Ā 

Ik bedoel maar, het verkeer was vroeger (40 jaar geleden) ook echt niet gemakkelijk. Ik zou zelfs durven zeggen, erger. Amper snelheidscontrole, hogere snelheden (60 km in bebouwde kom, 90 buiten, vele plaatsen waar het toegelaten was erg hard te rijden en andere plaatsen waar de bestuurders lak hadden de snelheidsbeperking te respecteren). Vele malen dat flitsen van idioten achter mij gehad die wilden dat ik de snelheidslimiet zou doorbreken, omdat ze zelfs niet wisten dat er een beperking was of er lak aan hadden. En dan die debiele mentaliteit: ik ben op een grotere weg, dus ik heb voorrang! Dan jarenlang in Brussel en soms eens Antwerpen gereden. Gevaarlijk? Niet gevaarlijker dan andere plaatsen, behalve dat je daar echt wel leert wat voorrang van rechts betekent. Geen GPS, dus een kaartenboek waar je af en toe in moest piepen. Vraag het nu maar aan iemand te doen!Ā 

Maakte ik fouten? Massa's, want rijden blijft moeilijk.

Ā 

Bij het rijden moet je je verstand er bij houden, je reglement toch wel goed kennen, en de wil hebben om ze te respecteren en veel geduld te oefenen, bv met trage fietsers voor je. Tegenwoordig word je echt wel in de watten gelegd. Parkeerverklikkertjes, GPS met een lievelijke stem om je te helpen enĀ  met aanduiding van je maximumsnelheid, airco, enz. Wat ontbreekt er dan nog? De wil om het te leren en de wil om daarna te oefenen en vooral het verkeersreglement te blijven respecteren.Ā 

Ā 

Om de veralgemeenheid nog uit te diepen: het ligt soms aan het mannetje/vrouwtje. Als het bij die gemakkelijk moet blijven, omdat het misschien hun hele korte jonge leven altijd gemakkelijk is geweest, tja, welkom bij de Peter-Pangemeenschap, die papa of mama blijven gebruiken om hen te vervoeren naar her en der.Ā 

Ā 

Je zit in een apparaat dat kan doden bij slecht gebruik, dus elk mannetje/vrouwtje moet leren om zo'n monster in toom te houden en een voorziene mentaliteit toe te passen. Waar kan er gevaar zijn, wat zou die fietser of dat kindje kunnen doen, enz.Ā 

Ā 

Ik maakte trouwens maar een grapje hoor: de overgrote meerderheid van de jeugd wil wel volwassen worden en weet van aanpakken. Die werken om hun rijbewijs te halen, klimaatactivisten incluis, zoals ze dat later met zoveel zaken moeten doen.Ā šŸ˜‰

Ā 

(Kankeraars die alles op een ander steken, daar zou ik aan twijfelen of ze die kunde hebben.)

Ā 

Ā 

Link naar reactie
Quote

Gehackte mails tonen aan dat Marine Le Pen lening voor kiescampagne kreeg via het Kremlin

zie https://www.standaard.be/cnt/dmf20230915_95238300

Ā 

Quote

Marine Le Pen heeft altijd ontkend dat de Russische lening voor haar partij wat te maken had met het Kremlin. Maar uit gehackte e-mails van een Poetin-vertrouweling blijkt het tegendeel. Dat onthult onderzoekswebsite Mediapart.

Ā 

De vraag wordt gewettigd welke extreme groepjes in Belgiƫ er geld van het Kremlin krijgen.

Het vermoeden bestond trouwens al lang dat er pro-Russiche groepen onder anti-vaxxers waren. De beweging is ten eerste erg snel gegroeid, en heeft zich ten tweede heel fel tegen de overheid gekant en veel problemen veroorzaakt voor de openbare orde. Dat kwam de Poet wel goed uit.

Het Kremlin heeft de belangrijkste kenmerken van democratie, nl. vrije meningstuiting, gebruikt om het Westen van binnenuit te verzwakken.

Link naar reactie

Niets nieuws. De vroegere Sovjet-Unie deed hetzelfde. Er waren genoeg naievelingen die hoopten op een alternatieve en zogenaamde humanere maatschappij buiten het perfide machtsblok vanĀ de VS om. De Sovjet-Unie sponsorde toen ook massa groepen en partijtjes in Europa om zo'n sprookjes te laten promoten. Wat de VS soms ook uitstak in de wereld, de Russen deden het evenzeer ... Maar dat was dan voor 'het goede doel:' de bevrijding van de geknechte volkeren. Fascistische regimes en bewegingen zijn goed in sprookjes vertellen, zo blijkt. En vele naievelingen blijven Peter Pans, denken niet kritisch, wegen niet af, en teren op sprookjes met simpele zinnetjes.Ā 

Link naar reactie
Op 16/9/2023 om 00:47, Peter Motte zei:

De vraag wordt gewettigd welke extreme groepjes in Belgiƫ er geld van het Kremlin krijgen.

Het vermoeden bestond trouwens al lang dat er pro-Russiche groepen onder anti-vaxxers waren.

Ā 

Daar moet je niet ver gaan zoeken. Er zijn zat foto's van Vlaams Belangers die op Ć©Ć©n of andere manier Russen knuffelen. Is het niet Jan Penris ofĀ Frank Creyelman die in Oost-OekraĆÆne "verkiezingen" gaan waarnemen als lid van de pro-Russische NGO Civic Control (Frank bleek tijdens zijn job stomdronken in z'n hotel te zitten zelfs), dan wel Philip Dewinter die een Russische spion ontvangt in het parlement. Dries Van Langenhove zit dan schijnbaar weer in Polen momenteel, tegen de Wit-Russische grens. Op zoek naar Ć©chte Europese diepchristelijke waarden zegt hij op Facebook. En hoe die waarden worden aangevallen door migranten zegt hij er niet bij, maar de toon is duidelijk. Ondertussen zitten zijn vriendjes van S&V zich naarstig lid te maken van online actiegroepen tegen de nieuwe wet over seksuele opvoeding op Waalse scholen. Voordien waren ze vooral lid van actiegroepen tegen de coronamaatregelen. Denk Sarah Melis, Stephan Vanberingen,...

In BelgiĆ« blijven ze nu toch zoveel mogelijk onder de radar en zijn ze voorzichtig met hun uitspraken sinds de invasie.Ā 

PvdA, klassieke bondgenoot van het communistische Rusland, lijkt dan weer warm noch koud te blazen. Wanneer gevraagd naar hun standpunt over de Russische 'speciale militaire operatie' antwoorden ze altijd met whataboutismes over eerdere Amerikaanse operaties of naar het feit dat de NAVO zogezegd had beloofd niet uit te breiden.Ā 

Ā 

In Nederland niets van dat, daar gaan putinfluffer Thierry Baudet en z'n acolieten van het FvD vol op de gas in hun adoratie en gaan de fans op twitter en telegram vrolijk mee.Ā 

Ā 

image.pngimage.pngimage.pngimage.png

Link naar reactie

bron:

https://www.standaard.be/cnt/dmf20230926_96465075

Ā 

kern van de inhoud

Een officieel Europees rapport wijst uit dat X, het voormalige Twitter, van alle grote sociale media de hoogste proportie desinformatie heeft.

Ā 

citaat:

ā€˜Mijn boodschap voor Twitter/X is: u moet zich schikken. Wij kijken toe wat u doet.ā€™ Met die woorden stuurde Europees Commissaris Věra JourovĆ” dinsdag een waarschuwing uit richting Elon Musk, de huidige eigenaar van het platform.

Ā 

overweging:

rekening houdende met het feit dat die stortvloed desinformatie waarschijnlijk ontstond doordat Musk tientallen mensen heeft ontslaan van de afdelingen die moesten toezien op de kwaliteit van de berichten, Ć©n dat hij dat deed omdat het bedrijf massa's geld verloor, en dat zelfs nog altijd doet, kunnen we hieruit besluiten dat X een schip is geworden dat van zwaar slagzij maken in de fase van het zinken is beland.

Ter info: Musk gaf onlangs toe dat ze 60% van hun advertentie-inkomsten hebben verloren. Van de inkomsten, niet van de adverteerders.

Twitter is een vogel voor de kat (pun not intende, maar het is wel grappig - hier smiley invoegen)

Link naar reactie

Er is nog geen degelijke vervanging voor Twitter, niet dat zoiets echt moet want elke generatie schijnt zo zā€™n eigen vorm van communicatie te prefereren. Ik gebruik nog het liefst fora en e-mail omdat het rustiger en overzichtelijk is, het verdwijnt niet in the big void na een paar dagen of zelfs uren.

Link naar reactie

Sinds Elon Musk aan het roer zit... feitelijk heb je daar nu een overjaarse kleuter die de macht heeft om OekraĆÆne naar willekeur wel of geen internet aan het front te geven, maar die ook nog eens beslist wie wel of niet iets mag zeggen op Twitter.Ā 
Dit was zijn laatste stunt:

image.png

Ā 

Herinner je hierbij nog die poll die hij lanceerde waarbij hij even snel het conflict ging oplossen door delen van het land aan putin te geven, maar die vervolgens gekaapt werd door NAFO en eindigde met een dikke nee.

image.png

Ā 

Voor alle duidelijkheid: NAFO zijn gewoon mensen met toegang tot het internet die op hun manier weerstand bieden aan vatnik-propaganda.Ā 

Ā 

Ā 

20230923_153345.jpg

Link naar reactie
1 uur geleden, Tanuki zei:

Sinds Elon Musk aan het roer zit... feitelijk heb je daar nu een overjaarse kleuter die de macht heeft ...

Ā 

Een drietal weken terug stonden er, naar aanleiding van de autobiografie door Walter Isaacson, twee omvangrijke artikels in de tijd over Musk getiteld 'Het Masterplan van Musk' en 'Elon Musk en het hufterdilemma'.

Ā 

Echt een aanrader voor velen hier om eens door te nemen vooraleer het betere bashwerk verder te zettenĀ šŸ˜‰

Ā 

view.thumb.jpeg.aa77de21f339f34b8b5c703c691e8274.jpeg

Link naar reactie
1 uur geleden, Tanuki zei:

Sinds Elon Musk aan het roer zit... feitelijk heb je daar nu een overjaarse kleuter die de macht heeft om OekraĆÆne naar willekeur wel of geen internet aan het front te geven, maar die ook nog eens beslist wie wel of niet iets mag zeggen op Twitter.

Ā 

Niet mee eens.

Het is een overjarige puber.

We moeten correct zijn in die dingen. šŸ˜‘

Link naar reactie
8 minuten geleden, Bart 01 zei:

view.thumb.jpeg.aa77de21f339f34b8b5c703c691e8274.jpeg

Ā 

Er missen nog een paar dingen op die tekening.

Hij begon met een website met informatie over steden. Ik weet niet meer hoe die heette. Als ik me goed herinner, was het vooral toeristische info. Hij zou dat aan een krant verkocht hebben.

Ik denk dat zijn bedrijf voor thuisbatterijen ook nog ontbreekt, al kan dat een deel zijn van SolarCity.

Zijn grote slag was de verkoop van PayPal. Het is pas daarna dat hij echt zijn vleugels kon uitslaan, en zijn mediageilheid deed de rest.

Link naar reactie

Ā 

29 minuten geleden, Bart 01 zei:

Ā 

Ā 

Ā 

Echt een aanrader voor velen hier om eens door te nemen vooraleer het betere bashwerk verder te zettenĀ šŸ˜‰

Ā 

Ā 

Bashwerk?Ā Musk heeft disproportioneel veel macht. Hij kan zonder enige democratische controle beslissen over, ik zeg maar iets, het verloop van de oorlog in OekraĆÆne! Het is geen bashwerk om dat bijzonder gevaarlijk te vinden.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Wel ja daar wou ik dus op inspelen, maar er is toch ook meer dan dat om alleen op te focussen.

Musk wordt hier vaak weggezet als een klein kind of onnozelaar. Enige nuance is op zijn plaats als je naar zijn verwezenlijkingen kijkt. Zijn die verwezenlijkingen er gekomen dankzij of ondanks zijn hufterig karakter. En komen die met een prijs?

Zoals het ene artikel besluit: "Is het okƩ om zoveel verantwoordelijkheid bij ƩƩn man te leggen?, voel je Isaacson suggereren. En al zeker als die man zijn gedrag steeds grilliger wordt? Aan de lezer om een oordeel te vormen."

Ā 

Preview-XLARGE-87871.thumb.jpg.4846fe5e01c0ad40ba1f2bb0fb03ab23.jpg

Ā 

Link naar reactie

Jeff Bezos is ook eigenaar van bv. The Washington Post. Daar hoor je dan weer niets over.

Ā 

En iets dichter bij huis is de Van Thillo-clan eigenaar van een boel kranten, weekbladen en magazines, actief als DPG-media. De rest is dan weer in handen van Mediahuis.

Ā 

Je zou het als een duopolie kunnen beschouwen. Ook niet meteen de meest gezonde situatie.

Link naar reactie
2 hours ago, Peter Motte said:

Veel te warm voor de tijd van het jaar.

Ā 

Zomerse temperaturen in oktober zijn er altijd al geweest. Niets om u aan te ergeren. Lekker genieten!
Ā 

Op 2 oktober 1908 werd het in Winterswijk in de Achterhoek 26,5 graden.
Op 4 oktober 1983 noteerde Venlo een temperatuur van 28,1.
De hoogste temperatuur ooit in ons land gemeten in de 1e decade van oktober bedraagt 30,1(!)graad, op 10 oktober 1921 in Sittard.
Vanaf 11 oktober t/m 15 oktober 1990 noteerde Maastricht nog een serie van 5 warme dagen op rij, dagen met meer dan dan 20 graden dus.
In de nacht van 15 op 16 oktober 1987 daalde het kwik niet verder weg dan 20 graden.Ā 
Op 18 oktober 1921 werd in Maastricht het decaderecord gemeten. Toen werd het daar 28,2 graden.Ā 
Op 21 oktober 1990 werd landelijk nog een warme dag in de wacht gesleept met kwikstanden tussen 20 en 22 graden.
24 oktober Op deze dag was er warmte in 1971! Want er was toen in Maastricht een maximum van 21,8 graden
Op 27 oktober 1937 noteerde Maastricht nog een volwaardige zomerse dag met een maximum van 26.2 graden!

Ā 

https://web.archive.org/web/20221126081210/https://www.meteolink.nl/weerhistorie-2/weerextremen-per-maand/oktober-historie/
Ā 

Link naar reactie
Op 28/9/2023 om 13:46, Bart 01 zei:

Ā 

Een drietal weken terug stonden er, naar aanleiding van de autobiografie door Walter Isaacson,

Ā 

Ā 

Diezelfde Isaacson had ook, als ik me niet vergis, aangegeven dat Musk last heeft van een 'dr Jekyll and mr Hyde' gevalletje. De ene keer briljant, wat later zit hij plots de grootste onzin te twitteren. Ketaminegebruik zou dit in de hand werken.Ā 

Ā 

Feit is dat er inderdaad een briljante geest zit in Musk. Hij heeft visie. Aan de andere kant doemt er echter een megalomaan op aan de einder. EĆ©n van zijn dromen is een "one app to rule them all" zoals er in China al eentje is: een app waarmee je aankopen doet, betalingen verricht, je mening twittert,... alles. Het zou de reden van zijn overname van Twitter kunnen zijn, en zijn fascinatie voor de letter X is nu ook wel duidelijk.

Ā 

Probleem met briljante geesten is dat ze de neiging hebben te veranderen in een soort Hank Scorpio. Met SpaceX zit hij nu mee aan de knoppen voor het succes of falen van de OekraĆÆnse troepen. Toen een aanval werd gelanceerd met zeedrones die via Starlink werden geleid, zorgde hij ervoor dat ze in de buurt van Sevastopol geen bereik meer hadden. De aanval op de Zwarte Zeevloot mislukte. Zijn uitleg op Twitter: ik vreesde voor een escalatie van de oorlog. Als je dan leest wat hij nog allemaal tweet, is het vrij duidelijk dat hij stilletjesaan richting fabeltjesfuik afglijdt.Ā 

Overigens: de volgende dag voeren de schepen van de vloot uit, en vuurden dezelfde nacht tientallen Kalibr-kruisraketten af richting graansilo's, steden, ... en andere militaire doelen zoals pizzatenten en marktpleinen.Ā 

Daar sta je dan.Ā 

Link naar reactie

Dat State Street, Vanguard en Blackrock veelal hoofdaandeelhouder zijn bij tal van industrieĆ«n waaronder ook een hoop mediabedrijven en dus de publieke opinie sterk beĆÆnvloeden, daar hoor je dan weer niemand over.

Ā 

Maar kijk, Musk draagt een cowboyhoed en hij heeft nog een kind bij een 4e vrouw, die dan nog een bizarre naam heeft gekregen...ja dat moet en zal een kwaadaardige evil overlord zijn...daar gaan we eens een stortvloed aan artikels over publiceren hoe gevaarlijk die kerel wel niet is...en dat hij zou gestopt moeten worden...

Link naar reactie
14 uren geleden, Rataplan zei:

Maar kijk, Musk draagt een cowboyhoed en hij heeft nog een kind bij een 4e vrouw, die dan nog een bizarre naam heeft gekregen...ja dat moet en zal een kwaadaardige evil overlord zijn...daar gaan we eens een stortvloed aan artikels over publiceren hoe gevaarlijk die kerel wel niet is...en dat hij zou gestopt moeten worden...

Ā 

Zijn hoed interesseert me niet. Zijn kinderen en vrouw(en) evenmin.

Ā 

EĆ©n man heeft de macht om de mening van mensen te beĆÆnvloeden door te bepalen wat ze te lezen krijgen: Russische propaganda mag gewoon door, NAFO wordt geweerd op X.Ā 

Diezelfde man heeft, puur op basis van zijn eigen waan van de dag, de macht om te beĆÆnvloeden waar er internet is en waar niet. Om escalatie te voorkomen, saboteert hij bewust een aanval, zodat de volgende dag die schepen weer gewoon kruisraketten op steden kan afvuren.Ā 

Niks aan de hand.Ā 

Link naar reactie

Musk heeft slechts een beetje controle op een heel klein deeltje van het internet. De gevestigde IP bedrijven en social media bedrijven zijn in handen van de 3 grote hedgefunds/investeringsbedrijven zijnde Blackrock, Vanguard en State Street. Da's een pak meer kapitaal dan Musk. En veel meer invloed.

Ā 

Larry Fink van Blackrock heeft al toegegeven dat wanneer bedrijven niet mee willen werken met ESG/Duurzaamheidsdoelen enz...ze financieel afgestraft zullen worden.

Ā 

Klinkt nogal totalitair.Ā 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...