Ga naar inhoud

Fighters onder de stripfiguren tegen elkaar! Wie wint in de arena? (poll)


cinco

Wie wint in de arena?  

44 leden hebben gestemd

  1. 1. fist fight

  2. 2. wapen naar keuze

  3. 3. kogels toegelaten



Recommended Posts

Tenzij Jerom en/of Obelix de andere kan afleiden om een slaapdrank in z'n everzwijn/broodje te doen, eindigt het gevecht onbeslist.

 

Roodhaar heeft doorgaans minder kleren aan. In elke RPG wil dat zeggen: instant win!

 

Noch Red Dust, noch Blueberry zitten in mijn leeslijst. Geen antwoord dus.

 

Proficiat met je 2000+, @cinco

Link naar reactie
21 uren geleden, Werner zei:

Obelix is onoverwinnelijk door de toverdrank, dus...

Maar Jerom kent veel meer trucjes! Laserogen, sneller dan het geluid zijn, zijn tekstballonnen gebruiken, zijn in vloeibaar staal gewassen borst die ondoordringbaar is... Obelix kan gewoon hard slaan.

Moest het nu Obelix tegen Popeye zijn....

Link naar reactie
Op 21/12/2020 om 12:46, TDPB zei:

Maar Jerom kent veel meer trucjes! Laserogen, sneller dan het geluid zijn, zijn tekstballonnen gebruiken, zijn in vloeibaar staal gewassen borst die ondoordringbaar is... Obelix kan gewoon hard slaan.

Moest het nu Obelix tegen Popeye zijn....

Maar onoverwinnelijk is nu eenmaal onoverwinnelijk. Als hij een ietsie-pietsie overwinnelijk was, dan had Jerom nog een kans.

 

Het tweede is simpel. Hoeveel moorden heb je Roodhaar ooit zien begaan op haar eentje, en hoeveel Kriss?

 

 

 

 

Link naar reactie
3 uren geleden, cinco zei:

Roodhaar kan met haar zwaard die pijlen afketsen als ze snelle reflexen heeft.

En als ze de afstand tussen haar en Kriss zo snel mogelijk inkort, dan kan Kriss niet meer terugvallen op de combinatie pijl en boog en moet ze desnoods de pijlen als scherpe handwapens gaan gebruiken.

Ik denk dat je Roodhaar met Wonder Woman verwart. Roodhaar heeft in Storm nooit speciale zwaardskill laten zien, terwijl Kriss de op-één-na-beste boogschutter van de wereld is, en een killer-mentaliteit heeft wat haar een voordeel geeft. In het slechtste geval gaat de pijl er handmatig in via de neus of een oog.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
6 minuten geleden, Ambreville zei:

Allemaal uit de prequel reeks van de diepe Wereld. Een serie die bekend staat vanwege zijn inventieve scenario’s en realistische personages zoals een kapitein in marine uniform. Het enige wat Roodhaar kan redden van Kriss is Thorgal.

 

Dus het is een kwestie van wat als canon wordt beschouwd en wat niet in een franchise waarin een planeet de gedaante van Alice in Wonderland aanneemt.

 

Ik denk trouwens ook wel dat Kriss zal winnen, maar ik zou Roodhaar toch niet onderschatten.

Laat haar latente zwaardtechnieken van een bedenkelijke prequelreeks dan maar even terug naar boven komen van zodra ze in de arena de adrenaline door haar lijf voelt jagen.

 

Link naar reactie
40 minuten geleden, Ambreville zei:

Wel, als je die bagger als Canon mee wil tellen, in het recentste deel komt ze een paar samoerai tegen die haar duidelijk maken dat haar zwaardkunsten niet met die van hun te vergelijken zijn. Als ze het nog niet kan halen van een paar anachronismes in haar eigen wereld, wat voor een kans maakt ze dan tegen Kriss?

 

Hangt ervan af hoe prequelig in tijd die prequel is en of ze doorheen de jaren haar skills heeft verfijnd.

Ook kan ze er gebruik van maken dat de underdog vaak verhaaltechnisch de bovenhand weet te halen in wat een op voorhand gestreden strijd lijkt.

Link naar reactie

Jerom, want het is Asterix EN Obelix, en als Obe plots alleen voor Jerom staat, die altijd de enige krachtpatser in de buurt is, en die met Lambik dikwijls een anti-Asterix bij zich heeft, dan zie ik Obelix tegen de boomstronk uit Antwerpen niet veel beginnen.

 

Kriss, want Roodhaard krijgt sneller een verkoudheid.

 

Red Dust en Blueberry? Geen idee. Maar als ze tegen Lucky Luke uitkomen, verliezen ze allebei, want LL heeft de enige sevenshooter van de hele Far West.

 

Zo, genoeg onzin voor vandaag.

 

Verder wens ik iedereen vrolijke feesten en een gelukkig nieuwjaar.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...