Ga naar inhoud

Help! Brand! ( Welke strips overleven de vlammenzee? )


BobFish

Recommended Posts

On 8/19/2020 at 12:55 AM, Paul_NL said:

Diep in de nacht schrik je wakker en je ruikt rook...er is brand!

Op weg naar buiten met reeds alle familie en huisdieren in veiligheid weet je nog net drie stripboeken mee te pakken om veilig te stellen.

 

Welke drie stripboeken neem je mee, en waarom?

 

Ik zal aftrappen:

 

1. Calvin & Hobbes - (Boxset)

De reeks die mij tot op de dag van vandaag nog steeds weet te raken. Op tijd gestopt, en vol geweldige (kort)verhalen, met prachtige tekeningen.

 

2. Maus (hardcover)

De strip die mij overtuigde dat stripboeken meer kunnen zijn dan plaatjes kijken. Een mooie (mag je dat zo zeggen?) en vooral unieke kijk op de tweede wereldoorlog. 

 

3. Agent 327 - Dossier Nachtwacht (softcover)

In mijn ogen het beste en tevens eerste verhaal wat ik las van Agent 327, een stripreeks die ook duidelijk Rotterdamse roots heeft en voor mij vooral emotioneel van grote waarde is.

 

Mijn Ipad.

Mijn Kindle.

En een pak koeken voor onderweg.

Link naar reactie

Het zien van de drie geredde stripboeken zou mij te veel pijn doen, wetende dat enkele duizenden andere strips in vlammen zijn opgegaan (bovendien: ik ben een verzamelaar/hoarder, geen lezer).

 

 

- Mocht het toch kunnen, Paul_NL, dan zou ik nog snel drie flessen oude geuze - uit mijn bierverzameling - mee grissen, en die soldaat maken terwijl ik op de brandweer wacht. Mijmerend en denkend aan al die verzamelingen en collecties die vuur vatten: postzegels, bierviltjes, sigarenbandjes, bieren (lambiekbieren en speciale), speelgoed, boeken (fictie & non-fictie), CD's, stripverhalen.

- En ik denk dat foto's, liggend geld en externe harde schijven/backups hoe dan ook belangrijkst zijn.

Link naar reactie
14 uren geleden, Paul_NL zei:

 

 

1. Calvin & Hobbes - (Boxset)

De reeks die mij tot op de dag van vandaag nog steeds weet te raken. Op tijd gestopt, en vol geweldige (kort)verhalen, met prachtige tekeningen.

 

 

 

Ja, dat is smokkelen! 3 boeken is 3 boeken... Hoeveel boeken zitten er in die set? Als het er 4 zijn, moet er eerst eentje uit!

Valsspeler!

Anders kies ik : Boekenkast 1, Boekenkast 2 en Boekenkast 4.

Boekenkast 3 mag wel affikken.

Link naar reactie
48 minutes ago, Rene said:

 

Ja, dat is smokkelen! 3 boeken is 3 boeken... Hoeveel boeken zitten er in die set? Als het er 4 zijn, moet er eerst eentje uit!

Valsspeler!

Anders kies ik : Boekenkast 1, Boekenkast 2 en Boekenkast 4.

Boekenkast 3 mag wel affikken.

👍

Link naar reactie
12 uren geleden, BobFish zei:

giphy.gif
Ik was nog ééntje vergeten...

Samengevat: 1 Gouden Reeks Bijbel, 1 stapel Rode Ridder-integrales (met veruit de lelijkste omslagen van de voorbije jaren) en 1 stapel ongelezen Tex Willers. En deel 1 van die andere bijbel (op de schoorsteenmantel) laat je staan???????!!!!!!!!

 

De ambulancebroeders nemen je meteen mee naar de hersenkliniek.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...