BobFish Posted August 19, 2020 Share Posted August 19, 2020 On 8/19/2020 at 12:55 AM, Paul_NL said: Diep in de nacht schrik je wakker en je ruikt rook...er is brand! Op weg naar buiten met reeds alle familie en huisdieren in veiligheid weet je nog net drie stripboeken mee te pakken om veilig te stellen. Welke drie stripboeken neem je mee, en waarom? Ik zal aftrappen: 1. Calvin & Hobbes - (Boxset) De reeks die mij tot op de dag van vandaag nog steeds weet te raken. Op tijd gestopt, en vol geweldige (kort)verhalen, met prachtige tekeningen. 2. Maus (hardcover) De strip die mij overtuigde dat stripboeken meer kunnen zijn dan plaatjes kijken. Een mooie (mag je dat zo zeggen?) en vooral unieke kijk op de tweede wereldoorlog. 3. Agent 327 - Dossier Nachtwacht (softcover) In mijn ogen het beste en tevens eerste verhaal wat ik las van Agent 327, een stripreeks die ook duidelijk Rotterdamse roots heeft en voor mij vooral emotioneel van grote waarde is. Mijn Ipad. Mijn Kindle. En een pak koeken voor onderweg. Quote Bob Fish's YouTube Bob Fish's Instagram Bob Fish's Leesgedrag Link to comment
BobFish Posted August 19, 2020 Author Share Posted August 19, 2020 Nee serieus nu. 1. Mijn Love & Rockets 2. The Complete Eightball 3. En mijn Dylan Dog Box Update : Chaland Oeuvres ! Neem ik ook mee, toch een klein boekje, past er nog wel bij. Quote Bob Fish's YouTube Bob Fish's Instagram Bob Fish's Leesgedrag Link to comment
sanderg Posted August 19, 2020 Share Posted August 19, 2020 Geen stripboeken, wel mijn vrouw en kinderen. En mocht ik dan nog tijd over hebben mijn Rosinski pagina Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
BobFish Posted August 19, 2020 Author Share Posted August 19, 2020 2 minuten geleden, sanderg zei: Geen stripboeken, wel mijn vrouw en kinderen. En mocht ik dan nog tijd over hebben mijn Rosinski pagina Vrouw en kinderen zijn overrated. Quote Bob Fish's YouTube Bob Fish's Instagram Bob Fish's Leesgedrag Link to comment
cartoonesk Posted August 19, 2020 Share Posted August 19, 2020 1. Mijn Trombone Illustré. 2. Mijn Dommel-album met dédicace (in een hoesje). 3. Mijn brieven van Alice. Quote Link to comment
sanderg Posted August 19, 2020 Share Posted August 19, 2020 14 minutes ago, Paul_NL said: zoals gezegd in het voorbeeld, die zijn al in veiligheid. M'n Rosinski pagina ook? Dan pak ik ook nog mijn andere originelen mee :-) Sowieso m'n Tardi Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
BobFish Posted August 19, 2020 Author Share Posted August 19, 2020 Mijn Gouden Reeks Bijbel. Quote Bob Fish's YouTube Bob Fish's Instagram Bob Fish's Leesgedrag Link to comment
Vittorio Posted August 19, 2020 Share Posted August 19, 2020 17 minuten geleden, BobFish zei: Mijn Gouden Reeks Bijbel. Als je ernaar had geleefd, was het verzengende vuur niet op je neergedaald Quote Link to comment
Hamirubi Posted August 19, 2020 Share Posted August 19, 2020 Het zien van de drie geredde stripboeken zou mij te veel pijn doen, wetende dat enkele duizenden andere strips in vlammen zijn opgegaan (bovendien: ik ben een verzamelaar/hoarder, geen lezer). - Mocht het toch kunnen, Paul_NL, dan zou ik nog snel drie flessen oude geuze - uit mijn bierverzameling - mee grissen, en die soldaat maken terwijl ik op de brandweer wacht. Mijmerend en denkend aan al die verzamelingen en collecties die vuur vatten: postzegels, bierviltjes, sigarenbandjes, bieren (lambiekbieren en speciale), speelgoed, boeken (fictie & non-fictie), CD's, stripverhalen. - En ik denk dat foto's, liggend geld en externe harde schijven/backups hoe dan ook belangrijkst zijn. Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
BobFish Posted August 19, 2020 Author Share Posted August 19, 2020 Mijn Rode Ridder Integralen. Quote Bob Fish's YouTube Bob Fish's Instagram Bob Fish's Leesgedrag Link to comment
BobFish Posted August 19, 2020 Author Share Posted August 19, 2020 Mijn Tex Willer collectie. Quote Bob Fish's YouTube Bob Fish's Instagram Bob Fish's Leesgedrag Link to comment
eriktex Posted August 19, 2020 Share Posted August 19, 2020 Ik zou enkel mijn twee mappen met originelen meegraaien, plus m'n dedicaseboek. De rest lekker laten affikken, ik heb vrijwel geen album dat onvervangbaar is, dus als de verzekering uitkeert kan ik met een zak geld jarenlang gaan zoeken in stripwinkels en op boekenbeurzen... heerlijk! Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl Link to comment
BobFish Posted August 19, 2020 Author Share Posted August 19, 2020 1 uur terug, Hamirubi zei: dan zou ik nog snel drie flessen oude geuze Als je van de duivel spreekt. Quote Bob Fish's YouTube Bob Fish's Instagram Bob Fish's Leesgedrag Link to comment
BobFish Posted August 19, 2020 Author Share Posted August 19, 2020 Wat thuiswerken toch allemaal doet met een mens. Quote Bob Fish's YouTube Bob Fish's Instagram Bob Fish's Leesgedrag Link to comment
Hamirubi Posted August 19, 2020 Share Posted August 19, 2020 17 minuten geleden, BobFish zei: Als je van de duivel spreekt. Haha! Magnifiek. En nog eens een goeie smaak ook! Ik opteer wel voor volle bottels. Ondertussen blijft die brand bij @BobFish maar woeden. Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
Vittorio Posted August 19, 2020 Share Posted August 19, 2020 18 minuten geleden, BobFish zei: Wat thuiswerken toch allemaal doet met een mens. Ype verdient er zijn geld mee, dus.... Quote Link to comment
BobFish Posted August 19, 2020 Author Share Posted August 19, 2020 6 minuten geleden, Hamirubi zei: Haha! Magnifiek. En nog eens een goeie smaak ook! Ik opteer wel voor volle bottels. Ondertussen blijft die brand bij @BobFish maar woeden. Ik heb toch al redelijk wat kunnen meenemen. Quote Bob Fish's YouTube Bob Fish's Instagram Bob Fish's Leesgedrag Link to comment
Rene Posted August 19, 2020 Share Posted August 19, 2020 14 uren geleden, Paul_NL zei: 1. Calvin & Hobbes - (Boxset) De reeks die mij tot op de dag van vandaag nog steeds weet te raken. Op tijd gestopt, en vol geweldige (kort)verhalen, met prachtige tekeningen. Ja, dat is smokkelen! 3 boeken is 3 boeken... Hoeveel boeken zitten er in die set? Als het er 4 zijn, moet er eerst eentje uit! Valsspeler! Anders kies ik : Boekenkast 1, Boekenkast 2 en Boekenkast 4. Boekenkast 3 mag wel affikken. Quote Link to comment
BobFish Posted August 19, 2020 Author Share Posted August 19, 2020 6 minuten geleden, Paul_NL zei: Zien er nog mooi en ongelezen uit! Bob Fish draagt zorg voor zijn collectie. Quote Bob Fish's YouTube Bob Fish's Instagram Bob Fish's Leesgedrag Link to comment
Rene Posted August 19, 2020 Share Posted August 19, 2020 2 minuten geleden, Paul_NL zei: Ik til 3 boeken uit mijn kast, dat er in 1 boxset 3 delen zitten telt als 1 Nee nee, die box is gewoon verpakking voor 3 boeken. Je neemt er dus stiekem 5 mee, en wij mogen er maar 3! Terug die box! Quote Link to comment
BobFish Posted August 19, 2020 Author Share Posted August 19, 2020 Het hangt er toch gewoon van af hoeveel je kan dragen. Diegenen die hun vrouw en kinderen meenemen, zullen dan toch moeten kiezen. Ik ken niemand die drie personen tegelijk kan dragen. Tenzij Jerome misschien. Quote Bob Fish's YouTube Bob Fish's Instagram Bob Fish's Leesgedrag Link to comment
Rene Posted August 19, 2020 Share Posted August 19, 2020 Mijn keuze: Wanted (JG Jones) De lotgevallen van Al Crane (Alexis) Die dikke bundel 'Alles van Marvano'. Quote Link to comment
Hamirubi Posted August 19, 2020 Share Posted August 19, 2020 17 minuten geleden, Paul_NL zei: Volgens mij hangt het er van af of je de brand op tijd kan blussen. En op dat vlak ziet het er niet goed uit voor @BobFish! Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
Peter Motte Posted August 19, 2020 Share Posted August 19, 2020 48 minutes ago, Rene said: Ja, dat is smokkelen! 3 boeken is 3 boeken... Hoeveel boeken zitten er in die set? Als het er 4 zijn, moet er eerst eentje uit! Valsspeler! Anders kies ik : Boekenkast 1, Boekenkast 2 en Boekenkast 4. Boekenkast 3 mag wel affikken. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Peter Motte Posted August 19, 2020 Share Posted August 19, 2020 9 minutes ago, Hamirubi said: En op dat vlak ziet het er niet goed uit voor @BobFish! Hij is de énige échte: hij blijft erin, samen met zijn verzameling. Een kapitein en zijn schip enzovoort. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Peter Motte Posted August 19, 2020 Share Posted August 19, 2020 Andras: Rork: Fragmenten Andras: Rork: Doorgangen Nog extra doet denken aan al wat ik niet kan meenemen. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
BobFish Posted August 19, 2020 Author Share Posted August 19, 2020 Ja, mijn Andreassen liggen mij ook nauw aan het hart ! Ik denk dat ik gewoon best voor de zekerheid digitaal ga, dat is makkelijker om uit een brand te redden. Je moet niet eens je e-reader redden als alles in de cloud staat, en dan kan je toch nog kiezen voor een dierbaar persoon of bier in de plaats. Quote Bob Fish's YouTube Bob Fish's Instagram Bob Fish's Leesgedrag Link to comment
Vittorio Posted August 19, 2020 Share Posted August 19, 2020 25 minuten geleden, Peter Motte zei: Hij is de énige échte: hij blijft erin, samen met zijn verzameling. Een kapitein en zijn schip enzovoort. Soms verzuipt de kapitein en blijft het schip drijven De collectie bracht inderdaad een hoop geld op: https://bleedingcool.com/comics/with-only-407-of-6000-comics-sold-so-far-gary-dahlbergs-collection-tops-1-38-million/ Quote Link to comment
Waldorf Posted August 19, 2020 Share Posted August 19, 2020 Mijn twijfelende aard kennende blijf ik in de vlammen terwijl ik het ene boek na het andere vastneem en dan toch terug leg. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Johan de Neef Posted August 19, 2020 Share Posted August 19, 2020 Ik red mijzelf en de kat. De strips zijn goed verzekerd en daar ik over een jaar of 7 als ik 70 wordt mijn verzameling toch in fases wil gaan afbouwen (lees verkopen) scheelt dat weer in het zoeken naar kopers. Quote www.windmill-comics.com Link to comment
Lamme Goedzak Posted August 19, 2020 Share Posted August 19, 2020 Mijn vrouw duw ik Yoko Tsuno in haar handen, de kleine pakt Ravian en ikzelf de famille Guust. Telt dat ook als 3? Quote Link to comment
BobFish Posted August 19, 2020 Author Share Posted August 19, 2020 Ik was nog ééntje vergeten... Quote Bob Fish's YouTube Bob Fish's Instagram Bob Fish's Leesgedrag Link to comment
BobFish Posted August 19, 2020 Author Share Posted August 19, 2020 Gevonden bij mijn nonkel op zolder. Bleek niet zo slecht te zijn. Nog mensen bekend met ene Kirby ? Quote Bob Fish's YouTube Bob Fish's Instagram Bob Fish's Leesgedrag Link to comment
Neat Stuff Posted August 19, 2020 Share Posted August 19, 2020 7 uren geleden, Waldorf zei: Mijn twijfelende aard kennende blijf ik in de vlammen terwijl ik het ene boek na het andere vastneem en dan toch terug leg. Ik blijf ook in de vlammen... omdat mijn vrouw de zwaarste kast op mij omduwt en handenwrijvend wacht tot de verzekering een optelsom heeft gemaakt om uit te keren... Quote Link to comment
Neat Stuff Posted August 19, 2020 Share Posted August 19, 2020 1 minuut geleden, Paul_NL zei: Neat! Thanks. Quote Link to comment
Neat Stuff Posted August 19, 2020 Share Posted August 19, 2020 2 minuten geleden, Paul_NL zei: Je originele antwoord dan hè, niet dat je in vlammen opgaat. Je wordt mild, Paul. Je wordt mild. Quote Link to comment
Neat Stuff Posted August 20, 2020 Share Posted August 20, 2020 7 uren geleden, Paul_NL zei: Ik gun niemand de dood. En dat terwijl er beweerd wordt dat ik normaal zo'n hoge gunfactor heb... Quote Link to comment
Hamirubi Posted August 20, 2020 Share Posted August 20, 2020 Ik ben als de dood voor de dood! Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
Vittorio Posted August 20, 2020 Share Posted August 20, 2020 12 uren geleden, BobFish zei: Ik was nog ééntje vergeten... Samengevat: 1 Gouden Reeks Bijbel, 1 stapel Rode Ridder-integrales (met veruit de lelijkste omslagen van de voorbije jaren) en 1 stapel ongelezen Tex Willers. En deel 1 van die andere bijbel (op de schoorsteenmantel) laat je staan???????!!!!!!!! De ambulancebroeders nemen je meteen mee naar de hersenkliniek. Quote Link to comment
Ambreville Posted August 20, 2020 Share Posted August 20, 2020 Met digitale strips en een backup-Nas, kan ik de kat, hond en een van de kinderen tenminste redden. Quote Link to comment
Recommended Posts