Ga naar inhoud

Cocco Bill komt eraan!


Fonske

Recommended Posts

Jacovitti was toch wel een grote meneer in Italië hoor. Uniek. Maar de verhalen stonden inderdaad in de PEP, dus zal het onbekend zijn voor veel Vlamingen. Net als die andere reeksen als Philemon, Roodbaard, Gilles de Geus...

 

Maar dat maakt niet uit. Van Tex Willer had ook nog (vrijwel) niemand in het zuiden gehoord, en die reeks loop daar ondertussen ook als een zonnetje.

 

HUM! gaat dus in 2021 een album met Jacovitti-werk uitgeven. Naast een lang verhaal van Cocco Bill worden diverse andere reeksen opgenomen (kortverhalen). Het wordt een hardcover van 64 pagina's plus nog een luxe (beurs)editie. Exacte publicatiedatum is nog niet bekend, is afhankelijk van de stripbeurzen. Als Haarlem doorgaat wordt het juni, anders oktober (Breda).

 

Want behalve oud werk van Jacovitti zal er in het album ook een gloednieuw verhaal worden opgenomen. Hoe kan dat nu, Jacovitti is toch overleden? Inderdaad, maar hij had een assistent, Luca Salvagno, en die tekent nog geregeld Cocco Bill. In het nieuwe verhaal ontmoet Cocco Bill inderdaad die andere beroemde Italiaanse cowboy... (suspens!).

 

 

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie
1 uur terug, eriktex zei:

Jacovitti was toch wel een grote meneer in Italië hoor. Uniek. Maar de verhalen stonden inderdaad in de PEP, dus zal het onbekend zijn voor veel Vlamingen. Net als die andere reeksen als Philemon, Roodbaard, Gilles de Geus...

 

Maar dat maakt niet uit. Van Tex Willer had ook nog (vrijwel) niemand in het zuiden gehoord, en die reeks loop daar ondertussen ook als een zonnetje.

 

HUM! gaat dus in 2021 een album met Jacovitti-werk uitgeven. Naast een lang verhaal van Cocco Bill worden diverse andere reeksen opgenomen (kortverhalen). Het wordt een hardcover van 64 pagina's plus nog een luxe (beurs)editie. Exacte publicatiedatum is nog niet bekend, is afhankelijk van de stripbeurzen. Als Haarlem doorgaat wordt het juni, anders oktober (Breda).

 

Want behalve oud werk van Jacovitti zal er in het album ook een gloednieuw verhaal worden opgenomen. Hoe kan dat nu, Jacovitti is toch overleden? Inderdaad, maar hij had een assistent, Luca Salvagno, en die tekent nog geregeld Cocco Bill. In het nieuwe verhaal ontmoet Cocco Bill inderdaad die andere beroemde Italiaanse cowboy... (suspens!).

 

 

Klinkt goed.

Kun je ook nog wat over de andere uitgaven vertellen?

Link naar reactie

Schitterend ! Knotsgekke strip met decors waar potloden die uit de grond schieten en halve salami's en vissen op poten het decor uitmaken. Of Zorrykid met de onuitspreekbare titel Jacovittumpetezicchezacche! 

En @TDPB de Belgen die deze strip niet kennen uit Pep of uit de enkele stripalbums van Coccobill of Zorrykid, in de jaren veertig of vijftig verscheen in het Vlaamse De Kleine Zondagsvriend (KZV) de strip Caramba van Jacovitti, Een strip die ook in album verscheen en die nog steeds op mijn zoeklijstje staat.

Ook de moeite is het boek Pinokkio geïllustreerd door Jacovitti in zijn eigen typische stijl.

Voor wie deze strips niet kent, zeker durven proberen !

Link naar reactie
3 minuten geleden, Tuizentfloot zei:

Schitterend ! Knotsgekke strip met decors waar potloden die uit de grond schieten en halve salami's en vissen op poten het decor uitmaken. Of Zorrykid met de onuitspreekbare titel Jacovittumpetezicchezacche! 

En @Tom MDPvoor de Belgen die deze strip niet kennen uit Pep of uit de enkele stripalbums van Coccobill of Zorrykid, in de jaren veertig of vijftig verscheen in het Vlaamse De Kleine Zondagsvriend (KZV) de strip Caramba van Jacovitti, Een strip die ook in album verscheen en die nog steeds op mijn zoeklijstje staat.

Ook de moeite is het boek Pinokkio geïllustreerd door Jacovitti in zijn eigen typische stijl.

Voor wie deze strips niet kent, zeker durven proberen !

 

Oh, dat Caramba-boek kende ik niet. Uit 1952... lijkt me inderdaad redelijk onvindbaar.

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Als brave Vlaming, kende ik dit niet, maar de covers van Erik overtuigen wel. Het doet me ergens wel aan Paling & Co denken.

 

overigens heb ik geen idee waarom jullie zouden denken dat Roodbaard of Gilles de Geus hier niet bekend zouden zijn. Gilles wat minder, maar van Roodbaard lagen de supermarkten vroeger vol.

 

 

 

Link naar reactie

Pippo was ook van hem. Dat stond vroeger in "De Kleine Zondagsvriend".  In één deel zat Pippo met nog 2 vrienden, een dikkerd en een lange slungel bij de indianen. Daar deed een indiaan in mee, Ossenoog of zoiets, die oorlog wou voeren tegen de blanken en Pippo en zijn gezelschap, die voor indiaan spelen, écht voor indianen aanziet. Die komen dan temidden in de opnames van een western terecht waarin een konvooi door Apaches wordt aangevallen.

 

Er was ook nog een tweede verhaal waarin ze bij zeerovers en een soort dansende Polynesiërs terechtkwamen.

 

Dat was zo mooi getekend allemaal...

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
Op 18/1/2021 om 13:27, Fonske zei:

image.thumb.png.258bb5dec51390ee48bb81bb5b5413c9.png

 

Ik kreeg de eerste schetsen binnen voor het nieuwe Cocco Bill verhaal en zag tot mijn schrik dat tekenaar Luca de peuk in de bek (mond...) van Stapper had vervangen door een wortel. Heel politiek correct allemaal natuurlijk, maar ik heb hem direct gevraagd de sigaret terug te plaatsen:

 

Stapper_wortel.thumb.jpg.716710e6d64ff4beff8474e19980d322.jpg

 

Stapper_peuk.thumb.jpg.ecde965900b494854dd3b982c161b94c.jpg

 

Wat vinden jullie? Mag een stripheld anno 2021 nog roken? Of moeten de lezertjes, zoals in Lucky Luke, beschermd worden tegen dit soort verdorvenheden???

 

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie
3 uren geleden, eriktex zei:

 

Ik kreeg de eerste schetsen binnen voor het nieuwe Cocco Bill verhaal en zag tot mijn schrik dat tekenaar Luca de peuk in de bek (mond...) van Stapper had vervangen door een wortel. Heel politiek correct allemaal natuurlijk, maar ik heb hem direct gevraagd de sigaret terug te plaatsen:

 

Stapper_wortel.thumb.jpg.716710e6d64ff4beff8474e19980d322.jpg

 

Stapper_peuk.thumb.jpg.ecde965900b494854dd3b982c161b94c.jpg

 

Wat vinden jullie? Mag een stripheld anno 2021 nog roken? Of moeten de lezertjes, zoals in Lucky Luke, beschermd worden tegen dit soort verdorvenheden???

 

Niet zeveren :) Natuurlijk mag dat. Maar zou een Cowboy niet eerder pruimen omdat droge lucifers niet zo gemakkelijk zouden zijn in gebruik.

 

 

 

Link naar reactie
  • 6 months later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...