Ga naar inhoud

Top 10 van 2021


Kool Thing

Recommended Posts

4 uren geleden, Kool Thing zei:

Nog niets echt beklijvend gelezen

 

1. Dad 7

2. Renaissance 3

 

Atom Agency 2 vind ik zo ontgoochelend dat die zelfs die top 10 niet haalt.

Is de Renaissance trilogie wat de moeite? Want bij elk deel dat uitkomt, twijfel ik om er aan te beginnen. Maar het lijkt zo wat gemiddeld, alsof het een nogal safe pad bewandelt.

Link naar reactie
12 uren geleden, kbellon zei:

Is de Renaissance trilogie wat de moeite? Want bij elk deel dat uitkomt, twijfel ik om er aan te beginnen. Maar het lijkt zo wat gemiddeld, alsof het een nogal safe pad bewandelt.

 

Het is niet overdonderend qua verhaal, wel qua tekeningen. De buitenaardse fauna en flora zijn geweldig knap. De insteek is wel tof, de aliens die de aarde binnenvallen hebben oprecht eerlijke bedoelingen. Dit voelt drie delen heel raar aan. 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Ik zou Renaissance laten liggen en voor Orbital gaan als je dat nog niet hebt. Renaissance had wel wat interessante thema's maar probeerde er zo veel tegelijk aan te brengen dat je er een beetje in verloren loopt. Ook het feit dat de wel point-of-view characters heeft, maar geen echte protagonisten voelt een beetje raar aan.

Het tekenwerk is wel goed.  Langs de andere kant zijn drie softcovers ook geen beslissing van levensbelang en ga je er toch een redelijk leuk uurtje aan overhouden. Wel niet zo leuk als in een uurtje Orbital ;)

 

 

 

Link naar reactie
3 uren geleden, Ambreville zei:

Ik zou Renaissance laten liggen en voor Orbital gaan als je dat nog niet hebt.

 

Een goeie opvolger van Ravia en Laureline, vind ik, al is het wel van een andere aard.

Goed vind ik ook hoe de intrigers zich gaandeweg ontwikkelen en in elkaar verstrengelen.

Visueel ook telkens weer iets origineels.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
21 minuten geleden, Kool Thing zei:

1. Pacific Palace - Nederlandse versie komt uit in maart 

2. Detox 2

3. Mary Jane 

4. Dad 7

5. Een Nacht in Rome 4

6. Renaissance 3

7. De Havik 10

8. Skydoll: Lacrima Christi

9. Atom Agency 2

10. De Muziekdoos 4

 

Die Pacific Palace helemaal bovenaan in jouw lijst.

Dus één van de beste Robbedoesbewerkingen tot op heden?

Link naar reactie
10 uren geleden, cinco zei:

 

Die Pacific Palace helemaal bovenaan in jouw lijst.

Dus één van de beste Robbedoesbewerkingen tot op heden?

 

Ja. Eentje die me volledig verraste qua insteek. Heel evenwichtig, subtiel verhaal dat een evenwicht is tussen een polar/thriller en een liefdesverhaal. Heel delicaat en knap getekend. Maar ik denk wel eentje met zware fans en echte tegenstanders.  

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
  • 1 month later...

Het begint al body te krijgen 🙂 

 

1. Ondanks alles

 

Ondanks-Alles.jpg

 

2. Pacific Palace  

3. Mijn dochter, mijn kind

Mijn-Dochter-Mijn-Kind.jpg

4. Detox 2

5. Mary Jane 

6. Nathanelle

nathanaelle_cover.jpg

7. Dad 7

8. Een Nacht in Rome 4

9. Renaissance 3

10. Dagboek van een maankind

 

 

11. Lise op Monstereiland 3

12. De Havik 10

13. Skydoll: Lacrima Christi

 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
15 uren geleden, Marinelli zei:

 

Heel leuke strip, toffe combinatie van gladde tekeningen, SF en scenario van Berberian ('Meneer Johan') ... 

 

Hadden we maar een internetforum waar mensen kort strips konden bespreken. Nu blijven we in het ongewisse over wat mensen vinden van dit album.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
10 minuten geleden, Waldorf zei:

 

Hadden we maar een internetforum waar mensen kort strips konden bespreken. Nu blijven we in het ongewisse over wat mensen vinden van dit album.

 

Nathanaelle heeft alles wat we van een goede SF-strip verwachten. Het is even bizar als Moebius, even out-of-the-box als de Technovaders en even duister als SOS Geluk. Berberians hoofdplot komt al bij al niet bijster origineel over, maar het werkt wel. (.) Hoe onaf deze strip ook was, hoeveel onbenut potentieel deze Nathanaelle nog heeft,… dit was nu al echt goed. Zaterdag as de rest van de bespreking op de ssz.be 🙂 

 

 

 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
2 uren geleden, linthout zei:

Het boek ziet er geweldig uit... De eerste vijftig pagina's waren leuk... Maar daarna ging het voor mij zeer sterk achteruit... Ook de tekeningen veranderen.... Ik had er meer van verwacht.

 

na 50 pagina's wordt de toon, stijl en sfeer inderdaad meer Azimut/Narrenschip. Ik verwachtte helemaal niets - bij DDB verschijnt helaas veel middelmaat - én dit was voor mij wél een krent in hun pap.

 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
1 uur geleden, Waldorf zei:

Daar ben ik ook al nieuwsgierig naar, Moord op de tsaar.

Andere insteek dan De Dood van Stalin ( geen huis clos ) maar een prachtig samenspel tussen enerzijds fanatieke anarchisten en alle actie wat errond hoort, en anderzijds de psychologisch breekbaarheid en bokkensprongen van een Russ. gouverneur die weet dat hij ooit vermoord zal worden. Een levende dode avant la lettre. Toffe strip.

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Dit jaar nog maar 2 albums gekocht, en kom dus niet verder dan  een Top-2:

 

1. Wanted Lucky Luke

2. Buck Danny #58 Het Pact

 

Op tijd gecanceld Atom Agency# 2 n.a.v. wat ik daar vorig jaar op BDgest e.d. zag. Meteen ook maar 1e deel verkocht om niet verder met deze nieuwe reeks te gaan.

Zal ook dit jaar niet aan een Top 10 kunnen komen omdat alleen nog Angel Wings #7  en T& L Cassic #4 op wensenlijst staan. Verder is het al een paar jaar stil rond Lonesome #3, China Li #3/3 en Gunfighter #2...

 

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...