Ga naar inhoud

Beste stripverfilming


cartoonesk

Recommended Posts

34 minuten geleden, linthout zei:

Fritz the cat zit er erg dicht bij. Die tweede film is een ramp.

Jessica Jones zit ook dicht vind ik.

Jessica Jones seizoen 1 was de imho de perfecte verfilming van een Comic. Niet in het minste door de vertolking van David Tennant als de purple man. Die ging van een mindcontroller naar een echte mindfucker. 

image.png.33a5e9b4350fe7badae1270edd0e0a30.png

 

De sfeer van de Alias Comics zat er ook echt in. Jammer dat Marvel besloot om haar met jong te schoppen om haar diepgang te geven. Dat had ze echt niet nodig.

 

 

 

Link naar reactie
2 uren geleden, cartoonesk zei:

De film van Spielberg vind ik iets minder omdat ze zoveel erbij verzinnen, scenes uit een ander album erbij halen, bv.

 

Film is een ander medium hè, romans moet/kun je ook niet letterlijk vertalen naar een script.

 

Hier heb ik toch wel erg veel plezier aan beleefd, heerlijk over de top:

 

snowpiercer-blu-ray-9789461873033.jpg?w=

Link naar reactie

Wat Fritz betreft.  Midden de jaren 90 riepen mijn ouders mij eens naar de living.  "Er begint een tekenfilm met een poes, gaan we niet samen kijken?"  Ik weet nog héél goed dat ik toen dacht: "Nu nog?"  Het was redelijk laat op de avond.  Het was inderdaad een film over een poes, maar van het andere soort. ;)  Er werd vrij snel naar iets anders overgeschakeld.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
8 minuten geleden, Tanuki zei:

 

Die met de Britten viel wel mee, toch?

 

In mijn ogen kun je Asterix alleen maar als animatie naar het grote scherm overbrengen om de werkelijke feel ervan te grijpen. Anders krijg je een bastaardisering. En het komt ook allemaal zo flauw over in live-action.

 

Met de Smurfenverfilmingen die een mix waren tussen animatie en live-action zat het ook niet zo goed.

 

afbeelding.thumb.png.53a1c229bd1c580864c5d90d88b04a31.png

 

Met de meest recente Smurfenverfilming zijn ze gelukkig van die aanpak afgestapt, en die film leunt dan ook veel dichter aan bij de Peyo-stijl.

 

afbeelding.thumb.png.bba588d514ab306b2a44c39d75160d95.png

 

 

Link naar reactie
12 minuten geleden, esteban² zei:

Wat Fritz betreft.  Midden de jaren 90 riepen mijn ouders mij eens naar de living.  "Er begint een tekenfilm met een poes, gaan we niet samen kijken?"  Ik weet nog héél goed dat ik toen dacht: "Nu nog?"  Het was redelijk laat op de avond.  Het was inderdaad een film over een poes, maar van het andere soort. ;)  Er werd vrij snel naar iets anders overgeschakeld.

 

Herkenbaar.

 

Ik heb Fritz The Cat zo een 10 jaar geleden op dvd bekeken en ik had het gevoel dat ik sommige fragmenten ooit gezien had. Die film kwam me niet over alsof ik die voor de eerste keer zag.

Ik vrees dat ik als kleuter hier flarden van heb opgevangen, hehe.

 

 

Link naar reactie
35 minuten geleden, cinco zei:

By the way, vonden mensen die live-action Asterixen goed? Sorry maar echt niet hoor.

Dan maar de tekenfilms die ook variabel zijn in kwaliteit, met Asterix en de Vikingen als mijn favoriet.

 

afbeelding.thumb.png.5af0d3c647400b3faba7355d22c2ffe2.png

 

afbeelding.thumb.png.13f72d3fdad81f9337a431243efc1381.png

Depardieu en Clavier waren het gewoon. Je moet ze natuurlijk wel vergelijken met andere Franse films. Die hebben een heel andere humor en ritme dan Amerikaanse producties. De tekenfilms vond ik dan minder, omdat daar te veel verhaal bijeen gepropt werd.

 

 

 

Link naar reactie
3 minuten geleden, cinco zei:

Ik vind de Europese strip over het algemeen minder geschikt voor live-action.

 

Neem nu deze 2 S&W verfilmingen. Ze zijn beiden maar matig, maar ik verkies dan toch nog liever De Texasrakkers als ik er eentje moet bekijken.

 

afbeelding.thumb.png.4853319a33afc4ff78bfd6038c054f2e.png

 

afbeelding.thumb.png.62475494b37e54cc87aa40cac2deaf69.png

Die film was ronduit belachelijk. De Texas Rakkers was imho goed en had gerust een vervolg mogen krijgen. De ticketverkoop zal niet gevolgd zijn neem ik aan. 

Een strip zoals Suske en Wiske zou je enkel met Hollywood-effects mogen maken. Als je ziet hoe geloofwaardig ze een panlat als Saru kunnen maken in Discovery, dan kan je toch ook een Tante Sidonia maken.

 

image.thumb.png.450d8f90f00f8b9e2b9b0543aa0ca30e.png

 

 

 

Link naar reactie
4 minuten geleden, Ambreville zei:

Die stonden wel enorm dicht bij de comics. Jim Carey in deel 2 was er naderhand zo van aangeslagen dat hij publiek niets meer met die film te maken wou hebben.

 

Tja, had hij dan de eerste niet gezien?

Een degelijke Kick-Ass videogame zou ik wel zien zitten. Jammer dat de IP daarvoor te obscuur is.

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...