cartoonesk Posted January 25, 2021 Share Posted January 25, 2021 Hallo, allemaal! Welke stripverfilming is volgens U de beste? Welke film is het meest trouw aan de strip? groetjes. Zelf denk ik dan aan twee films : De fluit met de zes smurfen. Fritz the Cat. Quote Link to comment
Ambreville Posted January 25, 2021 Share Posted January 25, 2021 Redelijk wat keuze bij Marvel. Quote Link to comment
Ambreville Posted January 25, 2021 Share Posted January 25, 2021 De beste van de afgelopen maanden. Quote Link to comment
Ambreville Posted January 25, 2021 Share Posted January 25, 2021 De Netflix-Marvel series waren ook bijzonder goed. Wandavision is nog aan het optrekken, maar doet toch wel af en toe aan de limited serie van Tom King denken. Quote Link to comment
cartoonesk Posted January 25, 2021 Author Share Posted January 25, 2021 Sorry, ik ken niet al die strips/comics maar bedankt voor de reacties!!! Steven Sterk en de rode taxis vond ik goed omdat het erg goed het stripalbum volgde. Quote Link to comment
Ptrck Posted January 25, 2021 Share Posted January 25, 2021 Uit de oude doos: twee Kuifje films en een wat modernere variant Quote Link to comment
linthout Posted January 25, 2021 Share Posted January 25, 2021 Fritz the cat zit er erg dicht bij. Die tweede film is een ramp. Jessica Jones zit ook dicht vind ik. Quote Link to comment
cartoonesk Posted January 25, 2021 Author Share Posted January 25, 2021 Die tweede van Fritz the Cat ken ik ook maar heb ik (inderdaad) expres niet genoemd. Wel stond er op de cover van de dvd dat Crumb het geschreven heeft maar dat lijkt me straf want die was al niet te spreken over de eerste tekenfilm! Quote Link to comment
esteban² Posted January 25, 2021 Share Posted January 25, 2021 - V for Vendetta - Road to Perdition - Big Hero 6 - Persepolis - My Friend Dahmer - Sin City Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
Ambreville Posted January 25, 2021 Share Posted January 25, 2021 34 minuten geleden, linthout zei: Fritz the cat zit er erg dicht bij. Die tweede film is een ramp. Jessica Jones zit ook dicht vind ik. Jessica Jones seizoen 1 was de imho de perfecte verfilming van een Comic. Niet in het minste door de vertolking van David Tennant als de purple man. Die ging van een mindcontroller naar een echte mindfucker. De sfeer van de Alias Comics zat er ook echt in. Jammer dat Marvel besloot om haar met jong te schoppen om haar diepgang te geven. Dat had ze echt niet nodig. Quote Link to comment
Yncke Posted January 25, 2021 Share Posted January 25, 2021 Ik herinner me dat ik de "Michel Vaillant"-film erg spannend vond. (Maar denk niet dat ik ooit een "Michel Vaillant" gelezen heb, dus geen idee of 't een goede verfilming van de strip was.) Quote yncke.be Link to comment
Ambreville Posted January 25, 2021 Share Posted January 25, 2021 Depardieu niet vergeten. Hier zaten ook tal van 'Asterix-mopjes' in. Zoals Iteneris, met deux nouveaux messages. Quote Link to comment
cartoonesk Posted January 25, 2021 Author Share Posted January 25, 2021 1 uur terug, Ptrck zei: Uit de oude doos: twee Kuifje films en een wat modernere variant De Franse films vind ik leuk, al zijn ze niet naar een bepaald album. De film van Spielberg vind ik iets minder omdat ze zoveel erbij verzinnen, scenes uit een ander album erbij halen, bv. Quote Link to comment
Vittorio Posted January 25, 2021 Share Posted January 25, 2021 2 uren geleden, cartoonesk zei: De film van Spielberg vind ik iets minder omdat ze zoveel erbij verzinnen, scenes uit een ander album erbij halen, bv. Film is een ander medium hè, romans moet/kun je ook niet letterlijk vertalen naar een script. Hier heb ik toch wel erg veel plezier aan beleefd, heerlijk over de top: Quote Link to comment
cinco Posted January 25, 2021 Share Posted January 25, 2021 24 minuten geleden, Vittorio zei: Beiden erg goeie actrices, maar ze lijken wel ontzettend fel op elkaar. Alsof ze een tweeling zijn. Quote Link to comment
Tanuki Posted January 25, 2021 Share Posted January 25, 2021 @Vittorio da's dezelfde als deze zeker? die vond ik wel een goeie ja, maar ik ken het origineel eigenlijk niet. De cast was trouwens niet zo gelukkig met de werkmethoden van de regisseur, heb ik al eens ergens gelezen. Quote Link to comment
cinco Posted January 25, 2021 Share Posted January 25, 2021 By the way, vonden mensen die live-action Asterixen goed? Sorry maar echt niet hoor. Dan maar de tekenfilms die ook variabel zijn in kwaliteit, met Asterix en de Vikingen als mijn favoriet. Quote Link to comment
cinco Posted January 25, 2021 Share Posted January 25, 2021 Films zoals Fritz The Cat is hoe ik de jaren '70 zie. Ik heb ze zelf niet meegemaakt, maar het moet heftig geweest zijn. Quote Link to comment
Tanuki Posted January 25, 2021 Share Posted January 25, 2021 14 minuten geleden, cinco zei: By the way, vonden mensen die live-action Asterixen goed? Die met de Britten viel wel mee, toch? Quote Link to comment
esteban² Posted January 25, 2021 Share Posted January 25, 2021 Wat Fritz betreft. Midden de jaren 90 riepen mijn ouders mij eens naar de living. "Er begint een tekenfilm met een poes, gaan we niet samen kijken?" Ik weet nog héél goed dat ik toen dacht: "Nu nog?" Het was redelijk laat op de avond. Het was inderdaad een film over een poes, maar van het andere soort. Er werd vrij snel naar iets anders overgeschakeld. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
Vittorio Posted January 25, 2021 Share Posted January 25, 2021 Misschien maar goed dat dit nooit verder is gekomen dan dit: Quote Link to comment
cinco Posted January 25, 2021 Share Posted January 25, 2021 8 minuten geleden, Tanuki zei: Die met de Britten viel wel mee, toch? In mijn ogen kun je Asterix alleen maar als animatie naar het grote scherm overbrengen om de werkelijke feel ervan te grijpen. Anders krijg je een bastaardisering. En het komt ook allemaal zo flauw over in live-action. Met de Smurfenverfilmingen die een mix waren tussen animatie en live-action zat het ook niet zo goed. Met de meest recente Smurfenverfilming zijn ze gelukkig van die aanpak afgestapt, en die film leunt dan ook veel dichter aan bij de Peyo-stijl. Quote Link to comment
Yncke Posted January 25, 2021 Share Posted January 25, 2021 22 minutes ago, cinco said: By the way, vonden mensen die live-action Asterixen goed? Sorry maar echt niet hoor. Ik vind ze heel plezant, ja. Ze zijn zeer Frans, maar voor mij slagen ze er heel goed in om het Asterix-gevoel van strip naar film te vertalen. Quote yncke.be Link to comment
cinco Posted January 25, 2021 Share Posted January 25, 2021 12 minuten geleden, esteban² zei: Wat Fritz betreft. Midden de jaren 90 riepen mijn ouders mij eens naar de living. "Er begint een tekenfilm met een poes, gaan we niet samen kijken?" Ik weet nog héél goed dat ik toen dacht: "Nu nog?" Het was redelijk laat op de avond. Het was inderdaad een film over een poes, maar van het andere soort. Er werd vrij snel naar iets anders overgeschakeld. Herkenbaar. Ik heb Fritz The Cat zo een 10 jaar geleden op dvd bekeken en ik had het gevoel dat ik sommige fragmenten ooit gezien had. Die film kwam me niet over alsof ik die voor de eerste keer zag. Ik vrees dat ik als kleuter hier flarden van heb opgevangen, hehe. Quote Link to comment
Ambreville Posted January 25, 2021 Share Posted January 25, 2021 35 minuten geleden, cinco zei: By the way, vonden mensen die live-action Asterixen goed? Sorry maar echt niet hoor. Dan maar de tekenfilms die ook variabel zijn in kwaliteit, met Asterix en de Vikingen als mijn favoriet. Depardieu en Clavier waren het gewoon. Je moet ze natuurlijk wel vergelijken met andere Franse films. Die hebben een heel andere humor en ritme dan Amerikaanse producties. De tekenfilms vond ik dan minder, omdat daar te veel verhaal bijeen gepropt werd. Quote Link to comment
cinco Posted January 25, 2021 Share Posted January 25, 2021 Ik vind de Europese strip over het algemeen minder geschikt voor live-action. Neem nu deze 2 S&W verfilmingen. Ze zijn beiden maar matig, maar ik verkies dan toch nog liever De Texasrakkers als ik er eentje moet bekijken. Quote Link to comment
Ambreville Posted January 25, 2021 Share Posted January 25, 2021 Even een minuut stilte voor de Franse verfilmingen die hier amper te vinden zijn en ook zelden de streamers halen. Quote Link to comment
Ambreville Posted January 25, 2021 Share Posted January 25, 2021 3 minuten geleden, cinco zei: Ik vind de Europese strip over het algemeen minder geschikt voor live-action. Neem nu deze 2 S&W verfilmingen. Ze zijn beiden maar matig, maar ik verkies dan toch nog liever De Texasrakkers als ik er eentje moet bekijken. Die film was ronduit belachelijk. De Texas Rakkers was imho goed en had gerust een vervolg mogen krijgen. De ticketverkoop zal niet gevolgd zijn neem ik aan. Een strip zoals Suske en Wiske zou je enkel met Hollywood-effects mogen maken. Als je ziet hoe geloofwaardig ze een panlat als Saru kunnen maken in Discovery, dan kan je toch ook een Tante Sidonia maken. Quote Link to comment
cinco Posted January 25, 2021 Share Posted January 25, 2021 2 minuten geleden, Ambreville zei: De Texas Rakkers was imho goed en had gerust een vervolg mogen krijgen. De ticketverkoop zal niet gevolgd zijn neem ik aan. Dit hielp niet:https://www.nieuwsblad.be/cnt/3d29e49n Quote Link to comment
cinco Posted January 25, 2021 Share Posted January 25, 2021 De eerste Kick-Ass was euhh... kickass! Quote Link to comment
Ambreville Posted January 25, 2021 Share Posted January 25, 2021 17 minuten geleden, cinco zei: De eerste Kick-Ass was euhh... kickass! Die stonden wel enorm dicht bij de comics. Jim Carey in deel 2 was er naderhand zo van aangeslagen dat hij publiek niets meer met die film te maken wou hebben. Quote Link to comment
cinco Posted January 25, 2021 Share Posted January 25, 2021 Er is ook nog de Arrowverse. (Arrow, The Flash, Legends of Tomorrow, Supergirl, Black Lightning, Batwoman) De kwaliteit is variabel. Maar als er eentje bovenuitstijgt, dan is het toch dat allereerste seizoen van The Flash. Quote Link to comment
cinco Posted January 25, 2021 Share Posted January 25, 2021 4 minuten geleden, Ambreville zei: Die stonden wel enorm dicht bij de comics. Jim Carey in deel 2 was er naderhand zo van aangeslagen dat hij publiek niets meer met die film te maken wou hebben. Tja, had hij dan de eerste niet gezien? Een degelijke Kick-Ass videogame zou ik wel zien zitten. Jammer dat de IP daarvoor te obscuur is. Quote Link to comment
cinco Posted January 25, 2021 Share Posted January 25, 2021 Is Merho er intussen in geslaagd om elk exemplaar van Misstoestanden van de aardbodem te doen verdwijnen? Quote Link to comment
Ambreville Posted January 25, 2021 Share Posted January 25, 2021 18 minuten geleden, cinco zei: Is Merho er intussen in geslaagd om elk exemplaar van Misstoestanden van de aardbodem te doen verdwijnen? My name is boo, kieke boo! Quote Link to comment
Rik Posted January 25, 2021 Share Posted January 25, 2021 The dark Knight met Heath Ledger als de beste vertolker van de rol van de Joker ooit... Peter Motte 1 Quote Omnia mutantur nihil interit Link to comment
cinco Posted January 25, 2021 Share Posted January 25, 2021 Batman Begins heb ik altijd geprefereerd boven The Dark Knight. Quote Link to comment
cinco Posted January 25, 2021 Share Posted January 25, 2021 17 minuten geleden, Rik zei: The dark Knight met Heath Ledger als de beste vertolker van de rol van de Joker ooit... En wat denk je van deze portrettering? Quote Link to comment
Recommended Posts