Ga naar inhoud

Hoe frustrerend is de striphobby soms?


cinco

Hoe frustrerend is de striphobby soms?  

53 leden hebben gestemd

  1. 1. percentage van frustratie



Recommended Posts

Bij mij was het in ieder geval zéér nipt, beetje wringen.  Ik heb voor en achter de eerste en laatste strip een dun vel papier gestoken, om beschadiging bij 't in en uitschuiven te vermijden, want dat is nodig alhier.  Wel (slechts) één iemand die op sociale media die aangaf dat hij de 5 exemplaren niet in de box kreeg, die heeft contact opgenomen met Silvester Strips.  To be continued?  Anderen hebben dan weer -bij wijze van spreken- ruimte over.  Toch wel de bevestiging van het feit dat niet alle boxen exact even groot zijn.  Hoe dat dan precies komt?  Geen idee.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Eigenlijk heel weinig frustratie bij mij. Dat er drie mensen 100% hebben ingevuld verbaast me wel.

Heel soms eens wat frustratie als ik strips in ongelezen, nieuwstaat heb gekocht via het internet en bij aankomst het zwaar gelezen, gebruikte strips zijn.

Onlangs weer via 2dehands.be. Strips in ongelezen nieuwstaat. Op voorhand nog twee keer gevraagd of ze in hele mooie staat zijn. Dat was geen probleem. Mijn ontbrekende nummers doorgegeven, maar bij ontvangst waren er zelfs 5 strips die ik niet eens besteld had erbij. Uitleg van de verkoper: kan ik toch niet aan doen als ik die niet meer heb! Euhm, ja wel als ik het op voorhand vraag en waarom dan strips opsturen die ik niet gevraagd heb? En dus in gelezen staat: kreukjes, leesbreuk, stempels, versleten rugjes onder- of bovenaan . . .

En als je er iets van zegt krijg je een hoop verwijten en scheldwoorden naar je kop 🤔

 

Dan maar contact opgenomen met 2dehands.be Hun antwoord:

2dehands is een online platform dat kopers en verkopers wenst samen te brengen.
Wij zijn niet betrokken bij de onderlinge afspraken van de gebruikers en kunnen helaas niet bemiddelen.

Je zal een juridisch adviseur hierover moeten contacteren.
Deze persoon kan tussen jou en de verkoper bemiddelen en jou de nodige informatie doorgeven.

 

Tsja, en dan stopt het, want voor kleinere bedragen kan je moeilijk naar een advocaat gaan. Zelfs de politie zegt dat het niet de moeite is. Dus met andere woorden: als je het telkens met kleine bedragen doet, dan kan en mag je iedereen gewoon oplichten zonder problemen. 

Link naar reactie

yep, zo gaat dat tegenwoordig: de oplichter wordt door de wet beloond!

heb bij Bobbedoes laatst iets dergelijks gehad, geld kwijt + nix (goedkoop gewonnen, dat dacht ik toch) strips ontvangen, maar de organizator heeft wel zijn vele kleine precentjes inthepocket, zoals Theofiel Boemerang

ik vrees dat het overal zowat hetzelfde is   :angry:

 

wachten op beurzen & rommelmarkten, dan zie je tenminste wat je vast hebt    :unsure:

Link naar reactie
35 minuten geleden, Ron P zei:

Tsja, en dan stopt het, want voor kleinere bedragen kan je moeilijk naar een advocaat gaan.

 

In verschillende gemeenten kan je op bepaalde dagen gratis juridisch advies verkrijgen.

Dit kan soms ook telefonisch gebeuren.

Ook bij de lokale vrederechtbanken zijn er zulke zitdagen.

Link naar reactie
1 hour ago, Ron P said:

Onlangs weer via 2dehands.be. Strips in ongelezen nieuwstaat. Op voorhand nog twee keer gevraagd of ze in hele mooie staat zijn. Dat was geen probleem. Mijn ontbrekende nummers doorgegeven, maar bij ontvangst waren er zelfs 5 strips die ik niet eens besteld had erbij. Uitleg van de verkoper: kan ik toch niet aan doen als ik die niet meer heb! Euhm, ja wel als ik het op voorhand vraag en waarom dan strips opsturen die ik niet gevraagd heb? En dus in gelezen staat: kreukjes, leesbreuk, stempels, versleten rugjes onder- of bovenaan . . .

En als je er iets van zegt krijg je een hoop verwijten en scheldwoorden naar je kop 🤔

 

 

Dat kan niet, natuurlijk. Als iemand iets bestelt, en de verkoper heeft het niet meer, dan moet hij het geld van het onbestelbare terugstorten.

 

Link naar reactie
2 uren geleden, Aleksandr zei:

yep, moet je eerst 1 dag vrijaf nemen, en dan nog 1 om eens terug te komen, dan (ergens ooit) naar de vrederechter met alle gegevens die je op voorhand (voor de verzending dus) online hebt uitgeprint als bewijs want de originele data is allang van de site verdwenen, en dan maar hopen hoe die man zijn klak staat?

Inderdaad, al die tijd die je er moet insteken dat is het gewoon niet waard. Het gaat hier over 60Euro. En gelijk hebben en gelijk krijgen, dat is nog totaal iets anders.

Enige optie is: incasseren en verder leven. Ik laat het allesinds niet mijn plezier van mijn hobby vergallen.

 

Zelfs op de site van ECC België staat er letterlijk dat klacht indienen weinig zin heeft.

https://www.eccbelgie.be/themas/oneerlijke-praktijken/oplichting-en-bedrog/opgelicht-wat-nu

Link naar reactie
2 uren geleden, Peter Motte zei:

 

Dat kan niet, natuurlijk. Als iemand iets bestelt, en de verkoper heeft het niet meer, dan moet hij het geld van het onbestelbare terugstorten.

 

Inderdaad. Ik heb alle begrip als er een strip niet meer op voorraad is, daar zal ik nooit negatieve feedback voor geven. Maar als ik op voorhand mijn lijstje doorgeef en ik vraag: "welke van deze lijst heb je nog liggen?" dan verwacht ik toch dat men op voorhand laat weten welke er nog zijn en welke niet. Gewoon andere strips opsturen waar ik niets mee ben . . . heel raar zullen we zeggen 😉

Link naar reactie
1 hour ago, Ron P said:

Inderdaad, al die tijd die je er moet insteken dat is het gewoon niet waard. Het gaat hier over 60Euro. En gelijk hebben en gelijk krijgen, dat is nog totaal iets anders.

Enige optie is: incasseren en verder leven. Ik laat het allesinds niet mijn plezier van mijn hobby vergallen.

 

Zelfs op de site van ECC België staat er letterlijk dat klacht indienen weinig zin heeft.

https://www.eccbelgie.be/themas/oneerlijke-praktijken/oplichting-en-bedrog/opgelicht-wat-nu

Mag je met een baseballbat op bezoek gaan bij de verkoper?

Link naar reactie
4 uren geleden, Lamme Goedzak zei:

Mag je met een baseballbat op bezoek gaan bij de verkoper?

Ik heb eraan gedacht, maar het is aan de andere kant van het land, meer als 200 km enkel 😉

Neen, serieus, ik heb ook geen zin om dan ook nog eens een hoop verwijten en scheldwoorden over mij heen te krijgen.

Ik heb zelf twee voorstellen gedaan: een deel geld terugbetalen of het volledige geldbedrag terug betalen en alles (op mijn kosten) terugsturen. Beide voorstellen werden weggelachen, dan doe je toch zoiets doelbewust denk ik dan.

Link naar reactie
2 hours ago, Ron P said:

Ik heb eraan gedacht, maar het is aan de andere kant van het land, meer als 200 km enkel 😉

Neen, serieus, ik heb ook geen zin om dan ook nog eens een hoop verwijten en scheldwoorden over mij heen te krijgen.

Ik heb zelf twee voorstellen gedaan: een deel geld terugbetalen of het volledige geldbedrag terug betalen en alles (op mijn kosten) terugsturen. Beide voorstellen werden weggelachen, dan doe je toch zoiets doelbewust denk ik dan.

 

Kun je het niet melden bij de 'Ervaringen" op 2dehands.be? Zoals met "Product voldoet niet aan de omschrijving" of zo?

Link naar reactie

Ik heb onlangs een "melding tot oplichting" gedaan aan 2dehands.be. Het gaat om een gelijkaardige ervaring, maar dan niet met strips. Het enige dat je dan krijgt is een melding dat ze je geen verdere informatie gaan geven over de afhandeling. Dat is voor mij gewoon een andere manier om te zeggen dat ze niets gebeurt na zo'n "aangifte". 

 

Je kan natuurlijk die persoon een slechte score geven, maar kunnen zij dan niet hetzelfde doen met jou? Enfin, 2dehands is niet aan te raden. Het wordt inderdaad tijd dat rommelmarkten weer volledig in het straatbeeld worden geïmplementeerd. Niettegenstaande heb ik d'r al ettelijke spullen gekocht, maar het blijft toch altijd een risico. Je weet niet of je echt je spullen gaat krijgen, en als je ze krijgt is het nog de vraag of ze voldoen aan de gegeven omschrijving. 

Link naar reactie
Op 29/8/2021 om 12:38, Ron P zei:

Inderdaad, al die tijd die je er moet insteken dat is het gewoon niet waard. Het gaat hier over 60Euro. En gelijk hebben en gelijk krijgen, dat is nog totaal iets anders.

Enige optie is: incasseren en verder leven. Ik laat het allesinds niet mijn plezier van mijn hobby vergallen.

 

Zelfs op de site van ECC België staat er letterlijk dat klacht indienen weinig zin heeft.

https://www.eccbelgie.be/themas/oneerlijke-praktijken/oplichting-en-bedrog/opgelicht-wat-nu

Heb je betaald met een kredietkaart?

Link naar reactie
15 uren geleden, Peter Motte zei:

 

Kun je het niet melden bij de 'Ervaringen" op 2dehands.be? Zoals met "Product voldoet niet aan de omschrijving" of zo?

 

2 uren geleden, Gilles zei:

Ik heb onlangs een "melding tot oplichting" gedaan aan 2dehands.be. Het gaat om een gelijkaardige ervaring, maar dan niet met strips. Het enige dat je dan krijgt is een melding dat ze je geen verdere informatie gaan geven over de afhandeling. Dat is voor mij gewoon een andere manier om te zeggen dat ze niets gebeurt na zo'n "aangifte". 

 

Je kan natuurlijk die persoon een slechte score geven, maar kunnen zij dan niet hetzelfde doen met jou? Enfin, 2dehands is niet aan te raden. Het wordt inderdaad tijd dat rommelmarkten weer volledig in het straatbeeld worden geïmplementeerd. Niettegenstaande heb ik d'r al ettelijke spullen gekocht, maar het blijft toch altijd een risico. Je weet niet of je echt je spullen gaat krijgen, en als je ze krijgt is het nog de vraag of ze voldoen aan de gegeven omschrijving. 

Sinds dat het feedback systeem van 2dehands is aangepast is dat ook niet meer zo simpel.

Zolang het zoekertje niet verwijderd is kan je geen feedback geven. Dus als er in het zoekertje meerdere strips te koop worden aangeboden en je er slecht enkele van koopt, zal het zoekertje blijven bestaan. Dus geen feedback mogelijk.

Feedback is ook enkel zichtbaar als de beide partijen feedback geven. Dus als een van de twee geen feedback geeft is er geen feedback zichtbaar.

Link naar reactie
8 minuten geleden, fenip zei:

Heb je betaald met een kredietkaart?

Met bankoverschrijving. Maar zoals gezegd: deze ene rotte appel gaat mijn plezier van verzamelen niet afnemen. Zojuist een pakket strips ontvangen van een andere verkoper en alles perfect inorde. En gelukkig is dit zo goed als altijd zo 😀

Link naar reactie
2 uren geleden, Ambreville zei:

Eigenlijk vraag je er al om als je 2dehands gebruikt. EBay, Catawiki en collega’s hebben allemaal een vorm van koper-bescherming.

 

Tja, wat voor alternatief heb je nog voor kleine spullen? Bij mijn weten is er zelfs geen Belgische versie meer van eBay. Iets dat slechts een paar euro kan opbrengen ga je ook niet gauw verkopen op Catawiki. 

Link naar reactie
2 uren geleden, Ron P zei:

 

Sinds dat het feedback systeem van 2dehands is aangepast is dat ook niet meer zo simpel.

Zolang het zoekertje niet verwijderd is kan je geen feedback geven. Dus als er in het zoekertje meerdere strips te koop worden aangeboden en je er slecht enkele van koopt, zal het zoekertje blijven bestaan. Dus geen feedback mogelijk.

 

Staat het er nu nog op? 

Link naar reactie
6 hours ago, Gilles said:

Ik heb onlangs een "melding tot oplichting" gedaan aan 2dehands.be. Het gaat om een gelijkaardige ervaring, maar dan niet met strips. Het enige dat je dan krijgt is een melding dat ze je geen verdere informatie gaan geven over de afhandeling. Dat is voor mij gewoon een andere manier om te zeggen dat ze niets gebeurt na zo'n "aangifte".

 

Misschien blokkeren ze zijn account.

Link naar reactie
18 uren geleden, Ambreville zei:

Eigenlijk vraag je er al om als je 2dehands gebruikt. EBay, Catawiki en collega’s hebben allemaal een vorm van koper-bescherming.

Tsja, het is zoals Gilles zegt: zoveel alternatieven heb je niet. En het is niet omdat er rotte appels zijn dat heel het systeem slecht is, al verwacht ik toch iets van medewerking van 2dehands. Zoals reeds gezegd dit is ook eerder een uitzondering, en maar goed ook.

Ebay is al jaren zo goed als dood, trouwens 2dehands is jaren in handen geweest van ebay. Bij Lastdodo heb ik zelf nog nooit problemen gehad maar lees ik toch ook dat de hulp daar ook niet altijd goed is.

Ik ben jaren veel naar stripbeurzen geweest, want daar kan je alles natuurlijk goed bekijken voor je het koopt maar na een tijdje heb je het daar ook gezien: altijd dezelfde handelaars met bijna zo goed als altijd dezelfde strips .

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...