Ga naar inhoud

Hoe frustrerend is de striphobby soms?


cinco

Hoe frustrerend is de striphobby soms?  

53 leden hebben gestemd

  1. 1. percentage van frustratie



Recommended Posts

Ik erger me eraan dat tegenwoordig boeken uitverkocht zijn voordat ze in de winkel liggen. 

Mijn locale stripwinkel ergert zich hier ook over. Bestellen ze 10 HC van een album en krijgen ze er maar 1 binnen. En ondertussen op diverse veilingsites worden ze voor een veelvoud van de prijs aangeboden. Dat neemt de lol van verzamelen wel weg bij mij. 

Link naar reactie

reeksen die zeer goed beginnen en geweldig zijn maar op de duur zwaar uitgemolken worden, genre XIII

 

reeksen die zeer goed en leuk beginnen, maar op de duur zo ingewikkeld worden met een eindeloos aantal lussen en zijverhalen, dat je totaal niet meer weet over wat het gaat. Dufaux is daar soms een krak in.

 

 

Link naar reactie

Plaatsgebrek (wat n luxeprobleem eigenlijk), het soms extreem lange wachten op vervolgen van reeksen (en de vaak onbestaande communicatie daarover), het feit dat sommige strips te snel uitverkocht raken en niet bijgedrukt worden, de moeilijkheid om goedkoop aan Engelstalig spul te komen (zoals IST), etc. Maar het lezen blijft een zalig moment van ontspanning 🙂

Link naar reactie
2 uren geleden, Aerogi zei:

reeksen die zeer goed beginnen en geweldig zijn maar op de duur zwaar uitgemolken worden, genre XIII

 

reeksen die zeer goed en leuk beginnen, maar op de duur zo ingewikkeld worden met een eindeloos aantal lussen en zijverhalen, dat je totaal niet meer weet over wat het gaat. Dufaux is daar soms een krak in.

 

 

Precies dit..

Link naar reactie
Op 2/4/2021 om 11:07, velden8 zei:

Ik erger me eraan dat tegenwoordig boeken uitverkocht zijn voordat ze in de winkel liggen. 

Mijn locale stripwinkel ergert zich hier ook over. Bestellen ze 10 HC van een album en krijgen ze er maar 1 binnen. En ondertussen op diverse veilingsites worden ze voor een veelvoud van de prijs aangeboden. Dat neemt de lol van verzamelen wel weg bij mij. 

Ik begreep van mijn SSZ dat daar een vies spelletje in gespeeld wordt. Dat er onder tafel verkocht wordt aan handelaren. Ik weet niet precies hoe en wat. Zal eens kijken of ik meer kan achterhalen.

Link naar reactie
17 uren geleden, Aleksandr zei:

yep, heb net METRONOM gelezen,

helaas zijn er slechts 4 albums in het Nederlands,

in het Frans zijn het er 5,

ik zal dus nooit weten wie er wint...

frustratie alom!

 

Ptrck zou dan stoppen met stripslezen, euh?

 

Ach, Metronom', wat een vette reeks is dat. Kom op @Daedalus!

Link naar reactie
23 uren geleden, JPAR zei:

Ik begreep van mijn SSZ dat daar een vies spelletje in gespeeld wordt. Dat er onder tafel verkocht wordt aan handelaren. Ik weet niet precies hoe en wat. Zal eens kijken of ik meer kan achterhalen.

 

Ik weet dat dat al langer gebeurd, maar ben benieuwd of je iets kan achterhalen ...

Link naar reactie
Op 4/4/2021 om 11:20, JPAR zei:

Ik begreep van mijn SSZ dat daar een vies spelletje in gespeeld wordt. Dat er onder tafel verkocht wordt aan handelaren. Ik weet niet precies hoe en wat. Zal eens kijken of ik meer kan achterhalen.

Waarom zou dat onder de tafel moeten gebeuren? Uitgevers verkopen altijd aan handelaren, niet rechtstreeks aan de consument. Als zo'n handelaar daarna via een winkel, een webshop, op een beurs of via een veiling verkoopt is hun keuze. Voor een uitgever zal dat niet veel uitmaken, want ze zijn hun boeken kwijt (alhoewel het natuurlijk niet de bedoeling is als zo'n handelaar er dan 10 keer meer voor vraagt dan de bedoeling is).

Link naar reactie
17 minuten geleden, TDPB zei:

Waarom zou dat onder de tafel moeten gebeuren? Uitgevers verkopen altijd aan handelaren, niet rechtstreeks aan de consument. Als zo'n handelaar daarna via een winkel, een webshop, op een beurs of via een veiling verkoopt is hun keuze. Voor een uitgever zal dat niet veel uitmaken, want ze zijn hun boeken kwijt (alhoewel het natuurlijk niet de bedoeling is als zo'n handelaar er dan 10 keer meer voor vraagt dan de bedoeling is).

Het gaat hier niet om handelaren die het via een winkel ofzo verkopen. Maar puur om mensen die er grof geld op verdienen. En de verschillende ssz'en krijgen niet genoeg geleverd. En tevens is het de vraag of de uitgeverij wel op de hoogte is.

Link naar reactie

Ik denk dat je niet de enige bent die op vervolgen wacht. En Daedalus is een kei in het niet voortzetten. Kan soms jaren duren.

13 minuten geleden, Aleksandr zei:

achzo, tja,

ik dacht dat ik de enige was die op het vertaalde vervolg zat te wachten

 

chaos alom in mijn boverkamer   :D

 

Link naar reactie
15 uren geleden, Aleksandr zei:

that's easy, zeg luidop: je, tu, il, passé composé, uuuh, manipulation du peuple, soutien george en américain preparé

😆 dat klinkt als een ex-collega uit nederland : hij kende naar eigen zeggen slechts drie woorden Frans : "Oui, non, en enveloppe".

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...