Ptrck Posted April 1, 2021 Share Posted April 1, 2021 Zodra er maar iets van frustratie in je hobby zit, is het tijd een andere hobby te zoeken... Quote Link to comment
Aleksandr Posted April 1, 2021 Share Posted April 1, 2021 kan dat album niet vinden, er zit een gat in de reeks en dus is ze onleesbaar, is nog altijd niet vertaald, heb geen plaats meer, duurduur, bedoel je dat? Quote Link to comment
cinco Posted April 1, 2021 Author Share Posted April 1, 2021 alles wat een bron van frustratie zou kunnen zijn mag in rekenschap genomen worden Quote Link to comment
esteban² Posted April 1, 2021 Share Posted April 1, 2021 Ergernis: Onvolledige reeksen (in vertaling) Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
Waldorf Posted April 2, 2021 Share Posted April 2, 2021 Ik probeer zen te zijn, zeker als het over strips gaat. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
velden8 Posted April 2, 2021 Share Posted April 2, 2021 Ik erger me eraan dat tegenwoordig boeken uitverkocht zijn voordat ze in de winkel liggen. Mijn locale stripwinkel ergert zich hier ook over. Bestellen ze 10 HC van een album en krijgen ze er maar 1 binnen. En ondertussen op diverse veilingsites worden ze voor een veelvoud van de prijs aangeboden. Dat neemt de lol van verzamelen wel weg bij mij. Quote Link to comment
Aerogi Posted April 2, 2021 Share Posted April 2, 2021 reeksen die zeer goed beginnen en geweldig zijn maar op de duur zwaar uitgemolken worden, genre XIII reeksen die zeer goed en leuk beginnen, maar op de duur zo ingewikkeld worden met een eindeloos aantal lussen en zijverhalen, dat je totaal niet meer weet over wat het gaat. Dufaux is daar soms een krak in. Quote Link to comment
Lamme Goedzak Posted April 2, 2021 Share Posted April 2, 2021 Plaatsgebrek (wat n luxeprobleem eigenlijk), het soms extreem lange wachten op vervolgen van reeksen (en de vaak onbestaande communicatie daarover), het feit dat sommige strips te snel uitverkocht raken en niet bijgedrukt worden, de moeilijkheid om goedkoop aan Engelstalig spul te komen (zoals IST), etc. Maar het lezen blijft een zalig moment van ontspanning Quote Link to comment
sanderg Posted April 2, 2021 Share Posted April 2, 2021 2 uren geleden, Aerogi zei: reeksen die zeer goed beginnen en geweldig zijn maar op de duur zwaar uitgemolken worden, genre XIII reeksen die zeer goed en leuk beginnen, maar op de duur zo ingewikkeld worden met een eindeloos aantal lussen en zijverhalen, dat je totaal niet meer weet over wat het gaat. Dufaux is daar soms een krak in. Precies dit.. Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
Hamirubi Posted April 3, 2021 Share Posted April 3, 2021 15 minuten geleden, Lamme Goedzak zei: Het vervelende is dat ik niet wil instappen op de reeks als ze er opeens de brui aan kunnen geven. Maar je kan ook niet achteraf instappen want herdrukken is tegenwoordig een vies woord. Lamme Goedzak vermeldt ook nog een herkenbare frustratie. Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
Aleksandr Posted April 3, 2021 Share Posted April 3, 2021 yep, heb net METRONOM gelezen, helaas zijn er slechts 4 albums in het Nederlands, in het Frans zijn het er 5, ik zal dus nooit weten wie er wint... frustratie alom! Ptrck zou dan stoppen met stripslezen, euh? Quote Link to comment
De Hollander Posted April 4, 2021 Share Posted April 4, 2021 Vooral het stopzetten van series in vertaling en te lange doorlooptijden zijn voor mij een bron van frustratie. Ik probeer deze frustratie te verminderen door bepaalde uitgevers links te laten liggen en/of te wachten met het aankopen van strips. Quote Link to comment
JPAR Posted April 4, 2021 Share Posted April 4, 2021 Op 2/4/2021 om 11:07, velden8 zei: Ik erger me eraan dat tegenwoordig boeken uitverkocht zijn voordat ze in de winkel liggen. Mijn locale stripwinkel ergert zich hier ook over. Bestellen ze 10 HC van een album en krijgen ze er maar 1 binnen. En ondertussen op diverse veilingsites worden ze voor een veelvoud van de prijs aangeboden. Dat neemt de lol van verzamelen wel weg bij mij. Ik begreep van mijn SSZ dat daar een vies spelletje in gespeeld wordt. Dat er onder tafel verkocht wordt aan handelaren. Ik weet niet precies hoe en wat. Zal eens kijken of ik meer kan achterhalen. Quote Link to comment
Daan Posted April 4, 2021 Share Posted April 4, 2021 17 uren geleden, Aleksandr zei: yep, heb net METRONOM gelezen, helaas zijn er slechts 4 albums in het Nederlands, in het Frans zijn het er 5, ik zal dus nooit weten wie er wint... frustratie alom! Ptrck zou dan stoppen met stripslezen, euh? Ach, Metronom', wat een vette reeks is dat. Kom op @Daedalus! Quote Link to comment
De Hollander Posted April 4, 2021 Share Posted April 4, 2021 1 uur geleden, Daan zei: Ach, Metronom', wat een vette reeks is dat. Kom op @Daedalus! Aha, uitgeverij Daedalus en een traag verschijningritme, 1 van de frustraties. Quote Link to comment
$tripofiel Posted April 5, 2021 Share Posted April 5, 2021 23 uren geleden, JPAR zei: Ik begreep van mijn SSZ dat daar een vies spelletje in gespeeld wordt. Dat er onder tafel verkocht wordt aan handelaren. Ik weet niet precies hoe en wat. Zal eens kijken of ik meer kan achterhalen. Ik weet dat dat al langer gebeurd, maar ben benieuwd of je iets kan achterhalen ... Quote Link to comment
TDPB Posted April 5, 2021 Share Posted April 5, 2021 Op 4/4/2021 om 11:20, JPAR zei: Ik begreep van mijn SSZ dat daar een vies spelletje in gespeeld wordt. Dat er onder tafel verkocht wordt aan handelaren. Ik weet niet precies hoe en wat. Zal eens kijken of ik meer kan achterhalen. Waarom zou dat onder de tafel moeten gebeuren? Uitgevers verkopen altijd aan handelaren, niet rechtstreeks aan de consument. Als zo'n handelaar daarna via een winkel, een webshop, op een beurs of via een veiling verkoopt is hun keuze. Voor een uitgever zal dat niet veel uitmaken, want ze zijn hun boeken kwijt (alhoewel het natuurlijk niet de bedoeling is als zo'n handelaar er dan 10 keer meer voor vraagt dan de bedoeling is). Quote Link to comment
JPAR Posted April 5, 2021 Share Posted April 5, 2021 17 minuten geleden, TDPB zei: Waarom zou dat onder de tafel moeten gebeuren? Uitgevers verkopen altijd aan handelaren, niet rechtstreeks aan de consument. Als zo'n handelaar daarna via een winkel, een webshop, op een beurs of via een veiling verkoopt is hun keuze. Voor een uitgever zal dat niet veel uitmaken, want ze zijn hun boeken kwijt (alhoewel het natuurlijk niet de bedoeling is als zo'n handelaar er dan 10 keer meer voor vraagt dan de bedoeling is). Het gaat hier niet om handelaren die het via een winkel ofzo verkopen. Maar puur om mensen die er grof geld op verdienen. En de verschillende ssz'en krijgen niet genoeg geleverd. En tevens is het de vraag of de uitgeverij wel op de hoogte is. Quote Link to comment
Bonte Posted April 5, 2021 Share Posted April 5, 2021 Niet genoeg tijd om ermee bezig te zijn, teveel zaken waar ik plezier aan heb of moet doen. Quote Link to comment
Aleksandr Posted April 5, 2021 Share Posted April 5, 2021 2 uren geleden, JPAR zei: En tevens is het de vraag of de uitgeverij wel op de hoogte is. dus Daedalus is zelf niet op de hoogte dat ik al vijf jaar op de vertaling zit te wachten van het 5e en laatste album van Metronom? Quote Link to comment
JPAR Posted April 5, 2021 Share Posted April 5, 2021 59 minuten geleden, Aleksandr zei: dus Daedalus is zelf niet op de hoogte dat ik al vijf jaar op de vertaling zit te wachten van het 5e en laatste album van Metronom? ? Quote Link to comment
Aleksandr Posted April 5, 2021 Share Posted April 5, 2021 in het Frans is het 5e en laatste boek 5 jaar geleden verschenen, in het Nederlands is dit, na 5 jaar, nog steeds niet vertaald Quote Link to comment
JPAR Posted April 5, 2021 Share Posted April 5, 2021 10 minuten geleden, Aleksandr zei: in het Frans is het 5e en laatste boek 5 jaar geleden verschenen, in het Nederlands is dit, na 5 jaar, nog steeds niet vertaald Maar wat heeft dat met mijn opmerking te maken? Quote Link to comment
Aleksandr Posted April 5, 2021 Share Posted April 5, 2021 geen idee, wat bedoel je dan met enkel 1 vraagteken? Quote Link to comment
JPAR Posted April 5, 2021 Share Posted April 5, 2021 55 minuten geleden, Aleksandr zei: geen idee, wat bedoel je dan met enkel 1 vraagteken? Dat ik je opmerking niet snap. Je quote mijn opmerking over of de uitgeverij op de hoogte is. Quote Link to comment
Aleksandr Posted April 5, 2021 Share Posted April 5, 2021 achzo, tja, ik dacht dat ik de enige was die op het vertaalde vervolg zat te wachten chaos alom in mijn boverkamer Quote Link to comment
JPAR Posted April 5, 2021 Share Posted April 5, 2021 Ik denk dat je niet de enige bent die op vervolgen wacht. En Daedalus is een kei in het niet voortzetten. Kan soms jaren duren. 13 minuten geleden, Aleksandr zei: achzo, tja, ik dacht dat ik de enige was die op het vertaalde vervolg zat te wachten chaos alom in mijn boverkamer Quote Link to comment
cinco Posted April 5, 2021 Author Share Posted April 5, 2021 @JPAR @Aleksandr grappige convo met die communicatie-misverstanden Quote Link to comment
JPAR Posted April 5, 2021 Share Posted April 5, 2021 38 minuten geleden, cinco zei: @JPAR @Aleksandr grappige convo met die communicatie-misverstanden We're here to please Quote Link to comment
Retardi Posted April 5, 2021 Share Posted April 5, 2021 Op 2/4/2021 om 00:11, esteban² zei: Ergernis: Onvolledige reeksen (in vertaling) Ja, dat heb ik ook. In mijn leven zijn er momenteel helaas andere prioriteiten maar ik overweeg serieus een cursus Frans. Quote Link to comment
eriktex Posted April 5, 2021 Share Posted April 5, 2021 10 uren geleden, TDPB zei: Uitgevers verkopen altijd aan handelaren, niet rechtstreeks aan de consument. Nou, in de vorige eeuw misschien... tegenwoordig is dat wel anders. Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl Link to comment
Aleksandr Posted April 6, 2021 Share Posted April 6, 2021 21 uren geleden, Retardi zei: Ja, dat heb ik ook. In mijn leven zijn er momenteel helaas andere prioriteiten maar ik overweeg serieus een cursus Frans. that's easy, zeg luidop: je, tu, il, passé composé, uuuh, manipulation du peuple, soutien george en américain preparé Quote Link to comment
Lichtman Posted April 7, 2021 Share Posted April 7, 2021 15 uren geleden, Aleksandr zei: that's easy, zeg luidop: je, tu, il, passé composé, uuuh, manipulation du peuple, soutien george en américain preparé dat klinkt als een ex-collega uit nederland : hij kende naar eigen zeggen slechts drie woorden Frans : "Oui, non, en enveloppe". Quote Link to comment
Ambreville Posted April 7, 2021 Share Posted April 7, 2021 24 minuten geleden, Lichtman zei: dat klinkt als een ex-collega uit nederland : hij kende naar eigen zeggen slechts drie woorden Frans : "Oui, non, en enveloppe". Quote Link to comment
Aleksandr Posted April 7, 2021 Share Posted April 7, 2021 Op 6/4/2021 om 20:00, Aleksandr zei: that's easy, zeg luidop: je, tu, il, passé composé, uuuh, manipulation du peuple, soutien george en américain preparé kont uit onze Vaderlandsche Geschiedenis Quote Link to comment
Tanuki Posted April 8, 2021 Share Posted April 8, 2021 13 uren geleden, Aleksandr zei: kont uit onze Vaderlandsche Geschiedenis Er is er nog een betere: Frans voor beginners 101 Quote Link to comment
Aleksandr Posted April 8, 2021 Share Posted April 8, 2021 klopt, maar die Franse tekst vond ik een beetje van het goede te veel om te typen Quote Link to comment
Recommended Posts