Ga naar inhoud

favoriete parodiestrips?


cinco

Recommended Posts

Ik kan de koning wel volgen.

Dat je zo'n sexparodie zou schrijven op De zeer schone uren van juffrouw Symforosa begijntjen, kan ik volgen. Het verhaal is immers nogal onwaarschijnlijk aangezien het om twee volwassenen gaat én voor volwassenen is bedoeld.

Maar op Suske & Wiske? En Jommeke? Die nota bene voor kinderen van een jaar of 10 zijn geschreven?

Dat lijkt me toch wel een beetje met een atoombom op een mug schieten. Terwijl het een vlieg is. Nou.

Link naar reactie

Laatst de Witte Tijgerin - 1.  In het geheim van de Grote Roerganger gelezen. Ik vond dit deel van de reeks een leuke Blake en Mortimer parodie.

 

778912242_wittetijgerin1.thumb.jpg.ff4abac81cf71e477fca82e11544eca5.jpg

 

Tekenstijl van Didier Conrad deed me denken aan de stijl van Martin Lodewijks Agent 327. Jammer dat Conrad hier niet verder mee gegaan is, maar gekozen heeft voor de roem (en geld) van de reeks Asterix.

Link naar reactie

Mijn favoriete parodie album aller tijden; Ouwe Troep, van Gezellig & Leuk (Windig & De Jong).

Vooral de Donald Duck verhalen erin!

Had ik als jonge jongen (waar blijft de tijd) meegenomen op vakantie, en zelfs mijn moeder kwam niet meer bij van het lachen. 

IMG_8189.JPG

IMG_8188.JPG

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
Op 30/7/2021 om 13:42, Rene zei:

Mijn favoriete parodie album aller tijden; Ouwe Troep, van Gezellig & Leuk (Windig & De Jong).

Vooral de Donald Duck verhalen erin!

Had ik als jonge jongen (waar blijft de tijd) meegenomen op vakantie, en zelfs mijn moeder kwam niet meer bij van het lachen. 

IMG_8189.JPG

IMG_8188.JPG

 

Over Windig en De Jong  en parodies gesproken :

 

 

dick bosch.jpg

Link naar reactie
  • 7 months later...
  • 2 weeks later...

Het is maar hoe je het bekijkt. Dat kun je van die sex-parodies van bv. Suske en Wiske ook zeggen. (ik herinner me hele discussies hierover in de stripinformatiebladen)

Maar inderdaad heeft Ibañéz hele gags van Franquin letterlijk gecopiëerd (zie link). Toch herinner ik me uit Et Franquin créa la gaffe dat Franquin niet echt problemen had met die strip, wat ik speciaal vind.

http://lagaffemegate.free.fr/franquin/copiage/copiage.htm

Link naar reactie
1 uur terug, cartoonesk zei:

Het is maar hoe je het bekijkt. Dat kun je van die sex-parodies van bv. Suske en Wiske ook zeggen. (ik herinner me hele discussies hierover in de stripinformatiebladen)

Maar inderdaad heeft Ibañéz hele gags van Franquin letterlijk gecopiëerd (zie link). Toch herinner ik me uit Et Franquin créa la gaffe dat Franquin niet echt problemen had met die strip, wat ik speciaal vind.

http://lagaffemegate.free.fr/franquin/copiage/copiage.htm

Die sex-parodieën zijn nochtans bewust gemaakt als parodieën. Dat kan je van die Ibanez-strip niet zeggen. Dat was gewoon het gevolg van een uitgever die zei "maak iets à la Guust" en een tekenaar die dat nogal letterlijk nam.

Link naar reactie

Kwynk een parodie van Jan, Jans en de Kinderen.

Jaren nadat Jan Kruis de rechten verkocht had was hij nog steeds boos op Sanoma uitgeverij.

Toen hij heeft hij een parodie van Jan Jans en de Kinderen gemaakt

Waar hij zelf trouwens ook in mee speelt als de oude chagrijnige oude man

afbeelding.png

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 1 year later...
Op 27/7/2021 om 09:44, roi de la bd zei:

Die sexverhaaltjes met bekende stripfiguren vind ik niet echt parodies.

Een parodie is het bespotten of uitvergroten van elementen van de desbetreffende strip, film, genre of iets anders.

Die sexverhaaltjes vallen wat mij betreft daarbuiten.

Ik heb gezegd en ik ga er niet over in discussie.

En toch zijn het parodies!

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
4 minuten geleden, cartoonesk zei:

Een van mijn allereerste strips, die ik heb getekend (in mijn jeugd), was een erotische parodie op de Pink Panther : De Pik Panter. Ik vond het wel hilarisch maar mijn moeder niet, toen ze de pagina's vond, en gooide de strip weg! Ik had het wel eens terug willen zien.

 

Ha ha, ik ook😄

Link naar reactie
22 minuten geleden, cartoonesk zei:

Een van mijn allereerste strips, die ik heb getekend (in mijn jeugd), was een erotische parodie op de Pink Panther : De Pik Panter. Ik vond het wel hilarisch maar mijn moeder niet, toen ze de pagina's vond, en gooide de strip weg! Ik had het wel eens terug willen zien.

image.thumb.png.d63c912db2fee201d2772f93974fc6e7.png

 

 

Toch gevonden hoor ! @cartoonesk

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...