Aerogi Posted July 22, 2021 Share Posted July 22, 2021 Café cowala heeft soms leuke gags waarin de Smurfen of andere striphelden een rol(letje) in spelen. Quote Link to comment
Bob Posted July 22, 2021 Share Posted July 22, 2021 Toch wel een beetje een parodie met veel leuke gags. Sliske en haar vrienden - Beffen Ijf (Windig en de Jong) Quote Link to comment
roi de la bd Posted July 27, 2021 Share Posted July 27, 2021 Die sexverhaaltjes met bekende stripfiguren vind ik niet echt parodies. Een parodie is het bespotten of uitvergroten van elementen van de desbetreffende strip, film, genre of iets anders. Die sexverhaaltjes vallen wat mij betreft daarbuiten. Ik heb gezegd en ik ga er niet over in discussie. Quote Link to comment
linthout Posted July 27, 2021 Share Posted July 27, 2021 De koning heeft gezegd. Quote Link to comment
Peter Motte Posted July 27, 2021 Share Posted July 27, 2021 Ik kan de koning wel volgen. Dat je zo'n sexparodie zou schrijven op De zeer schone uren van juffrouw Symforosa begijntjen, kan ik volgen. Het verhaal is immers nogal onwaarschijnlijk aangezien het om twee volwassenen gaat én voor volwassenen is bedoeld. Maar op Suske & Wiske? En Jommeke? Die nota bene voor kinderen van een jaar of 10 zijn geschreven? Dat lijkt me toch wel een beetje met een atoombom op een mug schieten. Terwijl het een vlieg is. Nou. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Aleksandr Posted July 27, 2021 Share Posted July 27, 2021 <uitvergroten van elementen> sommige <elementen> worden daar toch echt wel uitvergroot, me dunkt Quote Link to comment
cartoonesk Posted July 28, 2021 Share Posted July 28, 2021 Dit is ook nog een favoriet van mij. Het bevat parodies op Buddy Longway, Rik Ringers, Bernard Prince, Het gele teken en andere strips. Quote Link to comment
Aleksandr Posted July 28, 2021 Share Posted July 28, 2021 Dommel, YeS! met een cameo van Jonni Wijsmulder, of moet het nou Wittemulder zijn? Quote Link to comment
mister o Posted July 28, 2021 Share Posted July 28, 2021 Zou er ooit nog een dommel integrale komen in het Nederlands? Met alles van Dupa. Quote Link to comment
hemweg Posted July 28, 2021 Share Posted July 28, 2021 Laatst de Witte Tijgerin - 1. In het geheim van de Grote Roerganger gelezen. Ik vond dit deel van de reeks een leuke Blake en Mortimer parodie. Tekenstijl van Didier Conrad deed me denken aan de stijl van Martin Lodewijks Agent 327. Jammer dat Conrad hier niet verder mee gegaan is, maar gekozen heeft voor de roem (en geld) van de reeks Asterix. Quote Link to comment
Aleksandr Posted July 28, 2021 Share Posted July 28, 2021 tja, voor de poen is het te doen! Quote Link to comment
cinco Posted July 28, 2021 Author Share Posted July 28, 2021 49 minuten geleden, hemweg zei: Jammer dat Conrad hier niet verder mee gegaan is Ik vond deze spin-off sowieso niet zo sterk als de moederreeks de Onnoembaren. Ook de rauwe tekenstijl van de hoofdreeks was wat verloren gegaan in Witte Tijgerin. Quote Link to comment
Peter Motte Posted July 28, 2021 Share Posted July 28, 2021 De onnoembare begon een beetje als ene parodie op Buck Danny. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
cinco Posted July 28, 2021 Author Share Posted July 28, 2021 40 minuten geleden, Peter Motte zei: De onnoembare begon een beetje als ene parodie op Buck Danny. Werd die niet al op de eerste plaat platgereden?? Maar het is pas in het volgende albim (Shukumei) dat de reeks echt zijn identiteit vond. Quote Link to comment
Rene Posted July 30, 2021 Share Posted July 30, 2021 Mijn favoriete parodie album aller tijden; Ouwe Troep, van Gezellig & Leuk (Windig & De Jong). Vooral de Donald Duck verhalen erin! Had ik als jonge jongen (waar blijft de tijd) meegenomen op vakantie, en zelfs mijn moeder kwam niet meer bij van het lachen. Quote Link to comment
cartoonesk Posted August 23, 2021 Share Posted August 23, 2021 Ook het vermelden waard : Mort Drucker in MAD magazine met zijn film- en tv-parodies. Quote Link to comment
cartoonesk Posted August 23, 2021 Share Posted August 23, 2021 Op 30/7/2021 om 13:42, Rene zei: Mijn favoriete parodie album aller tijden; Ouwe Troep, van Gezellig & Leuk (Windig & De Jong). Vooral de Donald Duck verhalen erin! Had ik als jonge jongen (waar blijft de tijd) meegenomen op vakantie, en zelfs mijn moeder kwam niet meer bij van het lachen. Over Windig en De Jong en parodies gesproken : Quote Link to comment
Tanuki Posted August 27, 2021 Share Posted August 27, 2021 Geen idee wie dit getekend heeft, maar 't is parodie (nu ja, ero-doujin) en iemand heeft het originele Japans zelfs vertaald naar 't Duits, wat bij dit type parodie wel past. Te vinden in de donkerdere kantjes van 't net. Quote Link to comment
cartoonesk Posted March 30, 2022 Share Posted March 30, 2022 Dit vond ik een leuk boek. kurisu74 1 Quote Link to comment
TDPB Posted April 11, 2022 Share Posted April 11, 2022 Da's geen parodiestrip, da's een plagiaatstrip. Quote Link to comment
cartoonesk Posted April 11, 2022 Share Posted April 11, 2022 Het is maar hoe je het bekijkt. Dat kun je van die sex-parodies van bv. Suske en Wiske ook zeggen. (ik herinner me hele discussies hierover in de stripinformatiebladen) Maar inderdaad heeft Ibañéz hele gags van Franquin letterlijk gecopiëerd (zie link). Toch herinner ik me uit Et Franquin créa la gaffe dat Franquin niet echt problemen had met die strip, wat ik speciaal vind. http://lagaffemegate.free.fr/franquin/copiage/copiage.htm Quote Link to comment
TDPB Posted April 11, 2022 Share Posted April 11, 2022 1 uur terug, cartoonesk zei: Het is maar hoe je het bekijkt. Dat kun je van die sex-parodies van bv. Suske en Wiske ook zeggen. (ik herinner me hele discussies hierover in de stripinformatiebladen) Maar inderdaad heeft Ibañéz hele gags van Franquin letterlijk gecopiëerd (zie link). Toch herinner ik me uit Et Franquin créa la gaffe dat Franquin niet echt problemen had met die strip, wat ik speciaal vind. http://lagaffemegate.free.fr/franquin/copiage/copiage.htm Die sex-parodieën zijn nochtans bewust gemaakt als parodieën. Dat kan je van die Ibanez-strip niet zeggen. Dat was gewoon het gevolg van een uitgever die zei "maak iets à la Guust" en een tekenaar die dat nogal letterlijk nam. Quote Link to comment
Rik Posted April 11, 2022 Share Posted April 11, 2022 3 minuten geleden, TDPB zei: maak iets à la Guust" en een tekenaar die dat nogal letterlijk nam. Ach het is een kruising tussen Robbedoes en Guust maakt het weer origineel. Quote Omnia mutantur nihil interit Link to comment
cartoonesk Posted April 11, 2022 Share Posted April 11, 2022 Geen idee hoe die strip is ontstaan. Quote Link to comment
AHMO Posted April 11, 2022 Share Posted April 11, 2022 Kwynk een parodie van Jan, Jans en de Kinderen. Jaren nadat Jan Kruis de rechten verkocht had was hij nog steeds boos op Sanoma uitgeverij. Toen hij heeft hij een parodie van Jan Jans en de Kinderen gemaakt Waar hij zelf trouwens ook in mee speelt als de oude chagrijnige oude man Quote Link to comment
kurisu74 Posted April 22, 2022 Share Posted April 22, 2022 Ik vond deze onlangs terug op zolder, is best leuk Quote Link to comment
cartoonesk Posted April 26, 2022 Share Posted April 26, 2022 Op 22/4/2022 om 10:26, kurisu74 zei: Ik vond deze onlangs terug op zolder, is best leuk Die had ik ook pas genoemd! Ik ken de Watch Gallery nog uit weekblad Robbedoes. kurisu74 1 Quote Link to comment
kurisu74 Posted April 27, 2022 Share Posted April 27, 2022 Op 26/4/2022 om 12:11, cartoonesk zei: Die had ik ook pas genoemd! Ik ken de Watch Gallery nog uit weekblad Robbedoes. Sorry had ik niet gezien in mijn enthusiasme! Quote Link to comment
hemweg Posted April 30, 2022 Share Posted April 30, 2022 Parodie op Kuifje en de 7 kristallen bollen met Robbedoes en Kwabbernoot door Stansislas. Quote Link to comment
cartoonesk Posted May 2, 2022 Share Posted May 2, 2022 Op 27/4/2022 om 14:18, kurisu74 zei: Sorry had ik niet gezien in mijn enthusiasme! Geeft niet, hoor! Quote Link to comment
cinco Posted March 24 Author Share Posted March 24 in de rij van strips die wachten op een vertaling: Quote Link to comment
Joe Dredd Posted March 24 Share Posted March 24 Op 27/7/2021 om 09:44, roi de la bd zei: Die sexverhaaltjes met bekende stripfiguren vind ik niet echt parodies. Een parodie is het bespotten of uitvergroten van elementen van de desbetreffende strip, film, genre of iets anders. Die sexverhaaltjes vallen wat mij betreft daarbuiten. Ik heb gezegd en ik ga er niet over in discussie. En toch zijn het parodies! Quote Link to comment
cartoonesk Posted April 16 Share Posted April 16 Een van mijn allereerste strips, die ik heb getekend (in mijn jeugd), was een erotische parodie op de Pink Panther : De Pik Panter. Ik vond het wel hilarisch maar mijn moeder niet, toen ze de pagina's vond, en gooide de strip weg! Ik had het wel eens terug willen zien. Quote Link to comment
bouncer Posted April 16 Share Posted April 16 4 minuten geleden, cartoonesk zei: Een van mijn allereerste strips, die ik heb getekend (in mijn jeugd), was een erotische parodie op de Pink Panther : De Pik Panter. Ik vond het wel hilarisch maar mijn moeder niet, toen ze de pagina's vond, en gooide de strip weg! Ik had het wel eens terug willen zien. Ha ha, ik ook cartoonesk 1 Quote Link to comment
bouncer Posted April 16 Share Posted April 16 22 minuten geleden, cartoonesk zei: Een van mijn allereerste strips, die ik heb getekend (in mijn jeugd), was een erotische parodie op de Pink Panther : De Pik Panter. Ik vond het wel hilarisch maar mijn moeder niet, toen ze de pagina's vond, en gooide de strip weg! Ik had het wel eens terug willen zien. Toch gevonden hoor ! @cartoonesk Quote Link to comment
cartoonesk Posted April 16 Share Posted April 16 1 minuut geleden, bouncer zei: Toch gevonden hoor ! @cartoonesk Haha! Die van mij zag er anders uit. Ik durf het niet te zeggen hoe precies! Quote Link to comment
cartoonesk Posted April 16 Share Posted April 16 Je kunt hier niets serieus vertellen. Zo erg was het vast niet. Ik wist nog niets over erotiek. Zelf bedachte nonsens was het waarschijnlijk! Quote Link to comment
Recommended Posts