Ga naar inhoud

Welk decennium heeft de beste strips voortgebracht?


cinco

Welk decennium heeft de beste strips voortgebracht?  

35 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk decennium heeft de beste strips voortgebracht?

    • the 1900s
      0
    • the 1910s
      0
    • the 1920s
    • the 1930s
    • the 1940s
      0
    • the 1950s
    • the 1960s
    • the 1970s
    • the 1980s
    • the 1990s
    • the 2000s
      0
    • the 2010s
    • the 2020s


Recommended Posts

22 uren geleden, Retardi zei:

Valt zo’n beetje alles in het niet in vergelijking met dit album?

Neen, Maar er zijn ook Don Vega, Vesper, Carbone & Silicium,... Als je al het dwaze idee hebt dat er 'betere' decennia waren, mag je zeker het heden niet vergeten waar wel echte toppers gemaakt worden.

 

 

 

Link naar reactie
38 minuten geleden, Ambreville zei:

Neen, Maar er zijn ook Don Vega, Vesper, Carbone & Silicium,... Als je al het dwaze idee hebt dat er 'betere' decennia waren, mag je zeker het heden niet vergeten waar wel echte toppers gemaakt worden.

 

Kijk eens aan, ik heb the 2020s toegevoegd. (9 jaar eerder dan ik gepland had)

Dus nu kan je je stem switchen.

Link naar reactie
Op 25/4/2021 om 16:06, Ambreville zei:

Maar er zijn ook Don Vega...

 

Dus deze is goed?

 

Doordat er verschillende herinterpretaties zijn van figuren van vroeger (Robin Hood, Blackbeard...) wist ik niet dadelijk wat te verwachten van deze Zorro-adaptatie.

 

afbeelding.png.a653ce21ca9beda5537886a5ddcbc8d1.png

Link naar reactie

Ja, hij is zoals een goede Zorro-verfilming uit vervlogen tijden. In sommige reviews wordt wel de link naar de 'Dark Knight' van Zorro gelegd.

De strip is nogal filmisch naar camera shots toe etc, het verhaal zou zo in een Mask-of-Zorro variant kunnen gebruikt worden. Alle Zorro-clichés worden gebruikt, maar wel op een goede manier. 

Alary slaagt er ook in om met die puntjes-opvulling (geen idee hoe dat heet), een retro-gevoel op te roepen.

 

Bij de lijstjesmensen gaat die heel snel in de Top 10 omhoog schieten.

image.thumb.png.504d54772f703071d766a3186465b6e4.png

image.thumb.png.90168b5d8c65aea2d3d6821e369bc14a.png

 

 

 

 

Link naar reactie
Op 25/4/2021 om 16:06, Ambreville zei:

Als je al het dwaze idee hebt dat er 'betere' decennia waren, mag je zeker het heden niet vergeten waar wel echte toppers gemaakt worden.

 

Zou dit ook komen door het sterk verschuiven van de doelgroep voor stripverhalen, waardoor je ook een publiek krijgt dat complexere of diepere verhalen verwacht...

Link naar reactie
13 minuten geleden, cinco zei:

 

Zou dit ook komen door het sterk verschuiven van de doelgroep voor stripverhalen, waardoor je ook een publiek krijgt dat complexere of diepere verhalen verwacht...

Dat kan, je ziet dat ook bij het verleggen van het zwaartepunt van films naar series. Vergelijk de evolutie van Mooie Navels of Lou nu maar tegen de gagstrips van de jaren 70. Het zijn verhalen, er is geen status quo meer. 

Mer uitzondering van Game Over uiteraard.

 

 

 

Link naar reactie

Na lang beraadslagen met mezelf (want mijn favoriete reeks is en blijft Aldebaran), toch maar voor de 1980s gekozen. Thorgal, XIII, Yoko Tsuno zaten op een hoogtepunt. En als kind ook hoog niveau van Suske en Wiske, (nrs +/- 180-220)

Ook Michel Vaillant haalde grote hoogtes.

 

En vooral mijn eerste stripliefde: De Rode Ridder. Vanaf de ontvoering tem Hydra spelen zich allemaal af in de jaren 80. Vanaf de Horst cyclus 1989 ging het in mijn ogen bergaf.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...