Jump to content

beste manga/anime adaptaties naar live-action

cinco

Recommended Posts

Ik vind het maar zelden echt kloppen, al was het maar omdat er weinig moeite lijkt gedaan te worden om de decors te doen kloppen.

Tenenkrullend vond ik de adaptatie van Ranma 1/2. De karakters klopten wel grotendeels, de transformatie Ranma/Ranko was bij wijlen goed gedaan en zo. Maar waar kwam die cabaretclub ineens vandaan waar Nabiki leek te werken?

Wel goed gedaan: Yamada and the seven witches, H2 en Touch van Adachi Mitsuru en Shibatora.

Die Battle Angle Alita heeft me ook aangenaam verrast. Ik ben ook wel benieuwd naar die live action remake v Cowboy Bepop op Netflix. Komt in het najaar uit dacht ik. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

• 4 weeks later...
Op 30/7/2021 om 10:07, Lamme Goedzak zei:

Ik heb Alita tot nu toe vermeden om de manga niet te verpesten maar is toch een aanrader dan?

Ik heb de manga niet gelezen, maar de film vond ik best tof. Ik zou gerust een vervolg willen zien. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Op 27/7/2021 om 20:09, Aleksandr zei:

Rurouni Kenshin vond ik toch niet zo slecht, helaas heb ik die (2?) vervolgen nog niet gevonden in een pegreibpare tael

Rurouni_Kenshin_(2012_film)_poster.jpg

Er staan minstents 2 live action films van Rurouni Kenshin op Netflix, maar moet ze nog bekijken. Van Blade of the Immortal is er blijkbaar ook een live action versie.

26 minuten geleden, Aleksandr zei:

dus niets op DVD?

Geen idee, ik kwam ze toevallig tegen op Netflix. 

• 1 year later...

Alice in Borderland vind ik héél erg geslaagd qua live action. Zeker het eerste seizoen vond ik soms zelfs beter dan de manga. 

Een probleem bij live action van manga is vaak dat ze te veel 'manga' proberen te acteren, terwijl het bronmateriaal vaak sterk genoeg is om een normale live action van te maken... 

40 minuten geleden, Heuvelaar zei:

Alice in Borderland vind ik héél erg geslaagd qua live action. Zeker het eerste seizoen vond ik soms zelfs beter dan de manga.

Héél goed gedaan. En in de eerste afl van het tweede seizoen zit een van de beste autoachtervolgingssequenties die ik ooit zag op tv of film.