Ga naar inhoud

beste manga/anime adaptaties naar live-action


cinco

Recommended Posts

Ik vind het maar zelden echt kloppen, al was het maar omdat er weinig moeite lijkt gedaan te worden om de decors te doen kloppen.

 

Tenenkrullend vond ik de adaptatie van Ranma 1/2. De karakters klopten wel grotendeels, de transformatie Ranma/Ranko was bij wijlen goed gedaan en zo. Maar waar kwam die cabaretclub ineens vandaan waar Nabiki leek te werken?

 

Wel goed gedaan: Yamada and the seven witches, H2 en Touch van Adachi Mitsuru en Shibatora.

Link naar reactie

Die Battle Angle Alita heeft me ook aangenaam verrast. Ik ben ook wel benieuwd naar die live action remake v Cowboy Bepop op Netflix. Komt in het najaar uit dacht ik. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
Op 30/7/2021 om 10:07, Lamme Goedzak zei:

Ik heb Alita tot nu toe vermeden om de manga niet te verpesten maar is toch een aanrader dan?

Ik heb de manga niet gelezen, maar de film vond ik best tof. Ik zou gerust een vervolg willen zien. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
Op 27/7/2021 om 20:09, Aleksandr zei:

Rurouni Kenshin vond ik toch niet zo slecht, helaas heb ik die (2?) vervolgen nog niet gevonden in een pegreibpare tael

 

Rurouni_Kenshin_(2012_film)_poster.jpg

 

Er staan minstents 2 live action films van Rurouni Kenshin op Netflix, maar moet ze nog bekijken. Van Blade of the Immortal is er blijkbaar ook een live action versie.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
26 minuten geleden, Aleksandr zei:

dus niets op DVD?

Geen idee, ik kwam ze toevallig tegen op Netflix. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 1 year later...
  • 6 months later...
  • 1 month later...
Op 15/7/2023 om 14:44, Tanuki zei:

Ik wist dit eerst niet maar "midnight diner - Tokyo stories" op Netflix is ook een adaptatie van een manga: 深夜食堂 (shinya shokudou)

 

Heel veel van de (aziatische) Netflix series zijn adapties van manga's of webtoons. Ik volg o a The Uncanny Counter. Blijkt origineel een webtoon te zijn. Kingdom (de serie, niet de films) was ook al een webtoon. Smoking, over een groep moordenaars die de tatoeages van hun slachtoffers villen, is ook al een bewerking van een manga.

Link naar reactie

Er bestaat een basisproces:

light novel -> manga -> anime -> live action

Er zit wat variatie op.

Bv. anime kan zowel een tv-reeks als een lange tekenfilm zijn;

live action kan ook zowel een tv-reeks als een film zijn.

Je kunt dan krijgen:

light novel -> manga -> tv-reeks anime -> lange tekenfilm anime -> live action tv-reeks -> live action film

Het gaat altijd van goedkope productie naar duurdere productie.

Soms wordt een stap overslaan, soms gaat het zelfs in de andere richting, van anime naar manga, bv..

Waarschijnlijk is de keuze van de stappen gebaseerd op marktonderzoek.

Bij Netflix is het marktonderzoek simpel: is het populair bij wereldvreemde nerds? Ja? Doen!

Link naar reactie

Weet iemand waarom Eiichiro Oda, de bedenker van OnePiece in dit promofilmpje onherkenbaar werd gemaakt? Gaat hij anoniem door het leven? Als je hem googled duiken er foto's van hem op, dus zo goed lukt dat dan toch niet.

 

 

One-Piece-Netflix-Inaki-Godoy-Eiichiro-Oda.thumb.webp.955931c346a77ddd9ae27053bca55a01.webp

 

het is ook niet de eerste keer dat dit gebeurt zo te zien

Interview-Gosho-Aoyama-Eiichiro-Oda-Teil-2-ConanNews.thumb.jpg.46b8305f632861fe9ef1ec342c3a9e2a.jpg

 

Eiichiro-Oda-One-Piece-entrevista.thumb.webp.361061039b6d81bb83bc89ece44702ec.webp

Link naar reactie

Eventjes wat dingetjes opgezocht.

Zoals steeds met Japanse mangaka is die man een workaholic

 

 

-He prefers to work with the least amount of assistants required, he prefers to draw majority of the chapters himself.
-He has made it clear that he doesn’t like to copy and paste old art into new chapters, if a event or events have already been illustrated and needs to be re-used, he draws them all over again.
-He wakes up at 5 am, works until 2 am (21 hours!) and sleeps from 2 am until 5 am (3 hours) on an average day
-He “lives” in his workplace, his family visits him at his workplace, and he spends an average of one day with them without having to work at the same time.
-When asked “how does he blow of stress” Oda stated that he blows of stress by “writing an interesting manga.” When asked “when does he feel the happiest” he answered “while writing an interesting manga”.

 

maar dan zeggen ze ook

10- With more than 490 million tankōbon copies in circulation worldwide, One Piece is both the best-selling manga in history and the best-selling comic series printed in volume, in turn making Oda one of the best-selling fiction authors.

 

Ik veronderstel dat hij heel veel geld verdient. Maar als hij zijn dagen van s ochtends to 's avond vult met werken, heeft hij daar eigenlijk weinig aan. 

Werk kunnen delegeren is ook een gave.

 

O ja, die vis is een zelfportret.

 

Link naar reactie

Deels mythe volgens mij, maar ook deels typisch Japanse manier van uren rekenen. Als ik het zo zie klokt hij 's morgens om 5h in en 's nachts om 2h uit, maar dat wil niet zeggen dat hij al die tijd aan het werk is. 

De average salaryman gaat 's middags uit eten, en dat kan gerust langer dan een half uur duren. Er worden ook al eens uiltjes geknapt op het werk. Dat zou blijkbaar getuigen van een goede werkethiek (die werkt zo hard dat hij in slaap valt!)

Ik vermoed dat het bij Oda niet anders is.

 

Wat wel klopt is dat mangaka abnormale uren kloppen per week en per maand. De standaard is tien dagen verlof per jaar en zaterdag is een werkdag voor velen. 

Japanners die naar België komen voor hun werk en het gezin dat met hen soms meereist hebben het soms moeilijk met onze werkethiek. De extra tijd voor het gezin is welgekomen, maar dat werk niet zomaar op nr 1 staat getuigt van weinig loyaliteit. 

Link naar reactie
2 uren geleden, Tanuki zei:

Deels mythe volgens mij, maar ook deels typisch Japanse manier van uren rekenen. Als ik het zo zie klokt hij 's morgens om 5h in en 's nachts om 2h uit, maar dat wil niet zeggen dat hij al die tijd aan het werk is. 

De average salaryman gaat 's middags uit eten, en dat kan gerust langer dan een half uur duren. Er worden ook al eens uiltjes geknapt op het werk. Dat zou blijkbaar getuigen van een goede werkethiek (die werkt zo hard dat hij in slaap valt!)

Ik vermoed dat het bij Oda niet anders is.

 

Wat wel klopt is dat mangaka abnormale uren kloppen per week en per maand. De standaard is tien dagen verlof per jaar en zaterdag is een werkdag voor velen. 

Japanners die naar België komen voor hun werk en het gezin dat met hen soms meereist hebben het soms moeilijk met onze werkethiek. De extra tijd voor het gezin is welgekomen, maar dat werk niet zomaar op nr 1 staat getuigt van weinig loyaliteit. 

Wel, zoals Taika Waititi zegt: als je 's ochtends om 8 uur je laptop openklapt op een lege pagina en hem 's avond om 20 uur al zuchtend terug dichtklapt zonder dat er een letter is bijgekomen, dan geldt dat ook als 'schrijven'.

 

Als ik zou tellen hoeveel minuten ik effectief aan het werk ben per dag kom ik misschien op 2 à 4 uur uit (vaak wel 7 dagen in de week). Tussendoor mijn tijd verdoen maakt tegenwoordig een groot deel uit van mijn werkdagen.

 

 

Link naar reactie

Ondertussen de Netflix-versie van One Piece dan toch uitgekeken. Het viel eigenlijk reuze mee, op de Amerikaanse uitspraak van sommige namen na. (Yousop, Naami, ...) Iets waar ik me aan stoor, omdat ik de Japanse uitspraken gewoon ben.

 

Men is redelijk trouw gebleven aan het bronmateriaal. De wijzigingen aan het verhaal stoorden niet en de SFX... wauw. 

De laatste aflevering bevatte een cliffhanger naar de volgende verhaallijn met Smoker... Er komt dus nog een seizoen???

 

Met deze SFX zal het toevoegen van Chopper en Brook geen probleem zijn. 

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...