Ga naar inhoud

Van Welke Stripgerelateerde Gemiste Kans Heb Je Het Meeste Spijt?


Minotaur

Recommended Posts

Welke kans heb je - op stripvlak - laten liggen waarvoor je vandaag nog je kop tegen de muur bonkt? 

 

Voor verzamelaars: de zeldzame strip die je toch niet gekocht hebt, de veiling waar je niet aan deelgenomen hebt, enz. 

 

Voor tekenaars / scenaristen: het contract dat je geweigerd hebt, de samenwerking waarvan je heb afgezien, enz. 

 

Voor dédijagers: die ene beurs waar je niet naar geweest bent die achteraf de laatste kans blijkt geweest te zijn om deze of gene tekenaar te ontmoeten, enz. 

 

 

Persoonlijk blijft het de kans om Franquin te ontmoeten in - denk ik - 1984 op de door de 9e Kunst georganiseerde tentoonstelling in het Museum voor Moderne Kunsten. Ik kon gaan, maar luie, puberteitstartende ik, dacht "later wel eens". Maar dat is er nooit meer van gekomen. 

 

Wat u? 

Link naar reactie

Uderzo die voor enkele fans op de trappen van het Brusselse stadhuis dédicaces maakt na de officiële voorstelling van Asterix in Indus-land (als ik me niet vergis)

 

Philippe Francq op de boekenbeurs van Antwerpen net na de publicatie van het eerste deel van Largo Winch die toen nog tekeningetjes maakte tijdens signeersessies. Ik had het album al en mijn moeder (die toen nog mijn strips betaalde) wilde het album niet dubbel kopen omwille van 'zo'n stom tekeningetje'. Ik moest later een van de volgende delen dan maar laten signeren. Sindsdien zet Francq eigenlijk alleen nog maar stempels :e001:

"Voor wie wacht, komt alles steeds te laat"

Link naar reactie

Op bezoek bij de buurman,van mijn toenmalig liefje.

Dat was Pom,tekenaar van Piet Pienter en Bert Bibber,hij vroeg of ik  geen origineel wilde hebben (mocht zelf kiezen welk),maar ik had enkele weken voordien van mijn liefje al een mooie tekening van hem gekregen.Dus reageerde ik van : Dat hoeft niet hoor,ik heb al een mooie tekening van u......

 

Ik studeerde toen voor kok,en maakte deze PRACHTIGE tekening!!

Dat 'manneke',dat slaat dus op mij....

Hij schreef boven zijn handtekening : Dit was mijn laatste stuiptrekking. En in het Brabant Strip Magazine gewijd aan hem,staat er bij als onderschrift : Pom's laatste tekening....

 

post-88-0-59910900-1376051148_thumb.jpg

Link naar reactie

Ik kon van mijn neef in 1980 de complete Lombardcollectie van Blake en Mortimer, in zeer goede staat, overnemen voor 250 gulden...en ik, de sukkel, heb dit niet gedaan want ik had de softcovers toch al..  :111:

 

Ik heb inmiddels toch de complete collectie maar voor een "ietsje pietsie" hogere aanschafprijs zelfs na inflatiecorrectie :e001:

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Bij het laatste bezoek van Morris aan de stripbeurs in Middelkerke heb ik niet bij hem aangeschoven omdat hij maar 'kleine, stereotype' kopjes zat te tekenen.  Ik vond het de moeite niet en ik vond ook de wachtrij te lang... Man, man... dat heb ik me al serieus beklaagd !

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Twee keer zelfs..... hij dom kan een mens zijn; telkens met beeldjes van Hermann, de eerste keer kon ik er eentje rechtstreeks kopen bij de maker voor 135,--€, vond ik toen te duur....... brrrrr. Een hele tijd later verkoopt iemand 2 beeldjes van Jeremiah op MP, enkel ze moesten opgehaald worden, Schiedam. Had geen tijd, thuis "moest" vanalles, uiteindelijk is dat niet doorgegaan!! Kan somstijds er nog ge-irriteerd over raken......

Bang zijn voor de dood is hetzelfde als bang zijn om een oud en versleten kleed weg te gooien.

Link naar reactie

ik heb ooit de kans gehad om als 20-jarige een stripwinkel over te nemen in dendermonde toen de eigenaar naar thailand, naar zijn vriendin besloot te verhuizen. Ik ga de voorgestelde prijs hier net zeggen, maar voor pand en winkel met inhoud was het peanuts. Ik was toen bijna afgestudeerd en durfde niet. Verstandig of niet, wie zal het zeggen? Spijt is een groot woord, maar een kans was het zeker.

Link naar reactie

ik heb ooit de kans gehad om als 20-jarige een stripwinkel over te nemen in dendermonde toen de eigenaar naar thailand, naar zijn vriendin besloot te verhuizen. Ik ga de voorgestelde prijs hier net zeggen, maar voor pand en winkel met inhoud was het peanuts. Ik was toen bijna afgestudeerd en durfde niet. Verstandig of niet, wie zal het zeggen? Spijt is een groot woord, maar een kans was het zeker.

 

Had niks geworden. Jij zou alleen willen verkopen wat je mooi vindt en daar kun je geen winkel op draaien  :e012:

Link naar reactie

Ik heb ooit de kans gehad om Jommeke te tekenen en jaren later Suske&Wiske. Maar zag dat niet zitten. en ik denk niet dat ik daar echt veel spijt van gehad heb.

Kon ook bij KSTR een strip maken maar ik voelde dat ik het verhaal niet kon "getekend" krijgen. Daar heb ik wel spijt van gehad dat ik niet doorgezet had (alhoewel, eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat mijn stijl toen niet volwassen genoeg was). Oh ja, en een Transformers-prentenboek werd me ook aangeboden.

En nog een paar stripscenario's afgezegd omdat ik het niet voelde. Daar ben ik wel blij om, dat ik mezelf wel ken ondertussen, dus spijt niet meteen. 

 

 

Ander spijt: dat ik ooit die luxe Marsupilami met zeefdruk (gesigneerd door Franquin, Batem en Yann) heb verkocht omdat ik krap bij kas zat. 

Link naar reactie

Karel Biddeloo zijn laatste wens aan mij was om een openbare verkoop te organiseren van alle tekenwerk dat hij nog liggen had. Dat ging van kleine tot grote tekeningen en schilderijen. Geen originele platen, want die waren eigendom van de uitgeverij. Karel wou dat de volledige opbrengst naar zijn echtgenote zou gaan.

Na zijn dood vroeg zijn weduwe Ursula mij om eens langs te komen opdat ze een prijsbepaling van de opbrengst zou hebben.

We namen beiden minitueus alle materiaal door. Mijn favoriete item was een unieke tekening op vrij groot formaat van een naakte en vrijende Rode Ridder en Galaxa.

Ursula zei me daarna dat ik een item uit de stapel mocht kiezen. Ik dacht natuurlijk direct aan die "sextekening". Maar ik herinnerde me ook mijn belofte aan Karel dat de volledige opbrengst naar Ursula moest gaan. Dus ik antwoordde geen item te willen kiezen omdat dit alles haar ten goede moest komen.

Wat ik niet wist was dat gedurende de maanden tussen mijn bezoek in Wuustwezel en de openbare verkoop in Hasselt er nog een aantal kennissen van Karel langskwamen... waarbij Ursula telkens aan iedereen zei dat ze een item mochten uitkiezen! Die hebben dat allemaal gedaan en gingen huiswaarts met de mooiste items uit de collectie.

Sascha Van Laeken scoorde de "sextekening". Ik gun het hem, want hij is een van de sympathiekste mensen die ik ken. Maar elke keer dat ik aan die gemiste kans terugdenk doet het toch behoorlijk pijn...

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Niet dat ik er spijt van heb, want ik heb er zelf geen schuld aan, maar toen ik 22 was vroeg Erik Meynen of ik zin had om een derde album rond de heer Van Rossem te maken. Ik heb een tweetal proefplaten gemaakt waarin ik de heer Van Rossem dumpte in het Robin Hood-universum ("hij steelt van de rijken"), met koning Boudewijn als Leeuwenhart die op kruistocht trekt. En toen stierf Boudewijn waarna de heer Van Rossem op balorige wijze van zich liet horen op de kroning van Albert II en zijn populariteit zo zakte dat er nooit meer over een derde album is gesproken.

Link naar reactie

Stoere praat van de heren retep, spock en Waldorf. Ik weet zeker dat ze wel eens buikpijn hebben van een miskleun ;)

 

 

Ik heb in de loop der jaren wel wat miskopen gedaan (lees er 'strip van de dag' maar eens op na sinds 2008), maar die hou ik lekker bij. Op het moment dat mijn stripbibliotheek vol dreigt te raken heb ik dan iets om weg te doen. :e007:

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Niet dat ik er spijt van heb, want ik heb er zelf geen schuld aan, maar toen ik 22 was vroeg Erik Meynen of ik zin had om een derde album rond de heer Van Rossem te maken. Ik heb een tweetal proefplaten gemaakt waarin ik de heer Van Rossem dumpte in het Robin Hood-universum ("hij steelt van de rijken"), met koning Boudewijn als Leeuwenhart die op kruistocht trekt. En toen stierf Boudewijn waarna de heer Van Rossem op balorige wijze van zich liet horen op de kroning van Albert II en zijn populariteit zo zakte dat er nooit meer over een derde album is gesproken.

 

Niet dat ik er spijt van heb, want ik heb er zelf (deels) geen schuld aan, maar toen ik 26 was, vroeg Tom Bouden of ik zin had om het tweede album rond de heer Suster en vrouwe Wiebeke te tekenen. Ik heb een halve proefpagina getekend en toen vroeg ik of hij geen decoupage wou maken (omdat ik moeite had om de teksten overal te plaatsen) waarbij de tekenkriebels bij hemzelf terug kwamen. Nu gaat hij het zelf tekenen wat ik enkel een verbetering vind omdat het dichter bij de stijl van het eerste album zal liggen. Het feit dat hij mijn halve proefplaat in zijn eigen stijl integreert vind ik alleen maar een tof compliment. ;):D

ij9IgmH.jpg

Link naar reactie

Spijt spijt spijt...........niet echt.

Misschien dat ik in de hoogtijdagen van de stripdagen in turfschip Breda wel eens verkeerde keuzes heb gemaakt.....maar ik heb voor mijn gevoel (soms bij toeval) veel meer lucky shots en goede keuzes gehad.

Hmmmmmmmm..........een "voor Marcel" dedi van Franz had mooi geweest, maar dan had ik andere grote namen misschien weer niet gehad.

Link naar reactie

Het zal op dit forum inmiddels wel duidelijk zijn dat ik een 'bladenman' ben: ik verzamel striptijdschriften. Was vroeger geabonneerd op SJORS en PEP, maar heb die ooit weggedaan. Vanaf 1990 of daaromtrent ben ik jarenlang bezig geweest om de hele collectie weer te verzamelen, van de eerste PEP via EPPO en SJOSJI tot de laatste STRIPARAZZI. Het was mijn ideaal om dat allemaal netjes ingebonden in de kast te hebben staan. En dat is me gelukt, alles heb ik beetje bij beetje in nieuwstaat kunnen vinden en keurig laten inbinden. Een hele operatie, maar wel een prachtig bezit.

 

Maar de laatste jaren begon ik daar een beetje spijt van te krijgen. Bij inbinden heb je te maken met afgesneden randen. Maar vooral bij het maken van de PEP Index door André Wijntjes vond ik het erg lastig dat je geen scans kunt maken uit die dikke boeken. Een luxe-probleem, maar toch bleef het knagen. Ik zag weleens losse jaargangen aangeboden, maar dan is het altijd weer de vraag: ziet het er netjes uit? Zitten alle middenplaten er wel in? Ontbreekt er niets? Dat zou weer jarenlang gezeur worden. Ik besloot dat ik tevreden moest zijn met mijn ingebonden jaargangen.

 

Tot ik afgelopen week de volledige collectie PEPs kon kopen voor een zeer redelijke prijs, in absolute nieuwstaat en met alle posters, bijlagen en extra's, zoals de Prijs-PEP en het reclame-nummer. En daar kreeg ik gratis ook nog eens 8 jaargangen EPPO bij, waar een kleinigheid aan ontbreekt. Ik wist niet dat ik zo blij kon zijn met iets dat ik al heb. Ik heb mijn dwaling van destijds dus kunnen herstellen en zou theoretisch mijn ingebonden jaargangen kunnen verkopen. Of ik dat ook daadwerkelijk ga doen is nog maar de vraag...

Ik geloof dat ik lichtelijk gestoord ben...  :e008:

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...