Ga naar inhoud

Jojo (Geerts)


cinco

Jojo  

19 leden hebben gestemd

  1. 1. jouw 3 favoriete covers

    • 1. Even goeie vrienden!
    • 2. Op de vlucht
    • 3. Operatie Dik-Lowietje
      0
    • 4. Het raadsel Violeine
    • 5. Een donders mooie zomer
    • 6. Het verbond
    • 7. Mamy bijt van zich af
    • 8. Meneertje Kanalles
    • 9. Papa is terug
    • 10. Pietertje Pechvogel
    • 11. De keuze van Charlotte
    • 12. Jojo op kostschool
    • 13. De puinhoop van het leven
    • 14. Ballade van de vier seizoenen
    • 15. Een verloofde voor papa
    • 16. Jojo dierenarts
    • 17. In beslag genomen!
    • 18. Mamy Blues


Recommended Posts

Ik ben bepaalde strips van deze reeks aan het herlezen en ik wil toch even meegeven hoe prachtig de inkleuring van de laatste 5 albums is. Dit tilt deze al sterke serie naar een nog hoger niveau.

afbeelding.thumb.png.a16795a95c98101c9d3b34e6920400f6.png

 

En denk niet te snel dat dit louter een kinderreeks is.

Er zit hier veel levensbeschouwelijkheid in de kleine dingen des levens, zoals ook bij bijvoorbeeld Meneer Johan of Mooie Zomers.

 

 

Link naar reactie

Ik heb ze niet allemaal gelezen, maar dit was wel een toffe reeks. Ik zal eens opzoeken welke albums ik juist heb. Het is al weer enkele jaren geleden dat ik ze uit de doos heb gehaald. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

In de periode v deel 11-14 heb ik blijkbaar de reeks gevolgd en daarnaast enkele andere delen gekocht. Nog een reeks om eens een album van te herlezen. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • cinco changed the title to Jojo (Geerts)
43 minuten geleden, The Angry Young Fan zei:

image.thumb.png.97e2b180194b9f7f136768d6de05543b.png

 

Hoe geniaal 'Jojo' ook is, ik heb Geerts ontdekt met zijn 'Monde Cruel' ('Ondankbare wereld') en dat was toen, eind jaren '90, liefde op het eerste gezicht! 

 

Ja, ik ook in die periode via het Vrolijke Vlucht-label van Dupuis.

Alsof Geerts Zwartkijken in zijn eigen stijl had heruitgevonden.

 

afbeelding.thumb.png.e4010827afdae642c17b952146b27d43.png

Link naar reactie
6 minuten geleden, cinco zei:

 

Ja, ik ook in die periode via het Vrolijke Vlucht-label van Dupuis.

Alsof Geerts Zwartkijken in zijn eigen stijl had heruitgevonden.

 

afbeelding.thumb.png.e4010827afdae642c17b952146b27d43.png

 

Misschien is het vloeken in de kerk, maar ik vind Geerts' 'Ondankbare wereld' leuker/sterker dan 'Zwartkijken'. Die wat schattige stijl in combinatie met een cynische boodschap werkt echt heel goed voor mij.

There's more to life than books, you know - But not much more (Morrissey)

Link naar reactie
2 minuten geleden, The Angry Young Fan zei:

 

Misschien is het vloeken in de kerk, maar ik vind Geerts' 'Ondankbare wereld' leuker/sterker dan 'Zwartkijken'. Die wat schattige stijl in combinatie met een cynische boodschap werkt echt heel goed voor mij.

 

Beiden hebben hun sterktes.

En het is fascinerend om te zien dat je een cynische kijk op de wereld in zo twee totaal tegengestelde stijlen kan laten werken.

Link naar reactie
13 minuten geleden, cinco zei:

 

Beiden hebben hun sterktes.

En het is fascinerend om te zien dat je een cynische kijk op de wereld in zo twee totaal tegengestelde stijlen kan laten werken.

Omdat het contrast bij Geerts zo groot is, vind ik het sterker. Voor mij een voorbeeld van een stripverhaal dat je eigenlijk veel te vroeg in handen krijgt (schattige tekeningen, dus voor kinderen). Plots word je als kind geconfronteerd met het saaie, dagelijkse leven, met een cynische kijk daarop... Zo'n boek koester je toch voor de rest van je leven? Maakt van jou toch een heerlijk cynisch pubertje? [Heel persoonlijk, natuurlijk. Ik ben gewoon een grote Geerst-liefhebber!]

There's more to life than books, you know - But not much more (Morrissey)

Link naar reactie

Ik ben nieuwsgierig naar die Ondankbare wereld strips, maar ik zal in tweedehands bakken gaan moeten zoeken denk ik. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

@esteban² en @Tanuki : bedankt voor jullie reacties (in bredere zin van het woord). Die kalenders van de scouting zijn best leuk. Ik heb er enkelen. Meestal met verschillende tekenaars, die een of twee maanden voor hun rekening namen. Op de topic over Frank Pé, heb ik ook illustraties van die kalenders geplaatst.

 

Hier zijn er nog een paar van Geerts (1992 en 1998) :

 

jojo scout 1992.jpg

jojo scout 1998 1.jpg

jojo scout 1998 2.jpg

jojo scout 1998 3.jpg

Link naar reactie
  • 10 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...