cinco Posted February 16, 2022 Posted February 16, 2022 In onderstaande link vind je ook nog een overzicht: https://www.stripinfo.be/auteur/index/1_Desberg_Stephen Quote
cartoonesk Posted February 16, 2022 Posted February 16, 2022 Arkel vind ik wel speciaal. Ik heb echter alleen dit album (helaas wat beschadigd). Quote
Daan Posted February 16, 2022 Posted February 16, 2022 Wat ik uit dit lijstje herken oftewel gelezen heb, beviel meestal prima! Dan heb ik het over 421, Aurora & Ulysses (mwah...), Equator, Golden Dogs, Guus Slim, Jimmy van Doren (mwah...), Mic Mac Adam, Miss Oktober (ging nergens heen, heb ik van de hand gedaan), Oliver Page en Snoesje. Wat me nu wel opvalt is dat hij beter uit de verf komt met losstaande albums. De langere verhalen (Golden Dogs en Oliver Page) hadden geen grootse finales. Beide hebben memorabele scenes en karakters maar van de ontknopingen weet ik niets meer... Quote
Madam Kito Posted February 16, 2022 Posted February 16, 2022 2 uren geleden, cartoonesk zei: Arkel vind ik wel speciaal. Ik heb echter alleen dit album (helaas wat beschadigd). Die mens heeft enorm veel geschreven, maar Arkel is ook mijn favoriet (alhoewel ik niet met zekerheid kan zeggen of dat aan de scenario's ligt dan wel aan de tekeningen). Quote
cartoonesk Posted February 16, 2022 Posted February 16, 2022 11 minuten geleden, TDPB zei: Die mens heeft enorm veel geschreven, maar Arkel is ook mijn favoriet (alhoewel ik niet met zekerheid kan zeggen of dat aan de scenario's ligt dan wel aan de tekeningen). Arkel liep al in weekblad Robbedoes toen ik het begon te lezen. Het concept van de strip was bijzonder met die strijd tussen engelen, duivels en gevallen engelen enzo. De tekeningen van Hardy waren inderdaad wel erg goed. Quote
Madam Kito Posted February 16, 2022 Posted February 16, 2022 12 minuten geleden, cartoonesk zei: Arkel liep al in weekblad Robbedoes toen ik het begon te lezen. Het concept van de strip was bijzonder met die strijd tussen engelen, duivels en gevallen engelen enzo. De tekeningen van Hardy waren inderdaad wel erg goed. De eerste weken dat ik Robbedoes kocht, begon er juist een nieuw Arkel verhaal. Ik heb in mijn jeugdjaren nog een zééér sterk door Arkel geïnspireerde strip gemaakt. Dus dat heeft zeker indruk gemaakt. Quote
Kobus Posted February 16, 2022 Posted February 16, 2022 Zijn Baard en Kale verhalen vind ik best heel leuk, Kasper vond ik echt gewoon heel erg goed en spannend, 421 en de Schorpioen natuurlijk (al ben ik daar na 12 delen ook weer op afgehaakt). Quote
Rik Posted February 16, 2022 Posted February 16, 2022 De schorpioen en Ster van de woestijn. Quote Omnia mutantur nihil interit
cartoonesk Posted February 16, 2022 Posted February 16, 2022 1 uur terug, TDPB zei: De eerste weken dat ik Robbedoes kocht, begon er juist een nieuw Arkel verhaal. Ik heb in mijn jeugdjaren nog een zééér sterk door Arkel geïnspireerde strip gemaakt. Dus dat heeft zeker indruk gemaakt. Sorry voor de off-topic maar voor mij was het vooral Franquin, die mij zin gaf om strips te tekenen (al deed ik dat voorheen ook wel al onder invloed van Vandersteen bv.). Na het lezen van mijn eerste album van Franquin tekende ik voor het eerst met pen en inkt! Quote
De Hollander Posted February 16, 2022 Posted February 16, 2022 Zwart Bloed, SOS Geluk (1e seizoen), Black Op, Irs en Ster van de Woestijn Quote
Veto Posted February 16, 2022 Posted February 16, 2022 421, Jimmy Van Doren en De Schorpioen Quote Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :http://vetostript.weebly.com
mojo Posted February 16, 2022 Posted February 16, 2022 Juist Zwart Bloed, dat was een toffe mini-serie. Daarnaast 421, Black Op, De Schorpioen en Ster vd Woestijn. Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”
sanderg Posted February 17, 2022 Posted February 17, 2022 Ik heb nog nooit iets van Desberg gelezen dat ik echt goed vond... (Zelfde als bij Yann overigens).. Schorpioen dan maar vanwege het tekenwerk (het verhaal is echt teveel pulp naar mijn smaak) Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg
cinco Posted February 17, 2022 Author Posted February 17, 2022 Kobe de Koe blijf ik een absolute aanrader vinden. Quote
Waldorf Posted February 17, 2022 Posted February 17, 2022 55 minuten geleden, cinco zei: Kobe de Koe blijf ik een absolute aanrader vinden. Eens! En dan nog de uitstekende vertaling van Johan Anthierens daar bovenop. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
Stem Franquin naar de finale Posted February 17, 2022 Posted February 17, 2022 18 hours ago, Veto said: 421, Jimmy Van Doren en De Schorpioen Exact die voor mij. Quote Geniet dagelijks van een portie Guust en Franquin in het toernooi! Stem hier op de Flaterfoon!!!
Recommended Posts