Ga naar inhoud

Wat vind je de best geschreven reeks/albums van Desberg?


cinco

Recommended Posts

Wat ik uit dit lijstje herken oftewel gelezen heb, beviel meestal prima! Dan heb ik het over 421, Aurora & Ulysses (mwah...), Equator, Golden Dogs, Guus Slim, Jimmy van Doren (mwah...), Mic Mac Adam, Miss Oktober (ging nergens heen, heb ik van de hand gedaan), Oliver Page en Snoesje.

Wat me nu wel opvalt is dat hij beter uit de verf komt met losstaande albums. De langere verhalen (Golden Dogs en Oliver Page) hadden geen grootse finales. Beide hebben memorabele scenes en karakters maar van de ontknopingen weet ik niets meer...

Link naar reactie
2 uren geleden, cartoonesk zei:

Arkel vind ik wel speciaal. Ik heb echter alleen dit album (helaas wat beschadigd).

 

Die mens heeft enorm veel geschreven, maar Arkel is ook mijn favoriet (alhoewel ik niet met zekerheid kan zeggen of dat aan de scenario's ligt dan wel aan de tekeningen).

Link naar reactie
11 minuten geleden, TDPB zei:

 

Die mens heeft enorm veel geschreven, maar Arkel is ook mijn favoriet (alhoewel ik niet met zekerheid kan zeggen of dat aan de scenario's ligt dan wel aan de tekeningen).

Arkel liep al in weekblad Robbedoes toen ik het begon te lezen. Het concept van de strip was bijzonder met die strijd tussen engelen, duivels en gevallen engelen enzo. De tekeningen van Hardy waren inderdaad wel erg goed. 

Link naar reactie
12 minuten geleden, cartoonesk zei:

Arkel liep al in weekblad Robbedoes toen ik het begon te lezen. Het concept van de strip was bijzonder met die strijd tussen engelen, duivels en gevallen engelen enzo. De tekeningen van Hardy waren inderdaad wel erg goed. 

De eerste weken dat ik Robbedoes kocht, begon er juist een nieuw Arkel verhaal. Ik heb in mijn jeugdjaren nog een zééér sterk door Arkel geïnspireerde strip gemaakt. Dus dat heeft zeker indruk gemaakt.

Link naar reactie
1 uur terug, TDPB zei:

De eerste weken dat ik Robbedoes kocht, begon er juist een nieuw Arkel verhaal. Ik heb in mijn jeugdjaren nog een zééér sterk door Arkel geïnspireerde strip gemaakt. Dus dat heeft zeker indruk gemaakt.

Sorry voor de off-topic maar voor mij was het vooral Franquin, die mij zin gaf om strips te tekenen (al deed ik dat voorheen ook wel al onder invloed van Vandersteen bv.). Na het lezen van mijn eerste album van Franquin tekende ik voor het eerst met pen en inkt!

Link naar reactie

Juist Zwart Bloed, dat was een toffe mini-serie. Daarnaast 421, Black Op, De Schorpioen en Ster vd Woestijn. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...