Ga naar inhoud

FACTS Fall 2022 - 22 & 23 oktober - Flanders Expo, Gent


Recommended Posts

Op 11/10/2022 om 12:55, Richard Boom-vavavoom zei:

geloof dat maar....

 

ik had haar in mijn eigen booth op FACTS (samen met Kimmi Art, Jorin Evers and nog een riedel andere artiesten hadden we 1 hele grote booth) en ze had continu een joekel van een rij!

Klopt helemaal, voor een belangrijk deel te verklaren door de ruime aandacht voor haar publiek. Sommigen noemen het dat ze veel kletst. Ze is echter absoluut aardig en geïnteresseerd 

Link naar reactie
On 10/13/2022 at 7:41 AM, Stripenbd said:

Sommigen noemen het dat ze veel kletst.

zeker. Maar ook omdat ze continue sales had.... en dan is ze aan het babbelen terwijl ze alles bij elkaar pakte of een tekening maakte. 
En het is gewoon geweldig om connecten met het publiek. Lord knows I did toen op FACTS. Ook met succes, maar niet zoals Coco. Coco rocks!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Dit is het voorlopig ontwerp van het visitekaartje dat mijn oudste dochter op FACTS zou uitdelen. Ze heeft zich wel niet ingeschreven voor de wedstrijd maar zal ook verkleed zijn.

Als mijn jongste niet mee doet aan de cosplay competition zal ik waarschijnlijk niet naar FACTS gaan... heb het ondertussen allemaal wel gezien..maar wie weet slenter ik daar volgend weekend dus ook rond. 

IMG_4556.jpg

Link naar reactie

Zaken die me opvielen :
- indien je rond het middaguur arriveerde met de auto : verkeersellende .... tjonge jonge... uiteindelijk na een half uur gevlucht uit die file om in Gent te parkeren en met de pendelbus naar F.A.C.T.S te gaan... Hadden we het geluk om een buschauffeur te hebben die de weg naar de expo niet kende en opeens reden we op de E40 richting Brussel... Uiteindelijk is de brave man terug naar't St.Pietersstation gekeerd om via de Sterre ons uiteindelijk af te zetten aan de afrit naar de E40.  Van daar uit mochten we de expohallen trachten te bereiken... 😄  Tegen dan (anderhalf uur later) was er natuurlijk geen file meer en terug plaats op de parking.  Had beter langer in de file gestaan, ging dan minder stress hebben gehad.  Stom van me... 🥴

- sanitair is toch een probleem bij F.A.C.T.S zéééér lange rijen...  Ook mis ik licht, lucht... Mijn echtgenote weet meteen wat ik wil zeggen als ik zeg : "het ruikt hier naar F.A.C.T.S.". 

- geen rijen voor de tekenaars : bij enkele tekenaars wat oude mannen die een dédi wilden, bij het gros van de tekenaars weinig of geen interesse.  .. triestige bedoening... Moet je die mensen daarvoor vliegtuig, hotel, restaurant, enz... betalen. Ondertussen wel meterslange rijen voor die acteurs (en dus ook die w.c.'s... 😉)

- Wat ook opvalt... Bijna IEDEREEN is nu cosplayer daar....bijna iedereen... niet normaal.  
Op 'Made in Asia' wilden zeer veel bezoekers met mijn dochters op de foto en vielen ze er meer op.  Maar op F.A.C.T.S. vielen ze minder op tussen die duizenden cosplayers.  


Wel indrukwekkend om te zien hoe F.A.C.T.S. dankzij het internet en de groeiende populariteit van de nerd-cultuur groots is geworden... zeer groots... Ben er zelf wat te oud voor geworden, vrees ik... te druk, heb het allemaal ook wat gezien... moest mijn jongste dochter niet hebben deelgenomen aan die wedstrijd, dan was ik er ook niet geweest.  Maar ja, wie weet... misschien toch ooit nog eens gaan met zo'n early bird ticket (om in't begin wat meer rustig de kraampjes te bewonderen).

Link naar reactie
1 uur terug, Koen Claeys zei:

Zaken die me opvielen :
- indien je rond het middaguur arriveerde met de auto : verkeersellende .... tjonge jonge... uiteindelijk na een half uur gevlucht uit die file om in Gent te parkeren en met de pendelbus naar F.A.C.T.S te gaan... Hadden we het geluk om een buschauffeur te hebben die de weg naar de expo niet kende en opeens reden we op de E40 richting Brussel... Uiteindelijk is de brave man terug naar't St.Pietersstation gekeerd om via de Sterre ons uiteindelijk af te zetten aan de afrit naar de E40.  Van daar uit mochten we de expohallen trachten te bereiken... 😄  Tegen dan (anderhalf uur later) was er natuurlijk geen file meer en terug plaats op de parking.  Had beter langer in de file gestaan, ging dan minder stress hebben gehad.  Stom van me... 🥴

- sanitair is toch een probleem bij F.A.C.T.S zéééér lange rijen...  Ook mis ik licht, lucht... Mijn echtgenote weet meteen wat ik wil zeggen als ik zeg : "het ruikt hier naar F.A.C.T.S.". 

- geen rijen voor de tekenaars : bij enkele tekenaars wat oude mannen die een dédi wilden, bij het gros van de tekenaars weinig of geen interesse.  .. triestige bedoening... Moet je die mensen daarvoor vliegtuig, hotel, restaurant, enz... betalen. Ondertussen wel meterslange rijen voor die acteurs (en dus ook die w.c.'s... 😉)

- Wat ook opvalt... Bijna IEDEREEN is nu cosplayer daar....bijna iedereen... niet normaal.  
Op 'Made in Asia' wilden zeer veel bezoekers met mijn dochters op de foto en vielen ze er meer op.  Maar op F.A.C.T.S. vielen ze minder op tussen die duizenden cosplayers.  


Wel indrukwekkend om te zien hoe F.A.C.T.S. dankzij het internet en de groeiende populariteit van de nerd-cultuur groots is geworden... zeer groots... Ben er zelf wat te oud voor geworden, vrees ik... te druk, heb het allemaal ook wat gezien... moest mijn jongste dochter niet hebben deelgenomen aan die wedstrijd, dan was ik er ook niet geweest.  Maar ja, wie weet... misschien toch ooit nog eens gaan met zo'n early bird ticket (om in't begin wat meer rustig de kraampjes te bewonderen).

Ik wil toch even reageren op deze post. 🙂

 

Betreffende de wc’s heb ik hier persoonlijk weinig last van ondervonden. Het was vnl. in periodes drukker, en het was ook te zien waar je ging (bij de boardgames minder druk, die waren allemaal druk aan het spelen 😉).

 

Geen rijen voor de tekenaars.. dat klopt enigszins, maar moet met een korrel zout genomen worden. Voor de grote namen (Duarte, Sierra, Demare,…) moest je op voorhand een album kopen waarbij je een signeerticket krijgt. Deze waren heel beperkt (tot een 15-tal soms) omdat de tekenaars hun tijd namen. Zo creëer je inderdaad geen lange wachtrijen. 
Enneuh, oud zou ik mezelf trouwens nog niet noemen. 😛


Misschien wel een tip voor de organisatie: er stond nergens aangegeven dat je een ticket nodig had via een aankoop. Zo stond iemand achter me te wachten die teleurgesteld is moeten afdruipen.

Link naar reactie
11 uren geleden, Flow_ zei:

Misschien wel een tip voor de organisatie: er stond nergens aangegeven dat je een ticket nodig had via een aankoop. Zo stond iemand achter me te wachten die teleurgesteld is moeten afdruipen.

 

Nergens?

Dit is nochtans vermeld bij de boeken.

 

En alle info staat al meer dan een maand op de site

https://facts.be/en/guests/artist-sketches-commissions/

 

20221023_072035.jpg

Link naar reactie

Voor de eerste keer in jaren nog eens naar Facts geweest. Ik heb genoten van de sfeer en de ervaring, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik me niet helemaal comfortabel voelde bij de drukte. De rest van het publiek leek er weinig last van te hebben. Ik was 1 van de weinigen die aan het cosplayen was dat we in de nasleep van een pandemie zitten.

 

Ivm de toiletten: Dat leek me vooral een probleem bij de vrouwen. Bij de mannen kon je de wachtrij negeren en gewoon binnen en buiten lopen.

 

Ik trok mijn ogen wel open bij de prijzen die voor alles gevraagd werden. Een deel van het budget is naar eten en drinken gegaan en de meeste andere zaken kon ik goedkoper bij mijn SSZ krijgen of waren echt te duur. De aankopen waren dan ook beperkt.

 

Klein persoonlijk hoogtepunt was Michael Cho, die zo vriendelijk was om Parker: The Score van zijn vriend Darwyn Cooke te willen signeren waarin hij een klein rolletje had.

 

Volgende keer ga ik mijn zoons meenemen, want ze moeten dit evenement toch eens gezien hebben. 

 

 

 

 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
1 uur geleden, shakeitupguy zei:

 

Nergens?

Dit is nochtans vermeld bij de boeken.

 

En alle info staat al meer dan een maand op de site

https://facts.be/en/guests/artist-sketches-commissions/

 

20221023_072035.jpg

Ps: ik wil toch nog even vermelden dat de organisatie verder een dikke pluim verdient! Er was een mooie line-up van tekenaars in mijn ogen en er was overal een ontspannen sfeer, ook bij de tekenaars die duidelijk genoten. 


Facts op zich gaat al jaren mee en dat merk je in de positieve zin. Mooie decors in de mail hall, veel cosplayers, heel veel gadgets en voor elk wat wils!

Link naar reactie
On 10/22/2022 at 6:34 PM, Koen Claeys said:

- geen rijen voor de tekenaars : bij enkele tekenaars wat oude mannen die een dédi wilden, bij het gros van de tekenaars weinig of geen interesse.  .. triestige bedoening... Moet je die mensen daarvoor vliegtuig, hotel, restaurant, enz... betalen. Ondertussen wel meterslange rijen voor die acteurs (en dus ook die w.c.'s... 😉)

Treurig. Dat hoorde ik van meer mensen. Iemand die Michael Cho echt voor zichzelf had en er een prachtplaat uit sleepte.  En Kenny Rubenis die ook niet veel te doen had. 

Link naar reactie

precies!! Doet ze geweldig!

 

Kan niet wachten om mijn Sisterhood met háár cover te laten drukken :)

O... en heb al een verhaal klaar met Sisterhood die een cutiesquad-metamorfose ondergaan :)
 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

''Ik ben speciaal voor u naar FACTS gekomen, want toen ik dat plaatje zag, dacht ik die moét ik hebben!!'' zei een Belgische dame enthousiast. Dit was voor ons zeker 1 vd hoogtepunten van een tof FACTS weekend! Met dank aan de FACTS promo die ons deze leuke sale opleverde. 🙂Marieke (mijn partner in arts & life) glunderde ervan! Zowieso waren al haar gehaakte Demodogs (met uitgerukt hartje erbij, voor de fun!) uitverkocht! Was erg druk dus weinig wezen rondlopen, maar vond die game hal toch ook wel erg leuk. Dat dansspelletje (dansmoves nadoen) trok zeer veel en razendentousiast publiek, jon en oud) Bij de klanken van Billy Jean dacht ik, zal ik ook ff meedoen..? maar het lef ontbrak volkomen! Qua cosplay trends valt me op dat de zombie/WD gekte toch echt voorbij is, ook weinig StarWars gezien, maar heel veel Jason Meyers, Eddie's uit Stranger Things, en zowieso veel Stranger Things cosplay.

Op naar April!

demo.jpg

Link naar reactie

Voor mij een geslaagde editie al zeg ik het zelf. 

Facts stelde me niet teleur met het ruime aanbod. Ook het spellenspectakel was een leuke toevoeging. 

 

Enige punt van kritiek was de catering. Schandalige prijzen voor ronduit slecht eten. Wat zij friet noemen, noem ik een aardappel.... Lange rijen, niet leuk maar die zijn te verwachten. Maar als je dan eindelijk je eten krijgt mag de prijs/kwaliteit wel een betere verhouding hebben. 

 

Volgende editie neem ik zelf wat mee van huis.

Link naar reactie
34 minutes ago, velden8 said:

Volgende editie neem ik zelf wat mee van huis.

klopt. Dat doe ik idd al jaren en jaren. En als ik me dan tóch laat overhalen voor een frietje-met op het einde van de dag, is het 1 grote teleurstelling. De laatste keer zei mijn zoon zelfs "laat maar, we rijden wel even ergens langs een drive-in" omdat hij het ook niet vond kunnen. Prijs, wachtrijen en dan de zwaar teleurstellende patat.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
20 minutes ago, Koen Claeys said:

Heb veel respect voor de organisatie. 

zeker waar  de big-5 het uitbouwden van een prachtig event in het park tot het mega-event in de  Expo . Zeker weten. GROOTS respect!
En dat Artexis het heeft overgenomen van hun, is een goede beslissing geweest.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
10 uren geleden, Tweetie zei:

Wow, de Nederlandstalige HCs zijn anderhalf keer zo duur als de Franse. 

Tja, dat zijn de normale winkeleprijzen hoor, Deze Franse albums waren zelfs 1 Euro duurder en werden voor het gemak op 15€ gezet.

 

Strips van Daedalus en zeker Silvester en DDB zijn veel duurder. Vb Jagen op Ramirez 2 kost 40€ terwijl in het Frans dit 22,50€ is. Je raadt wellicht al in welke taal ik deze koop van de 2 laatst genoemde reeksen.

 

Link naar reactie

indeed een early bird ticketje is (voor mij) echt wel een must. rustig even verkennen en wat prioritair is alvast bemachtigen en voor de echte drukte terug weg. nu later aangekomen (omwille van urgentie op het werk): ik kon vlot binnen door alle rijen te skippen maar de persoon bij mij deed er toch een uurtje  langer over. vooral in de namiddag te druk wat bezoekers en etensrijen betreft. Ondanks de persoonlijke ergernissen toch ff zeggen chapeau voor de organisatie.

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...