Ga naar inhoud

Asterix


Recommended Posts

Het zou interessant geweest zijn mochten ze voor elk 'reisalbum' een toepasselijke map gemaakt hebben zoals voor Corsica waar de gebruikelijke kaart met vergrootglas vervangen wordt door deze illustratie.

Tot op heden is het me onduidelijk waarom ze enkel en alleen voor dit album een verhaalgerelateerde map hebben ontworpen.

 

afbeelding.png.37c372a61ce5ae6003175c317feb2eed.png

Link naar reactie
6 uren geleden, cinco zei:

Tot op heden is het me onduidelijk waarom ze enkel en alleen voor dit album een verhaalgerelateerde map hebben ontworpen.

 

afbeelding.png.37c372a61ce5ae6003175c317feb2eed.png

 

Voor de grap van de massa Romeinse legerkampen natuurlijk. 😁 Officieel veroverd, maar praktisch wagen de Romeinen zich niet ver van hun kamp aan de kust en zeker al niet in het binnenland (kwestie om snel het sop te kunnen kiezen wanneer nodig 😉 want Romeinen waren geen Russen). Het hele verhaal geeft dit aan op komische wijze. Deze kaart was er niet om didactische redenen, maar was een leuke knipoog.  

Link naar reactie

Als kind vroeg ik me dat ook af, maar later ben ik Asterix in het Frans gaan kopen, en dan is die kaart wel leuk, natuurlijk. Zo liggen Linoleum en Balatum vlak naast elkaar. En een knipoogje naar de Koude Oorlog: Sivispacemparabellum (Est) en (Ouest). 

 

07-555x739.jpg

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
50 minuten geleden, Waldorf zei:

Dat voorwoord staat al altijd in de Franse versie.

 

Yep.

In de vertaling was het indertijd afwezig.

Ik heb het dan over de versie met deze cover:

 

414883.jpg.c24ed9d7839528c28052330b9c644e2d.jpg

 

Mocht iemand een Nederlandstalige uitgave van de jaren '70 hebben, kan die checken of 'ie daar al dan niet aanwezig was.

 

310576.jpg.17ab22db7c595f92076376e3cf57645a.jpg

 

De huidige versie met het vertaalde voorwoord is die van Hachette.

 

186848.jpg.4d8fe15bc8c809a53e7eea0679201fb1.jpg

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...