Ga naar inhoud

Asterix


Recommended Posts

Gisteren de witte Iris gelezen. Het eerste album sinds de nieuwe schrijvers / tekenaars dat me kan bekoren.

 

Lijkt qua insteek wel heel hard op een paar oude albums, maar zat wel goed in mekaar. 

 

en blijkt nu ik de bespreking te hebben gelezen op SSZ dat het een andere scenarist was dan de voorgaande. Maar blijkbaar eenmalig.

 

Jammer want de vorige scenario's was zwoegen, en las ik niet in 1x uit.

 

Tekeningen hebben nog nooit ontgoocheld. 

Link naar reactie

400K is echt veel geld, en het is een kleine tekening. Ik zag de twee Guust-platen verkocht worden. Mijn ambitie om er ooit eentje kopen groeit. Maar ik wilde vooral bieden op een plaat van Jannin, geschat  rond de 600 euro. Die is uiteindelijk het drievoud gegaan. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
2 uren geleden, cinco zei:

 

De afmetingen zijn 32 x 17 cm, dus je kan ze in een rugzak steken en meezeulen.

Mocht het een wat groter formaat zijn, Ben ik alvast in het bezit van een fietskar.

Thuis is waar is waar je hart ligt, zeggen ze wel eens.

 

 

4A573208-D84B-42B4-A4A8-EA6B5C9D22D3.jpeg

111C236D-C312-4BD4-BF59-A58CA8A7BD5D.jpeg

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie

Ik had laatst een winnie de pooh afbeelding, bij de kringloop voor 1 euro gekocht.

30x30 cm. Niet echt orgineel, vanzelfsprekend.

Het was een cadeautje, maar ik heb hem uiteindelijk weer terug gekregen/genomen (de ontvanger was er toch minder blij mee, als dat ik er aanvankelijk zelf mee was.

een degelijk verschil in het op waarde schatten van materiële bezittingen.

 

 

 

 

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie
11 minuten geleden, cinco zei:

 

Wacht, die strip is van 1970 en die film is van 1978, dus het logo van het album kan geen verwijzing zijn naar die film en toch zijn er veel overeenkomsten qua lettertype en het feit dat de letters aan elkaar hangen.

 

La_Zizanie_-_logo.png.312a6f1128e715da3175f2f8fef37f2f.png

 

220px-La_Zizanie_(film)_Logo.png.f7ed768f10bb1ceb6a4a55ac0a9af890.png

 

Ik heb een vermoeden:

 

De moderne vorm van graffiti ontstond gedurende de jaren ’60 in New York. Met name aanhangers van de hiphopcultuur begonnen daar met viltstiften en spuitbussen op steeds meer plekken hun namen en allerlei andere boodschappen achter te laten. In de jaren ’80 sloeg deze trend vervolgens over naar Europa,

https://gomadgraffix.nl/de-geschiedenis-van-graffiti/

 

Jaren 70. Een experimentele vrijzinnige tijd blijkbaar.

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie

De Witte Iris
Vandaag gelezen en genoten van de voorstelling.

Mijn kwaliteiten zitten niet in het schrijven van uitgebreide veldverslagen, maar ik vindt het wel beleefd te applaudisseren.
Ook geeft het mij weer iets om over na te denken, over de kunst van het oorlogvoeren. 
Maar vooral veel gelachen. Zelfs de moeder van het stamhoofd Heroix wordt niet gespaard. Ook het verkeer en vervoersmiddelen in deze strip krijgen van mij nog een encore.

zolang alle karakters dezelfde kernwaarden met zich meedragen, zoals de originele scheppers die aan hun gaven.

En ook het teken en schrijf niveau snor zit.
Kunnen we blijven genieten van onze jeugdhelden, en hopelijk de jongere lezertjes ook.

 

 

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie

Witte Iris was idd vrij goed, maar niet erg origineel. Ik vond het net wat teveel een doorslagje van de Intrigant.

Tekeningen valt niks aan op te merken, Conrad doet dat prima.

 

Als Goscinny er nog was geweest vraag ik me af hoe fris de scenario’s nog waren geweest, en zelfs of hij nog scenarist was geweest.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
38 minuten geleden, SPeeDy zei:

Witte Iris was idd vrij goed, maar niet erg origineel. Ik vond het net wat teveel een doorslagje van de Intrigant.

Tekeningen valt niks aan op te merken, Conrad doet dat prima.

 

Als Goscinny er nog was geweest vraag ik me af hoe fris de scenario’s nog waren geweest, en zelfs of hij nog scenarist was geweest.

De brave man zou 97 zijn.

 

Gisteren las ik Asterix aan de costa del sol nog eens, en er zaten weliswaar leuke vondsten in, maar na een tijdje worden die steeds terugkerende grappen (de vis-gevechten, de piraten, de bard die klop krijgt...) toch ook vermoeiend. Het zou me verwonderen moest Goscinny dat fris zou hebben kunnen houden.

Link naar reactie
17 uren geleden, SPeeDy zei:

Witte Iris was idd vrij goed, maar niet erg origineel. Ik vond het net wat teveel een doorslagje van de Intrigant.

Tekeningen valt niks aan op te merken, Conrad doet dat prima.

 

Als Goscinny er nog was geweest vraag ik me af hoe fris de scenario’s nog waren geweest, en zelfs of hij nog scenarist was geweest.

 

Goscinny heeft zelf ooit gezegd dat de kwaliteit waarschijnlijk zou dalen. Als ik me goed herinner had hij eens meegegeven dat die reeks duidelijk limieten had, en dat hij na een twaalftal albums al moeite had om nog voldoende nieuwe invalshoeken te hebben.

(Nochtans heeft hij toch wel nog sterke scenario's afgeleverd naar het einde toe).

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...