Ga naar inhoud

Asterix


Recommended Posts

8 hours ago, cinco said:

Dus voor de Franstalige markt worden de luxes zelfs heruitgegeven terwijl die voor de Nederlandstalige markt al enkele jaren zijn stopgezet. :o

Erger. Van het artbook op 800 exemplaren, dat origineel 200 € kostte, komt in oktober een goedkope versie van uit op 12.000 exemplaren, aan 30 €.

 

 

 

Link naar reactie

Ze zouden beter al die luxe-uitgaven in het Frans herdrukken, want voor bv. Asterix en de Belgen vraagt men op sommige plekken makkelijk €1000. Of iemand dat betaalt weet ik niet, maar ik stap niet in zolang ik ze niet allemaal kan kopen aan een redelijke prijs.

Link naar reactie
1 uur terug, lukoste zei:

Dat zijn de NL-uitgaven die zijn stopgezet.

 

Ja, ik dacht dat je specifiek die Nederlandstalige titel van Asterix en de Belgen bedoelde.

Toch opmerkelijk dan dat die luxes hier blijven liggen en dat ze in Franstalig gebied uitverkocht zijn.

Asterix heeft in Vlaanderen en Nederland nochtans ook een grote aanhang.

En qua prijs-kwaliteitverhouding valt die luxe ontzettend goed mee.

 

Link naar reactie

Ik kende het niet, het ziet er wel leuk uit. Als ik het goed doorheb is het 49x21 € of 1029 euro. je bent er dan vier jaar zoet mee.

Te lang voor mij vrees ik. Ik zou wel eens willen weten wat de echte kwaliteit van die beeldjes is. Ze vermelden handgeschilderd, maar dat kan bijna niet voor dat geld tenzij je een verfshop opzet in Pakistan.

 

 

 

Link naar reactie
45 minuten geleden, Ambreville zei:

Ik kende het niet, het ziet er wel leuk uit. Als ik het goed doorheb is het 49x21 € of 1029 euro. je bent er dan vier jaar zoet mee.

Te lang voor mij vrees ik. Ik zou wel eens willen weten wat de echte kwaliteit van die beeldjes is. Ze vermelden handgeschilderd, maar dat kan bijna niet voor dat geld tenzij je een verfshop opzet in Pakistan.

EN dat zal wel zoiets zijn hoor. Ik denk dat beeldjes meestal handgeschilderd zijn. Van enkele Urbanusbeeldjes weet ik het zeker.

 

Link naar reactie
2 hours ago, Ambreville said:

Ik kende het niet, het ziet er wel leuk uit. Als ik het goed doorheb is het 49x21 € of 1029 euro. je bent er dan vier jaar zoet mee.

Te lang voor mij vrees ik. Ik zou wel eens willen weten wat de echte kwaliteit van die beeldjes is. Ze vermelden handgeschilderd, maar dat kan bijna niet voor dat geld tenzij je een verfshop opzet in Pakistan.

Ik heb ingetekend. Zal hier posten als ik het eerste pakket krijg.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
On 1/6/2024 at 11:48 PM, Ambreville said:

Ik ben benieuwd. Ik ga volgende week in Bxl wel eens kijken in een krantenwijken.

Uiteindelijk toch maar het eerste pakje besteld. Dat is vandaag aangekomen... En het valt enorm goed mee.

 

Om te beginnen is er al de verpakking. Die doos is te leuk om weg te gooien. Ik zal daar wel wat oude strips in proppen. Het zal zich wel wat opstapelen :)

 

Het beeldje is plastic, maar van behoorlijk goede kwaliteit. Uiteraard niet handgeschilderd, maar best goed. Zeker voor die prijs.

Dan is er nog een boekje met weetjes en grappige outtakes en teksten over personnages in een specifiek album. Een beetje raar omdat in de eigenlijke strip ook al een uitgebreid dossier staat, specifiek over die strip. Dat dossier is zeker van integrale-kwaliteit.

 

Dus voor de eerste keer zo'n verzamelpakket dat meevalt, en niet te overdreven oneindig is. Voor deze prijs mogen ze verder gaan.

 

IMG_8435.jpeg

IMG_8432.jpeg

IMG_8433.jpeg

 

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
10 uren geleden, WILCO zei:

Inderdaad zeer spitsvondig: alexandrijn (stijlfiguur met 2x 6 lettergrepen) en Alexandrijn (iemand afkomstig van Alexandrië).  

 

Die 2 x 6 is ook aanwezig in de recentste Nederlandse vertaling.

 

afbeelding.thumb.png.3485caa0a162f0c4b5dc06f4b93d1bd4.png

 

Echter niet in de oude Nederlandse vertaling.

Daar was de dialoog:

"Beste vriend! Ik ben ten zeerste verheugd je weer te zien."

"Hij komt uit Egypte."

Link naar reactie
11 uren geleden, WILCO zei:

Inderdaad zeer spitsvondig: alexandrijn (stijlfiguur met 2x 6 lettergrepen) en Alexandrijn (iemand afkomstig van Alexandrië).  

Zal wel aan mij liggen maar ik tel maar 11 lettergrepen in de Franse tekst🤔

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Voor mij zijn die 24 eerste albums veruit de beste. De rest heb ik uit men verzameling gedaan, maar oooh zo schitterend. Zovele albums al 5-tal keer gelezen door de jaren heen. Ben aan het overwegen ze aan te schaffen in 1ste druk. Die kleuren zijn dan nog mooier vind ik. Dat leest nog leuker, maar die gelijmde oude boeken zijn zo fragiel helaas.

Link naar reactie
14 uren geleden, Leesplezier zei:

Voor mij zijn die 24 eerste albums veruit de beste. De rest heb ik uit men verzameling gedaan, maar oooh zo schitterend. Zovele albums al 5-tal keer gelezen door de jaren heen. Ben aan het overwegen ze aan te schaffen in 1ste druk. Die kleuren zijn dan nog mooier vind ik. Dat leest nog leuker, maar die gelijmde oude boeken zijn zo fragiel helaas.

De eerste 24 albums zijn van Goscinny. Als scenarist kent hij zijn gelijke niet in dit genre. Jaren geleden werd, naar aanleiding van het uitkomen van deel 33, het geheime wapen, een poll door stripspeciaalzaak onder de stripfans gehouden wat het beste album van Asterix was. Alle 24 Goscinny albums stonden in de top 25....

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

De vaste wissel tussen een dorpsverhaal en een reisverhaal is eigenlijk pas vanaf het 14de/15de album echt begonnen.

Voorheen waren het voornamelijk reizen met uitzonderlijk enkele albums die zich in het dorp afspeelden.

 

een overzicht van de Goscinny/Uderzo-albums

(groen: dorpsverhalen / blauw: reizen)

 

Asterix de Galliër; personages en settings worden geïntroduceerd

Het gouden snoeimes: Lutetia

Asterix en de Goten: bezoek aan de Goten

Asterix en de gladiatoren: Rome

de Ronde van Gallië: de ganse toer van Gallië

Asterix en Cleopatra: Egypte

De strijd van de stamhoofden: het eerste echte dorpsverhaal sinds album 1

Asterix bij de Britten: bezoek aan de Britten

Asterix en de Noormannen: eigenlijk ook een dorpsverhaal want de Noormannen zakken af naar hun streek

Asterix en het 1ste legioen: Condate, Massilië, Noord-Afrika

Het ijzeren schild: Avernië

Asterix en de Olympische Spelen: Griekenland

Asterix en de koperen ketel: Condate

Asterix in Hispania: Spanje

De intrigant: dorpsverhaal

Asterix en de Helvetiërs: Helvetië

De Romeinse lusthof: dorpsverhaal

De lauwerkrans van Caesar: Rome

De ziener: dorpsverhaal

Asterix op Corsica: Corsica

Het geschenk van Caesar: dorpsverhaal

De grote oversteek: Amerika

Obelix & Co: dorpsverhaal

Asterix en de Belgen: België

 

Link naar reactie
42 minuten geleden, Gilles zei:

Weet er toevallig iemand een overzichtje te vinden van de eenmalige herdrukken met 16 extra pagina's (met het jaartal van verschijnen)?

 

niet 100% zeker of dit volledig is

 

In recentere albums staat geloof ik ook een overzicht van de dossieruitgaves.

 

afbeelding.thumb.png.c2567a27fbf72f956ebd3015be077dc2.png

afbeelding.thumb.png.b305f76459ae90bb912b8a285daf4e70.png

 

afbeelding.thumb.png.6df8a7a2deb7d1d54d3ab96d6012e8ac.png

 

afbeelding.thumb.png.2b229d02bf691af8b2009586772ce9a2.png

 

afbeelding.thumb.png.a047ff622f6e75cdeeeeba3951672cd6.png

 

afbeelding.thumb.png.d32eda8c213037a36b8346ebe15107cb.png

 

En dan zijn er ook nog de luxes van 49 euro met een nog uitgebreider dossier.

 

afbeelding.png.46ea091af74de6684a6752b823181940.png

afbeelding.png.040d8741b0acb9df7e119e751197035b.png

afbeelding.png.af4e67f6194576d73df79ad25204db80.png

afbeelding.png.94d694ab23ee27c43bb3ba0283f181f7.png

afbeelding.png.6be3f535327da5cccad12d6083cb527c.png

afbeelding.png.e9e89b39312b7e1baeaa0d294aa57ffe.png

afbeelding.png.fff942881d95425cf931ca2c3f536284.png

 

 

Link naar reactie
15 minuten geleden, Gilles zei:

Ik doelde op de softcovers. Ronde van Gallia heb ik in ieder geval niet. Van snoeimes ben ik niet meer zeker. 

 

Merci!

 

Logischerwijs zouden er van de luxes ook softcoverversies met ingekorte dossiers uitgebracht zijn.

Maar dat is niet consistent gebeurd binnen de Nederlandstalige markt.

Link naar reactie
20 hours ago, lukoste said:

Ik heb de afgelopen weken de Franstalige luxeversies bij mekaar geharkt, m.u.v de exemplaren die opnieuw verschijnen dit jaar ter gelegenheid van de 65ste verjaardag. En ik zoek er nog 1, maar die is momenteel te duur (Ronde van Gallië).

Deel 2 gaat je blij maken. De ronde en Asterix.

 

 

IMG_8535.jpeg

 

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...