Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Gast Natte aap

Catawiki Zaagdraad

Recommended Posts

De platen zijn vandaag aangekomen.

Ook op de email naar de zaakvoerder om uitleg kreeg ik keurig een antwoord.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Adhemar is wel een betrouwbare verkoper. Al vaak iets bij hem gekocht en nooit problemen mee gehad. :) 

Deel dit bericht

Link naar bericht

De Blake & Mortimer luxe 25 verscheen deze week en wordt nu al door stripwinkel Barabas op een veilingsite verkocht. Mag ik mij daar vragen bij stellen ? Waar is de beroepseer ?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Wat is het verschil met particulieren die her en der deze albums opkopen om er via marktplaats, catawiki, bobbedoes of zo geld aan te verdienen?

Kijk maar op mp naar het aantal advertenties voor dit album. Dit gaat al allemaal ten koste van de echte liefhebbers, lezers en verzamelaars.

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 uren geleden, Theoak zei:

Wat is het verschil met particulieren die her en der deze albums opkopen om er via marktplaats, catawiki, bobbedoes of zo geld aan te verdienen?

Kijk maar op mp naar het aantal advertenties voor dit album. Dit gaat al allemaal ten koste van de echte liefhebbers, lezers en verzamelaars.

Het verschil is dat je tegenover klanten een verantwoordelijkheid hebt.Maar hij zegt dat hij de strip niet heeft en stopt hem in de veiling.Weet ik van iemand die er bij hem om gevraagd heeft.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dit is overigens een discussie die al eerder is gevoerd op dit forum. Poesje is dood?

Zorg dat je als striplezer en verzamelaar een vaste stripspeciaalzaak hebt waardoor je zeker bent van je gevolgde reeksen. En laat je niet gek maken door hypes. 

Stripspeciaalzaken zouden zich hard moeten maken bij de uitgevers voor een voldoende grote oplage, en hun vaste klanten bedienen van hun bestellingen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
8 uren geleden, Theoak zei:

Ik zou zelf graag zien dat er minstens een half jaar of zo tussen zou zitten.

Officieel moet er een jaar tussen zitten volgens de boekenwet (of hoe dat ook maar heet) (althans in Nederland).

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, Theoak zei:

Dit is overigens een discussie die al eerder is gevoerd op dit forum. Poesje is dood?

Zorg dat je als striplezer en verzamelaar een vaste stripspeciaalzaak hebt waardoor je zeker bent van je gevolgde reeksen. En laat je niet gek maken door hypes. 

Stripspeciaalzaken zouden zich hard moeten maken bij de uitgevers voor een voldoende grote oplage, en hun vaste klanten bedienen van hun bestellingen. 

Stripspeciaalzaken krijgen hun bestelde aantallen niet eens. Hoe zouden ze dan iets af moeten dwingen? Uitgeverijen zijn op dit moment hun eigen markt kapot aan het maken met deze uitgeef politiek.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het is natuurlijk wel zo dat sommige SSZ slechts hetgeen bestellen bij de uitgever wat door hun klanten besteld is. Anderen bestellen gewoon bewust (veel) te veel. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
24 minuten geleden, lukoste zei:

Het is natuurlijk wel zo dat sommige SSZ slechts hetgeen bestellen bij de uitgever wat door hun klanten besteld is. Anderen bestellen gewoon bewust (veel) te veel. 

Eens. Maar dat zou toch voor de uitgever niet moeten uitmaken? Als zij zoveel bestellingen krijgen dan kunnen ze dat toch leveren?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Misschien is de oplossing wel printen on demand, maar dan zouden er geen verschillen mogen zijn tussen de eerste oplage en vervolgdrukken, want anders krijg je daar weer gedonder mee.

Ook is het vreemd dat de ene SSZ zegt zijn vaste klanten niet te kunnen voorzien vanwege een te lage levering en de ander heeft er over, waardoor ze deze elders kunnen aanbieden...

Deel dit bericht

Link naar bericht
6 uren geleden, Theoak zei:

Misschien is de oplossing wel printen on demand, maar dan zouden er geen verschillen mogen zijn tussen de eerste oplage en vervolgdrukken, want anders krijg je daar weer gedonder mee.

Ook is het vreemd dat de ene SSZ zegt zijn vaste klanten niet te kunnen voorzien vanwege een te lage levering en de ander heeft er over, waardoor ze deze elders kunnen aanbieden...

Printen on demand zal wel nooit rendabel zijn.

Mijn ssz is maar heel klein. Die bestelt grotendeels op aanvraag van zijn klanten en een beetje voor in zijn winkel (maar zoveel ruimte heeft hij niet). Vervolgens ontvangt hij dan niet alles (en vaak als het wel komt ook nog beschadigd?!?).

Deel dit bericht

Link naar bericht
5 uren geleden, Theoak zei:

Je gelooft toch zelf niet dat Atomik of Barabas deze albums aanbiedt op de CW veiling omdat ze ‘over’ zijn?

Die albums hebben het stripwinkelschap natuurlijk nooit gezien (maar die discussie is, zoals je zelf al schreef, al eerder gevoerd).

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ondertussen loopt de prijs op Catawiki verder op.. nu al 130 en 121 euro... 😳

Deel dit bericht

Link naar bericht
13 minuten geleden, Simon zei:

Ondertussen loopt de prijs op Catawiki verder op.. nu al 130 en 121 euro... 😳

En voor EUR 60 koop je de uitgave die Atomik aanbiedt in een CW shop. Onbegrijpelijk....

Deel dit bericht

Link naar bericht
7 minuten geleden, JJL zei:

En voor EUR 60 koop je de uitgave die Atomik aanbiedt in een CW shop. Onbegrijpelijk....

En dan te denken dat ik hem op 23 november nog zag liggen voor 35 euro. Ik had er toen beter twee gekocht! 

De bieders op de HC versie zijn volgens mij mensen die de weg naar die shops niet kennen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Joepie....weer een moeilijk boekje erbij.

Dat houdt het een beetje spannend.

iedereen in paniek, maar het is nu wel duidelijk dat verzamelen doorgaans belangrijker is dan lezen (ondanks wat iedereen hier steeds beweert).....de softcover is gewoon verkrijgbaar, maar iedereen wil panisch de hardcover. Als de oplage onbeperkt was geweest was er veel minder interesse in de hardcovers, men wil namelijk allemaal moeilijke boekjes, dat is de aantrekkingskracht van deze boeken.

Dus waarom je druk maken.....

Natuurlijk vind ik het belachelijk dat stripwinkels ze doorverkopen (heel ander verhaal dan particulieren), maar dan boycot je de winkel die dit doet toch gewoon.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Weer iets nieuws na 10 jaar account op nieuw verifiëren bij aanmaken nieuw kavel vast nr komt geen sms binnen 06 hebben de kantoor gasten van cw totaal niet nodig lijkt mij 😡 bij kopiëren kavel geen enkel probleem🤔

Deel dit bericht

Link naar bericht

Pff... bedrijven zoals Catawiki zijn niet betrouwbaar. Beleid veranderen. Domme medwerkers met eigen voorkeuren ... Winstbejag waardoor gratis plots niet meer gratis is ... De lage prijzen van Catawiki dienen alleen maar om andere veilingen kapot te maken.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen