Ga naar inhoud

Updates Stripspeciaalzaak.be


Gast Kontiki

Recommended Posts

M.b.t. interview Yann:  met hoge verbazing zijn uitspraak, quote: "maar als ik 15 € moet betalen voor een gekar-tonneerde strip wil ik waar voor mijn geld krijgen. Als een strip uitgelezen is in een halfuurtje, vind ik dat geldver-spilling." 

Het zijn juist de (14 € ) albums, die hij, met name met Romain Hugault maakt, die je binnen 25 minuten uitleest en waar oneshots/tweeluiken via platen met geen tot amper tekst, zijn uitgerekt tot drieluiken! Hoezo geldverspilling!?

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie
31 minuten geleden, Hardcover zei:

M.b.t. interview Yann:  met hoge verbazing zijn uitspraak, quote: "maar als ik 15 € moet betalen voor een gekar-tonneerde strip wil ik waar voor mijn geld krijgen. Als een strip uitgelezen is in een halfuurtje, vind ik dat geldver-spilling." 

Het zijn juist de (14 € ) albums, die hij, met name met Romain Hugault maakt, die je binnen 25 minuten uitleest en waar oneshots/tweeluiken via platen met geen tot amper tekst, zijn uitgerekt tot drieluiken! Hoezo geldverspilling!?

 

Die specifieke platen zijn eigenlijk op vraag van Hugault.

Link naar reactie
3 uren geleden, Kontiki zei:

Inderdaad, het is wel degelijk het werk van Alvès en Cortegianni. De uitgeverij heeft wellicht een vorige cover als basis genomen en vergeten de namen aan te passen.

Ha, da's karma! Bij Standaard hebben ze verkeerdelijk twee albums van De Kampioenen aan Cortegianni toegeschreven.

Maar serieus: uitgevers beginnen steeds meer en meer onoplettend te worden. Dit soort fouten maken ze steeds vaker. Ik hoop dat Alves en Cortegianni een leuk extraatje hebben gekregen ter compensatie. Maar dat zal wel niet.

Link naar reactie
7 uren geleden, Peter Motte zei:

Zoek het personage met TWEE ellebogen!

De lage kwaliteit van de tekening viel me op toen ik de arm van die zwarte zag.

 

buurtpolitie.jpg

Waar is die tweede elleboog?

Maar Nix moet idd dringend leren ellebogen tekenen. Moest hij dat doen zouden veel minder mensen last hebben met de tekeningen.

Link naar reactie

Ik vermoed dat Peter bedoelde dat de rechter elleboog van het personage helemaal links zo hoog staat, dat hij nog een tweede moet hebben die iets lager is?  'k Weet het niet zeker.  'k Vind dat het meevalt.  Ik ben best wel 'fan' van zijn heerlijk droge of lekker absurde Kinky & Cosy, waar z'n tekenstijl veel beter werkt.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
6 uren geleden, Hardcover zei:

M.b.t. interview Yann:  met hoge verbazing zijn uitspraak, quote: "maar als ik 15 € moet betalen voor een gekar-tonneerde strip wil ik waar voor mijn geld krijgen. Als een strip uitgelezen is in een halfuurtje, vind ik dat geldver-spilling." 

Het zijn juist de (14 € ) albums, die hij, met name met Romain Hugault maakt, die je binnen 25 minuten uitleest en waar oneshots/tweeluiken via platen met geen tot amper tekst, zijn uitgerekt tot drieluiken! Hoezo geldverspilling!?

Achteraf hebben we nog wat zitten kletsen maar dat heb ik dus niet op tape - dus kan het voor mij niet in het interview. Hij vond dat je Cromimi in dik een 1 uur moest lezen. Euh... ik heb 'm 3 keer gelezen in die tijd.

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
2 uren geleden, steelke zei:

Ik denk dat hij eerder over het vrouwelijk personage heeft.

Kan ook.  De stijl van Nix is een beetje vis noch vlees hier.  Oa. zijn typische slingerarmen vloeken wat met de overige looks van de personages, zeker omdat het niet consequent lijkt.  De ene heeft 't wel, de andere dan weer niet.  Enfin, 'k zal de rest van het album ook maar een checken alvorens te zware uitspraken te doen.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Casterman grijpt in voor Lefranc:

 

"Er is helaas een fout geslopen in de cover van Lefranc 28, Het principe van Heisenberg. Daarop staan Régric en Roger Seiter vermeld als auteurs van het album. Dit klopt niet: het gaat om een verhaal van hand van Christophe Alvès en François Cortegianni. In  bijlage vindt u een pdf van de juiste cover.

 

De nog aanwezige voorraad bij MDS Benelux werd in opdracht van uitgeverij Casterman vernietigd.  


Er werd ondertussen reeds een herdruk gelanceerd met uiteraard de  correcte cover.  Mocht u nog voorraad hebben van  het album met  foutieve cover dan vragen wij u om deze aan ons te retourneren.

 

De correcte versie van het album wordt rond 26 december bij distributiecentrum MDS Benelux verwacht. Van zodra deze beschikbaar is wordt u op de hoogte gebracht en kan u het album bestellen."

 

 

Dit is al de tweede keer in de reeks Lefranc dat er een album teruggeroepen wordt. Een eerste keer gebeurde omdat er een paar pagina's in het Frans in het album stonden. Klanten konden hun foute album in winkels wisselen voor een correct exemplaar, maar er zijn er die het liever opnieuw kochten omdat ze dachten dat die misdruk meer waard zou zijn.

Link naar reactie
15 minuten geleden, Kontiki zei:

Casterman grijpt in voor Lefranc:

 

"Er is helaas een fout geslopen in de cover van Lefranc 28, Het principe van Heisenberg. Daarop staan Régric en Roger Seiter vermeld als auteurs van het album. Dit klopt niet: het gaat om een verhaal van hand van Christophe Alvès en François Cortegianni. In  bijlage vindt u een pdf van de juiste cover.

 

De nog aanwezige voorraad bij MDS Benelux werd in opdracht van uitgeverij Casterman vernietigd.  


Er werd ondertussen reeds een herdruk gelanceerd met uiteraard de  correcte cover.  Mocht u nog voorraad hebben van  het album met  foutieve cover dan vragen wij u om deze aan ons te retourneren.

 

De correcte versie van het album wordt rond 26 december bij distributiecentrum MDS Benelux verwacht. Van zodra deze beschikbaar is wordt u op de hoogte gebracht en kan u het album bestellen."

 

 

Dit is al de tweede keer in de reeks Lefranc dat er een album teruggeroepen wordt. Een eerste keer gebeurde omdat er een paar pagina's in het Frans in het album stonden. Klanten konden hun foute album in winkels wisselen voor een correct exemplaar, maar er zijn er die het liever opnieuw kochten omdat ze dachten dat die misdruk meer waard zou zijn.

Joepie, ik heb een collectors item :)

Link naar reactie
9 minuten geleden, Tom B zei:

Aan de andere kant: heeft niemand van de uitgeverij of de makers dat album in handen gehad voor het naar de winkels ging?

 

Een uitgever ziet zijn albums soms maar pas als het al of vlak nadat het in distributie zit omdat drukwerk meestal/altijd eerst naar de distributeur gaat voor er exemplaren bij de uitgever terechtkomen. Zelfs voor Bonte is dat van toepassing. En hetzelfde geldt ook voor dagbladen en tijdschriften.

Dat makers hun albums zelf nog zien bij de drukker voor een final check is maar weinigen gegeven.

Link naar reactie
1 uur terug, Kontiki zei:

Casterman grijpt in voor Lefranc:

 

"Er is helaas een fout geslopen in de cover van Lefranc 28, Het principe van Heisenberg. Daarop staan Régric en Roger Seiter vermeld als auteurs van het album. Dit klopt niet: het gaat om een verhaal van hand van Christophe Alvès en François Cortegianni. In  bijlage vindt u een pdf van de juiste cover.

 

De nog aanwezige voorraad bij MDS Benelux werd in opdracht van uitgeverij Casterman vernietigd.  


Er werd ondertussen reeds een herdruk gelanceerd met uiteraard de  correcte cover.  Mocht u nog voorraad hebben van  het album met  foutieve cover dan vragen wij u om deze aan ons te retourneren.

 

De correcte versie van het album wordt rond 26 december bij distributiecentrum MDS Benelux verwacht. Van zodra deze beschikbaar is wordt u op de hoogte gebracht en kan u het album bestellen."

 

 

Dit is al de tweede keer in de reeks Lefranc dat er een album teruggeroepen wordt. Een eerste keer gebeurde omdat er een paar pagina's in het Frans in het album stonden. Klanten konden hun foute album in winkels wisselen voor een correct exemplaar, maar er zijn er die het liever opnieuw kochten omdat ze dachten dat die misdruk meer waard zou zijn.

Ik ben niet dol op Lefranc en ga dit album dus niet kopen omdat het mogelijk een collectorsitem wordt.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
27 minuten geleden, Kontiki zei:

 

Een uitgever ziet zijn albums soms maar pas als het al of vlak nadat het in distributie zit omdat drukwerk meestal/altijd eerst naar de distributeur gaat voor er exemplaren bij de uitgever terechtkomen. Zelfs voor Bonte is dat van toepassing. En hetzelfde geldt ook voor dagbladen en tijdschriften.

Dat makers hun albums zelf nog zien bij de drukker voor een final check is maar weinigen gegeven.

 

Ja, ok, maar de finale pdf wordt toch vanuit de uitgever doorgestuurd naar de drukker? Of althans, dat zou men toch denken. :P

 

Link naar reactie
2 uren geleden, esteban² zei:

Benieuwd of dit werkelijk het geval zal zijn.  Het soms echt niet te begrijpen hoe het voor de ene strip ineens immens waardevol blijkt te zijn en het voor de andere niet zoveel uitmaakt.  Wild guess.

Ik zag onlangs op een of andere veiling of tweedehandsverkoopsite een recente herdruk van een album van PPenBB passeren met de mededeling dat het meer waard was omdat het een bijzonder misdruk was want in de colofon was vergeten te vermelden dat de cover door Ben Seys getekend was en daarom waren ze uit de handel genomen.

Of iemand daar geld voor over had weet ik niet, maar de verkopers proberen het in ieder geval. Zal met dit album wel niet anders zijn.

Link naar reactie
On 12/10/2017 at 11:56 AM, Peter Motte said:

Zoek het personage met TWEE ellebogen!

 

 

buurtpolitie.jpg

 

 

 

Waarschijnlijk haastwerk.

 

Gisteren las ik de nieuwste Ravia: De Shinglouzlooz.Inc.

Het scenario was goed. Dolkomisch, van de scenarist van de Krasse Knarren.

Maar de tekeningen vielen toch ook tegen. Nochtans van de tekenaar van Long Jong Silver, dat ik fantastisch werk vond.

 

En met die misdruk van Lefranc heb ik pech gehad: ik stelde de aankoop van het album uit, omdat ik nog wat ongelezen albums had, en nu kan ik die misdruk niet meer vinden. Het zou een aardigheidje geweest zijn.

Link naar reactie
28 minuten geleden, Peter Motte zei:

Gisteren las ik de nieuwste Ravia: De Shinglouzlooz.Inc.

Het scenario was goed. Dolkomisch, van de scenarist van de Krasse Knarren.

Maar de tekeningen vielen toch ook tegen. Nochtans van de tekenaar van Long Jong Silver, dat ik fantastisch werk vond.

Voorlopig alleen de preview alleen gelezen. M'n eerste indruk was dat Ravian en Laureline te realistisch waren voor de rest van het verhaal.

Link naar reactie

Nou, daar zag ik geen probleem. Als je een komische film maakt, zien alle personages er toch ook realistisch uit?

Misschien is het probleem geweest dat de tekenaar zijn tekenstijl komisch heeft willen maken, terwijl dat niks voor hem is.

Maar ik hou het toch op haastwerk.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...