Prologtec Posted December 16, 2022 Share Posted December 16, 2022 54 minuten geleden, Yncke zei: @Prologtec of iemand anders: kun je me helpen aan een afbeelding uit de reguliere uitgave, alstublieft? Yncke 1 Quote https://www.2dgalleries.com/profile/KimSt Link to comment
Werner Posted December 17, 2022 Share Posted December 17, 2022 Op 12/12/2022 om 15:49, sanderg zei: Kool Thing heeft die al ingediend.. (zie boven) Oeps... overgekeken. Die dus. sanderg 1 Quote http://www.wernerpeeters.behttp://www.dvdinfo.be Link to comment
Werner Posted December 17, 2022 Share Posted December 17, 2022 Zoals het nu gaat zal de halve finale gaan tussen vier verschillende plaatjes uit Asterix. Man, daar wordt in de reeks nogal gefret... Quote http://www.wernerpeeters.behttp://www.dvdinfo.be Link to comment
Yncke Posted December 18, 2022 Author Share Posted December 18, 2022 On 12/16/2022 at 5:17 PM, AHMO said: Ik wil graag deze feestmaal nomineren. Het zal wel heel snel, in de voorronden, uitgeschakeld zijn.. Maar het is uit een strip uit 1925 (Voor de Beurscrash van 1929), toen de mensen ook niet breed hadden . en ik zie dit als parallel met nu, waar de lage inkomens, ook moeten kiezen tussen eten, kleding , huur en warmte (energie rekening!). Het spijt me zeer, want ik vind dit echt een mooie inzending, maar deze valt onder de "geen doordeweekse dagelijkse maaltijd"-regel... Quote yncke.be Link to comment
Yncke Posted December 18, 2022 Author Share Posted December 18, 2022 Het overzicht tot nu toe: Morgen kan een tweede inzending, en wie inspiratie heeft voor meer kan ze altijd voorstellen voor andere inzenders. Quote yncke.be Link to comment
Ambreville Posted December 18, 2022 Share Posted December 18, 2022 On 12/11/2022 at 8:47 PM, Ambreville said: Ik word wel vroeg gecancelled dit jaar? Hebben jullie iets tegen sushi? Quote Link to comment
Yncke Posted December 18, 2022 Author Share Posted December 18, 2022 On 12/13/2022 at 1:31 PM, Yncke said: Als er een blote madam op staat, is het eten volautomatisch slechts decor. Oftewel "geen hors d'oeuvres als excuus voor een 'vergadering'". Ambreville 1 Quote yncke.be Link to comment
cinco Posted December 18, 2022 Share Posted December 18, 2022 Als er nog mensen zijn die inspiratie zoeken... esteban² and Yncke 2 Quote Link to comment
esteban² Posted December 18, 2022 Share Posted December 18, 2022 Allee dan, laat ik die Urbanus nemen. Er straalt weinig feestmaaltijd uit van wat op tafel staat, maar Boudewijn schuift wel aan en Fabiola staat zelfs te koken. En omdat het zo'n verdomd leuk album is natuurlijk. Yncke 1 Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
Ambreville Posted December 18, 2022 Share Posted December 18, 2022 Hierbij dan, een gestolen diner. Aka snackje voor onderweg. Yncke 1 Quote Link to comment
Ambreville Posted December 18, 2022 Share Posted December 18, 2022 En een dansende Obelix als backup Quote Link to comment
esteban² Posted December 18, 2022 Share Posted December 18, 2022 Het Grote Asterix-toernooi. Ik stel voor dat we ook alle wafelenbak-varianten uit Nero nomineren! Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
Yncke Posted December 18, 2022 Author Share Posted December 18, 2022 Ik begin moeite hebben om de uitdaging te weerstaan om alle Asterixen in 1 helft van 't toernooi te steken. (Gelukkig heb ik momenteel niet echt de tijd heb om 't in 't programma'tje bij te schrijven... ) esteban² 1 Quote yncke.be Link to comment
Yncke Posted December 18, 2022 Author Share Posted December 18, 2022 @Ambreville Maak ik van de dansende Obelix je tweede inzending? Ambreville 1 Quote yncke.be Link to comment
Yncke Posted December 18, 2022 Author Share Posted December 18, 2022 Alvast mijn tweede inzending in afwachting van morgen: Uit de Klaagzang van de Verloren Gewesten een huwelijksbanket, met als toetje taart met Ouki-vulling: Quote yncke.be Link to comment
Ambreville Posted December 18, 2022 Share Posted December 18, 2022 1 hour ago, Yncke said: @Ambreville Maak ik van de dansende Obelix je tweede inzending? Ja, ik zoek nog wel betere scans. Quote Link to comment
cinco Posted December 18, 2022 Share Posted December 18, 2022 @Ambreville , geen Lanfeust of trollen aan de feestdis?? Quote Link to comment
WILCO Posted December 18, 2022 Share Posted December 18, 2022 Deze voldoet volgens mij ook aan alle criteria. Dat wordt dus mijn tweede inzending. Mzee, esteban² and Yncke 3 Quote Link to comment
Ambreville Posted December 18, 2022 Share Posted December 18, 2022 27 minutes ago, cinco said: @Ambreville , geen Lanfeust of trollen aan de feestdis?? Doeme, te laat aan gedacht. Asterix is gewoonweg te gemakkelijk Quote Link to comment
WILCO Posted December 18, 2022 Share Posted December 18, 2022 1 minuut geleden, WILCO zei: Deze voldoet volgens mij ook aan alle criteria. Dat wordt dus mijn tweede inzending. Uit Straffa Toebaka van Jommeke Quote Link to comment
Ambreville Posted December 18, 2022 Share Posted December 18, 2022 Nog even aan deze gedacht uit Cigalon. Quote Link to comment
Ambreville Posted December 18, 2022 Share Posted December 18, 2022 Foodtruck-festival Quote Link to comment
cinco Posted December 18, 2022 Share Posted December 18, 2022 1 uur geleden, Ambreville zei: Uit welke komt deze? Quote Link to comment
Ambreville Posted December 19, 2022 Share Posted December 19, 2022 7 hours ago, cinco said: Uit welke komt deze? De lauwerkrans van Caesar, het bezoek bij Abraracourcix zijn schoonbroer in Lutetia. Quote Link to comment
Yncke Posted December 19, 2022 Author Share Posted December 19, 2022 Wisselen van inzendingen kan tot het begin van 't toernooi, maar @ mij alstublieft en laat duidelijk weten wat je door wat wilt vervangen. Zelfde opmerking ook voor betere scans etc. Quote yncke.be Link to comment
cinco Posted December 19, 2022 Share Posted December 19, 2022 2 uren geleden, Ambreville zei: De lauwerkrans van Caesar, het bezoek bij Abraracourcix zijn schoonbroer in Lutetia. Die nieuwe inkleuring deed me denken dat het om een later album ging. oud nieuw Quote Link to comment
cinco Posted December 19, 2022 Share Posted December 19, 2022 Op 13/12/2022 om 18:49, TDPB zei: Iemand die een betere scan heeft van de inzending van Tom? (Nero - de Blauwe Woestijn) Dan kan deze tekening volledig tot zijn recht komen. Quote Link to comment
cartoonesk Posted December 19, 2022 Share Posted December 19, 2022 Als het nog op tijd is, hier mijn tweede inzending. Uit Dommel je bent onweerstaanbaar. Yncke 1 Quote Link to comment
cartoonesk Posted December 19, 2022 Share Posted December 19, 2022 Ik had nog een ander feestmaal in Dommel gevonden. Eventueel voor iemand anders, die dit zou willen indienen. (uit Dommel, opzitten en pootjes geven) Volledige gag ter verdediging. esteban² 1 Quote Link to comment
cinco Posted December 19, 2022 Share Posted December 19, 2022 @Yncke ik ga voor deze als tweede inzending. Als er uitgebreid te eten valt, mag het cynisme en het sarcasme in de wereld van Heinz al eens achterwege blijven. Yncke 1 Quote Link to comment
sanderg Posted December 19, 2022 Share Posted December 19, 2022 12 uren geleden, WILCO zei: Deze voldoet volgens mij ook aan alle criteria. Dat wordt dus mijn tweede inzending. Dit was nog van het pre woke tijdperk zo te zien :-D Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
TDPB Posted December 19, 2022 Share Posted December 19, 2022 1 uur terug, cinco zei: Iemand die een betere scan heeft van de inzending van Tom? (Nero - de Blauwe Woestijn) Dan kan deze tekening volledig tot zijn recht komen. Ik probeer die straks zelf eens in te scannen Quote Link to comment
Blutch Posted December 19, 2022 Share Posted December 19, 2022 Er was al naar de Boerenbruiloft gerefereerd, maar ik geloof dat er nog geen officiële nominatie was. Ik neem graag het peterschap op mij, als tweede inzending. Ik kies voor Het Spaanse Spook, uit nostalgie. Misschien kan iemand anders de Asterix-versie nemen? Yncke 1 Quote Link to comment
Blutch Posted December 19, 2022 Share Posted December 19, 2022 Andere suggesties: In Guust 7 maakt Guust Flater op geheel eigen wijze soep voor een jeugdkamp, maar ik weet niet of dat de strenge criteria zou overleven. In de eerste FC Knudde komt dan weer een banket voor met uitsluitend vleesballetjes. Maar het is wél een banket. Quote Link to comment
cinco Posted December 19, 2022 Share Posted December 19, 2022 1 minuut geleden, Blutch zei: Er was al naar de Boerenbruiloft gerefereerd, maar ik geloof dat er nog geen officiële nominatie was. Ik neem graag het peterschap op mij, als tweede inzending. Ik kies voor Het Spaanse Spook, uit nostalgie. Misschien kan iemand anders de Asterix-versie nemen? Veel versie-mogelijkheden voor die strook. En ook nog... Quote Link to comment
Blutch Posted December 19, 2022 Share Posted December 19, 2022 De mijne komt uit die recente blauwe reeks-heruitgave die geloof ik door Humo is verspreid. Waar komt die laatste uit? Heel vreemd dit, nooit eerder gezien... Quote Link to comment
cinco Posted December 19, 2022 Share Posted December 19, 2022 18 minuten geleden, Blutch zei: Waar komt die laatste uit? Heel vreemd dit, nooit eerder gezien... een hommage van Franz (Tintin 39 - 1981) Blutch 1 Quote Link to comment
Rik Posted December 19, 2022 Share Posted December 19, 2022 Als tegenhanger op het open Asterix toernooi. Het is misschien niet veel maar wel uit liefde gekookt. Yncke 1 Quote Omnia mutantur nihil interit Link to comment
TDPB Posted December 19, 2022 Share Posted December 19, 2022 Gewoon zomaar tussendoor (en dus niet mijn tweede inzending) Quote Link to comment
Recommended Posts