Yncke Posted December 10, 2022 Share Posted December 10, 2022 Het einde van het jaar nadert, tijd voor het traditionele toernooi. Waar zijn we dit jaar naar op zoek? Het meest smakelijke, creatiefste, fascinerendste feestmaal! Geen tussendoortjes die uit de snoepkom gegrabbeld werden, geen mager neergeschoten konijn boven het kampvuur, geen hompje brood dat in de achtergrond van een ernstige dialoog de kadervulling vormt, geen hors d'oeuvres als excuus voor een vergadering, geen doordeweekse dagelijkse maaltijd. Nee, we zoeken de banketten in de strip! Het soort feestmaal waarvan je je de striptekenaar verdenkt dat die in een vorig leven misschien kok bij de Bourgondiërs was. Waar vele mensen rond aanschuiven om op een uitgebreide manier de innerlijke mens en de sociale banden (of vijandschappen) te versterken. Een geldige inzending is een enkel kader tot maximaal een pagina zoals het gepubliceerd werd op een pagina * in de reguliere uitgave van het album**, met alle tekstballonnen en onomatopeeën erop en eraan. De eerste week kan iedereen 1 inzending inzenden, vanaf 19 december, moest dat nog nodig zijn, een tweede. Andere forummers een voorstel doen kan natuurlijk ook, maar voor de boekhouding, maak het duidelijk dat 't jouw inzending niet is. Het toernooi gaat van start van zodra er 32 inzendingen*** zijn. * Dus geen cover, schutblad, dossier, etc. ** Dus geen speciale zwart-wit uitgave als 't in kleur uitkwam, of een scan van het origineel. *** Wegens: ik ben een beetje laat aan, mijn excuses. esteban² 1 Quote yncke.be Link to comment
eriktex Posted December 11, 2022 Share Posted December 11, 2022 Ik zal mijn Asterixen een doorspitten, volgens mij zit daar ergens zo'n scene in Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl Link to comment
mojo Posted December 11, 2022 Share Posted December 11, 2022 Gezien de populariteit van Asterix in de tornooien, lijkt me dat al op zijn minst een finalist te worden. Ik zal eens kijken of ik een ander leuk plaatje kan vinden en dan hopen dat ik niet tegen Asterix uitkom in de eerste ronde. Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.” Link to comment
esteban² Posted December 11, 2022 Share Posted December 11, 2022 Leuk onderwerp! Maar ik kan mij werkelijk niets voor de geest halen ... Of het moet een Nero-wafelenbak zijn. Benieuwd welke nominaties binnen rollen en wie weet gaat er nog een belletje rinkelen. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
Ambreville Posted December 11, 2022 Share Posted December 11, 2022 The Angry Young Fan, mojo and Bart 01 3 Quote Link to comment
sjaakie Posted December 11, 2022 Share Posted December 11, 2022 Wie loopt er nu iederverhaal van staatsbanket naar picknick of Herberg? Ik ben voor deze gegegaan. Yncke 1 Quote Link to comment
Rik Posted December 11, 2022 Share Posted December 11, 2022 Murena: Het banket Yncke 1 Quote Omnia mutantur nihil interit Link to comment
mojo Posted December 11, 2022 Share Posted December 11, 2022 Ha, die Murena had ik ook in gedachten. Ik zoek verder. Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.” Link to comment
Kool Thing Posted December 11, 2022 Share Posted December 11, 2022 In de Smurfen zitten er ook machtige. In Beestenburcht ook. Ik was op zoek naar de hele poster van "Een eenvoudige doch voedzame maaltijd" Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Kool Thing Posted December 11, 2022 Share Posted December 11, 2022 Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Kool Thing Posted December 11, 2022 Share Posted December 11, 2022 De fondue van Asterix en de Helvetiers. ik zou de strip er eens moeten bijhalen sanderg, Ambreville, fenip and 1 other 4 Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Chorasan Posted December 11, 2022 Share Posted December 11, 2022 Iedereen denkt natuurlijk spontaan aan Asterix en Nero. In één van de S&W staat er ook een Breughel-tafereel afgebeeld, mogelijk één van die Blauwe Reeks-albums. Ben wel niet zeker of het geen schutblad was. Als kind vond ik het een zalige, fascinerende prent. Quote "I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves DvDkes Link to comment
Ambreville Posted December 11, 2022 Share Posted December 11, 2022 5 minutes ago, Chorasan said: Iedereen denkt natuurlijk spontaan aan Asterix en Nero. In één van de S&W staat er ook een Breughel-tafereel afgebeeld, mogelijk één van die Blauwe Reeks-albums. Ben wel niet zeker of het geen schutblad was. Als kind vond ik het een zalige, fascinerende prent. Met Breugel ga je niet fout in Strips. Quote Link to comment
sanderg Posted December 12, 2022 Share Posted December 12, 2022 Omdat ik ook direct aan Asterix moest denken (sorry) een echt "klassiek" Asterix feestmaal van mij uit een van de beste Asterix albums (naar mijn mening): Asterix en de Belgen Het droeve konijntje is overigens een eerbetoon aan Goscinny voor wie dit helaas zijn laatste album was.. Ik vind persoonlijk de uitwerking in de (herkenbare) contouren van de dorpsbewoners erg sterk gedaan in deze tekening Yncke 1 Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
sanderg Posted December 12, 2022 Share Posted December 12, 2022 Tweede inzending (uit Thorgal (uiteraard;-) om precies te zijn- deel 4 "De zwarte galei").. een mooie aangelegenheid voor een feestmaal. Het ziet er ook echt gezellig uit! Ik zou zo willen aanschuiven. Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
sanderg Posted December 12, 2022 Share Posted December 12, 2022 9 uren geleden, Kool Thing zei: De fondue van Asterix en de Helvetiers. ik zou de strip er eens moeten bijhalen Ja dit is echt hilarisch in het meer, in het meer met een gewicht aan zijn voeten! Hahaha! Snel weer eens herlezen Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
Waldorf Posted December 12, 2022 Share Posted December 12, 2022 2 uren geleden, sanderg zei: Omdat ik ook direct aan Asterix moest denken (sorry) een echt "klassiek" Asterix feestmaal van mij uit een van de beste Asterix albums (naar mijn mening): Asterix en de Belgen Het droeve konijntje is overigens een eerbetoon aan Goscinny voor wie dit helaas zijn laatste album was.. Ik vind persoonlijk de uitwerking in de (herkenbare) contouren van de dorpsbewoners erg sterk gedaan in deze tekening Uit Asterix en de Belgen gaat de voorkeur toch uit naar de simpele boterhammen. Yncke 1 Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
sanderg Posted December 12, 2022 Share Posted December 12, 2022 1 uur geleden, Waldorf zei: Uit Asterix en de Belgen gaat de voorkeur toch uit naar de simpele boterhammen. Het zal inderdaad simpelkes zijn met wat boterhammen... Misschien ontaardt dit toernooi in een 'beste feestmaaltoernooi uit de Asterix serie' Kool Thing 1 Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
Ambreville Posted December 12, 2022 Share Posted December 12, 2022 57 minutes ago, sanderg said: Het zal inderdaad simpelkes zijn met wat boterhammen... Misschien ontaardt dit toernooi in een 'beste feestmaaltoernooi uit de Asterix serie' Begin niet over de vis he. sanderg and Kool Thing 2 Quote Link to comment
cartoonesk Posted December 12, 2022 Share Posted December 12, 2022 Geen gemakkelijke... Misschien weet ik iets. Ik kom er eventueel op terug. Quote Link to comment
sanderg Posted December 12, 2022 Share Posted December 12, 2022 1 uur geleden, Ambreville zei: Begin niet over de vis he. ik zou niet durven Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
cinco Posted December 12, 2022 Share Posted December 12, 2022 @Yncke Telt een feestmaaltijd waarin mensen worden gegeten zoals in Trollen van Troy of mogen mensen niet als voedsel beschouwd worden? Ambreville and Kool Thing 2 Quote Link to comment
Ambreville Posted December 12, 2022 Share Posted December 12, 2022 58 minutes ago, cinco said: @Yncke Telt een feestmaaltijd waarin mensen worden gegeten zoals in Trollen van Troy of mogen mensen niet als voedsel beschouwd worden? Geen preutse discriminaties deze keer. Quote Link to comment
Werner Posted December 12, 2022 Share Posted December 12, 2022 Ik heb er niet direct een plaatje van (kan iemand me helpen?) maar ik denk aan de Zwitserse orgie uit Asterix en de Helvetiers. Quote http://www.wernerpeeters.behttp://www.dvdinfo.be Link to comment
sanderg Posted December 12, 2022 Share Posted December 12, 2022 5 minuten geleden, Werner zei: Ik heb er niet direct een plaatje van (kan iemand me helpen?) maar ik denk aan de Zwitserse orgie uit Asterix en de Helvetiers. Kool Thing heeft die al ingediend.. (zie boven) Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
cinco Posted December 12, 2022 Share Posted December 12, 2022 Merk hoe snel we bij orgieën en kannibalisme zijn terechtgekomen. Quote Link to comment
Pilsudski Posted December 12, 2022 Share Posted December 12, 2022 weet niet of deze voldoet? mojo and Yncke 2 Quote Link to comment
Ambreville Posted December 12, 2022 Share Posted December 12, 2022 Deze staat in Art Brut. Dus strict genomen een panel Er is natuurlijk ook anticipatie voor het diner. tot het komt. In de Troy series bulkt het van de 'maaltijdjes'. Daar zijn nog redelijk wat kandidaten te vinden. fenip 1 Quote Link to comment
WILCO Posted December 12, 2022 Share Posted December 12, 2022 Een banket ter afsluiting van album 2 van Marine (met knipoog naar Asterix). Yncke 1 Quote Link to comment
cinco Posted December 12, 2022 Share Posted December 12, 2022 Waren ze in de Bloedbruiloft eigenlijk tot eten toegekomen of liep het al mis voor er een hap genuttigd werd? Quote Link to comment
Ambreville Posted December 12, 2022 Share Posted December 12, 2022 Ik herinner me ook vaag een Bilal met een nogal degoutant banket. Quote Link to comment
WILCO Posted December 12, 2022 Share Posted December 12, 2022 Geen eet- maar drinkfestijn (Borgia, album 3). Quote Link to comment
Ambreville Posted December 12, 2022 Share Posted December 12, 2022 1 minute ago, WILCO said: Geen eet- maar drinkfestijn (Borgia, album 3). Daar werden toch amuse-gueule's geserveerd? Quote Link to comment
WILCO Posted December 12, 2022 Share Posted December 12, 2022 6 minuten geleden, cinco zei: Waren ze in de Bloedbruiloft eigenlijk tot eten toegekomen of liep het al mis voor er een hap genuttigd werd? Enkel het voorgerecht werd door slechts een paar gasten genuttigd, tot de opmerking kwam dat de garnalen niet vers waren. Quote Link to comment
sjaakie Posted December 12, 2022 Share Posted December 12, 2022 Het verbaasde mij dat ik in Magasin General geen geschikte tekening kon vinden. ondanks dat het nadat het is omgetoverd tot restaurant zie je op de vele feestjes hier zelden eten maar vooral drankgelach. Quote Link to comment
Rik Posted December 12, 2022 Share Posted December 12, 2022 Op 10/12/2022 om 11:49, Yncke zei: Waar zijn we dit jaar naar op zoek? Het meest smakelijke, creatiefste, fascinerendste feestmaal! Geen tussendoortjes die uit de snoepkom gegrabbeld werden, geen mager neergeschoten konijn boven het kampvuur, geen hompje brood dat in de achtergrond van een ernstige dialoog de kadervulling vormt, geen doordeweekse dagelijkse maaltijd. Nee, we zoeken de banketten in de strip! Het soort feestmaal waarvan je je de striptekenaar verdenkt dat die in een vorig leven misschien kok bij de Bourgondiërs was. Waar vele mensen rond aanschuiven om op een uitgebreide manier de innerlijke mens en de sociale banden (of vijandschappen) te versterken. 1 uur geleden, cinco zei: Merk hoe snel we bij orgieën en kannibalisme zijn terechtgekomen. Met de aankondiging van Yncke kom je toch automatisch op een extreme versie van een maaltijd nuttigen uit.... Want zeg nu eerlijk Cinco, Dommel met zijn kluif of Garfield met zijn pizza past toch niet in dit toernooi? Quote Omnia mutantur nihil interit Link to comment
Yncke Posted December 12, 2022 Author Share Posted December 12, 2022 6 hours ago, cinco said: @Yncke Telt een feestmaaltijd waarin mensen worden gegeten zoals in Trollen van Troy of mogen mensen niet als voedsel beschouwd worden? Als mensen de gerechten zijn en vallen onder het normale dieet van de genodigden: okee. Orgiën vallen onder de "het eten is alleen maar decor"-regel en voldoen dus niet. Quote yncke.be Link to comment
Yncke Posted December 12, 2022 Author Share Posted December 12, 2022 4 hours ago, Pilsudski said: weet niet of deze voldoet? Die voldoet perfect. Quote yncke.be Link to comment
Bertus Posted December 13, 2022 Share Posted December 13, 2022 Is Asterix al genoemd ? Quote https://www.bertuscartoons.nl Link to comment
cartoonesk Posted December 13, 2022 Share Posted December 13, 2022 Ben ik nog op tijd? Mijn eerste idee was een flop. Ik dacht aan Trompet der stilte (Rozebottel) maar daarin gooien ze alleen maar met slagroomtaarten. Dit is mijn inzending. Een koffietafel op een andere planeet met Annie en Peter (door Jean-Pol)! Uit de reclamestrip Annie en Peter : De Coffeanen. Het is een feestmaal, ook al is er enkel koffie en koffiekoeken, om de goede afloop van het avontuur te vieren, na een strijd tussen de Coffeanen en de Kaffeejienen. Yncke 1 Quote Link to comment
Recommended Posts