Ga naar inhoud

Het grote feestmalentoernooi


Yncke

Recommended Posts

Het einde van het jaar nadert, tijd voor het traditionele toernooi.

 

Waar zijn we dit jaar naar op zoek? Het meest smakelijke, creatiefste, fascinerendste feestmaal! Geen tussendoortjes die uit de snoepkom gegrabbeld werden, geen mager neergeschoten konijn boven het kampvuur, geen hompje brood dat in de achtergrond van een ernstige dialoog de kadervulling vormt, geen hors d'oeuvres als excuus voor een vergadering, geen doordeweekse dagelijkse maaltijd. Nee, we zoeken de banketten in de strip! Het soort feestmaal waarvan je je de striptekenaar verdenkt dat die in een vorig leven misschien kok bij de Bourgondiërs was. Waar vele mensen rond aanschuiven om op een uitgebreide manier de innerlijke mens en de sociale banden (of vijandschappen) te versterken.

 

Een  geldige inzending is een enkel kader tot maximaal een pagina zoals het gepubliceerd werd op een pagina * in de reguliere uitgave van het album**, met alle tekstballonnen en onomatopeeën erop en eraan. De eerste week kan iedereen 1 inzending inzenden, vanaf 19 december, moest dat nog nodig zijn, een tweede. Andere forummers een voorstel doen kan natuurlijk ook, maar voor de boekhouding, maak het duidelijk dat 't jouw inzending niet is.

 

Het toernooi gaat van start van zodra er 32 inzendingen*** zijn.

 

* Dus geen cover, schutblad, dossier, etc.

** Dus geen speciale zwart-wit uitgave als 't in kleur uitkwam, of een scan van het origineel.

*** Wegens: ik ben een beetje laat aan, mijn excuses.

Link naar reactie
  • Yncke pinned this topic

Gezien de populariteit van Asterix in de tornooien, lijkt me dat al op zijn minst een finalist te worden. Ik zal eens kijken of ik een ander leuk plaatje kan vinden en dan hopen dat ik niet tegen Asterix uitkom in de eerste ronde. 🙂

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Iedereen denkt natuurlijk spontaan aan Asterix en Nero. In één van de S&W staat er ook een Breughel-tafereel afgebeeld, mogelijk één van die Blauwe Reeks-albums. Ben wel niet zeker of het geen schutblad was. Als kind vond ik het een zalige, fascinerende prent.

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie
5 minutes ago, Chorasan said:

Iedereen denkt natuurlijk spontaan aan Asterix en Nero. In één van de S&W staat er ook een Breughel-tafereel afgebeeld, mogelijk één van die Blauwe Reeks-albums. Ben wel niet zeker of het geen schutblad was. Als kind vond ik het een zalige, fascinerende prent.

Met Breugel ga je niet fout in Strips.

 

 

 

 

D9256D3C-12C6-45E0-8916-6D98198AB3CF.png

 

 

 

Link naar reactie

Omdat ik ook direct aan Asterix moest denken (sorry) een echt "klassiek" Asterix feestmaal van mij uit een van de beste Asterix albums (naar mijn mening): Asterix en de Belgen

 

Het droeve konijntje is overigens een eerbetoon aan Goscinny voor wie dit helaas zijn laatste album was..

 

Ik vind persoonlijk de uitwerking in de (herkenbare) contouren van de dorpsbewoners erg sterk gedaan in deze tekening 

 

AS.jpg

Link naar reactie
2 uren geleden, sanderg zei:

Omdat ik ook direct aan Asterix moest denken (sorry) een echt "klassiek" Asterix feestmaal van mij uit een van de beste Asterix albums (naar mijn mening): Asterix en de Belgen

 

Het droeve konijntje is overigens een eerbetoon aan Goscinny voor wie dit helaas zijn laatste album was..

 

Ik vind persoonlijk de uitwerking in de (herkenbare) contouren van de dorpsbewoners erg sterk gedaan in deze tekening 

 

AS.jpg

 

Uit Asterix en de Belgen gaat de voorkeur toch uit naar de simpele boterhammen.

 

ast-rix-chez-les-belges-01.jpg

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
Op 10/12/2022 om 11:49, Yncke zei:

 

 

Waar zijn we dit jaar naar op zoek? Het meest smakelijke, creatiefste, fascinerendste feestmaal! Geen tussendoortjes die uit de snoepkom gegrabbeld werden, geen mager neergeschoten konijn boven het kampvuur, geen hompje brood dat in de achtergrond van een ernstige dialoog de kadervulling vormt, geen doordeweekse dagelijkse maaltijd. Nee, we zoeken de banketten in de strip! Het soort feestmaal waarvan je je de striptekenaar verdenkt dat die in een vorig leven misschien kok bij de Bourgondiërs was. Waar vele mensen rond aanschuiven om op een uitgebreide manier de innerlijke mens en de sociale banden (of vijandschappen) te versterken.

 

1 uur geleden, cinco zei:

Merk hoe snel we bij orgieën en kannibalisme zijn terechtgekomen.

 

Met de aankondiging van Yncke kom je toch automatisch op een extreme versie van een maaltijd nuttigen uit....

Want zeg nu eerlijk Cinco, Dommel met zijn kluif of Garfield met zijn pizza past toch niet in dit toernooi?

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Ben ik nog op tijd? Mijn eerste idee was een flop. Ik dacht aan Trompet der stilte (Rozebottel) maar daarin gooien ze alleen maar met slagroomtaarten.

 

Dit is mijn inzending. Een koffietafel op een andere planeet met Annie en Peter (door Jean-Pol)! Uit de reclamestrip Annie en Peter : De Coffeanen. Het is een feestmaal, ook al is er enkel koffie en koffiekoeken, om de goede afloop van het avontuur te vieren, na een strijd tussen de Coffeanen en de Kaffeejienen.

 

annie en peter.jpg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...